در دیدار معاون اول ریاست جمهوری و سفیر ایران
به مشکلات زندانیان افغانی در ایران رسیدگی شود
هیاتی از سوی دولت برای حل مشکلات مهاجرین و تعیین سرنوشت زندانیان افغانی در ایران به این کشور اعزام خواهد شد 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۲    ۱۳۸۹/۲/۲۶ کد خبر: 10392 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، مارشال محمد قسیم فهیم، سرپرست ریاست جمهوری روز گذشته با فدا حسین مالكی، سفیر ایران مقیم كابل دیدار كرد.

سرپرست ریاست جمهوری در این دیدار پیرامون اوضاع منطقه و روند تقویت همكاری های دوستانه میان دو كشور افغانستان و ایران با سفیر این كشور تبادل نظر نموده گفت كه هر دو كشور ایران و افغانستان به عنوان همسایگان دارای وجوهات مشترک، ناگزیر به داشتن روابط گسترده در همه زمینه ها می باشند.

سرپرست ریاست جمهوری افزود كه دولت افغانستان بیشتر از هر وقت دیگر به نقش سازنده ایران منحیث كشور همسایه در راه بازسازی افغانستان باورمند بوده است.

محترم فهیم ضمن تاكید بر تحكیم و گسترش مناسبات دوستانه بین دو كشور، گفت: دولت جمهوری اسلامی افغانستان از هر گونه سو استفاده های كه موجب تنش و ایجاد ناملایمات میان دو كشور گردد، جلوگیری می نماید.

سرپرست ریاست جمهوری همچنان به مشكلات مهاجرین و تعیین سرنوشت زندانیان افغانی در كشور ایران اشاره كرده گفت، دولت افغانستان هیاتی را به منظور حل مشكلات آنها تعین نموده و امیدوار است با اعزام این هیات به مشكلات آنها رسیدگی لازم صورت گیرد.

در گزارش باختر آمده است که در جریان این دیدار سفیر ایران خاطر نشان ساخت كه هر دو كشور مصمم هستند تا به یاری خداوند در تحكیم مناسبات دوستانه میان همدیگر و ارتقای سطح همكاری ها كوشا باشند

مالكی همچنان بر ادامه همكاری های ایران با افغانستان اطمینان داد.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   تا که در راس دولت افراد شایسته و کارا و با دانش استخدام نگردند. جفا به سر نوشت ملت و دولت افغانستان است.

>>>   شما اول بیبینید که همین کرزی شایستگی ریاست جمهوری را دارد که سایر افراد حکومت وی داشته باشند. ضرور نیست که نام ببریم.

>>>   یارب العالمین چپن از کرزی، پکول از فهیم و لنگی از خلیلی را طعمه .....

>>>   شما همه طرزصحبت جناب فهیم را دیده و یا شنیده اید. برای من جالب است که بدانم ایشان چطور با سفیر ایران صحبت کرده است. ای کاش دولتمردان ما کمی به طرز گفتار و الفاظ دیپلوماتیک آشنایی می داشتند و فرق بین میدان بزکشی و صدارت را درک می کردند.

>>>   پنجشیری ها همه شان دیپلومات تولد شده اند.

>>>   اورا.............!
زنده باد مارشال صاحب..........!
چشم دشمنان کور بخیلی مینمایند که ما این جنین مارشال ومعاون ریس جمهور داریم.
زنده باد مردم پنجشیر با این مردان دلیر مانند مارشال صاحب داکتر صاحب وقانونی صاحب..........اورا

>>>   زنده باد ابرمرد تاریخ مارشال صاحب
زندهباد مارشال صاحب که تاریخ کشورمارا رقم زد
هم چنان باز هم زندباد مارشال صاحب که توانست درین مقطع تاریخی یبکباردیگر جهره واقعی ومردانگی مردم با شهامت پنجشیررا به دنیا معرفی نماید.
از چده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است