پایه برق در مظلومیتی جانکاه
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۲    ۱۳۹۴/۱۱/۱۳ کد خبر: 111215 منبع: پرینت

من این نوشته را ساعت دوازده نیمه شب می نویسم؛ تا حالا برق نداشتیم و بعد از مدتی تمام خانواده به یاد دوران قدیم دور هم جمع شده بودیم و داستان امیر ارسلان رومی را برای بار دهم مرور می کردیم. حکومت نیز با تمام نیروهای دفاعی، نظامی و امنیتی تا حالا موفق نشده امنیت یک پایه برق را تامین کنند و خود پایه برق هم در مظلومیت شدید با درد جانکاه می سازد و می سوزد.

با اجازه دولتمردان حکومت وحدت ملی؛ یک تعداد افراد ارّه به دست به نام افراد ناشناس یک پایه دیگر برق را ارّه کردند تا خیال تمام ملت را از داشتن برق راحت کنند. در خبرنامه آورده شده است که مسوولیت این کار را افراد ناشناس بر عهده گرفتند چون اگر می گفتند طالبان مسلح این کار را کردند بسیار تکراری و ریشخندی می شد؛ نمی شود که طالبان هر بار آدم های مسوولیت پذیری باشند و هر اتفاقی که افتاد آنها مسوولیت را بر عهده بگیرند.

بهر صورت سوالی که هست این است که چرا وقتی زمستان می شود طالبان یادشان می آید که پایه های برق را از بین ببرند و یک لشکر مسلح با تمام امکانات هوایی و زمینی و زیر زمینی هم نمی تواند کاری کنند، طبیعتا همه چیز به نفع دوستان مافیای تیل و گاز خلاصه می شود. مثلا شما فکر کنید حالا که هیچ چیز نداریم و مثل مردم عصر آتش باید از چخماق برای گرم کردن استفاده کنیم و طبیعی است که در نبود برق همه مردم افغانستان از تیل و گاز برای روشنایی و گرما و فعالیت های کاری خود استفاده کنند.

اگر تصور کنیم هر خانواده در شبانه روز یک کیلو گاز مصرف کنند و یک لیتر تیل بسوزانند و قیمت هر کیلو گاز و تیل به صورت جمعی صد افغانی شود با این حساب همین مقدار را حداقل روی یک میلیون خانواده محاسبه کنیم می شود صد میلیون افغانی در شبانه روز و اگر همین مقدار را در یک ماه ضرب کنیم می شود سه میلیارد افغانی فقط مصرف گاز و تیل به صورت حداقل در هر خانواده.

طبیعتا ما طالبان خوبی داریم که دلشان و قلب شان به مافیای تیل و گاز می سوزد که رفته و پایه و مایه را منهدم کرده اند تا در همین زمستان پول کلانی به جیب آنها سرازیر شود و شاید هم خود طالبان در همین مافیای اقتصادی دست داشته باشند، اینکه یک پایه برق دیگر را کدام افراد ناشناس ارّه می کنند هم احتمال دارد کسانی باشد که آنها نیز سهمی در بحرانی ساختن وضعیت امنیتی و به جیب زدن پول های کلان داشته باشند. دقیقا کاری که داعش؛ مافیای صدور نفت را به ترکیه و برخی کشورهای دیگر روی دست دارد و با جنتلمن بازی های خودشان همه را می ترسانند تا کار و کاسبی شان رونق پیدا کنند.

فکر می کنم همین قدر کافی است و زیاد نگویم و ننویسم که خدای ناخواسته برق هم فکر نکند من دارم از موجودیت اش بخاطر مباحث سیاسی سوء استفاده می کنم. تا جناب برق تشریف شان را کشال نفرمودند شب خوش.


مهدی ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   میگویند این کار ستون پنجمی ها هم دست دارند بعضی از قوماندانان سابق تنظیمی برای اینکه دولت را در مضیقه قراردهند اره بدست میگیرند وهرچه گیر شان آمند اره میکنند

>>>   عالی است جناب ثاقب درست فرمودین.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است