تدابیر امنیتی چین برای سالگرد جنگ جهانی
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۰۹    ۱۳۹۴/۵/۲۰ کد خبر: 100633 منبع: پرینت

دولت چین به منظور برگزاری بهتر و امن تر مراسم رژه هفتادمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم که قرار است اوایل ماه آینده برگزار شود، تدابیر ویژه ای را از هم اکنون در نظر گرفته است.

قرار است رژه بزرگ نظامی این کشور به مناسبت پایان جنگ جهانی دوم و تسلیم جاپان در این جنگ، روز سوم سپتامبر (12 ماه سنبله) در پکن و در میدان بزرگ «تیان آنمن» این شهر برگزار شود.

تصمیم به انجام این مراسم پیش تر از سوی مقامات نظامی چین اتخاذ شده، به گونه ای که رژه نیروهای مسلح این کشور در روزی غیر از روز ملی خود و در سالروز شکست ژاپن در جنگ جهانی دوم برگزار شود.

به همین منظور دولت چین اوایل ماه ثور سالجاری در اقدامی بی سابقه، این روز را که برای مردم این کشور یادآور محاصره چین توسط ارتش امپراطوری جاپان در دوران جنگ جهانی دوم است، تعطیل رسمی اعلام کرد.

سومین روز از ماه سپتامبر، سالگرد شکست جاپان در جنگ جهانی دوم است که در چین از آن به عنوان روز شکست «فاشیسم» نام برده شده و گرامی داشته می شود.

بر اساس گزارش های منتشر شده، چین برای هر چه باشکوهتر برگزار شدن رژه نیروهای مسلح خود سران کشورهای بزرگ درگیر در این جنگ و نیز مقامات سایر کشورهای منطقه را برای شرکت در این مراسم دعوت کرده است.

به همین مناسبت نهادها و سازمانهای مختلف چین اعلام کردند که برای این مراسم تدابیر ویژه ای را در نظر گرفته اند تا برگزاری آن در شرایط بهتر و امن تری برگزار شود.

یکی از این سازمانها، اداره دولتی پست چین است که اعلام کرد، از امروز و تا پایان برگزاری مراسم یاد شده، نظارت و بازرسی بیشتر از تمامی بسته های پستی را در دستور کار قرار داده است.
«ما جون شنگ» رییس اداره پست چین گفت: هر بسته پستی باید با یک اسم حقیقی ارسال شود و از کانال های نظارتی و امنیتی عبور کند.

وی از همه دستگاه های دولتی نیز خواست تا بازرسی از بسته های پستی ارسالی توسط شرکت های مختلف را افزایش داده تا نسبت به امنیت آن، اطمینان حاصل شود.
خبرگزاری شینهوا نیز گزارش داد که تدابیر ویژه امنیتی تنها محدود به شهر پکن نیست و از ولایت های همجوار آن نیز خواسته شده تا اقدامات لازم را صورت دهند.

بنا بر این گزارش، مقامات پکن همچنین از تمهیدات دیگری از جمله محدودیت تردد خودروها در سطح شهر، کاهش تولیدات صنعتی برای کاهش آلودگی هوا خبر داده و اعلام کرده اند که فرودگاههای اصلی شهر پکن نیز در طول مدت برگزاری رژه نیروهای مسلح، پذیرای هیچ پروازی نیستند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است