جزییات مراسم اربعین حسینی در کربلا
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۱۸    ۱۳۹۴/۹/۱۰ کد خبر: 107254 منبع: پرینت

مراسم اربعین حسینی امسال علاوه بر حضور میلیونها زایر از مناطق مختلف عراق با شرکت عزادارانی از 130 کشور جهان در کربلای معلی برگزار می شود.

کاروانهای عزاداران حسینی از 130 کشور جهان در مراسم بزرگداشت اربعین سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) در کربلای معلی شرکت می کنند.

علاوه بر آن، حدود هفت هزار کاروان و هیات عزاداری عراقی از مناطق مختلف عراق در این مراسم باشکوه شرکت خواهند کرد.

طبق اطلاعات بدست آمده، 130 کشور عربی و غیر عربی در مراسم بزرگداشت اربعین حسینی امسال شرکت می کنند که مهمترین آنها، کاروانهایی از ایران، کویت، عربستان، لبنان، بحرین، پاکستان، سویدن، آلمان، روسیه، هند و افغانستان است.

مراسم اربعین حسینی همه ساله با شرکت میلیونها زایر از مناطق مختلف عراق و همچنین شرکت زایرانی از کشورهای مختلف جهان در کربلای معلی در فضایی آکنده از حزن و اندوه برگزار می شود.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بلاخره نامی افغانستان برده شد آن توسط خود افغانیها ما در ایرانیم هیچ نامی از افغانی ها برده نمیشود
ع غ ابراهیمی

>>>   خدا کند زائران اربعین حسینی خالق حسین را عبادت کنند، نه خود حسین را که رب العلمین و مخلوقش یعنی سید الشهدا حضرت امام حسین ع نواسه رسول خدا و اهل بیت و پیروان واقعی النبی الکریم طبق اوامر رب العلمین از مشرکین بیزار اند.

>>>   خوشابحال شان
ع

>>>   لبیک یا حسین
لبیک یا حسین
لبیک یا حسین

>>>   لبیک یا حسین سلام سسسسسسسسسسسسسسسسسسسسلام یا حسین

>>>   لبيك يا امام حسين « ع »

>>>   سلام برحسین ویاران حسین قطعا چنین است که زاییرین حسین خالق حسین راعبادت می کند زیارت حسین درصورت ارزش وثواب داردکه آن زاییر خدای حسین راعبادت کند وعارف بحق نواسه رسول‌الله باشد به این معناکه هدف شهادت امام حسین چه بود؟ درمورد امام حسین دانشمند بزرگ جهان اسلام سیدجلال الدین افغانستانی این نظریه رادارد‌(الاسلام محمدی الحدوث وحسینی البقا) اسلام توسط رسول‌الله برای بشریت ابلاغ شد اما بقا واستمرار آن توسط نواسه اش امام حسین صورت گرفت یعنی اگر حسین نبود دین جدش ازبین می رفت.
پناهی

>>>   آقای بی نام تو اصلا معنای عبادت را می دانی؟ یا برداشتت از عبادت برداشت وهابیها است حواست باشد با این فکر بدر دام داعشی ا گرفتار نشوی که دنیا وآخرت را از دست خواهی داد

>>>   نظر دهنده دوم ! كدام بي ....به شما گفته كسي خود حسين را عبادت مي‌كند نه خالق حسين را در حالي كه خود حسين عليه السلام در راه خدا و براي زنده كردن دين خدا و مبارزه با بدعتها و گناهان كشته شد؟ بزرگترين دليل بيدني حاكمان و مردم آن زمان اين بود كه فرزندان پاك رسول خدا را با لب تشنه در ميان دو نهر بزرگ جهان سر از بدنشان جدا كردند و بدنهي آنها را زير سم اسبان قرار دادند و دختران و ناموس پيامبر را چهل منزل به اسارت برده و اگر قضايايي بعدي با همت امام سجاد و زينب كبرا رخ نمي داد حتي قصد داشتند به كنيزي به فروش برسانند. جناب نظر دهنده غير خدارا پيروان يزيد مي پرستند كه براي دنياي شان سرور جوانان بهشت را با همه خاواده و سانش به شهادت رسانده و ناموس پيامبر خدارا هزاران كيلومتر به اسارت بردند.
مؤمن

>>>   اين راهپيمايي در واقع تشكر از سي است كه تمام هستي خود را خالصانه براي هدايت من و شما در راه خداوند يكتا داد. و نيز اعلام اتراض و نفرتي است از كساني كه مي‌خواستند دين خدا را نابود كنند و دورة جاهليت قبل از اسلام را زنده كنند. زائرين يقين دارند كه اين تشكر از اين بزرگواران مورد رضايت خداوند متعال بوده ولازم است.
رضا

>>>   مردم به كربلا مي‌روند تا بندگي و فداكاري د راه خدا را از امام حسين(ع) يارانش و خانواده اش ياد بگيرند. و قطعاً اين نيت ثواب هم دارد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است