تاثیر داروی فشارخون در کاهش آلزایمر
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۴    ۱۳۹۴/۱۱/۱۲ کد خبر: 111122 منبع: پرینت

یافته های یک مطالعه جدید نشان می دهد که داروی مورد مصرف در درمان فشار خون به کاهش صدمه به سلول های مغزی مرتبط با بیماری آلزایمر می انجامد.

محققان مرکز پزشکی دانشگاه جرج تاون آمریکا در مطالعات اخیر خود به رابطه بین مصرف داروی فشار خون و کاهش آسیب سلولی مرتبط با بیماری آلزایمر پی بردند.

«جوآن ساوودرا»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «فشار خون موجب کاهش جریان خون در سراسر بدن و مغز می شود و عامل پرخطر در ابتلا به بیماری آلزایمر است.»

محققان با استفاده از محیط کشت عصبی، عملکرد داروی فشار خون candesartan بر تاثیرات قرارگیری سلول های عصبی در معرض گلوتامات، که عامل آسیب اثبات شده در مراحل اولیه آلزایمر است، را مورد پژوهش قرار دادند. محققان دریافتند این دارو مانع از مرگ سلول های عصبی مغز ناشی از گلوتامات می شود.

آنالیزهای ژنی گسترده نیز اثبات کردند که این دارو مانع از التهاب سلول های عصبی و بسیاری از فرایندهای پاتولوژیکی دیگر، از جمله تغییر در متابولیسم آمیلوئید که شاخصه اصلی بیماری آلزایمر است می شود.

ساوودرا در ادامه می افزاید: «ما به این نتیجه رسیدیم که این داروی فشار خون یا سایر داروهای مشابه، نه تنها موجب کاهش روند پیشرفت آلزایمر می شود بلکه پیشرفت آن را نیز به تاخیر می اندازد.»

کد (22)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   الزایمر چه قسم یک مریضی است ایا استفاده ازز دارو های فشار خون بر وجود فایده دارد یانقص
لطفا ً معلومات دهید
یک تن از علاقه مند صفحه شما


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است