تظاهرات دوباره در برابر سفارت ایران
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۴۸    ۱۳۸۹/۲/۱۶ کد خبر: 10127 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، روز پنجشنبه، 16 ثور برای دومین بار در یک هفته اخیر، گروهی از مردم در برابر سفارت ایران در کابل آنچه را که بدرفتاری حکومت ایران با پناهجویان افغان در آن کشور می دانند مورد انتقاد قرار داده اند.

تظاهرکنندگان شعارهای تندی علیه ایران سر دادند و از مقامات دولتی ایران خواستند تا اعدام پناهجویان افغان را متوقف کنند.

هفته گذشته نیز گروهی از افغانها با برپایی تظاهراتی در برابر سفارت ایران در کابل، به دادن شعارهایی علیه دولت ایران مبادرت کرده بودند.

براساس گزارش بی بی سی، تظاهرکنندگان در روز پنجشنبه که شمار قابل توجهی زن نیز در میان آنان دیده می شدند، در شعارهای خود استبداد، چه در کابل، چه در تهران را محکوم کردند.

در این تظاهرات، در چند مورد، بین تظاهرکنندگان و پولیس اطراف سفارت درگیری های مختصری روی داد.

وزارت خارجه افغانستان اخیرا اعلام کرد که نسبت به چگونگی برگزاری جلسات دادگاه و روند رسیدگی قضایی به پرونده متهمان افغان در ایران نگران است.

مقامات افغان گفته اند تحقیق خواهند کرد تا اطمینان یابند روند محاکمه متهمان افغان عادلانه و منطبق با قواعد دادرسی بوده است.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   علوم نیست چه وقت تحقیق میکند!
شهروند

>>>   تظاهرات مردوم نه بلكه تظاهرات معتادين كشور، در حمايت از ادم كشان وقاچاقبران مواد مخدر.
ظاهر از پاريس 

>>>   آنها قاچاقچی بودند نه افغان
همان بهتر که برادران ایرانی آنها را اعدام کردند
ما افغان ها نیاز به قاچاق تریاک نداریم
محمد خان - هرات

>>>   چرا در مقابل این همه جنایات اسرایل و آمریکا در کشور افغانستان که هروز فرزندان ملت ما را می کشند و شنچه می کنند همه ساکتند ولی برای اعدام جنایت پیشگان این همه اشک تمساح می ریزند. براستی هدف از این عمل نه اینست که اسرایل و امریکا در مقابل احمدی نژاد شکست خورده اند و لذا برای جبران آبروی رفته خویش اینک در کابل توسط خود فروختگان ولوله بپا میکنند. آری پشت پرده تظاهرات کابل دستان خون آلوده ی غرب خوابیده است که آشکارا برای خردمندان روشن می باشد...
روف ا....

>>>   باسلام هموطنان موضوع چنتا قاچاقچی نیست توهینها وبی ادبی ها به ملیت وارزشها و .....است .
محمد

>>>   مگر در کشور خود ما بدرفتاری حکومت با ساکنان خود ش کم است که حالا از کشور بیگانه گله داریم. بیایید این تظاهرات ساختگی دولتی و امریکایی را بشکل وسیع به جنبش سراسری ومردمی (پشتون، تاجیک، هزاره و...) تبدیل کنیم تا با بر چیدن دسترخوان ظلم یک گروه کوچک فاشیستی سوسیال دموکرات (افغان ملت)، راکتیاران و طالبان پاکستانی آرامش را به سرزمین آبایی خود باز گردانیم. مگر همین مردم ما نبودیم که شاخ انگلیس و روس را به خاک مالیدیم و حالا در مقابل پاکستان قر میگوییم. با ایجاد صلح و امکانات کار یابی در وطن دیگر مهاجری در کشور های همسایه نخواهیم داشت تا برای حل پرابلم شان دست به تظاهر بزنیم.
دادخواه

>>>   داد خواه صاحب بیشک گل گفتی (خوبیش)
نبی - کابل

>>>   خجالت آور است این همه ایرانی توهین میکنند به شما هنوز هم .... میکنند این مردم بی غیرت چرا از واقعیت فرار میکنید مردم ما در ایران هر روز مورد توهین و آزار اذیت میشوند
عراقی ها که 8 سال در مقابل شان جبگیدن اینقدر مورد توهین نیستن که مردم ما هستن در حالیکه دولت ایران ادای برادری میکنن این فقط ظاهر شان و لی در اصل چهره اصلی این ها را ما میشناسیم.
افغان

>>>   سلام به هموطنان عزیز
جناب آقای روف ا.. معلوم است که .......
جنایت جنایت است چه فرقی میکند که احمدی نژاد جنایت کند یا نیروهای خارجی. مطمئنا هیچ کس از مجرم حمایت نمیکند.حرف جای دیگری است، حتی اگر اینها واقعا هم قاچاقچی مواد مخدر باشند،دولت ایران حق ندارد بدون هماهنگی با افغانستان دست به اعدام آنها بزند و فقط جنازه آنها را تحویل افغانستان بدهند. در ضمن باید دید که آیا در محاکمه اینها شرایط عادلانه برقرار بوده و توانایی دفاع از خود را داشته اند یا نه؟ چیزی که مشهور است این است که در ایران با لت و کوب از متهمان اعتراف میگیرند.
مجید از ایران

>>>   این خیلی مهم است که در چگونه محکمه ای محکمه شده اند و آیا از حق دفاع از خود و وکیل مدافع برخوردار بوده اند و یا خیر ؟ در غیر مجرم مجرم است . چه فرق میکند که ایران به دارش بیاوزد یا که در افغانستان اعدام شود ( در افغانستان احتمال کم میرود چون رشوه که باشد چرا اعدام کنند ) این کسانیکه حکم اعدام شان نهایی شده است در حقیقت قانون کشوری را زیر پا نهاده اند پس نظر به قانون کشوری ایران مجرم اند ... در غیر آن ولااعلم

>>>   باسلام بعضی ازدوستان ازروی احساسات نظر داده اند ولی واقعیت این است که مجرم درهرکجا وتبهکار در هر کشوری باید محاکمه شود ولی حرف دراین است که آیا افرادی که در ایران زندانی ومحاکمه میشوند آیا به صورت عادلانه محکمه شده اند یا نه ظالمانه بوده این به دوش دولت افغانستان است که باید به طور جدی این گونه موارد را پیگیری کند هرچند که دولت افغانستان درهیج جای آبرومندانه از اتباع خود نتوانسته دفاع کند من سالهاست که در ایران زندگی میکنم ومیدانم که دولت ایران با اتباع افغانستان که مها جرند به شکل حیوان وگوسفند بر خورد میکند وهیچ گونه حقوق انسانی برای ما قایل نیست وبشکل وحشیانه بخورد میکند من جدا از دولت افغانستان تقاضادارم که دراین خصوص پیگیری جدی نماید ووظیفه خودرا درقبال حفظ آبر و وجان ومال وناموس ملت انجام دهد من شک دارم افرادی که محکوم به اعدام شده اند از افرادی باششند که از مسیر راه ها ی ایران گرفته باشند

>>>   ما هم از این همه بد بختی خسته شده ایم اخر تقسیر کیست که ملت افغانستان چنین مورد توهین هر کس می شود حتی اندازه یک پشه هم ارزش ندارد. یک مهاجر

>>>   چرا اینو نمیگین که قاچاقیان افقان چقدر از جوانای ایرانو محتاط کردنو به خاک سیاه نشوندن

>>>   با سلام به همه برادران افغانی
من به عنوان یک ایرانی مطالب این سایت را و نظرات بینندگان آن را خواندم و دوست داشتم یک مطلب را بگویم. کسانی که به تاریخ کشور ایران (البته هم شما و هم ما جزو ایران بزرگ هستیم) را خوانده باشند میدانند که انقلابی که امام خمینی بنیانگذار آن بود با بحث لایحه کاپیتولاسیون شروع شد و اینکه امام قبول نکردند که آمریکائیانی که در ایران خلافی مرتکب میشوند در خارج از ایران محاکمه شوند چون این حق طبیعی هر کشوری است که اجازه مجازات افرادی را که در کشورش جرمی مرتکب میشوند داشته باشد. در خصوص افرادی که به اعدام محکوم شده اند هم همین است چون آنها در خاک ایران مرتکب جرم شده اند بایستی در خاک ایران محاکمه شوند و مسئولین کشور افغانستان میتوانند بر نحوه دادرسی آنها نظارت داشته باشند. حالا اگر دوستان در کشور افغانستان در خصوص این موضوع مشکلی دارند باید اعتراضشان به دولت کشور خودشان باشد که آیا بر این دادرسی ها و محاکمه ها نظارت داشته است یا خیر؟ و قاعدتاً نمیتوانند از ایران گله کنند چون مسئولین انتظامی و قضایی ایران بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران عمل میکنند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است