کشته شدن 7 هموطن در سقوط چرخبال اوکراینی
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۲    ۱۳۹۴/۸/۲۴ کد خبر: 106223 منبع: پرینت

در نتیجه سقوط یک چرخبال اوکراینی در اسلوواکیا 8 تن به شمول 7 پناهجوی افغانستانی کشته شدند.

وزارت داخله اسلوواکیا می گوید: این چرخبال اوایل هفته جاری در شرق این کشور سقوط کرد و در میان کشته شدگان یک خلبان اوکراینی و 5 مرد و 2 زن افغانستانی شامل اند.

پیش از این گارد سرحدی اوکراین گفته بود که این چرخبال به احتمال زیاد توسط قاچاقبران انسان برای انتقال پناهجویان غیر قانونی مورد استفاده قرار می‌ گرفته است.

این واقعه که در نوع خود جدید می باشد در کنار جنبه حادثه ای آن نشان دهنده عمق فاجعه مهاجرت افغانستانی ها به اروپا است که علاوه بر راه های دریایی، هوایی، زمینی که پیش از این مورد استفاده قاچاقبران برای انتقال پناهجویان قرار می گرفت، اکنون حتی از چرخبال های شخصی که هزینه گزافی را دربر می گیرد نیز استفاده می شود و پناهجویان برای رسیدن به کشورهای مقصد حاضر به پرداخت هر نوع هزینه جانی و مالی برای فرار از کشور هستند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   غلط میکنند که به هوای اروپا خود را با پول خود هلاک و بد بخت میکنند و قتیکه قدرت و توان پرداخت پول گذاف را داری چرا در وطن خود زنده گی نمیکنید مگر در اروپا چه است بجز ........ وبدبختی ، داخل اروپا آمده گیها را کشته و پشیمان کرده بیرون اروپا مردم را دیوانه کرده که به هوای رسیدن به اروپا خود را قربانی میکنند.

>>>   انشالله كه دروغ است در اين سانحه احتمال دارد كه پناهجويان عراقي و سوري موجود باشد هر گپ در پاي افغان ها ختم ميشود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است