حکیم عطارد معین سیاسی است یا حکمت کرزی؟
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۸    ۱۳۹۴/۱۲/۱۷ کد خبر: 113094 منبع: پرینت

حکیم عطارد که به تازگی از سفارت افغانستان در واشتنگتن برگشته به صفت مشاور ارشد حکمت کرزی معین سیاسی وزارت امور خارجه تقرر حاصل نموده است در حالیکه ده ها تن باز گشتگان از ماموریت های سیاسی هنوز هم در دهلیزهای وزارت خارجه سرگردان اند.

در این شکی نیست که آقای عطارد یکی از کادر های برجسته وزارت خارجه است ولی در برخورد با امور، با صلاحیت تر از شخص معین سیاسی برخورد می کند.

آقای عطارد به صفت معین سیاسی دوم در وزارت خارجه شناخته می شود و روسای این وزارت را برای جلسه ها به دفتر خود خواسته و دستور می دهد در حالیکه رتبه یک رییس بیشتر از وی است.

گفته می شود که حکیم عطارد را شخص حامد کرزی حمایت می کند و اصلا بالای هیچ کسی حتی وزیر هم خم ابرو نمی کند و بدون آگاهی قبلی به دفتر وزیر داخل می شود در حالیکه روسای وزارت خارجه باید روزها صبر کنند تا وزیر یا معین را ببینند.
یک کارمند بی واسطه وزارت خارجه

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اين مطلب را خود حكيم جان عطارد نوشته و از خود تعريف و توصيف كرده است.

>>>   از امريكا كه آمده باشد و دوست كرزي باشد بايد همين طور باشد، و تخلصش عطارد است. لا اقل چند روز خو سابقه كاري مربوطه دارد، ارجمند صلاح الدين اولين كار رسمي اش همين پوست وزارت است، قابل تشويش نيست.

>>>   مبارک پاکستان بیرقش را در هلمندتوسط طالبان وطن فروش به همدستی کرزی ، غنی ، اتمر، یون ، امرخیل و دیگر دارو دسته ای نوکرصفتش بلند کرد
ما که همیشه داد میزدیم که دیورند یک غده ای سرطانی است برای افغانستان کسی باور نمیکند ، نمیدانم که غیرت این مردم کجا شد ؟ چرا مادرشان را ( وطن ) را بالای پاکستان فروختند ؟

>>>   حکیم عطارد وقتی ختم وظیفه شد از امریکا بر نگشت. برای خود و فامیلش تابعیت امریکا را حاصل و بعد با چشم سفیدی دوباره به وزارت خارجه برگشته است طوریکه اشاره شده موصوف پست رسمی ندارد و با استفاده از زدو بند های قومی خودش را در معنیت سیاسی سینجاق نموده است.

>>>   عطارد بعد از ختم ماموریت دیپلوماتیک اش در واشنگتن پناهندگی امریکا را قبول کرد بعد از گرفتن گرین کارت و جابجای فامیل اش در ان کشور با خاطر جمع باز با پررویی به وزارت برگشت تا باز هم از امتیازات وزارت خارجه استفاده کند.

>>>   در گذشته به همچو خا ینین جزا میدادند. اما رژیم و حکام منفور فعلی همچو عطارد ها را نوازش میکنند ، کسیکه با استفاده از وظیفه بیرونی و با استفاده از سند معتبر دولت یعنی پاسپورت سیاسی خود و خانواده اش را به آغوش اجنبی افگند. یکی دیگر از این قماش آقای قدیر نور است که در یک اقدام همانند و همرمان از یک حوزه کاری ، سو استفاده کرد و چون با معین اداری ، آقای نصیر احمد اندیشه قبلاً در ریاست اقتصادی کار میکرد بعد از (4) سال و انفکاک از ماموریت همراه با آقای عطارد برگشته است و حالا مشاور معین اداری است. آخر هردو معین با هم سیالی و شریکی دارند و متل مشهور است که خ از خ پس ماند، گوش وبینی
سیل بین
مامور وزارت خارجه

>>>   واقعيت اس حكيم عطارد بي برك روان است. ده مجالس هم بسيار پوك گري ميكنه!
وحكمت خان كرزى هم از وي همايت ميكند.

>>>   برادر محترم!
این ادمک هیچکاره نیست من از زمان های سابق میشناسم این برادران را...در خیر خانه خر لنگ نداشتند و همه کار شان کورس و کورس داری بود....اما پشتون های خیلی متعصب و هوشیار استند. خوده در هر جای زده و صاحب یک چیز می شوند.
تعصب این برادران خیلی خطرناک است و یکی دیگرش در ملل متحد کار می کند که تعصب مثلی اتش از دهنش بیرون می شود.

>>>   فكر نكنيم چنين باشد
جوان بدّي نيست

>>>   تاریخ این کشور بد بخت را که مطالعه کنی همیشه سیاست ها و سیاست مداران آن قوم مدارانه اجرا شده وعمل نموده اند و هیچ زمانی شایستگی و لیاقت و تخصص افراد در تعیینات و مقرری ها مد نظر نبوده است به همین جهت است که امروز افغانستان از طرف آخر اولین کشور جهان است و هیچ قوم و قبیله ای خیری از حکومت و دولت در افغانستان ندیده است و تمام اقوام این کشور بد بخت است تنها شیادانی بنام قوم سعی نموده از کنال قوم گرایی در این کشور حکومت نموده دار و ندار این ملت و مملکت را غارت نمایند.

>>>   من آقاى عطارد و تمام فاميل شانرا ميشناسم. اينها چهار برادر هستند كه نام خدا هر كدام شان براى افغانستان يك سرمايه بزرگ معنوى هستند.
من خودم تاجك هستم ولى تا به امروز از يكى از اين برادران و خود حكيم عطارد حرف تبعيض آميز را نشنيده ام.
برادران لطفاً سياه را سياه بگوييد و سفيد را سفيد. ما روزى پيش خداوند ج رفتني هستيم. خانواده عطارد يك خانواده روشن و علم پرور است و اين فاميل براى جوانان خيرخانه خدمات زيادى كرده اند و اكثريت جوانان موفق خيرخانه را كه ميبنيم، آموزش ديده هاى همين فاميل در كورس ابو على سينا هستند كه اين برادران آن را به پيش ميبردند.
خود حكيم عطارد و برادران اش از احترام زيادى در منطقه و محيط كار برخوردار هستند و از خوبى ، لياقت و انسانيت خود شان است.
انجنير فهيم مرادى

>>>   دروغ است. عطارد آدم شريف، پركار و سنگينى است.

>>>   راستش حکیم عطارد قبلا دیپلومات افغانستان در واشنگتن بود که بعد از ختم وظیفه برنگشته و درخواست پناهندگی امریکا را داد.
عطارد بعد از دریافت پاسپورت امریکایی بعد از یک سال غیابت وظیفه وی حسب قوانین نافذه مامرین دولت از وظیفه منفک شد.
وی چندی قبل برگشت و مقامات وزارت امور خارجه بدون درنظرداشت همه عرف های ملی، دینی و وظیفه وی، ویرا دوباره در وزارت خارجه مقرر کردند. آنهم در دفتر معین سیاسی، دفتر که مسایل مهم و اسناد محرم در آن موجود است.
این یک درس عبرت برای آنهای است که از خاطر آبرو و عزت افغانستان از جایگاه دیپلومات نخواستند پناهنده شوند و غرور کشور را بر زمین زنند، برگشتند.
کارمند بی واسطه

>>>   وزارت خارجه دیگر از این ریشخند تر نخواهد شد که حکیم عطارد مشاور یک معین باشد . وی شخص نالایق نیست ولی نه بیشتر از مسول دسک است. اینکه در وزارت به این اندازه قوم پرستی باشد تا به هر نحو باید هر کی قوم خویش را در اطراف خود در پست های بیمورد و خود ساختگی جمع کنند جای نهایت تاسف است.

>>>   شرمناكترين دوران وزارت خارجه در طول تاريخ افغانستان هم اكنون است كه يكتعداد كودكان غير معصوم زمام وزارت را بدوش گرفتند وتا هميشه اين دوران خجلان وزارت خارجه در تاريخ نوين افغانستان ثبت تاريخ شده است.

>>>   محترم عطارد شخص بادانش است لیاقت معینیت را دارند وحتی وزارت را ودرعین زمان بااخلاق وباشخصیت هستند زنده باد عطارد صاحب !
کارمند ریاست ارشیف وارتباطات

>>>   محترم حکیم عطارد مستحق پست وزارت را دارند شخصیت برازنده کشور است ومن محترم را ازنزدیک میشناسم ازیک فامیل معزز ومحترم وتحصیل کرده است.
کارمند بی واسطه وزارت امورخارجه

>>>   میرسیف الرحمن بیسواد رئیس میشود آیا محترم عبدالحیکم عطارد که شخص بادانش ومستعد است وباشخصیت است باید رئس شود باید معین ویاوزیرشوند
زنده باد عبدالحکیم عطارد.

>>>   هر گاه آقای عطارد پست مشاوریت میگیرد باید پست های دیگر بلند تر هم ساخته شود زیرا حدود 150 تا 200 کارمندان شایسته تر لایق و سزاور پستهای بلند تر هم وجود دارد. و به خصوص کارمندانیکه عزت کشور برایشان از آیشایش شخصی مقدمتر است. نه مانند آقای عطارد که بعد از ختم وظیفه شرایط را الی مساعد ساختن واسطه ها مطابق به میل خود ندیده و پناهنده امریکا شد و فعلاً بعد از کسب اسناد لازم دوباره به افغانستان آمده و با ارتباطات قومی و سایر موضوعات مشابه آن پست جدید گرفت تا با اندک ناملایمتی افغانستان را ترک و در آسایش امریکا بسر ببرد. در حالیکه کم نسیتند کارمندانیکه با عین شرایط با پزیرفتن شرایط دشوار به و طن و وظیفه خویش برگشتند.

>>>   آقاى عطارد به علت مريضى دخترك شان نتوانست براى مدتى به كابل بيايند و به همين دليل و عدم توجه جلالتمآب بزرگوار ديپلومات بين المللى و استثنايي تاريخ بشريت آقاي ضرار احمد مقبل رح از وظيفه منفك گرديد.
تمام وزارت خبر دارد كه گرده دخترك عطارد از فعاليت باز مانده بود و دختركش با مرگ دست و پنجه نرم ميكرد و با تلاش فراوان وي توانست كه گرده دختركش را در امريكا تبديل كند و داكتران اجازه ندادند كه الي مدت يك سال وي امريكا را ترك كند.
تمام اسناد به جلالتمآب مقبل صاحب رح ارسال شده بود كه همه ناديده گرفته شدند. و كسانيكه بيشتر به مقبل صاحب رح مشوره هاي خراب ميدادند محترم گنگس الدين خان صاحبزاده رئيس ادارى و محترم خالد ذكريا بودند كه وزير مقبل رح نخواست كار عطارد تمديد شود.
عطارد نه پاسپورت امريكايي گرفته است و نه گرين كارت! لطفا خدا را حاضر ديده نظريات بنويسيد.
والسلام

>>>   در این مملکت انصاف در کجا وجود دارد که تو آمدی پشت یک مشاور گرفتی
جمال کابل

>>>   عطارد پاسپورت يا گرين كارتامريكايي ندارد لطفآ دروغ نوشته نكنيد. او بدون پاسپورت افغانستانى هيح پاسپورت ندارد.
عطارد داراى بهترين اخلاق و انسان بسيار شكسته و لايق است. زنده باد عطارد صاحب.

>>>   موضوع مریضی خطرناک اولاد ها و یا خانم یک اصطلاح معمول برای بهانه آوردن به باز نگشتن دیپلوماتان از کشور های غربی شده است. اینان باید یک اصطلاح جدید را پیدا نمایند. اگر طفل آقای عطارد تا بحال صحت نیافته است پس حالا چرا آمده و اگر صحت یافته است چرا فامیل وی در امریکا اقامت دارد.

>>>   تمام عطارد ها مشاور شده اند يك عطارد مشاور معين خارجه و يك عطارد مشاور وزير زراعت است. عطارد زراعت خو زياد آدم شريف است و هميشه با هركس همكاري قانوني ميكنه خو از عطارد وزارت خارجه نميفامم.
يك مشكل كه عطارد وزارت زراعت داره اين است كه در صحبت كردن يگان لغت انگليسى لول ميته! هاهاها

>>>   در مورد علت عدم بازگشت عطارد بايد بررسي صورت بگيرد و با شفاخانه مربوطه كه گويا دخترش عمليات شده سوال شود. اگر واقعا چنين بود و عمليات صورت گرفته بود پس لعنت بر دروغگويان و اگر عطارد دروغ گفته بود و به بهانه پاسپورت گرفته. است. پس لعنت بر عطارد. ولي. تا جايييكه فكر. ميكنم. عطارد مشكل داشت و به علت عمليات دخترك اش در امريكا ماند و گرين كارت هم. ندارد.

>>>   اﺳﺖ ﻛﻪ ﻧﻤﻴﺘﻮاﻧﻨﺪ ﺩﺭ ﻟﻴﺎﻗﺖ ﺧﻮﺩﺭا ﺑﺎ اﻭ ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﻛﻨﺪ

>>>   ﺣﻜﻴﻢ ﻋﻂﺎﺭﺩ ﻳﻚ شﺧﺺ ﻻﻳﻖ ﻭﺑﺪﻭﻥ ﺟﻮﺭﻩ اﺳﺖ ﻫﻤﻪ ﻃﻮﻃﻌﻪ ﺑﻴﺴﻮاﺩاﻥ اﺳﺖ ﻛﻪ اﺯ ﻫﻴﭻ ﻧﮕﺎﻩ ﻧﻤﻴﺘﻮاﻧﺪ ﺧﻮﺩ ﺭا ﺑﺎ ﻟﻴﺎﻗﺖ ﻭاﺧﻼﻕ ﻧﻴﻜﻮ ﻭﻱ ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﻛﻨﻨﺪ ﺑﻨﺎ اﺯ ﺩﻟﺘﻨﮕﻲ ﺯﻳﺎﺩ ﭼﻨﻴﻦ ﺗﻬﻤﺖ ﺑﻪ ﺟﻨﺎﺏ اﻳﺸﺎﻥ ﻣﻴﺰﻧﺪ ﺧﺪاﻭﻧﺪ ﻋﻂﺎﺭﺩ اﺯ اﻳﻦ ﻫﻢ ﺑﻠﻨﺪ ﺭﺗﺒﻪ ﺳﺎﺯﺩ.

>>>   ﺣﻜﻴﻢ ﻋﻂﺎﺭﺩ ﻳﻚ شﺧﺺ ﻻﻳﻖ ﻭﺑﺪﻭﻥ ﺟﻮﺭﻩ اﺳﺖ ﻫﻤﻪ ﻃﻮﻃﻌﻪ ﺑﻴﺴﻮاﺩاﻥ اﺳﺖ ﻛﻪ اﺯ ﻫﻴﭻ ﻧﮕﺎﻩ ﻧﻤﻴﺘﻮاﻧﺪ ﺧﻮﺩ ﺭا ﺑﺎ ﻟﻴﺎﻗﺖ ﻭاﺧﻼﻕ ﻧﻴﻜﻮ ﻭﻱ ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﻛﻨﻨﺪ ﺑﻨﺎ اﺯ ﺩﻟﺘﻨﮕﻲ ﺯﻳﺎﺩ ﭼﻨﻴﻦ ﺗﻬﻤﺖ ﺑﻪ ﺟﻨﺎﺏ اﻳﺸﺎﻥ ﻣﻴﺰﻧﺪ ﺧﺪاﻭﻧﺪ ﻋﻂﺎﺭﺩ اﺯ اﻳﻦ ﻫﻢ ﺑﻠﻨﺪ ﺭﺗﺒﻪ ﺳﺎﺯﺩ.

>>>   ﺣﻜﻴﻢ ﻋﻂﺎﺭﺩ ﻳﻚ شﺧﺺ ﻻﻳﻖ ﻭﺑﺪﻭﻥ ﺟﻮﺭﻩ اﺳﺖ ﻫﻤﻪ ﻃﻮﻃﻌﻪ ﺑﻴﺴﻮاﺩاﻥ اﺳﺖ ﻛﻪ اﺯ ﻫﻴﭻ ﻧﮕﺎﻩ ﻧﻤﻴﺘﻮاﻧﺪ ﺧﻮﺩ ﺭا ﺑﺎ ﻟﻴﺎﻗﺖ ﻭاﺧﻼﻕ ﻧﻴﻜﻮ ﻭﻱ ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﻛﻨﻨﺪ ﺑﻨﺎ اﺯ ﺩﻟﺘﻨﮕﻲ ﺯﻳﺎﺩ ﭼﻨﻴﻦ ﺗﻬﻤﺖ ﺑﻪ ﺟﻨﺎﺏ اﻳﺸﺎﻥ ﻣﻴﺰﻧﺪ ﺧﺪاﻭﻧﺪ ﻋﻂﺎﺭﺩ اﺯ اﻳﻦ ﻫﻢ ﺑﻠﻨﺪ ﺭﺗﺒﻪ ﺳﺎﺯﺩ.

>>>   عبدالحکیم عطارد، یکتن از کادر های رژیم منحوس طالبان بوده ضمناً یک شخص نهایت متعصب و چاپلوس میباشد.
نیکپور

>>>   عبدالحکیم عطارد یک شخص بسیار ابن الوقت و خطرناک میباشد.
ستار حقبین

>>>   زنده باد عطارد واقعآ شخصیت برازنده وبادانش است وهمین پست برای شان کم است.

>>>   ﺟﻨﺎﺏ ﻋﻂﺎﺭﺩ اﺯ ﺟﻤﻠﻪ. ﻫﻤﻜﺎﺭاﻥ ﻣﺎ ﺩﺭ ﻭاﺷﻨﮕﺘﻦ ﺑﻮﺩﻩ ﻭﻣﻦ اﺯ ﺗﻤﺎﻡ ﻭاﻗﻌﺎﺕ ﻛﻪ ﺑﺮاﻱ ﻭﻱ ﺭﺥ ﺩاﺩه ﺁﮔﺎﻫﻢ ﻛﻪ ﻫﻤﻪ ﺣﻘﻴﻘﺖ ﺑﻮﺩﻩ و ﺑﻪ ﻭاﻗﻌﺖ ﺩﺧﺘﺮﻛﺶ ﻣﺸﻜﻞ ﮔﺮﺩﻩ ﺩاﺷﺖ ﻛﻪ ﺑﻌﺪ اﺯ ﺩﻳﺎﻟﻴﺰ ﺯﻳﺎﺩ ﺑﻼﺧﺮﻩ ﻋﻤﻠﻴﺎﺕ ﻭﻱ ﺻﻮﺭﺕ ﮔﺮﻓﺖ ﻭﺗﺎ ﻳﻚ ﺳﺎﻝ ﺗﺤﺖ ﻧﻆﺎﺭﺕ ﺩاﻛﺘﺮ ﺑﻮﺩ ﻫﺮ ﻛﻪ ﺑﺎﻻﻱ ﻭﻱ ﺗﻬﻤﺖ ﻣﻴﻜﻨﺪ ﺧﺪاﻭﻧﺪ ﻋﻀﻮ. ﺷﻴﺮﻳﻦ ﺧﺎﻧﻮاﺩﻩ اﺵ ﺭا ﺑﺪﻳﻦ ﻣﺮض ﺩﭼﺎﺭ ﻛﻨﺪ اﻣﻴﻦ اﺯ ﺧﺪاﻭﻧﺪ ﺧﻮاﺳﺘﻴﻢ ﻫﺮ ﭼﻪ ﻃﻮﻃﻌﻪ ﻛﻨﻴﺪ ﺧﺪاﻭﻧﺪ ﺑﺎ ﭘﺎﻛﺎﻥ اﺳﺖ

>>>   عطارد صاحب را واقعاً دوست دارم. نه آمرم است و نه رييسم. بلكه صرف يك همكارم است در وزارت. شخصيت وي اصلآ منفي نيست. اصلآ متعصب نيست لطفآ دروغ نگوييد. خدا نگهدارت عطارد صاحب. كسانيكه پشت ات حرف ميزنند واقعآ كه از حسادت ميميرند. مثل عطارد در بالاها قرار داري.
يك خواهش برادرانه كه دوست و دشمنت را در وزارت بشناس. من برايت چند تن را نام ميگيرم كه در مقابل من سخنان تخريبي گفته اند خالد ذكريا ، نيكپور ، صاحبزاده ، بهين، دانشيار و ايماق.
دوستانت كه هميشه از تو دفاع كرده اند مستغني ،احمدزي ، قريشي (زمانيكه در وزارت بود) ،، ناصرضيا

>>>   بيرق ات بالا عطارد جان!
ذليل باد دشمنانت

>>>   برادران و خواهران عزيز ، عطارد را من از وقتيكه در وزارت است مي شناسم . انسان باك ووطن دوست است. انسان زحمت كش و به نام نيك دو باره به وطن بركشت. از اشخاص بيسواد كه الف در جكر شان نيست حرف بزنيد. همه لاف و براق زدندند كه غير از اشخاص مسلكي كه لسان و امتحان تأفل را كامياب نشود مقرر نميشود. اما لطفا لست مقرري هاي جديد را ببينيد كه انسان خجالت ميكشد. همان اش و همان كأسه كنديده. شما بايد از انسانهاي كه سفارت ها را جور و بول ها را به جيب خود انداختند و به واسطه از جنجال خلاص شده اند بنويسيد. مثل أيوب عرفاني كه سفارت ويانا را جور كرد. اسنادش نزد رهيس جمهور و وزارت خارجه وجود دارد اما به واسطه معاون رهيس جمهور دوسيه اش بسته و دوباره به سفارت بركشت. قابل خجالت است. اميدوارم كه معين سياسي اين بيغام مرا بخواند و در قسمت مقرري ها توجه كند
مامور تفتيش


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است