اوریاخیل: معلمان، اطفال را خشن تربیت نکنند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۰    ۱۳۹۴/۱۰/۱۵ کد خبر: 109415 منبع: پرینت

معلمان کودکستان ها منحیث مادران معنوی با کودکان رویه نیک داشته باشند.

داکتر نسرین اوریاخیل وزیر کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولان ضمن سخنان خویش در برنامه ختم دوره پنج روزه ای مدیریت حل منازعه که برای 112 تن از مدیران کودکستان های مرکز دایر گردیده بود، اظهار داشت.

خانم اوریاخیل خطاب به مشمولان دوره گفت: در کودکستان ها باید معلمان با والدین و اطفال شان رویه نیک و منحیث یک مادر مهربان باشند و اطفال را خشن تربیت ننمایند.

وی از معلمان کودکستان ها در شرایط حساس کشور که سمت تربیت و تعلیم کودکان را به عهده گرفته اند، ابراز قدردانی نمود و به آنها رهنمایی های همه جانبه در عرصه تعلیم و تربیت اطفال نمود و گفت: چون اطفال امروزی آینده سازان کشور است و رویه شما تاثیر به سزای بالای روحیه انان دارد.

داکتر اوریاخیل خطاب به آن عده از معلمانی که با اطفال برخورد خشن داشته اظهار داشت که در قانون به صراحت مجازات و مکافات تسجیل گردیده که امیدوارم شما در روشنایی قانون مسوولیت خویش را با صداقت و ایمانداری به پيش ببرید، خانم اوریاخیل طی صحبت های شان از روسای منابع بشری و کودکستان ها خواست، تا در مورد ظرفیت سازی کارمندان به خصوص معلمان کودکستان ها یک پلان جامع تهیه نموده و با وی شریک سازد.

داکتر اوریاخیل به مشکلات و چالش های که فرا راهی معلمان کودکستان ها است ابراز داشت که وی منحیث یک مسوول و خواهر بزرگ در رفع مشکلات و چالش های آنان رسیدگی خواهند نمود.

متعاقبا ثناالله زازی سرپرست ریاست منابع بشری صحبت نموده، برنامه ظرفیت سازی کارمندان به خصوص معلمان کودکستان ها را تشریح و در عملی نمودن آن، خواهان توجه بیشتر هیات رهبری وزارت گردید.

گفتنی است که در کابل 241 باب کودکستان فعالیت دارند که از جمله 158 باب کودکستان های محل زیست و 56 باب آن در محل کار فعالیت دارند که مجموعا روزانه 10373 اطفال را تحت پوشش تعلیم و تربیت دارند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   کودکستان ها به وزارت کار و امور اجتماعی هیچ ارتباط ندارد.
کودکستان ها باید مربوط وزارت تعلیم و تربیه باشد و در وزارت تعلیم و تربیه معینتی بنام معینیت کودکستان ها وجود داشته باشد، تا پروگرام های معین آموزشی و تفریحی آنها را تنظیم نماید، همچنان مسایل اعاشه و اباطه و صحی و برخورد معلمان آنها را با آنها بر رسی کنند.
زیرا کودکستان جایی است که کودکان نخستین آموزش خویش را با شناخت محیط اطراف خویش، در آنجا آغاز میکنند و بنیاد آموزش آنها را در قدم های بعدی،یعنی مکتب و دانشگاه ها تشکیل میدهد.
گر نهد خشت اول معمار کج.
تا ثریا میرود دیوار کج.
گرنهد خشت اول معمار راست.
میشود تطبیق آرمان ها و خواست.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است