ایران هر گونه بدرفتاری با افغانها را رد کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۴۱    ۱۳۸۹/۲/۱۹ کد خبر: 10194 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان (afghanpaper)، سفیر ایران در کابل اظهار داشت که تبلیغات رسانه ای اخیر علیه ایران بخشی از تلاشهای سازمان یافته برای مخدوش کردن روابط حسنه ایران با کشورهای همسایه است.

فدا حسین مالکی ، سفیر ایران در کابل در مصاحبه با شبکه پرس تی وی تصریح کرد، این اعتراضات کار یک گروه یا یک نفر نیست، بلکه ما معتقدیم دستهای پنهانی در پس این اعتراضات وجود دارند.

وی ادعاهای اخیر را سناریویی از پیش تعیین شده بعضی سفارتخانه ها دانست و گفت، برخی کشورهای غربی از روابط حسنه ایران و افغانستان خشنود نیستند و سعی دارند این روابط را تضعیف کنند، اما موفق نخواهند شد.

گفتنی است که اخیرا برخی رسانه ها در گزارش های خود مدعی شده اند، کشور ایران بیش از 3000 افغان را به اعدام محکوم کرده است و در پی این گزارش تجمعات اعتراض آمیز علیه ایران در کابل برپا شد.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ایران !
ایران باید متوجه کردار و رفتار غیر مسؤولانه ای خود باشد ، که عواقب بعدی چنین بد رفتاری ها برایش درد آور خواهد بود. زیرا دشمنان آن در کمین نشسته و منتظر بهانه هستند.
گرز رستم

>>>   این همه اعتراض ها بدون اینکه دست در کار نباشد قابل اجرا نمی باشد . اولا اینکه یک تعداد گروه استفاده جو از این موقع برای نفع خودش سود میبرد چون خزب مشارکت ملی ، حزبی که همواره دنبال عیب جویی به مذهب شیعه در افغانستان میباشد و اینجا است که موضع گیری ها در قبال ایران شروع می شود . آنها می خواهند که این گونه اذهان مردم افغانستان مخدوش سازند تا حود دست به بربادی خود اقدام نمایند.
وحید

>>>   ایران باید متوجه کردار و رفتار غیر مسؤولانه ای خود باشد ، که عواقب بعدی چنین بد رفتاری ها برایش درد آور خواهد بود. زیرا دشمنان آن در کمین نشسته و منتظر بهانه هستند. و ما خواهان روابط دوستانه با همه کشور های همسایه خود هستیم مشروط به اینکه ازین حسن نیت ما برداشت سو نشود . وگرنه ماهمان ها هستیم که شوروی سابق ما را خوب میشناسد ودنیا هم شاهد بود .

>>>   این همه اعتراض ها بدون اینکه دست در کار نباشد قابل اجرا نمی باشد . اولا اینکه یک تعداد گروه استفاده جو از این موقع برای نفع خودش سود میبرد چون خزب مشارکت ملی ، حزبی که همواره دنبال عیب جویی به مذهب شیعه در افغانستان میباشد و اینجا است که موضع گیری ها در قبال ایران شروع می شود . آنها می خواهند که این گونه اذهان مردم افغانستان مخدوش سازند تا حود دست به بربادی خود اقدام نمایند. این تظا هرات ها که معلوم نیست پشت سرش کیست ؟

>>>   اشخاصی که با ایران بدون موجب دشمنی نشان می دهند همه مزدوران اسرائیل و آمریکا و انگلیس هستند.اینها اکثریت شان فاشیست های دو آتشه ای اوغان ذلتی هستند که به آرزوی  خرابی ایران شب و روز را سبری می کنند و این ...... های طالب و اوغان ذلتی در مقابل جنایات همه روزه ای طالب و آمریکا هیچ اعتراضی نمی کنند ولی در مقابل کار قانونی ایران که همانا اعدام چند قاچاقبر مواد مخدر است، دست به راپیمائی میزنند، اینها همه دستوری هستند.برادران و دوست عزیز متوجه باشید که آمریکا، انگلیس و اسرائیل در افغانستان خیلی دست باز دارند و از هر وسیله ای بخاطر برهم زدن دوستی دو ملت با هم برادر ایران و افغانستان استفاده می کنند.قاچاقبران مواد مخدر در دیگر کشور ها هم اعدام می شوند، مثل چین .نمیتوانیم از قاچاقبر که ضد انسانیت و بشریت است دفاع کنیم.
خراسانی......

>>>   با سلام خدمت همه:
بااحترام به اصول دموکراسی و آزادی بیان که از طرف رسانه های نوشتاری و گفتاری ادعا می شود امید است که سایت شما بدون نظر داشت هرگونه تبعیض نظریات هموطنان را بدست نشر بسپارند. تشکر
دوستانی که از ایران طرفداری میکنید آیا شما خبر دارید که بر سرافغانها در زندان های ایران چی میگذرد آیا شما جنازه های که از مرز اسلام قلعه به افغانستان تحویل داده شده است را دیدی که با کمال بی رحمی قصابی شدند قلب و گرده های همگی را جدا کردند و با کمال بی رحمی بعدآ به فروش می رسانند ، شما دوستانی که از دور نشته هستید و نظر میدهید اگر یکی از جنازه ها را میدید به حیث یک افغان و یک انسان چنین اظهار نظر نمی کردید، آیا کشوریکه که داد از اسلام بودن را میزند آیا یک مسلمان چنین جنایت را انجام میدهد، از خارجی ها (کافران) گلایه کرده نمی توانیم اگرمرتکب جنایت می شوند چون دشمنی شان واضح است علیه مسلمانان اما ایران که ادعآ مسلمان بودن را میکند دیگر چرا،
نیروی فزیکی افغانها بود که ایران را ساخت ورنه کار آسان و بی مصرف نسیت که از دیگر کشورها نیروی کار را استخدام نمود.
ظمنن خدمت آقای خراسانی باید عرض گردد که اکثر کسانیکه اعدام می شوند قاجا قبر نیستند چون قاچاقبران در بدل 100 ملیون تمن رشوه از طرف دستگاه قضای ایران آزاد می شوند.
ک افغان از مرز اسلام قلعه هرات


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است