همسر صدام حسین در اردن مرد (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۷    ۱۳۹۴/۱۰/۶ کد خبر: 108793 منبع: پرینت

ساجده خیرالله طلفاح همسر صدام حسین دیکتاتور سابق عراق که به اردن فرار کرده بود، در سن 78 سالگی در یکی از شفاخانه های این کشور مرد.

وی در سال 1958 میلادی با صدام ازدواج کرده بود. حاصل این ازدواج دو پسر به نام های عدی و قصی و سه دختر به نامهای رغد، رنا و حلا است. عدی و قصی در جریان حمله آمریکا به عراق در یک بمباران کشته شدند و دخترهای صدام نیز به خارج از کشور گریختند.

مقام های آمریکا در مرداد ماه سال 1382 اعلام كردند كه عدی و قصی پسران صدام ریيس جمهور سابق عراق در حمله روز گذشته به منزلی در موصل واقع در شمال عراق كشته شده اند. جنرال «ريكاردو سانچز» در كنفرانس خبری كه مستقيما از وزارت دفاع امريكا بخش شد، گفت: طی عمليات روز گذشته چهار نفر كشته شده اند كه عدی و قصی صدام نيز در بين كشته شدگان هستند. وی با اشاره به اينكه عدی و قصی صدام در اين درگيری شديد كشته شده اند تاكيد كرد: ما دارای منابع متعددی جهت تشخيص هويت اين افراد هستيم.

کد (6)

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201512/201512270621304958.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201512/201512270621301938.jpg


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   جنت فردوس نصیبش در تاریخ یکنام زنده ماند صدام حسین

>>>   جنت برین نصیب اش باد.

>>>   خدا رو شکر که گور به گور شد ... ملعون ...

>>>   صدام سه بار ازدواج کرد. ازدواج اول وی در سال ۱۹۶۳ با ساجده طلفاح دختر دایی بزرگش که یک معلم بود انجام شد. نتیجهٔ این ازدواج با دختر خیرالله طلفاح، دایی و قائم‌مقام صدام، دو پسر به نام‌های «عدی حسین» و «قصی حسین» و سه دختر به نام‌های «رنا»، «رغد» و «حلا» بود. ساجده در اواخر سال (اوایل سال ۱۹۹۷) به همراه رنا و رغد به گمان دست داشتن در ترور عدی در تاریخ ۲۱ آذر ۱۳۷۵ (۱۲ دسامبر ۱۹۹۶) در خانه تحت نظر قرار گرفتند. این طور گفته می‌شود که ژنرال عدنان خیرالله طلفاح برادر ساجده و دوست ایام کودکی صدام، به دلیل رشد محبوبیت بین مردم کشته شد.
صدام همچنین دو ازدواج دیگر نیز انجام داد: او سمیرا شاه‌بندر را در سال ۱۳۶۵ (۱۹۸۶) و پس از گرفتن طلاق اجباری از شوهرش به عقد خود درآورد. (گفته می‌شود که سمیرا همسر مورد علاقهٔ وی بوده‌است). همسر سوم وی ندال الحمدانی مدیرکل مرکز تحقیقات انرژی خورشیدی در شورای تحقیقات علمی عراق بود که مانند سمیرا مجبور به ترک شوهرش شده بود. ظاهراً هیچ مسئلهٔ سیاسی پشت دو ازدواج آخر وی وجود نداشته‌است. صدام از سمیرا دارای یک پسر به نام علی شد.
در مردادماه سال ۱۳۷۴ (اوت ۱۹۹۵) رنا و همسرش حسین کامل المجید به همراه رغد و همسرش صدام کامل المجید با فرزندانشان به اردن فرار کردند. اما هنگامی که صدام قول داد در صورت بازگشت هیچ آسیبی به آنها نمی‌رساند به عراق بازگشتند. برادران المجید درست سه روز پس از بازگشت به عراق در فوریه ۱۹۹۶ کشته شدند.
حلا، دختر دیگر صدام با جمال مصطفی رئیس دفتر امور طوایف عراق ازدواج کرد. او در آن زمان هیچ فعالیت سیاسی نداشت. پسرعموی دیگر صدام به نام علی حسن المجید که به علی شیمیایی (علی الکیماوی) مشهور است به جرم فرمان استفاده از گاز سمی در سال ۱۹۸۸ در تاریخ ۲۵ ژانویه ۲۰۱۰) به دار مجازات آویخته شد.عدی و قصی در ژوئیه ۲۰۰۳ طی عملیاتی توسط نیروهای آمریکایی کشته شدند.
رنا و رغد در اوت ۲۰۰۳ به همراه تمامی نه فرزندشان به اردن پناهنده شدند. آنها در همین ماه با سی‌ان‌ان و شبکهٔ ماهواره‌ای العربیه مصاحبه کردند. هنگامی که مجری ...از رغد دربارهٔ پدرش پرسید او پاسخ داد: «او پدر خیلی خوبی بود. دوست داشتنی بود و قلب بزرگی داشت.» مجری از او خواست که اگر بخواهد می‌تواند پیغامی به پدرش بدهد. او نیز گفت: «دوستت دارم و دلم برایت تنگ شده.» خواهرش رنا نیز گفت: «او خیلی احساساتی بود و نسبت به همهٔ ما مهربان بود.»

>>>   دو نظر دهنده اول واقعا شما با خود این ملعون .... محشور شوید این صدام دیکتاتور احمق آدم کش که ستایش کردید قاتل بیش از یک میلیون مسلمان عراقی ایرانی کویتی میباشد حتی از وطن خراسان زمین خودمان هم شهید دادیم شما دوست طالبها و داعش هستید اگر یک کدام بار به عراق مسافرت کرده بودید دانسته بودید که صدام ملعون حتی در کشور عراق هم بین همه اقشار مردم منفور و مورد لعن است

>>>   لعنت اول و آخر بر صدام یزید که با خود یزید محشور شود به گور

>>>   الحمدلله به درک واصل شد صدام یک هوسباز بوده که....داشته است و بابای او هم معلوم نبوده است این قدر خانواده فاسد کثیف این را از سربازان عراقی با گوش خود شنیدم

>>>   کسانی که برای او و شوهر جنایت کارش طلب جنت میکنند در .... باشند.
خدا خون مظلوم را بی حساب نمیگذارد

>>>   چقدر صدام اشتباه کرد اگر درست فکر میکرد الآن مردم عراق اینقدر فقیرو بیچاره نبودند

>>>   خدایش بیامرزد . حبیب الله یوسفزی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است