آمریکا به هر جا که می رود، تروریست پیدا می شود
این مساله در اذهان عمومی و در اذهان جامعه بین المللی القا شده است که آمریکا به هر جا که می رود این گروه های تروریستی هم پیدا می شود 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۴۱    ۱۳۹۴/۱۲/۱۶ کد خبر: 113005 منبع: پرینت

در حالیکه رییس جمهور غنی در نشست امنیتی در مونیخ آلمان، علت جنگ در افغانستان رابه مناقشات و تنش های جهانی و منطقه ای پیوند می دهد اما فرمانده کل نیروهای خارجی در افغانستان، از ناتوانی ها در رهبری نیروهای دولتی افغانستان انتقاد دارد. رییس جمهور غنی می گوید که درگیری ها در افغانستان جنگ داخلی نیست. بلکه القاعده، داعش و طالبان پاکستان این تهدید ها را متوجه افغانستان ساخته اند اما اشرف غنی در این سخنرانی اش نامی از طالبان نمی برد. جنرال کمپل به طالبان هشدار می دهد که از راه نظامی و جنگ به جایی در افغانستان نمی رسند زیرا نیروهای آمریکایی برای مدتی نامعلوم در افغانستان باقی خواهند ماند. در واقعیت جنگ افغانستان به چه عواملی بر می گردد؟

عبدالحفیظ منصور، عضو مجلس نمایندگان در برنامه «فراخبر» گفت: حرف کلی رییس جمهور افغانستان حرفی تازه نیست. این حرفی تکراری است که بسیاری از سیاست مدران ما همیشه تقصیر اوضاع کشور رابه گردن کشورهای خارجی انداخته اند. ممکن است این اظهارات و طرز دیدگاه درست باشد اما باید بررسی کرد که کدام خارجی ها هستند که این ناامنی ها را در کشور به وجود می آورند.

وی، سیاست آمریکا را ضد تروریزم نمی داند و می گوید: نکته ای را که رییس جمهور افغانستان نگفته است، این است که هنوز سیاست آمریکا در قبال گروه هایی مانند طالبان، القاعده و داعش چندان روشن نیست. گذشته از اینکه آمریکایی ها در افغانستان بوده اند، درعراق و سوریه نیز حضور پیدا کرده اند. این مساله در اذهان عمومی و در اذهان جامعه بین المللی القا شده است که آمریکا به هر جا که می رود این گروه های تروریستی هم پیدا می شود. آمریکا هنوز در خصوص این مساله جوابی نداده است. چطور به هرجایی که می رود نه تنها تروریست سرکوب نمی شود بلکه افزایش پیدا می کند.

منصور، ادامه داد: اگر آمریکا سیاستی ضدتروریزم داشت، راههای ساده و زیادی برای مبارزه با آن وجود داشت، اگر آمریکا در این راستا قاطع بود می توانست بر پاکستان فشار وارد کند. قطعاً پاکستان نمی تواند در زیر فشار آمریکا تحمل کند که بازهم گروه های تروریستی را حمایت کند. اگر آمریکا در این راستا جدی باشد، می تواند کمکهای خود را به پاکستان قطع کند و بدین ترتیب تمویل تروریست هم کم شود اما آمریکا چنین کاری نمی کند و قصد انجام آن را هم ندارد.

این نماینده مجلس، با بیان اینکه آمریکا برای کمک به تامین امنیت افغانستان به اینجا نیامده است، افزود: افغانستان بعد از ختم تجاوز شوروی از سوی غرب به خصوص آمریکا کاملاً فراموش شد. بعد از اینکه تروریست ها آنها را تهدید کردند و جان هزاران نفرشان را گرفتند، آمریکایی ها برای دفاع از خودش وبرای انتقام گیری، زیر نام مبارزه با تروریزم و افراطی گری به اینجا آمدند. در اینجا آمریکا باید نشان دهد که در امر مبارزه با تروریزمی که خودش ادعا کرده، صادق است یا نیست.

منصور، در خصوص شاهد ادعای عدم وجود اراده آمریکا برای امنیت در افغانستان گفت: اگر ما اردویی ضعیف داریم همین آمریکایی ها بودند که آن را ضعیف کردند. پانزده سال وقت کافی بود که آمریکایی ها با توجه به وعده هایی که داده بودند، اردویی نیرومند برای ما می ساختند، اگر ما سیاستمدارانی ضعیف و دولتی چند پارچه داریم، آمریکایی ها بودند که آن را برای ما به وجود آوردند. آنها بودند که انتخابات اشتباه و سراسر تقلب را به رسمیت شناختند و آن را بر ما تحمیل کردند. اگر ما در حکومت مقام هایی را داریم که گفته می شود با طالب و داعش همکاری می کنند، کسانی هستند که همین آمریکایی ها برگزیده اند تا در برابر داعش و طالب جدی نباشند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اقای منصور هم پرده پوشی نموده وتقیه کرده اندهمه چیز های لازیم را یا درک نکرده اند ویا نخواسته اند که بگویند ویا طرز دیدشان در مورد امریکای ها صرفا شرقی است همه میدانند که امریکا هر جا نمی رود فقط در کشور های اسلامی حادثه می افریند مسلمانها را بکشد اینها {امریکا وروس وفرانسه وانگلیس } هنوز از ریختاندن خون مسلمان بسنده نکرده اند وسیر نشده اندمسلمان در هر جای دنیا به هر مسلم ومذهبی که هست هرقدر خوار شوذد وزجر ببیند وکشته شود واواره گردد انها خرسند میگردد درواقع همان جنگی را که اقای بوش علیه اسلام ومسلمان اعلان کرده بود تحقق می بخشند وقتی خواستند در اوکراین جنگ نود دیگر یک مرمی هم فیر نگردید ولی در سوریه وعراق وافغانستان ولیبیا ویمن نمی خواهندخون ریخته نشود انها دکتورینبریجنسکی و... را تطبیق مینمایند وتا میتوانند مسلمان را میکشند چنانچه طی چند سال اخیر بیش از ده ملیون مسلمان را طی یک پلان مترک به قتل رسانیده اند
انا لله وانا الیه راجعون
شیخ علی بلخابی سرپلی

>>>   چراکه آمریکا خود تروریست است

>>>   وقتیکی میدانید ګه امریکا بالای پاکستان فشار نمیاورد وهیچ وقت کمک های خودرا به پاکستان قطع نمیکند. دیګر چرا همرایی طالبان بدون امریکا ودیګر کشور های خود غرض کنار نمیاید و امریکا را نابود نمیکنید امریکا بدون پشتبانی شما هیچ کاری کرده نمیتواند. و در ظرف بیست چهار ساعت افغانستان را ترک خواهد کرد.
ولی شما ها ګمرا شده اید و مسلمانهای نا مسلمان دامن امریکا را ګرفته اید و بخدا و دین خدا بی حرمتی میکنید.
ولی دین خداوند پیرړز شدنی است. زود یا دیرتر. کفر و همفکران کفر نابود شدنی است

>>>   در جهاد باید من برای شما کمک میکردم. در ختم جنگ بین تنظیم ها من باید برای شما کمک میکردم. در شکست طالبان من باید به شما کمک میکردم.در بازسازی افغانستان و اقتصاد آن من باید برای شما کمک کنم.
آیا شرم نمی کنید که شما از شوهر خاله تان اینقدر تقاضاُ های زیاد میکنید؟
بخدا قارمه نیارین که سر خاله تان یک امباق(زن دیگر) از سوریه میگیرم؟
امریکا.

>>>   استحكامات نظامى ريش سفيدان!؟ پشتونيزم گلاب منگل كه به حمايت شوراى امنيت چهل روز با نيروهاى امنيتى جنگ كردند.

>>>   محترم داكتر عبدالله ريس اجرايه كشور!
چرا نورستانى، سعادت و أمير خيل كه خيانت ملى را مرتكب شدند ، در مقام هاى خود باقى و از إمكانات بيت المال سود مى برند و بر ريش ملت ميخندند؟
شما كه اينگونه خاموشانه بر وضعيت مى نگريد ايا انتظار حمايت از مردم را در موضعگيرى هاى اينده داريد؟
ايا اين روند خيانت با خاموشى حل ميشود يا با مقاومت ، ايستادگى و موضعگيرى مردمى ؟

>>>   وهمچنان امریکا به هرجای که میرود دزد پیدا میروید یا دزد کشت میکند یا دزد تربیه میکند مثلا سازنده گان شهرک ها سازندگان شیرپور جنگ سالاران همه دزد های اند که با آمدن امریکائی ها تقویه شدند مثلا کمپنی سازنده پنتاگون کوچک که منصور صاحب خوب اورا می شناسد که پدرش قرارداد را به فریبگکاری گرفت وپسرش درساختن خیانت کرد
ر

>>>   برو برادر پشت ازی گپ ها نگرد!!!!
همو شخ بروت های بدخوی چه از جنوب چه از شمال در مهمانی های که برای امریکایی ها میدادند به شکلی زن و یا دختر های خوده با کالای مدرن به امریکایی ها نشان میدادند که گویا ما مترقی استیم و درعوض بسته های دالر را میگرفتند (که حال نام گرفتن شان درست نیست). طالب و داعش را امریکا ده کدام فابریکه جور نکرده است، همه اتباع همین مملکت استند که دالر مست شده اند. از سرک تا پچک ای ملک دزد ووطن فروش است و در مقابل پول هرچیز میکنند. اگر پول داری خوده و فامیلته نجات بتی و گپ های مفت نزن.








>>>   بارفیق سابقه تان توهین نکنید وانرا درنصف راه تنها نگذارید

>>>   من نمی دانم که امریک را که به این کشور اورد و دالر را
در جیب انداخت و حا ل خو د شا ن مردار شده اند

>>>   شیطانهای امریکای غربی را باید 15 سال پیش میشناختید. اینها اولادهای شیاطین هستند

>>>   سازمان ملل سازمان شیطانی امریکای غربی اسرایلی.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است