سناریوی غرب در افغانستان، حفظ دولتی بی ثبات
سناریوی غرب در اینجا حفظ یک دولت بی ثبات است تا در مرزهای افغانستان ناامنی ادامه پیدا کند. بدین ترتیب اهداف کلانی که آمریکا و غرب در منطقه دارند که تسویه حساب با رقبای منطقه ای و جهانی اش است، محقق شود 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۳۹    ۱۳۹۴/۱۱/۱۰ کد خبر: 111013 منبع: پرینت

در طی چهارده سال جنگ و خونریزی مردم افغانستان با داشتن امید به آینده روشن زندگی کردند اما هنوز هم آینده ای تاریک و مبهم در انتظار است. هر روز جهان داد از حمایت نیروهای افغان می زند اما همچنان نیروهای افغانستان بدون تجهیزات و سلاحهای سنگین این جوانان سرزمین ما هستند که به شهادت می رسند و بر اثر توطئه بیگاناگان جان شیرین خود را از دست می دهند. پس از چهارده سال مبارزه با طالبان آمریکا و ناتو حالا نام دیگری برای تروریزم پیدا کرده اند، داعش. حالا رییس جمهور غنی گفته است که افغانستان به گورستان داعش مبدل خواهد شد. آیا نیروهای افغانستان تجهیز شده اند تا بتوانند خود را در برابر این دسایس محافظت کنند؟

موسی فریور استاد دانشگاه، در برنامه «آماج» گفت: اوضاع عمومی افغانستان، هرسال نسبت به سال گذشته به جای اینکه بهتر شود به طرف وخامت بیشتر می گراید. گویا ارباب قدرت جهانی تصمیم ندارد که مردم افغانستان، روز خوبی ببینند. مردم افغانستان باید به نحوی در تشویش و دلهره به سر ببرند. با این حال، اعتماد ملی روز به روز با شکست مواجه می شود. نسل جوان به جای اینکه برای آبادانی افغانستان استفاده شوند، در شرایطی قرار گرفته اند که باید به سرزمین های دیگرفرار کنند و طعمه نهنگ های دریاها شوند.

وی، در خصوص برخورد غرب در قبال دولت در افغانستان بیان داشت: از طرفی دیگر، تبلیغات بسیار گسترده و دامنه داری که توسط رسانه های غربی، علیه نظامی که خودشان در افغانستان به وجود آورده اند، مردم را دچار سراسیمگی فکری می سازد که غرب و آمریکا دنبال چه چیزی است؟ آیا می خواهد به تقویت نظام موجود در افغانستان بپردازد یا آن را هر روز مورد حمله خود قرار می دهد و دولت را در نزد افکار عامه جهانی بی هویت تر و بی اعتبار تر می سازد.

فریور، سخن اشرف غنی مبنی بر مبارزه جدی علیه داعش را بی پایه دانسته و افزود: مشخص نیست اشرف غنی با چه اعتمادی می گوید که افغانستان را گورستان داعش خواهد کرد، این شعار بسیار سنگین است و دولت های مقتدرتری نسبت به افغانستان نتواسته اند با آن مقابله کنند. اشرف غنی با کدام اعتماد ملی و با کدام پشتوانه جهانی می تواند بر پدیده داعش غلبه کند.

استاد دانشگاه، وعده های غرب برای افغانستان را وعده های دروغین خوانده و ابراز داشت: اگر اشرف غنی و عبدالله به وعده های دروغین سردمداران آمریکا دلخوش کنند، که گفته اند ما از نظام موجود حمایت می کنیم، نیازمندی های قوای امنیتی افغانستان را برآورده می سازیم، باید بدانند که چهارده سال گذشته است و عکس این وعده ها اتفاق افتاده است. غربی ها عمداً سناریویی ساختند تا در اینجا یک دولت نیم بند، فوق العاده ضعیف، لرزان و آسیب پذیر، به وجود آید. دولتی نیاید که سربلند کند و به عنوان یک دولت متساوی الحقوق با سری بلند در مجامع جهانی حرف بزند و ادعای حق کند. سناریوی غرب در اینجا حفظ یک دولت بی ثبات است تا در مرزهای افغانستان ناامنی ادامه پیدا کند. بدین ترتیب اهداف کلانی که آمریکا و غرب در منطقه دارند که تسویه حساب با رقبای منطقه ای و جهانی اش است، محقق شود.

وی، در خصوص دلیل اتفاقات اخیر در حوزه رسانه، گفت: تهاجمی بی محابا و بسیار خطرناک فرهنگی، بر علیه شعایر دینی، مقدسات و باورهای دینی پذرفته شده و معتبر جامعه ما جریان دارد، این به صورت طبیعی عکس العمل ایجاد می کند. این موضوع تبر بهانه مخالفان مسلح دولت را تیز تر می کند. این تهاجم فرهنگی، با سوء استفاده از نام آزادی بیان و آزادی رسانه ها، روزبه روز اعتبار این دولت نیم بند را در نزد افکار عامه خدشه دار می سازد، فاصله را بین ملت و دولت بیشتر می کند. وقتی که این فاصله بیشتر شد، فضای بی اعتمادی میان ملت و دولت به وجود می آید و اینجا است که مخالفان مسلح هم از این وضعیت نا به هنجار می توانند بیشترین استفاده را کنند. غرب هم دقیقا همین برنامه ریزی را کرده است، فاصله افتادن میان ملت و دولت، قدرت گرفتن مخالفان مسلح در افغانستان، ایجاد شدن ناامنی و حضور بیشتر آنها به عنوان منجی در کشور ما. اگر می خواهیم که مخالفان مسلح قدرت بیشتری نگیرند، باید از ترویج فحشا و برنامه های مستهجن توسط رسانه ها جلوگیری کنیم و به نام آزادی بیان و آزادی رسانه ها اجازه ندهیم که این تهاجچم فرهنگی به کشور وارد شود که متاسفانه اولیای امور ما این ظرفیت و توان را ندارند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   در اوایل سال 2001 و زمانکه افغانستان به بهانه تروریسم و حقوق بشر دروغین مورد تهاجم نظامی امریکا و متحدین غربی اش قرار گرفت. انها ( امریکا غربیها ) چندین پلان دراز مدت در افغانستان داشتند که قرار ذیل است.
1. نابودی سلاحهای سنگین دولت ربانی و طالبان. تا این سلاحها بدست دولت کرزی قرار نگیرند.
2. تشکیل یک دولت ضعیف در کابل با پایه های لرزان که نه سقوط کند و نه توان تامین امنیت را داشته باشد.
3. افزایش تولید تریاک و صادرات ان.
4. ایجاد یک کمیسیون بنام کمیسیون حقوق بشر که بتواند اهداف و ترویج فرهنگ غربی را تامین کند.
5. حمایت مالی و نظامی همزمان به دولت مرکزی و گروه طالبان.
6. وقت کشی در تجهیز نیروی هوای و زمینی. تا دولت افغانستان به غربیها وابسته باشد.
7. ایجاد نمودن مشکلات در طرحهای اقتصادی کلان دولتی. به این هدف که دولت افغانستان از نگاه اقتصادی باید جیره خور غربیها باشد.
محمد

>>>   ... ها سياست مى كنند
... ها حمايت مى كنند
آنجا كه بزدل هاستند
گرگان حكومت مى كنند
ميدان كه خالى مى شود
آخر شغالى مى شود

>>>   دفيق هماطور است - و در اين جمع منافع پاکستان زباد تر جز ۱و ۲و ۵ است . ولۍ تمام اين پالسۍ کهنه شده و فقت به بچه ترسانک ها و بم پرانۍ ها به مردم افغانستان تلقين مېشود که چېز کرده نمېتوانېد ....ږ ړاقفت اين است که رو سېه هند و منافع چين لست هاۍ دېګر اماده کرده که با استفاده از ان افغانستان ميتواند استقلال و تماميت ازضۍ و در مهم نر از همه در عصر کمپېوتر و جولاۍ عنکبوت جهانۍ (انترنت) استقلال فکرۍ و بشرۍ را حفط کند .

>>>   تا زمانی که امریکا در خاک افغانستان حضور دارد این نا امنی ها ادامه دارد . حکومت وحشت ملی فقط مترسک و عروسک دستی ایلات متحده امریکا است . مادره تمام نا امنی ها امریکا است . من به کسانی هشدار میدهم که می گویندامریکای شیطان صفت برای افغانستان عزیز خوب است . شاید امریکا برای خواهر و مادره شما خوب باشد ولی برای ما انچنان بد است که نمی توانم ان را با کلمات توصیف کنم .
ما افغانها فقط میتوانیم با اتحاد افغانستانی زیبا و پیشرفته بسازیم زنده یاد کسانی که واقعا برای ازادی افغانستان عزیز از چنگال امریکا جانهای شیرین خود را فدا کردن . و ننگ بر کسانی باد که با کمک امریکایی ها هم وطنان خود را قتل عام نمودند زنده یاد شهداء غریبه این وطن .
والسلام حبیب الله یوسفزی

>>>   عجیب مردمی هستیم !
درکشورهایی دیگر جهان ، اگر، نه درهمه کشورها دراکثریت کشورهایی جهان خایئنین ملی وجاسوس ها را به جرم خیانت به وطن مردم شان به دادگاه می کشند و روانه زندانش می کنند.
اما درین کشور اف غا نستان جاسوس ها و خایئنین ملی به بلند ترین مدارج دولتی ارتقا می یابند ، رئیس جمهور ، وزیر ، نماینده د رمجلس ، سفیر ومدعی رهبری اقوام .
سوال این جاست که چه گونه اطراف این آدم ها پر از افرادی است که مکتب رفته ومدعی هم اند؟
گاهی هم به بیداری شعور اجتماعی وآگاهی سیاسی باید شک کرد.
جاسوس کی است ؟
افرادی که برای تامین منافع کشور دیگر به حیث ابزار درکشور وزادگاه خودش در راستای منافع آن کشور کار می کند، جاسوس است.
از این قماش آدمها درین کشورهمیشه شاه و ریئس جمهورو وزیر ووکیل وسفیر بوده است وهمین اکنون هم است.
درشرایط کنونی مدعیان رهبری اقوام نیزاز همین قماش افراد اند.
عجیب ترش اینکه حالا القاب دیگری بابا و پدر ملت هم برآن اضافه شده که بعد از باز نشستگی جاسوسان مفتخر به این القاب نیز می شوند .
حالا نمی شود به بیداری وشعوراجتماعی وآگاهی سیاسی درین کشور شک کرد؟

>>>   سبزوار را شیندن ساختند و شنیدن را شیندند؛
کهندژ را قندوز ساختند و قندوز را کندز؛
گندهار را قندهار ساختند و قندهار را کندهار؛
فارسی را دری ساختند و دری را دری افغانی خواهند؛
گلوانه ها را کاکر ها ساختند و فارسی ها را فرسی ها و .....
بسیار و بیشمار دگر سازی های دیگر؛
و هنوز برنامه دگر سازی نرسیده به فرجامش.
اگر این، همزیستیست و ابتکار و «هومانیزم»؛ پس چیست استکبار و فاشیزم؟

گفتار داریم «هومانیزم» و دینداری
کردار داریم «پانفاشیزم» افغانی
این بیماری، ناسوده کردست جهان:
جنگ سه پختون بر تخت افغانی.

گفتگوهای افغانسازی و با مدیریت انگلیسی، ادامه دارد و اینگونه:
اما؛ چند سد سال دیگر، این گفتگو ها (مذاکرات صلح) برای ادامه جنگ و نابودگری ها و برای این همه دگر سازی ها؟

>>>   من تا بحال کاملا بر علیه تمام گروه طالبان بودم. اما حالا اعلام میکنم که او طالبهای که تنها برای ازادی کشور ما افغانستان بر علیه اشغالگران غربی می جنگند و به مردم بیگناه و اردوی ملی ضرر نمیرساند. این گروه از طالبان مجاهد هستند و من از انها حمایت میکنم.
احمد

>>>   اوبامای سیا و ناتو پدران اصلی تروریستهای بین الملل

>>>   کشور های منطقه از جمله پاکستان، افغانستان، ایران، تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان، قرقیزستان و آذربایجان باید تشکیل تحادیه ای شبیه اتحادیه اروپا دهند تا از منافع ملی و منطقه ای مشترکشان نگهداری کنند. این باور باید در افکار عمومی مردم منطقه و سیاستمداران فراگیر شود.
به امید روزهای بهتر
رستمی پور از ایران

>>>   داعش طالب القایده اولادهای ناخلف اوباما کامرون نیانیاهو


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است