تجمع باشندگان هرات مقابل قنسولگری ایران..
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۵۸    ۱۳۸۹/۲/۲۶ کد خبر: 10418 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، پولیس ولایت هرات مانع تجمع اعتراض آمیز شماری از باشندگان هرات در مقابل قنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر هرات شد.

این افراد که تعداد آنها به حدود پنجاه تن می رسید مدعی هستند که آنها علیه اعدام افغانها در ایران قصد تجمع و شعار دادن را داشتند.

یک تن از این متعرضین به خبرنگار وخت گفت پولیس با ریختن آب، آنها را از منطقه متفرق کرده است.

در عین حال، یک افسر پولیس در هرات که نخواست نامش گرفته شود می گوید تظاهرات کنندگان بدلیل اینکه مجوز نگرفته بودند پولیس مانع تجمع آنها شده است.

وی افزود در صورتیکه این افراد قبلا از دولت مجوز تظاهرات مسالمت آمیز را دریافت می کردند آنها اجازه می دادند که در مقابل قنسولگری تظاهرات مسالمت آمیز نمایند.

پس از آنکه یک تن از نمایندگان پارلمان افغانستان مدعی شد که طی دو هفته بیش از چهل افغان در ایران اعدام شدند در شماری از ولایات تظاهرات صورت گرفت و همچنین مسئولین وزارت خانه های مهاجرین و خارجه جهت پاسخگویی به پارلمان خواسته شدند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اینها هیچ ربطی به هرات و هراتی ها ندارند، اینها همان قاچاقبرانی هستند که فرزندان مردم را بخاطر پول به جهنم میفرستند.
متأسفانه در این اواخر شهر هرات بسیار شلوغ شده، مردم از همه جا به هرات آمده اند، بخصوص از فراه، بادغیس، هلمند و قندهار، اکثریت این مردم در توزیع و قاچاق مواد مخدر، مفاسد اخلاقی، دزدی، اختطاف و دیگر جرائم دست دارند.
ما از دولت افغانستان خواهش می کنیم که زمینه زندگی بهتر را در دیگر ولایاب برای مردمش فراهم کند تا مردم بتوانند در منطقه ای خود زندگی کنند و نیازی نباشد که از یکجا به جای دیگر مهاجرت کنند.
این تظاورات ها حرف مفت است، مردم هرات هیچ مشکلی با اعدام جنایت کار های مواد مخدر ندارد، البته پرونده تمام متهمین باید به صورت شفاف و عادلانه بررسی بشود.
هراتی....

>>>   با عرض سلام همان طوري كه دوست خوبم توضيح دادند اينها كساني هستند كه خون ملت ما را مي ريز ند.اين براي تمام دنيا معلوم است كه مردم هرات مردماني تحصيل كرده و با فرهنگ هستند اهل قاچاق و دزدي نيستند اميدوارم روزي برسد كه شهر و مردم هرات سر مشقي باشد براي مردماني .... هلمند قندهار خوست و ساير اين ادمهاي...... من در تابستان گذشته در هرات بودم در سرك ازادي راه مي رفتم لا مردي شروع به گپ زدن كردم أر هلمند امده بود براي مداواي زن خود بعد أر كمي صحبت كردن به من گفت كي باشد كه اين ستونهاي برق هرات را خراب كنم .........حالا شما قضاوت كنيد كه اين ادم چقدر...............است

>>>   این باشندهگان مزدور اجانب هستند نمیدانند که آلت دست قاچاق بران هستند ما به ایران رفتیم مزاحم زندگی و کار ایرانیها شدیم بعضی که خجالت مکشم بگویم افغانی هستند جنایت .خیانت.بچه بازی و قاچاق بری میکنند آیا نباید مجازات شوند آیا اگر همینها با زن و بچه خودمان این کار را میکرد ما چکار میکردیم باید وجدان داشت کشوری که ما کار را از دست مردمش گرفتیم و 3 میلیون با پاسپورت و بی پاسپورت سرش خراب شدیم ولی به ما کمک میکند اینطوری جواب مهمان نوازی را میدهیم احسن احسن ولله این تظاهر کنندگان خیلی پر رو هستند

>>>   سلام . ما بايد قدرشناس زحمتهاي مردم ايران باشيم كه در سالهاي سخت جهاد و پس از آن ما را مهمان نوازي كردند و بدون هيچ چشمداشتي با زحمتي كه كشيديم پولي در آؤرديم و براي فاميلمان فرستاديم و هيچ نارضايتي از آنان نداريم و ممنونشان هستيم و بچه هايمان باسواد شدند ولي آنهايي كه بدنبال ترياك و كريستال رفتند و قاچاقبري كردند در زندان افتادند و محكوم شدند ايران حساب و كتاب كار خودش را دارد و كشور ما هم قانون خودش را دارد به پاي همين قاچاقبران افعاني تعداد بسيار زيادي ايراني اعدام شدند و هيچ ايراني حرفي نزد چون كار قاچاقبري پسنديده هيچ كشوري نيست
بايد عاقل باشيم و دست مزدوزان و جاسوسان اجنبي را قطع كنيم و هوشيار باشيم كه همسايه مان را ناراحت نكنيم چون اين مظاهره ها از نگاه مردم ايران منفور است و در ذهن آنها ميماند و در روابط مان تاثير منفي ميگذارد و بگذاريم اگر مسئله اي هست خود حاكمان برطرف كنند
اميري هرات


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است