کدام آزادی، کدام حقوق زن؟
متاسفانه اکثر زنان صدای شان بلند است که آزادی می خواهیم. کدام آزادی؟ آزادی که در آن اتکاء به مرد خود را از دست بدهید و آنگاه در برابر شهوت گرگان گرسنه غرب آمده و مردان زن ندیده از کوه پایین شده، تنها بمانید؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۵    ۱۳۹۴/۱۲/۱۸ کد خبر: 113180 منبع: پرینت

یاد آوری بیش از اندازه از حقوق و روز زن ، ابهت آن موضوع را کمرنگ نموده زمینه های تاثیر گذاری آن را محدود می کند.
در جامعه سنتی مانند افغانستان ، علاوه بر موضوع فوق، شعار های تکراری دفاع از حقوق زنان می تواند به حساسیت های اجتماعی و سیاسی نیز بیانجامد. حساسیت هایی که قادر است بسیاری از زنان را در چارچوب و محدوده خاص، از تمام فعالیت های دیگر محروم کند.

شعارهای تکراری و حرف های شعار گونه در مورد زن، شاید تعدادی را آنگونه که پنداشته می شود، به آزادی های ویژه ای برساند ، اما این آزادی ها صرفا در همان اندازه باقی خواهد ماند و چه بهتر که در همین حد بماند.! زیرا هنوز در میان ما تعریف منظم و دقیقی از زن و حضورش در جامعه وجود ندارد. بر همین مبنا صرفا به قوانینی پرداخته می شود که رضایت زن را در جامعه امروزی حاصل نمی کند.
برخی از زنانی که امروز حرفی برای گفتن پیدا کرده اند، ادعا دارند که جامعه ما مرد سالار است و زن ستیز و این روحیه آنان را می آزارد و آزادی آنان را سلب نموده است.

اما واقعا زنان چه می خواهند؟
همانگونه که کشور ما اسلامی است و مردم ما مسلمان، زنان جامعه ماهم انسان های شریفی هستند که به تمامی معتقدات اسلامی پایبند بوده خواهان اجرای احکام اسلامی در جامعه می باشند.
برهمه مشخص و معلوم است که زنان ما هرگز خواهان یک جامعه بی بند و بار که در آن احترام به زن لگد مال هوس های غرض آلود مردان می شود، نیستند.
زنان ما جامعه ای امن برای حضورشان می خواهند. جامعه ای که در کنار مردان احساس حضور کنند و بتوانند در عرصه های متفاوتی که در دین مقدس اسلام برای شان تعریف شده است ، به فعالیت بپردازند.

هرچند در جامعه امروز ما بقول برخی، سنت ها حکومت می کند، اما همین سنت ها تا حد زیادی مدافع حقوق زنان است.
زنان در پناه بسیاری از همین سنت هاست که احساس امنیت می کنند و مورد تعرض بگونه غربی آن قرار نمی گیرند.
ما نه تنها مدل غربی را برای زنان وطن خویش نمی پسندیم که برخی از سنت های بجا و شایسته را مدافع حقوق زنان دانسته، اتکاء به مرد را لازمه ایجاد امنیت در جامعه خود می پنداریم.

امروز برای زنان ما مهمتر از وارد شدن در عرصه هایی که هیچ ارتباطی با روحیه و اخلاق و اندام شان ندارد، آموختن است. موضوع مهمی که سال ها است آنان را در انزوای اجتماعی نگه داشته از پیشرفت شان جلوگیری نموده است.
در این عصر و زمان، تنها با آموختن است که زنان ما به جایگاه اصلی شان دست خواهند یافت و بدور از هیاهوهای تبلیغاتی امروزی، به مقام و منزلت واقعی خود خواهند رسید.

هرچند تلاش های وافری برای کشانیدن زنان به حاشیه هایی بنام آزادی به منصه عمل رسیده است و برخی از خواهران هموطن ما را با وعده های واهی و زرق برق های مادی، به لجنزار اجتماعی در حال سوق دادن هستند، اما این عزم و اراده ملی و پایبندی به سنت های شایسته دیرینه است که می تواند مسیر گمراهی را بسوی امنیت اجتماعی رهنمون باشد.

از اینها که بگذریم، موضوعی که قابل تامل است، عدم جدیت علمای کرام ما نسبت به رشد زمینه انحرافی زنان در جامعه امروزی ما است.
علما که در طول تاریخ نگهبانان عصمت و عفاف جامعه بوده اند، امروز از جدیت کافی در برخورد با اعمال منافی عفت و زمینه های رشد آن در جامعه، کار نمی گیرند و در بعضی مواقع با سکوت شان علامت های سوال بزرگی در اذهان عامه نقاشی کرده اند. مردم نگرانند که چرا علما در برابر کسانی که باعث برطرفی حجب و حیا در جامعه اسلامی شده اند، ساکت نشسته، خود نیز نظاره گر این معرکه های شیطانی غربی شده اند.

اگر از زنان در جامعه امروزی و در دولت ، تعریف درستی وجود ندارد، در اسلام کامل جامع مطرح شده و شیوه های دقیق برخوردی و حتی جزای مجرمان نیز وجود دارد. با این وجود سکوت علما و دانشمندان اسلامی چه جوازی دارد؟

متاسفانه اکثر زنان صدای شان بلند است که آزادی می خواهیم. کدام آزادی؟ آزادی که در آن اتکاء به مرد خود را از دست بدهید و آنگاه در برابر شهوت گرگان گرسنه غرب آمده و مردان زن ندیده از کوه پایین شده ، تنها بمانید؟
این آزادی نیست. این اوج ذلت شما است.

پس بیایید به اعتقادات خود احترام بگذاریم و در حیطه قوانین اسلامی عمل کنیم و از تمامی کسانی که ترویج بی بندو باری می کنند، دوری جوییم و برمردان ما است که از حقوق زنان خویش اطلاع حاصل نموده احترام به آنان را برخود فرض پندارند.
باشد تا رستگار شویم.
و من الله التوفیق


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   علما که در طول تاریخ نگهبانان عصمت و عفاف جامعه بوده اند، امروز از جدیت کافی در برخورد با اعمال منافی عفت و زمینه های رشد آن در جامعه، کار نمی گیرند.
مهربانی کرده بفرمایید ،آنهایی که ادعا میکنند که دین اسلام تحصیل را برای مرد و زن فرض گردانیده است، خانم های چند نفر ازین علما مکتب را خلاص کردند و در کدام پوهنتون درس خواندند و حالا در کدام ادارات دولتی کار میکنند؟
همه دروغ و فریب و نیرنگ است و از نظر آنها زن فقط مال شخصی مرد است و باید مصروف چوچه زاییدن و کلان کردن و دیگ و کاسه کردن و جمع و جارو کردن و حفاظت از مال شوهر در خانه باشد.
ازدولت جداً تقاضا میکنم که به هیچ والدینی قبل از ختم دوره بکلوریا یا صنف دوازده،اجازه عروسی دختران را ندهد و هرکسی که چنین کاری میکند، مورد مجازات قرار گیرد.
هر دختر حق دارد بعد از تحصیل به انتخاب خود عروسی کند و دولت باید زمینه کار و توزیع اپارتمان های رهایشی را به اقساط پایین، به چنین فامیل ها مهیا کند ،تا این جوانان بتوانند بدون مزاحمت دیگران به زندگی خویش و کار خویش در جامعه ادامه بدهند.
در کشور های اروپایی تا سن هژده ساله پدر و مادر مکلف تربیت و نگهداری اولاد است، یعنی تا زمانی که مکتب را به پایان میرساند.
بعداُ یا دروس خویش را در دانشگاه ادامه میدهد و یا هم در یک رشته تحصیلات حرفوی میکند، که مسُولیت اعاشه و اباطه آن را دولت و جایی که تحصیل میکند به دوش دارد.
بعد از ختم تحصیل شامل کار میشود و خود خانه کرا میگیرد و یا به اقساط خانه میخرد و عروسی میکند و زندگی مشترک را شروع میکند.
زمانی که طفل شان تولد میشود، به شیرخوارگاه و کودکستان میدهند و بزرگ شد به مکتب میرود. هر فامیل یک یا نهایتاُ دوطفل به دنیا می آورند.
حالا زندگی خانم های ملا های افغانستان را با دیگر مردم افغانستان مقایسه کنید، که ده تا دوازده طفل بدنیا می آورند و بعداُ دعوی نیز میکنند که دین اسلام تحصیل علم را به زن و مرد فرض گردانیده است. همراه دوازده تا طفل یک زن بیچاره کجا میتواند درس بخواند و در کدام دوایر دولتی کار کند؟
امید وارم نشر شود.

>>>   هنوز ازادی نیست که زنان بیچاره ازترس ازخانه برامده نمیتواند اگر آزادی شود چه خواهدشد.

>>>   شعار دروغین حقوق زن حقوق بشر غربیها امریکاییهای خونخوار برای نابودی کشورهای اسلامی است.
سازمان ملل سازمان شیطانی امریکای غربی اسرایلی است.

>>>   امریکا غربیهای جنایتکار عاملان اصلی کشتار مسلمانان و چپاول کردن کشورهای اسلامی است.

>>>   حقوق بشر یک دروغ شیاطینهای غربی است

>>>   کشورهای اسلامی به نام حقوق بشر مورد حملات اشغالگران کافران و دزدهای غربی قرار گرفته است.
عراق
سوریه
لیبی
افغانستان
سومالیا
یمن
فلسطین
.
گروه های تروریستی کاخ سفید پاریس لندن .
القایده
طالب
داعش
الشباب
النصره
و صدها تروریستهای دیگر

>>>   سوال: کدام حقوق زن وکدام ازادی
جواب: حقوق زنان همان حقوق که دین مبین اسلام برای زن داده نه حقوق که دموکراسی مزخرف غرب برای زنان عنوان میکنند وهمچنان ازادی زن درچوکات اسلام وشریعت غرای محمدی فراترازان عنوان کردن ازادی برای زنان فقط وفقط مسلط کردن فرهنګ کثیف غرب بالای هموطنان مسلمان میباشد ودرنهایت زمینه سازی برای فساد اخلاقی واز بین بردن زندګی اجتماعی مردم افغانستان میباشد
روغ لیونی

>>>   اگر به زن بال بدهیم پرواز خواهد کرد....
صدیقی

>>>   زنان ما آزادی دارند اما گناه از مردان هست

>>>   لطفا این مطلب را بخوانید( تنها ۵ /۲ درصد مردان آلمانی "عدم اطمینان تامین مادی از سوی شریک زندگی" برایشان در تصمیم برای جدایی نقش ایفا می‌کند.)این متن کپی شده از همین سایت هست . هدفم این بود که بگم در ممالک اسلامی یک قانون عرف شده که مرد باید نفقه به زن بدهد و زن باید اطاعت تام از شوهر داشته باشد در حالی که در کشوری مثل آلمان که از نظر بسیاری از ما کشور پر از گناه است میبینید ۲/۵ درصد از مردان نرسیدن کمک مالی از سوی همسرشان را دلیلی بر جدایی میدانند یعنی ۹۷/۵ درصد دیگر آنها تامین مخارج زندگی را وظیفه خود میدانند ولی در عین حال آزادی معنوی و مادی زنان در آن اجتماع صلب نشده . حالا ببینید که ما راه را درست میرویم یا آنها . کشورهای غربی پس از استعمار ممالک آسیایی و آفریقایی در طی چند قرن گذشته به ثروتهای کلان دست یافتند ولی بیشترین ثروت رااز ممالک اسلامی با خود بردندثروتی که تا به حال و حتی آینده آنها و نسلهای بعدیشان ادامه خواهد داشت وهیچگاه تمام نمیشود . بله من از اسلام صحبت میکنم. آنها اسلام را به ممالک خود بردند و آنرا اجرا کردند و هر آنچه که با افراط باعث پس رفت میشود را در همان جوامع اسلامی گذاشتند وبه آن مسائل طی چند قرن دامن زدند و در اجتماع ما مسلمانان نهادینه کردند . دو مورد از آن مسائل پوشش اجباری زنان و برتری مردبر زن میباشد .دقت کنید مسلمانان با قبول این دو مسئله چگونه به اهداف کافران کمک کردند. ۱باپوشش اجباری برای زنان عملا نصف جمعیت فعالی را که بالقوه فعال هست خنثی کردند ۲با قبول برتری مرد بر زن موجب نابودی بعد انسانی زنان وهم مردان جامعه شدند چرا که به چشم سر حوادث و وقایع را میبینیم. اسلام یگانه راه سعادت بشریت هست ولی همین اسلام بر اساس آزادی یک فرد معنا پیدا میکند وگرنه اگر شما هر کسی را از اول زندگی اش در زندان نگه داری مسلما هیچوقت دزدی و بزهکاری انجام نمیدهد واین قابل تمجدید و قدر دانی نیست چون عملا گزینه دیگری ندارد و به هیچ عنوان نمیشود که پی ببریم او ذاتا چگونه انسانیست . از این رو دلیل عریان به دنیا آمدن انسان را میتوان فهمید . اینکه خدا هچوقت انسانی را با لباس نیافرید و به او اشرف مخلوقات گفت چون به او چیزی داد که به هیچ مخلوق دیگرش نداد اختیار تصمیم گیری . اختیاری بدون دخالت خودش ولی با نظارت خودش. پس به هوش شوید که دخالت و دیکتاتوری بر انسانی عملا دخالت بر تصمیم خداوند است . کافیست خود را بجای مادر دختر یا خواهر و همسر خودتان بگذارید تا بتوانید اندکی از حقیقت امر که در حال وقوع در اطراف خودمان است با خبر شویم .اسلام راهی برای از دیت ندادن آخرت نیست راهیست برای ساختن این دنیا باهم و برای هم چرا که اگر برای از دست ندادن آخرت می بود مطمئن باشید قبل اینکه آدم در بهشت اشباه بکند اسلام را در آنجا برقرار میکرد . با یک مثال مطلب را تمام میکنم با یک چاقو میتوانیم یک سیب پوست کنیم وبخوریم میتوانیم زورگیری کنیم و آدمکشی . تصمیم با ماست. از ماست که بر ماست مطمئن باش درآخرت هم برهمین مبنا قضاوت میشوی.

>>>   حقوق زن در اسلام یعنی پاکی. پاکدامنی. تعلیم و تربیت. اموختن تحصیل کردن .دوری از خشونت .حقوق زن در غرب یعنی لوچ بودن شراب خوری ...

>>>   8مارچ در افغانستان روز مرگ زن باید نام گزاری شود.چون هر روز خوشونت در مقابل زن بیشتر میشود در کشوری که 80درصد مردم بی سواد هستند.

>>>   8 مارچ باید روزی دفن اشغالگران و نوکرانشان و طالبان القایده داعش باشد

>>>   زنان افغانستان در طول سیزده صد سال آزادی خود را داشتند. در خانه هر چه که دل شان بود میکردند.ازکالاشویی گرفته تا دیگ پخته کردن و جمع و جارو و اوشتک نگاه کردن. یک روز شوهر ان شان نمی گفتند که لته های اشتوک را چطور تبدیل کنند، چطور دیگ پخته کنند و چطور خانه جارو کنند. بعد ازی که امان الله خان آمد و داود خان صدر اعظم شد و انقلاب ثور شد، بنام نهضت زنان،بیچاره ها ره از کنج خانه کشید، به مکتب روان کرد و گفت در ادارات دولتی کار کنید. حالا جنجال شان دوبرابر شده است. هم در بیرون خانه و هم در خانه کار کنند. حالا بیچاره ها نمی فهمند چطور دیگ کنند، شوهرشان و خشوی شان میگن که یا دیگه بی نمک کردی و یا سوختاندی و یا این که هشت ساعت میشه که تودر دفتر هستی، ... اوشتکه کی پاک کنه؟ و امثالهم. آیا به نظر شما این یک خیانت به حقوق زنان نیست؟ درست است که خدا گفته آموزش علم به مرد و زن فرض است. اما مقصدش آموزش سی پاره و چهار کتاب در مسجد تا سن های ده سالگی است. بعد از آن باید شوی کند و پشت بخت خویش برود. آیا چهارده صد سال پیش پوهنتون و دانشگاه و ماستری و دوکتورا و بیست و پنج یاسی سال درس خواندن وجود داشت؟ معلومدار که نی! پس دین اسلام آن چه را که چهارده صد سال پیش راجع به حقوق زن و تحصیل زن گفته است، در جامعه امروزی قابل قبول نیست...

>>>   از مردهای افغانستان چیری جور نه شد شما چه خدمت خوهید کرد

>>>   ... ﺯﻥ ﻣﺎﺩﺭ اﺳﺖ ﺯﻥ ﺧﻮاﻫﺮ اﺳﺖ ﻭ اﺯ ﺩاﻣﻦ ﭘﺎﻙ ﺯﻧﺎﻥ ﺑﺪﻧﻳﺎ اﻣﺪﻩ اﻳﻢ. ﺯﻥ ﻣﻨﺒﻊ ﻋﺸﻖ اﺳﺖ ﻛﻪ ﺳﺒﺐ ﺑﻘﺎﻱ ﺩﻧﻴﺎ اﺳﺖ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﺯﻥ ﺭا ﻣﻲ ﺳﺘﺎﻳﻢ ﻭ ﺧﺼﻮﺻﺎ ﺯﻳﺒﺎ ﺭﺧﺎﻥ ﺭا...
ﻓﺮاﻣﺮﺯ اﻧﺪﺷﻴﻮﺭ

>>>   مردان مسلمان را زنان مسلمان تربیت کرده اند پس یادمون باشد که اگر مشکلی هست از تربیت کننده باید انتظار داشت. خشونت ها و بی عدالتی ها اگر از ناحیه مقررات انسان ها باشد باید با احکام الهی آنها را معادل کرد زنان بدانن که قوانین اسلام را نباید به عنوان قوانین نابخردانه یا ناعادلانه دانست بلکه باید با درایت به آنها نگاه کرد و فواید آن را دریافت و به کار بست. آزادی زن این نیست که کارهای مردانه انجام دهد و وظیفه مادری را انجام ندهد. شخصیت زن این است که بتواند بهترین روش را برای آرامش انتخاب کند. خیلی حرف دارم ولی...

>>>   ... چرا زنان افغانستان حق ندارند!!

>>>   اول زنانيکه درپارلمان حضور دارند بايدحجاب را رعايت کند تاالگوبراى بقيه زنها باشد امانگاه به خودشان نميکنندوبه دگران توصيه ميکندشايداينه خودشان را گم کرده تمام کارمندهاى زن دردفاتردولتى بجز.... دگرکارى ندارد

>>>   زن سا بق فر شته بو د نه حا ل

>>>   غربیها نهایت کوشش دارند تا زنان و دختران افغان را به فساد الوده کنند و فامیلهای افغان را از هم بپاشانند . کارمندان عادی سفارتخانه های غربیها در کابل را بیشتر دختران جوان افغان تشکیل میدهد . و اینها مغز شوی میشوند . و مهره های میشوند که از انها استفاده کرد . سفارتخانه های غربیها در کابل مشغول گسترش دین عیسوی و یهودی است .

>>>   جنابان چرا از افکار غرب و غرب زدگی شکایت و انتقاد دارید و یا واضح تر بگویم در هراس هستید؟ بخارطر که سیطره مردسالاری زیر سوال می رود و یا اینکه یوغ تسلط مرد بر زن تمام می شود. پس بفرمایید از افکار شرق بگوید، از اقکار و اندیشه زن ستیزانه شرقی نیز بگوید! از این بگوید که با زنان به مانند حیوانات برخورد صورت می گیرد، خرید و فروش می شود، حتی اینکه یک زن به خاطر خرچ 50 افغانی کشته می شود، و همیشه به دلیل اینکه مردان قهرمان شرقی اجازه نداده اند تا زنان شان تحصیل کنند و دارای استقلالیت اقتصادی گردند باید تا اخیر عمر گدا باشند، گدا به شوهرانشان به برادرانشان و به پدرانشان چرا در این موارد خاموش هستید و حرف نمی زنید؟ شما باید به پیام که حرکت خانم کبرا داشته است توجه نماید پیام که به من و تو می آموزاند تا دیگر خواهران و مادران مان را مورد آزار و اذیت قرار ندهیم، آیا به معنی حرکت های مدنی پی برده اید در بسیاری کشور ها زنان حتی بخاطر یک خواست مدنی و برحق لباس از تن شان بیرون می کنند، خود را لخت می کنند این به آن معنی نیست که فاحشه گری تروج می کنند در حقیقت در عقب این گونه حرکت های نمادین و سمبولیک پیام و خواسته های مشروع نهفته است که باید به آن توجه صورت گیرد، میدانم اینها همه برای شما تازه و جالب است زیرا شما تنها به دیدن زن در زیر چادری و زبان خاموش و تن برده گونه آن آشنا هستید.
رامین

>>>   هـــــــیــــــچ چــــیـــــز غـــیــــر عـــادی صورت نگرفته ! نسبت به سایر کشورها ی چون پاکستان عربستان مصر سوریه وغیره وغیره در افغانستان شکر همه مسلمان اند وهیچ کاری خارج از حدود اسلام صورت نگرفته

>>>   دختران ... همین بی حجابی و تعقیب رسومات غربی را مینمایند لباس تنګ میپوشند و توجه مردم را در شهر و بازار بطرف خود جلب میکنند. عجیب است که سخن از بی بی ها و حجاب اهل البیت میزند ولی خود شان با اندام های برجسته تن های خود را عرضه بازار کرده اند.
مینا

>>>   هرچند که هیچکس مخالف حضور زنان در فعالیت های اجتماعی و پیشرفت های تحصیلی آنها نیست. آموزش و تحصیل زنان و کار و فعالیت آنها در بخش های مختلف زندگی سیاسی و اقتصادی و اجتماعی جامعه فرض است، نه آن که جناب شما فرموده اید که درین عرصه مخالفت ندارید. زیرا بین فرض بودن و عدم مخالفت، تفاوت آشکار وجود دارد. عدم مخالفت از روی مجبوریت صورت میگیرد و فرض بودن از روی ضرورت.

>>>   بدون شک که دشمنی دنیای کفر بااسلام عزیز از سال ها پیش بر میگردد ویگانه تفاوت که دربین ما وآنها است ما یک انسان مسلمان هستیم باید که همیشه انسان گونه باشیم وانسان گونه زندگی کنیم وانسان گونه بمیریم وآنها که بی دین هستند یک زندگی حیوان گونه دارند ونباید این زندگی شرافت مندانه وانسان گونه خود را خلط باحیوانیت کنیم. از یاد نباید برد که بعد از شکست انگلستان وروسیه تزار از کشور محبوب ما افغانستان گلادستون بی دین در پارلمان انگلستان قرآن کریم را بالاگرفت وصدا زد گفت تازمانیکه این کتاب دربین امت اسلامی باشد ما درآنجا ساکن شده نمی توانم یگانه کاری که باید کرددر قدم نخست این کتاب را از بین برد بعدا به فکر اشغال آن کشور شد. آنها فهمیدن که زنان افغانستان یک مهره یابازیچه خوبی برای نابودی فرهنگ والای اسلام شده میتواندتا بتوانند به همان اهداف دیرینه خود برسند. که آن هداف شان جز اشغال سرزمین ما وبه غارت بردن بزرکترین سرمایه ما که همان دین وایمان است نیست. که با اعلان ونشر اینکه اسلام برای زنان حقی قایل نیست، آزادی بیان وجود ندارد، مردسالاری است، زنان گوشه نشین است، بالای زنان ظلم صورت میگرد.وبلاخره اینکه بافرستادن هزارها فلم وسریال های مستهجن، تصاویر غیر اخلاقی، تشویق موسیقی وارزش قایل شدن برای این افراد فاسق وفجور وتجارت از لباس های عریان ولوج درکشور بللاخره به این باعث شد که زنان کشور مافهمیدن که است نیست همین آزادی است این هاهمه آلوده به فرهنگ غرب شدن. خواهرم وبرادر عزیزم گوش کن که هیچگاه دایه از مادر کرده دلسوز ترنیست بازیچه دست غرب برای نابودی فرهنگ اسلام عزیز نشو ی چراکه این دین از خود نگهبانی دارد وتو درآتش جهنم خواهی سوخت وتو ای خواهرم و ای مادرم یک نوع جواهر و دانه قیمتی هستی که کفار بدبخت به دیدن اندام عریان تو چشم دوخته تا تورا نیز هم مانند زنان بد بخت بی دین که در غرب هستند سنگ پیش پاافتاده سازند. فکر نکنی که اسلام برای تو هیچ حقیقایل نیست این اشتهباه محز است ببین که در مقدس ترین کتاب سوره ای بنام مرد نیست درحالیکه بنام زن سوره ای بنام(النساء)وجود دارد. فریب دشمن را نخو وبرادران که به هنر موسیقی رومی آورند ومیگویند که یگانه آرزویم ستاره شدن است تا باشد که یک هنر مند خوب باشم باخبر عزیزان که دروازه دوزخ را بادست های خود ات برای خود باز می کنی هنر مند شدن در موسیقی هنر نیست وکسیکه موسیقی را آموخت او هنر مند نیست بلکه افراد فاسق وفجور است وهنر مند کسی است که در اسلام عزیز نقش داشته باشد شما ببنین چند تامساجد که درکشور ما وجود دارد" مسجد روضه شریف، مسجد جامع پل خشتی، مسجد عیدگاه، مسجد جامع هرات باستان واز همه مکه معظمه ومدینه منوره وده ها اماکن مقدس دیگر" این ها هنر مندان بودن که بادست خود این جاهای مقدس را چی قدر زیبا ودلنواز ساختند وباچی استعداد هنری نقاشی کردن این را میگویند هنر مند نه آن کار شیطان را که تو انجام میدهی شرم است عیب است برای یک کسی که خود را مسلمان میگوید وهزاران مجالس فسق وفجور وشیطانی را انجام میدهی ما که یک انسان مسلمان هستیم باید انسان گونه زندگی کنیم نه حیوان گونه تمام برادران وخواهران باید این را بفهمند.
سیغانی

>>>   سلام خدمت همه عزیزان وقتی میگوییم افغانستان کشوراسلامی ومردم ان مسلمان است پس چرا اولاد های مسلمانان حجاب اسلامی را مراعات نمیکند اگریک دخترحجاب اسلامی رامراعات کند قسم است که هیچ کس طرفش نمیبیند وقتی یک دختربه شهروبازاربالباس چسپ وجذاب میبراید همه را متوجه خویش میسازد لطفا` حجاب را‌درنظرداشته باشید خودرا به چشم مردم درشهروبازار زیباجلوه ندهید هیچ کس مزاهمت نخواهدکرد همه تقصیر از تو زن بی حجاب است سرلج یخندکلا پطلون چسپ حیاکن از‌روز جزا نه خود را به اتش جهنم بسوزان وچند جوان دیگر را در روز قیامت بخاطر یک زن بی حیا چهارنفر دیگربه جهنم میرود،پدر،برادر،مادروشوهر تو پس حجاب را بسیار بسیار مدنظرداشته باشید تشکر.

>>>   ما مسلمانان باید با هم متحد شویم و بعد از سالها بدانیم کدام ماری زهر نیش خود را به پیکر اسلام عزیز ما فرو میکند غربیها امروز تابع صهیونیست های آمریکا و اسرائیل هستند و کمر به مبارزه با مسلمانان بسته اند.
حسین بیدار

>>>   من با گفته هاي جناب رامين هم نظر هستم حقيقت را گفته مگر شنيدن ان تلخ است در زمان پيش... ما بهترين لباس ما مد و فيشن داشتيم كدام ازار اذيت نبود حالا كه خودشان مصروف فساد اداري و پر كردن جيب هاي خود هستند حالا زور شان تنها بالاي زن است.

>>>   پوشش زنان امروز خیلی پوشیده تر از پنجاه سال پیش است. بزرگان میتوانند بیاد بیاورند، وجوانان میتوانند به تصاویر وفیلم عای زمان شاهی وزمان مرحوم داود خان مراجعه کنند. بوضوح میتوانند، ببینند که آن زمان زنان خیلی آزادتر بودند..از زمان حاکمیت حزب دموکراتیک خلق صرف نظر میکنیم چون دفعتا میگن آنها کمونیست بودند. وافعیت اینست که مردم امروز کابل مردمان شهری آنزمان ها نیستند. بخش بزرگ جمعیت تازه کوه پایین آمده وهنوز بافرهنگ قبیله محیط کوچیگری زتدگی میکنند. ودر نظر شان زن یک مالکیت برای مرد هاست. تا در چادر بپیچانند. وبا یک قیمت خوب به خریدار دلخواه بفروشند. ملا های وهابی هم با تبلیغات ضد زن مزید بر مشکل هستند. چرا آنها صرف به حجاب وپوشش زن تاکید دارند. اما مسولیت مرد مسلمان به نزد آنها صفر است.قرار یک تحقیق جامع بیشترین تجاوزات به زتان در عربستان سعودی وجود دارد... خلاصه بجای ملامت کردن زن ها چرا مرد ها طبق اصول اسلامی عمل تمیکنند. وچشم ودست پای خودرا زیر کنترول ندارند.!!!!!!!!!

>>>   تااسلام بالای ملت افغانستان حکومت کند غرب هرگیز موفق نمی شود.این راغربی خوب درک نموده است.همین عقیده والای دینی مردم متدین بود ابرقدرت تابدندان مسلح روس را بزانو درآورد.اول دین راباید گرفت ازطریق کشاندن زنان درصحنه اونم باارزشهای غرب ازاین طریق روح جوانان راآلوده ونظام خوانواده راازهم پاشیده همه چیز رامباح می سازد.پس چیزی دیگری باقی نمی ماند .

>>>   اقای رامین .
بگزار خانم کبرای فریب خورده و غرب زده....مردم افغانستان 99 در صد مسلمان است و ما قانون اسلامی میخواهیم ....

>>>   بیایید در اروپا بیبینید ... برادر خواهر را نمیناسد دختر مادر را و پدر دختر را . هیچ گفتنی نیست .فقط باید عرض کنم که حقوق زن و حقوق بشر یک فریب و نیرنگ انگلیسی امریکای است .

>>>   فقط میخوام بگم وقتی این زن ... لباس اهنین بر تن کنه پس لااقل وقتی ما ایرانی ها از بعضی اتباع افغان گله میکنیم و خواستار بازگشتشون به افغانستان میشیم ناراحت نشید! بعضی از هموطنان شما در ایران دست به اقداماتی بدتر از اون چیزی که این کبری خانم در مصاحبه با بی بی سی تعریف میکرد میزنند! اون اقای کاندید احتمالی بلخ و بقیه که همیشه بر علیه ایران موضع گیری میکنند واقعیت ها را ببینند!
کامران از ایران

>>>   تشکر از دوستان که نظر بنده را تایید کرده اند! باز هم از برادارن بزرگوارم خواهشمندم تا تنها مقصر اصلی خانم ها را نه پندارند بیبیند اگر ما و شما مردان با خدا با ایمان و با وجدان باشیم حتی اگر خانمی برهنه در شهر گشت و گذار کند باید برای ما بی تفاوت باشد. من کاملن مخالف این نظریه هستم که حجاب مانع از خیابان آزاری می شود و برای آن دلیل هم دارم ما و شما دوران رژیم سیاه و تاریک طالبان مزدور را به یاد داریم در آن زمان همه حجاب داشتند اما آیا به راستی آزار و اذیت خانم ها وجود نداشت؟ بلی وجود داشت و فساد اخلاقی هم که ناشی از فقر اقتصادی بود به مراتب بیشتر از عصر حاضر بود پس بیاید این واقعیت را بپذیریم که در نا امنی و بی ثباتی اجتماعی تنها زنان مقصر نیستند بلکه مردان نیز در ان سهم دارند بلکه سهم بیشتر و بیشتر و به مراتب بیشتر دارند.
رامین

>>>   ازنام ازادی زنها سوی استفاده میکنه ما و همو کلتور خود خوب میشناسم ای حقوق بشر زنها را... میسازند وزنها خوش است هرچی کی دل شان خواست همو کار را بکنند

>>>   سلام ـ بنظر من وقتی زن یا دختر مسلمان نماز نخواند حجاب و چادرش ارزشی ندارد فقط یک؛نوع بازیگری خواهد بود که طبیعتا بعد از مدتی آن را کنار خواهد گذاشت ؛ زور و اجبار مردها زنان را محجب نمی کند چون زن قوه انتخاب و تصمیم دارد ......وقتی زن مسلمان تصمیم گرفت نماز خوان شود قطعا حجاب هم بسر می کند بدون اینکه نیاز باشد کسی به او اجبار کند ......
عمر از ایران

>>>   همه گناه ها را چرا بر گردن زن ها می اندازید مگر بچه بازی چهار بار زن گرفتن انتحاری کردن گردن بریدن تجاوز به ناموس مردم کردن وووووووو. همه گناه غرب است. اقای محترم اگر غیرت داری اول خودت از هیچ چیزی ساخت غرب استفاده نکو. باز بیبینم بعد از یک هفته کجای شما به ادم می ماند.

>>>   غربیها میخواهند دامن زنان را آوده کنند با خبر باشید.

>>>   من میگویم هرگاهی که ما اماده این شدیم تا بپذیریم که زن یک انسان است و زن را ازدید یک انسان بنگریم مشکل حل میشود درحالایکه ما مردان همیشه زن را به چشم شهوت نگاه کردیم زن را همیشه موجود ضعیف وشخصیت دوم درهمه امورات محاسبه نموده ایم. مقصراصلی این همه بدبختی ها مردان است.
رشتیا کابل

>>>   زنان درهمه کشورهای اسلای فعالیت دارن ودرافغانستان فعالیت زنان حرام است چه مردم عقب مانده ای هستیدشما وهمین افکارتان باعث شده کشورمافقیروبدبخت باشد چون ملتی گمراه دارد وکشتن هموطنان خودراجهادمینامن ... ازشما ... وسیاستمداران شما هم نژاد پرستن وبرای قدرت میجنگن نه برای خدا یه نگاه به کشورهای اسلامی دیگرهم بکنید انها کجا شما کجا انها به فضا میروند وشما به قرون وسطی

>>>   آفرین به شما جناب رشتیا صاحب
رامین

>>>   از بودن امریکا درین 12 سال فقط کسانی سود بردند که جیب های شانرا از پول های بادآورده پُر کردند و برای هفت پُشت خود ثروت اندختند. فقط همین ها ترس دارند که بعد از 2014 این منابع عواید شان نیز از بین برود.
چشم کور دنیا دار را
یا قتاعت پُر کند یا خاک گور
اینکه بقیه مردم این کشور هرروزه یا کشته می شوند یا از گرسنکی می میرند، برای این قشر بی اهمیت است.
نادر

>>>   این زن از اسلام از این دین عزتبش هنوز چار پوشیدن را بدرستی نیاموخته چطور میتواند برای جمهوری اسلامی مطابق بارزش های اسلامی نظر بدهد آیا او میتواند نماینده دلسوز و با اهداف اسلامی برای این ملت مسلمان و با ایمان شود
mrt

>>>   وضع زنان بدتر شده و بهتر نی و اینکه دوستی میگوید که جای خود را مقاسیه کند نباید تاریخ افغانستان را تنها در دوره سیاه طالب و یا دوره... جنگ سالاران دید. بل در ادوار گذشته وضع زنان بهتر از امروز بوده.
حشمت از کابل

>>>   در کشوری که مردانشان هم حق تعیین سرنوشت ندارند جریانهای خاص معلوم الحال وابسته و ساپورت شده غربی می خواهند از طریق روش استعماری مشهور یعنی بی هویتی و راه یافتن به خانواده ها و تغییر تفکر انها به نفع خود حاکمیت و استقلال کشور را مستعمره خود کنند. ما منکر ظلم قیبله ای به زنان نیستیم لکن علاج آن در جای دیگری می باشد

>>>   وضعیت زنان افغان بعد از حکومت طالبان ... نوکران غربیها و بعد از اشغال افغانستان توسط اشغالگران صلیبی یهودی غربی .
1. غربیها زنان افغان را توسط دالر در راه سوق میدهند که میل و خواسته غربیها باشد . یعنی از انها مشل یک ابزار سیاسی استفاده میکنند.تا به اهداف شوم خود برسند . نتیجه این کار کفار های غربی گسترش فساد اخلاقی در افغانستان بیحجابی فرار دختران از خانه شرابخوری عیش و نوش در یک کشور اسلامی است .
2. بعد از اشغال افغانستان توسط کفار بیدین خشونتها در میان خوانواده های افغان بطور گسترده افزایش یافته . دلیلش پروزه پنهانی غرب در قبال زنان و دختران افغان است .
3. کشت مواد مخدر را غربیهای بیدین از ده در صد به 90 در صد رساندند. کسانکه ادعا دارند که امریکای ...به ما کمک کرده حتما به خواب هستید . شما خبر ندارید که امریکا تنها از کشت و صادرات مواد مخدر در افغانستان میلیاردها دالر فایده داشته .و معادن ما را دزدیدند به واشنگتن و پاریس انتقال داده اند .
4. نوکران غربیها طالبان هر روز به جدیدترین سلاحهای روز تجهیز میشوند.
5. شرابهای که در پاریس نیویورک لندن تولید میشود شهر کابل را فرا گرفته .
اینها تنها چند نکته از پیامدهای تجاوز و اشغالگریهای امریکای ...و اروپاییهای صلیبی جنایتکار در افغانستان است .

>>>   زنده باد افغانستان و زنده باد زنان افغانستان

>>>   فقط به یک کلام بایدخلاصه کرد که امریکاییها و غربیها میخواهند که زنان و دختران افغان هر چه زودتر باید از اغوش گرم خوانواده بیرون شود . مشل کشورهای غربی که اولاد پدر مادر را نمیشناسد و چیزی به نام احترام وجود ندارد و دختر وپسر میتوانند که از سن یازده و دوازده سالگی به فساد اخلاقی روی بیاورند و هر کار که میخواهند بکنند . مشلا میتوانند در طول یک هفته با چندین نفر همبستر شوند .غربیها دقیقا این را میخواهند .اگر دولت و شخص اشرف غنی جلوی پروزه های میلیاردی غربیها بالای زنان افغان را نگیرد . انوقت با اطمنان نمیتوان افغانستان را کشور اسلامی گفت و به همه روشن خواهد شد که یک یهودی نفر اول مملکت و رییس جمهور ما شده که اهداف غربیها و یهود را دنبال میکند . و در اینصورت باید مجاهیدین که سالهای سال خون دادند و این کشور را از دست کافران کمونیست ازاد کردند باید دوباره دست بکار شوند .

>>>   ایا محمد اشرف غنی مسلمان است ؟؟
ایا محمد اشرف غنی میخواهد که منافع امریکا تامین شود و زنان افغان مشل زنهای واشنگتن باشد .

>>>   ... بر اشرف غنی و کشورهای اروپای وامریکا

>>>   خداوند وهشت غرب (بنام دموراکسی یاآزادی زن)رابالای زنان باعفت ومسلمان افغانستان نیاورد. بی بندوباری غرب باعث از بین رفتن قانون گرم خانواده گی و مهر ومحبت بین اعضای خانواده را به میان می آورد.غیرت اسلامی وافغانی مارا لطمه می زند.فرهنگ اسلام اصیل بایهودیت فرق دارد.

>>>   غرب می خواهد که مردان را دیوث وزنان را به فحشا بکشاند دیگر کدام برنامه ندارد واین را همه از خورد با بزرگ می داند

>>>   برادران وخواهران مسلمان! اینهاتماما پلانهای یهودونصارااست که خداوند1400سال پیش به پیغمبر (ص)وحی نازل کرده که یهودو نصارابهیچ وجه دوست شما نمیشوند تا که شما به ملت آنهانرویدوهرکسیکه باآنهادوستی میکندازجمله ظالمان است.مسلمانان عزیز:غمگین وناامیدنشویدخداوند(ج)میفرماید! دشمنان اسلام مکر و فریب میکنندحتی باخداوندمکروفریب میکنندوخداوندبهترین چاره اندیشان است.انشاالله به توکل خداوند وهمت مسلمانان واقعی جهان تمام پلانها توطیه های دشمنان اسلام خنثی ونقش برآب خواهدشد.انشالله
خدادوست

>>>   اميد از خداوند لايزال دارم افغانها كانون خوادگى خود را از هم نباشند پابند به سنتهاي اصيل اسلامى خود باشند وخانوادها ما جوانان پر عزت را به جامه تقديم كند كه وطن به طرف پيشرفت سوق داده شود ؟
عبدالله ريحان

>>>   البته که باید حقوق انسانی زنان رعایت شود مانندحق میراث وانتخاب همسر ومالکیت خانه وزمین واموال وسوادولی درشرایطی که یک مردافغان ازحقوق شهروندی واستقلال وامنیت برخوردارنیست این شعارحقوق زنان راغربیان به راه انداخته اند. اگرمردخانه ازاشتغال وامنیت برخوردارباشدبرای همسر ودختروخانواده خودرنج وزحمت می کشد نه کس دیگر.
نواندیشان بلخ.شیوا

>>>   پلان امریکا برای زنان افغان وضع امنیتی افغانستان را تنش الود میکند .

>>>   پلان بسیار خطرناک مخفی و پنهان غربیها در قبال زنان افغان.

>>>   در این کشور مردان هم امنیت ندارند چه رسد به زنان . امیدوارم تلاش زنان برای امنیت اجتماعیشان نتیجه برسد ما نیز تلاشمان بر همین اصل استوار است تا امنیت سرتاسری را در خاک خود برقرار بسازیم.

>>>   هرزماني كه از اصالت حقيقي واسلامي دور مي شويم بهمان اندازه ذليل وخوارخواهيم شد مكر اينكه بقانون اصلي خودروى بياوريم.

>>>   حقوق زنان افغان حقوق زنان افغان اینها همه شعار های دروغ و فریب دهنده غربیهای جنایتکار است که توسط رسانه های غربیهای جنایتکار مشل بی بی سی جنایتکار کمیسیون به اصطلاح حقوق بشر غربیها که در کابل دفتر دارد تبلیغ میشود . تا زنان پاکدامن افغان را که بسیار صادق هستند بر علیه شو هران شان و بر علیه فامیلین شان تشویق کنند و خوانواده های افغان را مشل کشورهای غربی از هم بپاشانند . و دختران و زنان را به فساد اخلاقی الوده کنند . تا جنایتکاران غربی به هدف شوم شان برسند . این همه تبلیغات فقط برای به فساد کشاندن زنان افغان است و بس .
حقوق زنان در اسلام بطور واضع روشن شده است . زن مسلمان میتوانند درس بخوانند داکتر شوند معلم شوند . اما باید در اغوش گرم خوانواده خود باشد تا در امان باشد و حجاب و واجبات اسلام را رعایت کنند .بنا بر این باید دفتر جنایتکار حقوق بشر غربی که در کابل است باید بسته شود. این دفتر غربیها که بنام کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان نام دارد باید اتش زده شود .
...بر جنایتکاران غربی.
...به حقوق بشر غربی .

>>>   زنان در افغانستان تا استقلال نداشته باشد از هیچ آسیب در امان نست پش آزادی هست كه آنها را به تمامی ارزشهای انسانی و دینی شان نزدیكتر میسازد هرانسان اگرحق انتخاب داشته باشد اصلاح خواهد شد وگرنه بزورنمیشود
عبدالله مهاجر

>>>   با شما موافقم که مردان امنیت ندارند. اما در مجموع در تاریخ افغانستان و هم اکنون زن موجود ضعیف تر، مظلوم تر و کسی است که همیشه حقوق انسانی اش پایمال شده است. زن را بعنوان انسان درجه 2 می شناسند متاسفانه نه یک انسان برابر با مرد.
هموطن از کابل

>>>   کافران وغلامان حلقه بگوش ان و رسانه های که مزدور این کافران هستند طوری وانمود می سازند که این خشونت ها همه به اسلام ربط دارد در حالیکه این احمقان نمی دانند که اسلام یگانه دینی است که مخالف همه این جنایات ووحشی گری است البته این همه تجاوز های فجیع که امروز بالای اطفال وزنان صورت می گیرد ناشی از دموکراسی نام نهاد کفار است که این را همه می دانند تا زمانی که رسانه های طرفدار کفر فلم ها وسریال های غیر اخلاقی ومبتذل را نشر کنند این حنایات افزایش خواهد یافت

>>>   تحلیل عالیی بود!
درست میگوئید، عوامل خشونت باید شناسائی شود. به یکی ازین عوامل خود نویسنده اشاره کردند، که "عدم سزای سزاوار گنه کار و جزای خاطی و جانی در افغانستان" است.
اما: من طرفدار این نظر نیستم، که نباید خشونت ها علیه زنان و اطفال در رسانه ها نشر نشود. اگر بر تمام این خشونت ها پرده انداخته شود و کسی از آن خبر نشود، پس چطور میشود، در پی اصلاح این معضل برآمد. بازهم جنایتکاران در خفأ جنایت میکنند، هر که دلش خواست تجاوز میکند و میگریزد و قانونِ هم در کار نیست.

>>>   زن های افغانستان تا عریان و بی حجاب نشوند و با دین اسلام دشمنی نکنند از نظر ما عقب مانده استند هرچند تحصیلات دانشگاهی داشته باشند.
BBC مزدور

>>>   خشونت برزنان درهمه جوامع وجوددارد وباید رفع شود لکن دراولویت های اول رسانه ای نباید باشد.مااگراقتصادضعیف وفقر وبیکاری واعتیادداشته باشیم مردان خانوارهااین بی عدالتیهاوخشونتهارابه خانواده های خودمنتقل می کنندکه ازآنهاامکانات حداقل زندگی ونفقه می خواهندبنائا خشونت رواج می یابد.پس اولویت ماباید دوچیزباسد نخست درصدر قراردادن حل بحران های اجتماعی نامبرده شده دوم اطلاع رسانی مردم وآگاه سازی آنان بااخلاق نیک واسلامی ورعایت حقوق انسانی واسلامی زنان ازحقوق مالکیت وانتخاب تاآموزش .
سیدحسن شیوا.کاندیداحتمالی بلخ

>>>   او برادر بیایید ده اروپا بیبینید که چه حال است . هر هفته 100تا 200 زن مورد تجاوز جنسی گروهی قرار میگیرد . و دها زن کشته میشود .
اگر باور نمیکنید روزنامه های اروپای را بیبینید .
شعار حقوق زن دروغ است .
هوشیار شوید او مردم
دو روز پیش ده دانمارک 2 زن 90 ساله مورد تجاوز چند نفر قرار گرفت.
تجاوز به زن دخترهای خورد هر روز است .

>>>   امریکا به این عقیده است که میتوان از زنان به حیث یک افزار برای ترویج فساد در کشور های عقب مانده مانند افغانستان کار میگیرد و به این ترتیب مردم به چیز های مانند زن بازی مشغول میسازد تا متوجه پیشرفت کشور خود نشوند و سالها مزدوز امریکا باقی بماننداز همین سبب است که زن رئیس جمهور میگویر که باید قانون منع حجاب براید و زن ها را به بیراهه کشانده شود

>>>   سلام برهمه!
به نظر من وبرداشتهای که ازتجارب خویش دارم هیچ گونه بحثی قناعت بخش نخواهد بود به غیر ازمبازره خود زنان علیه هرنوع خشونت که با کسب آگاهی های لازمی وبا خبری خودزنان صورت خواهد گرفت .البته آهسته آهسته وبه مرور زمان...زیرا خشونت علیه زنان دردنیا عام است چی درغرب باشد یاشرق وشمال وجنوب.. همانهای که فریاد حقوق بشر را به گوش فلک میرسانند خود علیه زنان واطفال خشونت بخرچ میدهند. چنانچه درهمین صفحه گفته شده که خشونت علیه زنان واطفال درغرب به چی سان است.

>>>   از وقتی خراسان افغانستان شد استقلال سیاسی ندارد بلکه گاهی دولت افغانی نوکر انگلیس و گاهی روس و گاهی عربستان و پاکستان و گاهی آمریکا بوده است.

>>>   دین اسلام دین روشنی هاست،اگر در هر عرصه زندهگی ما مسلمانان از روش های های دینی خود استفاده کنیم،همشه ارام و اسوده استم،ولی متاسفانه کلمه به نام خشونت علیه زنان را یک تعداد زنانه که خودشان به نظر مه از لحاظ اجتماعی و خانواد ه گی چندانه نستند برای از بین بردن عقده های خود دیگران را به هم میندازند.
دختر افغان
>>>   برای زن های افغانستان یک راه حل ساده وجود دارد که شوهر نکند. اگر نه تهمت خشونت علیه زن به شوهرش زده خواهد شد. اما کسی نمی پرسه که در امریکا روزانه ده زن بدلیل خشونت جسمی به قتل می رسد.

>>>   خشونت علیه زنان یک فریب و نیرنگ غربی است . کاخ سفید و اروپایهای جلاد میلیونها مسلمان را در افغانستان عراق و سوریه شهید کردند و میلیونها کودک مسلمان را یتیم کردند و در حال ایجاد یک اسرایل دوم است . پس شما ... چه جواب دارید ؟؟؟

>>>   این واقیعت است که زنان هم در اروپا و هم در امریکا از جانب مردان خشونت میبینند. اما یک تفاوت فاحش بین غرب و شرق اینست، که در غرب عامل خشونت به پنجه قانون سپرده میشود و جزای اعمال خود را می بیند، اما در کشور عزیزم واقیعت معکوس است. اینجا اگر زن صدای اعترض را علیه خشونت بلند کند، از طرف جامعه یکبار دیگر محکوم میشود. اینجا زن باید بسوزد و بسازد.

>>>   شما زنها در 14 سال که ازادی داشتید از تمام چوکات اسلامی برامده اید . و گرفتار غربیها شدید .

>>>   یکتعداد زیاد از گدایان از جمله گدایان حرفوی اند که با چنین کاری روزانه پول هنگفتی را به جیب میکنند وهستند تعداد کمی که روی فقر وبیچارهگی دست به گدایی میزنند ودر جمله همین گدایان پاکستانی های پاچه گیر وجاسوسان انها وجود دارد وظیفه مسولین دولت است که جلو گدایان مفتخور وپاچه گیران پاکستانی که بزور از مردم پول می کنند و گدا های جاسوس را بگیرند ویک تعداد اندکی که واقعناً از ناچاری وفقر به چنینین کاری رو اورده اند انها را شناسی وکمک وهمکاری کنند تا مردم در پیاده رو ها ازادانه رفت وامد کرده بتوانند .

>>>   خوب هر اعمال ما مربوط خود ما میشود،نباید پای دیگران را در آن داخل سازیم،اگر یک زن خود را با حجاب آراسته بگرداند،این چه ربطی به کشور های خارجی دارد؟؟؟پس کوشش کنیم که برف بام خود را در بام دیگران نه اندازیم
اجمل(پنجشیری)

>>>   ای کاش که زنان ودختران افغانستان آبرو و عذت خود وفامیل خود را پامال نکنند وبفهمند که غربی ها بنام حقوق زنان چه کارهای رادر حق دختران و زنان افغان نکردند.
خواهر رنجدیده شما از هرات

>>>   پهلو بگرداند که صبح شده است. جانم جالا فهمیدی که غربی ها برای خانم ها هیچ کاری نکرده اند. این را بدانید که زنان د رغرب بدتر از ان است که غربی ها میگویند نه احترام میشوندبلکه مانند یک اله افزاری از زنان ودختران سوی استفاده میشود. خواهران عزیز به گفته ها ونوشته های این غربی ها وغربی نما های افغانی که داد از حقوق انسان وزنان میزنند بازی نخورید این همه بیشتر از یک نمایش چیزی دیگری نیست. این غربی ها بازمانده گان همان اقوام جاهل هستند که تولد دختر هار ا ننگ میشمردند. وانها را زنده به گور میکردند. خواهران همین دین مبین اسلام بود که برای زنان حق انها را از جاهلین گرفت وبه بالا ترین مقام یعنی بهشت را به زیر پای انان قرارداد. ای زن مسلمان به حرفهای این زنان که خود را به صد قلم آرایش نموده ودر پرده های تلویزیون های افغانستان که اکثریت شان از طرف غربی ها ویهودی ها رهبری میگردند. بازی نخورید همانا شعار تان یکی باشد وانهم ازادی که دین مبین اسلام برای زنان قایل شده است به نسبت تمامی ارزش های است که امروز غربی ها دهل حقوق زنان را مینوازند. در غرب واورپا زن وسیله ابزاری پیدا کننده معشیت مردان خانواده هستند. مرد به زن میگوید که برو برای خود از هر طریقی که میشود ولو راه غیر مشروع نان ، لباس تهیه کن.من برای خود کار میکنم وتو برای خود. اما خواهران عزیز اسلام ومردم مومن ومسلمان هیچگاهی به خانم ویا دختر جوان خود نمی گوید ونخواهد گفت که برای خودت نان ولباس پیدا کن مرد مسلمان به هرقسمیکه که باشد این بی غیرتی را قبول ندارد. وبرای فامیل خود معشیت زندگی را فراهم میکند. شما خودتان قضاوت کنید . خواهران عزیز در دنیا خارج به خصوص غرب در قوانین اساسی شان همجنسگرای قانون شده است. ای وا بر حال شان که چسان در پایئن ترین طبقه دوزخ بسوزنند: ولی در اسلام عزیز نکاح شرعی پسر با دختر داریم چه قانون پاک وابرو مندانه . خواهران عزیز من شخصآ بیشتر از 12 کشور را دیده ام اما باور کنید احترامی که مردان افغانستان به خانم های شان دارند در هیچ گوشه دنیا در هیچ کشوری حتی در کشور های همسایه نمیتوان یافت. من برای شما توصیه میکنم منحیث یک پدر ، برادر، پسر و یک برادر مسلمان. در سایت فیسبوک ببنید چه گروپ های ظهور کرده به نام های مختلف وهمه تصاویر دختر های خارجی را میگذارند به اسم دختر های افغانی به چه نوع شکل وافتضاح میخواهند که خواهران ودختر های نوجوان عزیز مردم افغانستان را به بی راهه وگمراهی بکشانند. جای افسوس وتاسف است که همچو سایت ها انترنیتی. خوب در اخیر دست به دربار کبریائی بلند مینمایئم واز خداوند متعال چنین استعدعا مینمایئم( خداوندا خودت به همان بزرگی و کرامتی که در کلام پاکت قران مجید برای زن ارزش داده ای انها را توفیق بده تا از راه راست به گمراهی نروند وخداوندا دستان انعده زنان غربی نما که به اشاره باداران شان ذهنیت خواهران مومن ومسلمان افغانسنان را به بی راهه میکشانند خشک وچشمان شان راکور بساز( آمین یا رب العالمین)
با احترام حقجو پروانی

>>>   غـــــربي ها ... جهارپنج تا 70 و30 وبيشتر زن را مانند گله رمه گوسفند در يك خانه نگهداري نكرده اند براي يك مرد در هرات اول چرس وترياك ساخت خود افغانستان استفاده ميكند وبعد زنش را گوش وبيني ميبرد تقصير غربي ها چيست؟ ماچرا از غربي ها توقع داريم همه چيزرا آنها لقمه آماده بسازند ودردهان ما داخل كنند آنها پول شانرا دادند اينكه پول را چي كسي بكجا مصرف كرد كارمسلمان هاي ما است!
ز کــارش جبــرئیل انــدر خــروش است
بیـــا طـــــرح دگـــر ملّت بــریــزیــم
که این ملّت جهان را بار دوش است
گيلگمش

>>>   با نویسنده مقاله موافق هستم
که در ارتش امریکا چند برابر است

>>>   غربیها دشمن بشر است وهابی ها و طالیب ها نوکر است
انهم نوکری اسرایل یهود و نصارا تف بروی تان بااین عقل

>>>   آقای حقجو پروانی ۱۲ کشور را دیده... برای تبلیغ اسلام ضرورت به دروغ نیست در غرب جامعه و قانون ا ز زن حمایت میکند در صورتی در جامعه ما زن آشکارا خرید و فروش می شود ما میتوانیم از بسیاری نمونه های حقوق زن استفاده درست نماییم

>>>   غربیها حقوق زنهای تاجیک افغانی رامیخواهند

>>>   بیایید در اروپا بیبینید که از زن مشل حیوان استفاده میکند ...بر غربیها

>>>   خداوند این ها را هدایت کند. ارسال زن برای کارهایی مانند جنگ اصلا کار انسانی نیست.
عبدالله از غزنی

>>>   خیلی هم جالب نیست
چون اگه زن ها بخواهند از دست مردهای بیگانه نجات داشته باشند باید در خانه بمانند .
هه هه هه هه

>>>   وقتی که زن و مرد در یک قرار گاه نظامی باشه چطور طاقت می تانه بدون تجاوز. ولو که فرشته باشه

>>>   واقعا جاى تاسف است، به نظر بنده بايد از ارسال زنان به صحنه هاى نبرد كاملا خود دارى شود، وزنان مى توانند تنها در كارهاى مدنى در داخل شهرهاى خود فعاليت كنند، من در اينجا از غير مسلمانان مى خواهم تا راجع به سربازى زن از نظام اسلامى در بياموزند، وزنان را در جنين امورى به كار نكيرند.
كل حق شناس از مكه مكرمه

>>>   سلام
ما به همه انسانیت اهمیت میدیهیم ، زن آمریکایی باشد یا از جای دیگر زن ، زن است نباید کار که شایسته یک انسان نیست در حق زنان نظامی آمریکایی صورت بگیرد . ما این را تقبیح میکنیم .

>>>   وقتی خودشان به جنگ میایند حتما فکر همه جای انرا کرده اند

>>>   سلام! غربی‌ها داد از حقو قی میزند که در آن زن و مرد یکی است آلا نمیدانم این تشویش برای چی‌ است
اجمیر نروژ

>>>   این اشغالگران تنها به همکاران خود نه بلکه به بسیاری زنان افغان پاکدامن که در خانه هایشان به نام خانه طالب و القاعده از طرف شب و یا روز یورش میبرند و تجاوز میکنند که فلم های مستند هم وجود دارد کدام زن افغان میتواند از چنین حالت خود شکایت کند و اگر شکایت کند به کجا شکایت کند از مردم مارجه خبر دارید که هر شب در آنجا چه واقعه ها صورت میگیرد در ولایات نا امن و جنوب آنها همه ننگ ناموس این ملت است.

>>>   خواننده گان عزیز !
شماخودتان مقاله مطاله کردید. که اسلام عزیز برای زن ها چقدر ارزش قاعل است که درجامعه کفار به نام این که ما متمدن هستیم ببینید که چه کارها صورت میگیرد زن بیچاره را مورد تجاوز قرارمیدهند. آنان که کفار هستند ارزش قاعل نیستند ماکه الحمدالله مسلمان هستیم برایشان ناراحت هستیم چراکه یک زن مادر.خواهر.دختر.همسر و.....است مابرای برادران افغان خود توصیه میکنیم که دختران وخواهران خودرادرارتش نگذارند
برادران پندبگیرید نگویید که این ها کفار هستند ماکه الحمدالله مسلمان هستیم وصاحب ایمان هستیم باید مراقب خود وفامیل خودباشیم درجامعه که زنا رواج پیدا کند خداوند آن جامعه راویران ونابود میکند برادران و پدران عزیز !
میوه های دل تان را بدست این اشغالگران ومزدوران ندهید بنام اوردو و پولیس ملی این ها گرگ درلباس انسان هستند خداشاهد من وشما باشد که در روزحشر این ها یخن من وشمارامیگیرد پاسداری از خانه وبیرون خانه وظیفه مردها است نه زن ها برای این که زن عفیفه وپاک اند بزرگان دین میگویند که یک زن باتقوا درخانه بهتر از صدمرد است برادران هوشیار باشید گول این وطن فروشان رانخورید گاهی شما ازاین ها سوال کرده اید که چرا خواهر یادخترخودرا دراوردو یا پولیس باخود نمیـآورند که به مردم میگوییند درتلویزیون ها ورادیو ها که خواهران خودرا شامل اردویا پولیس ملی کنید . نظر بنده این است
امان الله حیدری ازمزارشریف

>>>   خدایا؛
این مملکت را از چنگان این درنده ها نجات دهی، ما ومردم مارا هدایت کن تا از این عمل اجتناب ورزیم.
محمد سهراب

>>>   آقای امان الله حیدری از مزار شریف ، کلمه قائل را اشتباه نوشته ای ، قاعل اشتباه است و درست آن ، قائل میباشد.

>>>   غرب همیشه لاف از دیموکراسی حقوق زن وغیر ه میزنند وهمیشه کشور های اسلامی را متهم میکنند که در کشور های اسلامی حقوق زن مراعات نمیشود اما این ها به عیب خود کور وبه عیب دیگران بینا اند در حالیکه اسلام بیشترین حق را برای زن قایل شده است .
از بغلان

>>>   حقیقت این است که مردان نا مرد اففانستان به اسم پرچمی-خلقی-مجاهد و طالب روزی را بر سر مردم بیچاره افغانستان اورده اند که حالا زنان خارجی برای کمک ما امده اند !!!
بلال از دبی !

>>>   ....
به هر حال کار کردن در اردوی ملی و پلیس ملی افتخار خواهران عزیز ماست به این بهانه حالا به ریشه خود نباید تیشه بزنیم ما به خواهران پلیس و اردوی ملی د تلاشی خانه ها و سیاسر ها و همچنان در طبابت و کار های اداری ضرورت شدید داریم
جامعه افغانی هیچوقت به جامعه امریکایی مقایسه نمیشود درینجا جزای هر چیز معلوم است
امان الله حیدری خود باید فکر کند.

>>>   دوست گرامی اقای امان الاه حیدری از مزار. شما از کدام اسلام و فامیل پاکدامن صحبت میکنید؟ ان ... شما که نه ابروی برای ما گذاشته نه برای خودی تان تلوزیونهای ناروی هر روز شاهکاری های امثال شما را پخش میکند. از بچه بازی گرفته تا دختران 12 ساله را در .....دختر 9 ساله به مرد 80 ساله دادن. این اعمال نه ابروی برای اسلام گداشته نه برای کشور. دوم که میگوید در هر جامعه که زنا رواج دارد جامعه نابود و ویران میشود! مگر امریکا و اروپا که ....ویران شده و افغانستان اباد و ارام است........ رضا

>>>   پيغمبر (ص) فرموده است: حتي با هم خون تان يكجا تنها نباشيد چرا كه آنجا وسوسه شيطان ميباشد. لعنت براين كفار كه كشور مارا بي بركت كرده اند. خداوند نابودشان كند انشاالله (آ مين)

>>>   بسیار جالبه! آن غربی های که در افغانستان از حقوق زن و حقوق بشر حرف می زنند، آیا از ارتش خود آگاه هستند که در آن بر علیه زنان چه نوع رفتارهای خشن و غیر انسانی صورت میگیرد؟ جای بسیار تاسف است.

>>>   این خبر باید در رسانه های تصویری کشور ما به نشر برسد تا زنان افغانستان بدانند که حامیان حقوق زن با زنان خود و همرزمان خود دارن چه کار میکنند، همچنان زنان و دختران افغان کور کورانه از تقلید و گفتن "زن و مرد مساوی است" و "برابری زن و مرد" خود داری کنند. زن و مرد در حقوق برابر هستند ولی در کار و توانائی هرگز!
از هرات

>>>   افسوس به حال آن دخترهاى افغان كه در ارتش امريكا اند كه من خودم چندين تن آنها را ديده ام. :( :( :( 007

>>>   سلام
آنطوریکه بارهاشنیده ایم وخوانده ایم"اسلام بهترین دین برای بشریت است"
فرستادن زنان درارتش آنهم به خارج ازکشور وبه مناطق جنگی کارنادرست است. ولوفرشته باشند امکان تجاوز وجود دارد.
شعیب-فراه

>>>   این خبر باید در رسانه های تصویری کشور ما به نشر برسد تا زنان افغانستان بدانند که حامیان حقوق زن با زنان خود و همرزمان خود دارند چه کار میکنند، همچنان زنان و دختران افغان کور کورانه از تقلید و گفتن "زن و مرد مساوی است"پرهیزکننددراسلام انچه مهم است عدالت است نتساوی واداشتن زنان به کارهای شاق ظلمی است نابخشودنی چنانچه دراین گذارشهاو مانندان می خوانیم
.ازقم غوری

>>>   خودکرده را نه درد است، نه درمان!
خدمت در ارتش امریکا اجباری نیست، بلکه حرفه ای است.

>>>   خداوند افغانستان را ازشرهردو مظالم چون امریکا ، انگلیس ،طالب وغیره که به ویرانی این کشوربیچاره قد علم نموده اند نجات دهد تا این .....نیزازملک افغانستان پاک گردد.
احمد ازکابل

>>>   برادارن که درخارج ازکشور هستید میگویم که انشاالله املاام راخوب میکنم .
برادرانم رضاخان وآقای که نام خودراننوشته است بگویم که فکرمیکنم که شما ازاسلام خبرندارید کمی مطاله درباره اسلام کنید البته پیش کسی که اسلام شناس وعالم دردین باشد نه کدام کارشناس که خودش نمازخودرایادنداشته باشه شمانباید
بیخبرازاسلام باشید اگربافامیل هستید مراقب فامیل تان باشید واین رابدان که فرعون نمرود هم دعوای خدایی میکرد میدانم که درشما(عون)دیده میشود بایدبدانیدکه خداوند جزای دوستداران زنا وبی حجابی رامیدهد کمی فکرکنید درچه کارنظرمیدهید انگیزه های غلط میدهید درباره اسلام فکرکنید مطاله کنید وروزآخرت راهم درنظربگیرید
انشاالله که خداوند من شماهدایت کند من دعامیکنم برای تان که خداوند شماراهدایت کند که درروزآخرت پیش خود وفامیل خود شرمنده نباشید . بدانید پیدایش آدم برای چه است...

>>>   برای دست گیری یک زن مجرم، پلیس زن ضرور است، چه از لحاظ شرعی و چه از لحاظ حقوقی و بشری. همچنان در اردوی ملی نیز برای باز رسی خانه ها زنان ، باید زن وارد خانه شده با زنان افغانستانی مکالمه و آنها را باز رسی کند.
نقش زنان در همه ای شئون زنده گی ضروری است، ولی باید کار مطابق شرایط و توانائی ها زنان به آنها سپرده شود.
بطور مثال در اردوی آمریکا زنان نباید در خط اول جبهه بروند، زنان باید به عنوان نیروی کمکی و پشتیبانی کار کنند، در بازرسی خانه های مسکونی استفاده شوند، در مراکز بهداشتی و پزشکی مستقر شوند، وغیره.
کریمی

>>>   انجانب که مقیم کشور استرالیا هستیم باخواندن موضوع میگویم چطور تاحالا جلو فجائیع رانگرفته درحال این عمل غیر اخلاقی از نظری این بد بخت هاست میگویند در عمل طرفین رضایت نداشته باشد چنین عمل بزگترین جرم است
اگربرحال دیگران خندید وبرحال خود بایدگریست من شاهد یک فلم مستند بچه بازی سمت شمال کشود در شبکه تلویزونی آسترالیا بودم که هان مردخبیص ازطفلیت نذد ملا رفت دروقت جوانی بچه ها را لواد کرد ومیرفت آذان برای نماز هم می داد قرآن هم تلاوت وتفسیر میرد برای مردم فردای همان روز اکثری انگریز ها در داخل بس میگفت امشب فلم افغانستان ومسلمانها رادیدی منم ازخداوند بری خود مرگ آرزومیردم درهمان لهظه
خدایا این چه حالت است درمحضر تان این همه معصیت میشود
حوصله بس است به فریاد جنایت کاران بیرس

>>>   برادران امروز همه گی میگویند که اسلام اینطوراست آن طوراست نقص اسلام نیست نقص ازخود انسان است تلویزیون استرالیا کدام تلویزیون اسلامی است نه کفر است این کفار ازهمه راه ها اسلام رانام بد میسازد درنظر مسلمین شماخود تان پناهنده اید ازمجبوریت میدانم خداناخاسته اسلام خارج نشده اید که برادران این ها میخواهند که اسلام را ازهرطریق نام بد بسازد من وشما که مسلمان هستیم الحمدالله افکارناپسند این ها خوریم هرجای که هستیم یک روز به رفیق اعلی میپیودیم خود وفامیل خودرانگاه کینیم آخرزمان است هرچه ممکن است خداوند من وشمارا هدایت نیکی وعمل صالح بدهد به فکر پروپاگند های این کفارنباشیم
برادر خوردتان امان الله
>>>   رسانه های کشور ما بجای اینکه برای غربیها کار کنند باید برای مردم خود کار کند . میلیونها زن و دختر در ارتش کشورهای اروپای و امریکای مورد تجاوز قرار میگیرد . این است حقوق بشر کشیف غربی . حقوق بشر یک دروغ محض است برای فریب مسلمانان

>>>   ... اسلام واقعی ... بر امریکا و نوکران شان داعش القایده طالب .

>>>   آن زنان قامت بلند موی طلای امریکای بخاطر تامین امنیت، حمایت از حقوق بشر ،حمایت از زنان محروم افغانستان آمدند .ولی بدبختانه سوال اینجاست .کل اگر طبیب میبود اول سر خود را تداوی میکرد تجاوزهای جنسی ،هم جنسگرای وتطبیق موادات حقوق بشری باید اول در جامعه خودش استفاده شود بعد بیاید از زنان با عفت افغانستان حمایت کند تا مورد تجاوز مردان کور دل قرار نگیرد حالا میشنویم که زنان قامت بلند امریکای باوجود که درمعرض محاربه قرار دارد در معرض تجاوز سربازان... خودش نیز قرار دارند

>>>   در کشور های غربی روزانه به هزار تجاوز جنسی صورت میگیرد چرا غربی ها به حال نمی گیریند؟ که آمده به کشورهای اسلامی زنان پاکدامن مسلمان را از دین وفرهنگ اسلامی شان دور میسازند.
هارون افغان

>>>   جواد ازولایت جوزجان
... من مدت دوما درامریکا بودم جامعه امریکا رامطالعه نمودم چیزهای را که برادرم نوشته درانجا ارزش ندارد که درباره اش فکرکنند بیائید ما وشمادردخودرا درمان کنیم یک مولوی صاحب درولایت تخاربه دخترک 13 ساله تجاوزوبالاخره دخترک باردارمیشود ویا ماامروزدرشهرها وروستا های خودشاهد ازارجنسی زنان هموطن توسط هموطن نادان خویش هستیم دروطن ما جنایت های درجریان است که ازذکران میشرمم بیائید قضاوت بدست شما اکثرا درکوچه وسرک ها یک دخترویاخانم که متعلم ، محصل ویاکارمند دولت ویاشرکت ویا غرض کارهای شخصی ازخانه به مکتب ، دانشگاه ویا محل کارویا دیدن دوستان وخرید میرود چقدرمزاحمت ها صورت میگیرد ...

>>>   خواهران و مادران جوامع اسلامی آگا باشید٫ زنان این سرزمین باید از توطئه های غرب با خبر باشند و همیشه در برابر توطئه های فرهنگ برهنگی غربی مبارزه نمایند. غربی ها ملیار ها دالر مصرف میکنند که زنان کشور های اسلامی را به بی راهه بکشناند و بدنام سازند. غربی ها در راس آن امریکا٫ انگلیس و اسراییل بهمراهی سردمدارن در ظاهر مسلمان و در باطن منافق و جاسوس یهود نصارا مانند سردمداران سعودی وهابی٫ قطر٫ امارات و پاکستان غلام حلقه بگوش انگلیس. مانند بیذیر بوتو٫ نواز شریف٫ پرویز ...٫ فضلرحمان فرخته شده انگلیس٫ و دها رهبر ساختگی انگلیس زیر نام رهبر اسلامی. امریکا٫ انکلیس و اسراییل در صد بوجود آوردن گرویهای شیطانی مانند القاعده٫ طالب و داعیش جهت بدنام ساختن اسلام و مسلمین ایجاد کردند؟ آیا القاعده بر ضد زنان جهان اسلام جنایات مرگبار انجام نداد. آیا طالبان بر ضد زنان جهان اسلام جنایات مرگبار انجام نداد؟ آیا داعیش بر ضد زنان جهان اسلام جنایات مرگبار انجام نداد. هوشیار باشید همه و همه پلان ها و پروژه های یهود و نصارا است که اسلام و مسلمین را زیر نام حقوق زن٫ حقوق بشر و دموکراسی یعنی سوطه کراسی غربی ها زنان جوامع اسلامی را علیه دین مقدس اسلام قرار دهند، گاهی بنام القاعده گاهی طالب و امروز بنام داعیش. غربی ها یعنی شیاطین های جهانی مانند امریکا انگلیس و اسراییل شیرازه خانوادگی جهان اسلامی را که بشکل خوب زندگی دارند توان دید نداشته میخواهند زنان جوامع اسلامی را خدای ناخواسته مثل زنان ارزه خود تغیر دهند. خداوند (ج) در قران وعده داده است که نگهبان دین اسلام خودش است نه شیاطین ها که زیر نام اسلام القاعده داعیش و طالب. زنان جوامع اسلامی نباید فریب توطئه های غرب را بخورند. و همیشه در برابر توطئه ها و فرهنگ برهنگی غرب آگاه باشند شیاطین ها میخواهند زنان کشور های اسلامی را به بی راهه بکشناند٫ هوشیار و آگاه باشید.
وسلام

>>>   بنظرمتعصبان زنان افغانستان بسمت سقوط پیش می روند و بنظر تجددطلبان بسمت صعود...هیچ یک از انان حقیقت را نمی بینند

>>>   داشتن زوجه اهل کتاب برای مسلمان هـــیچ مانع شرعی و قانونی
ندارد علی الخصوص که به اسلام گرائیده باشد و یا چون حق شهروندی
افغانستانی را دارد کدام حرفی نیست.
هر کس دیگر از اسلام نماهایکه امروز صد ها گروپ در صد هارا
مانند طالبان ده های دیگر در پاکستان صد های دیگر در شق میانه
افریقا ، فلیپین ،یمن ،عراق و غیره می بینیم بالاتری دارد
ای مردم از تعصب بگذرید و چــــــشم راست بینی بکشائید
جم الکمال لوگر

>>>   اين يک شرم بزرگ براي مردم وطن ماست که رولا غني بنام مستعار بي بي گل, اين مسيحي يهودي دوررگه بانوي اول خراسان زمين شده که اکثريت 99فيصد آن مسلمان است.

>>>   فقط بگویم خدا زنان و دختران را حفظ کند در دولت غنی چون از رولا بر آن ها ترس است که فرهنگ غربی را بالایشان پیاده کند.

>>>   شرم شرم شرم , رولا اشرف غنی مسیحی دورگه لبنانی با مادر یهودی و 99 درصد جمعیت افغانستان مسلمان هستند.

>>>   ایا اسلام به شما چنین میاموزاند یا اینکه اسلام شما با اسلام ما تفاوت دارد ایا پیامبر بزرگ اسلام امتش را چنین اموزانده؟ نه بلکه او همیشه دیگر پزیری و احترام به تمام ادیان و مفکوره ها را اموختانده چون میگوید تو به فکر دیگران احترام کن تا دیگران هم به فکر تو احترام کند این جزء از اخلاق نیک او بود. پس شما در کجای اخلاق او قرار دارید ما به دختر خانم های خود اعتماد کامل داریم که تحت تاثیر کسی نمیروند پس شمایدکه به خود باور ندارید.
مسأله دیگر اینکه هر غربی نمیتواند عیاش، برهنه، و یا ان چیزهای بدیکه به فکر شما عبور میکند باشد خانم غنی یک زن مبارز علیه صیونیزم بود اما شما میخواهید توهین کنید پس به خداوند میسپارم. بلی یک مسأله دیگر اولتر از خانم غنی یک بار به تلویزون های ... نظر اندازید و ببینید کجای این برنامه ها اسلامی هست! نتنها اسلامی نیست انسانی هم نیست لطفأ برای دور شدن از چنین فرهنگ کوشش کنید که سلاح ها در دست گردا گرد با چک چک میرقصند
سیاستمدار از کابل

>>>   ...سالهانسل کشی کردندتابه حضورطالب راضی شدیم .طالب آنقدربربریت .. کردند تابه اشغال امریکاراضی شدیم .وندگیران هوس دارند حمایت شان کنیم تابه دیگری بفروشند یاغارتگری حکومت مساجد و قریه جات راازسرآغاذ کنند ؟ اگراندیشه فمینیستی زن را دراروپا و امریکا مال مغازه ساخته است انتقال این اندیشه 13 سال به اینطرف درحضور...و به سبب... وندگیر بوده تازه گی ندارد... هم قرآن پاک را مال مغازه ساختند .حال میرویم بطرف افکاردموکراتیک هرشکل آن بمراتب مفیدتر از جهالت... اند.
وطندوست

>>>   محترمه عصمت مآب ًبي بي گل هم إنسان است ومردم ملت أفغانستان هم إنسان هستند و خداوند(ج) إنسان هارا اشرف المخلوقات خلق ويك برابر خلق و حرمت شان رأ واجب دانسته بنأ ناسزا گفتن سر كشيدن از أوامر خداوندي است

>>>   هموطنان کمی سطح فکری تان را بالا ببرید.ومستند گپ بزنید اگه میگویید مرد مسلمان نباید زن غیر مسلمان بگیرد دلیلش را هم بگویید در کجای کتاب وسنت قرار دارد.؟غیر مسلمان دانا بهتراز مسلمان نادان و متحجر است که فقط قراءت خودش را از دین قبول دارد.
م ج ر از قم

>>>   مسیحی بوده واکنون مسلمان است چراتهمت وافترابه زنان دیگران می زنید نکته دیگرمطرح ساختن حقوق زنان است درشرایطی که امروزمردان ازحق قانونی محرو م شدندوحق قضاوت کنسولی برانهاتحمیل شد وازبیکاری وفساد وفقر مقابل زنان خوددرخانه شرمگین هستندوروزانه دههانفربدست خارجیان طالب وناتوکشته میشوند.
نواندیشان بلخ.شیوا

>>>   از منظر فقه اسلامی هرگز برای حاکم کشور اسلامی جایز نیست که زوجه اش از اهل کتاب باشد فقط عامه امت مسلمه از چنین حقی برخوردار هستند در ثانی اهل کتاب به معنی واقعی ان در عصر حاضر وجود ندارد چون از تورات و انجیل واقعی هیچ اثری نمانده است

>>>   با امضای پیمان خائنانه کاری که نباید میشد شد و این گپها دیگر کدام اهمیتی ندارد. صرف با گذشت زمان همه نقابها از چهره ها خواهد افتید. این دوره استعمار افغانستان باید تیر شود و کدام چاره ای نیست چون ملت بیسواد است و ناآگاه. ملت که آگاه و دانا بشود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و دیگر مزدوران خائن نمی توانند افغانستان را مستعمره امریکا کنند.

>>>   بعضی از مردم هنوز از استعمار غرب کوچکترین چیزی نفهمیده اند.
باید یک دوره تاریخ مستعمرات اروپایی و آمریکایی را بخوانید تا متوجه خطرات شوید..

>>>   همین حالا بدون دخالت رولا غنی 70 % زنان روشنفکر تان پیروی از مسیحیت میکنند البته به لباس , آزادی های نا مشروع , اشتراک در پروگراهمهای که انسان را به گمراهی میکشد از طریق برنامه های لعنتی و گمراه کننده تلویزیون ها و اکنون به نماینده گی از رولاجان زمینه برای این کار ها بیشتر مساعد گردید البته برای همان قشر که ازین کار ها پیروی میگردند و همان فامیلهای عاشق این فرهنگ .
راستگو

>>>   آقای سید حسن شیوا بلخی اگر کدام مدرکی بر اسلام آوردن وی دارید بیان کنید وگرنه شایعه نسازید..

>>>   رولا غنی مسیحیت را به 50% باید برساند در 5 سال حکومت غنی ، در صورتی که ناکام شود در دوری اینده حمایت نخواهد شد.

>>>   اصل بربرائت است دوست عزیز .همگی بیگناه هستندتازمانی که جرم وگناهشان اثبات نشده.

>>>   من به تو جز علم نگویم سخن/ علم چو آمد به تو گوید چه کن
تنها دانش است که می تواند راه رسیدن به کمال و پیشرفت را هموار نماید در حالی که ما به حاشیه سازی ها و مباحث بی بنیاد غربی مشغولیم. این غربی ها میدانند روی چه تمرکز کنند که ما و انرژی مفید ما را تلف کنند. بعضی به تحجر و تکفیر، بعضی به احقاق حقوق زن!!!! قوم گرایی و ...
از ایران

>>>   الهی زنان مسلمان را از جالی که غرب بخاطر گمراه ساختن شان انداخته است نجات بده.
هارون افغان

>>>   او برادر خداوند متعال به همه عقل اعطأ نموده چرا اینقدر زنان یا دخترام سست عنصر داشته باشیم که فریب جریفان کشور و یا قوم پرست ها را بخورند از عقل خود استفاده نماید. و الی خداوند مهربان ایشانرا هدایت کند.
کاکر از کابل

>>>   در طول چهارده سال اشغال افغانستان توسط عیسویها و یهودیهای غربی .بیشترین سرمایه گزاری غربیها بالای زنان افغان و گسترش دین عیسوی و یهودی بوده . غربیها بالای زنان افغان سرمایه گزاری میلیاردی کرده تا بتوانند انها را به فساد اخلاقی الوده کنند و به مقاصد شوم خود برسند.

>>>   در حالیکه همیشه سخن از حقوق که اسلام برای زن قایل شده است سخن میزنیم و لی تا حال متوجه نشده ایم که آیا ما حقوق اسلامی را به زن قایل هستیم و یا خیر؟ البته که نه. اگر ما خواهران خود را از حقوق که اسلام از آن سخن میزند برخوردار بسازیم هرگز فرصتی برای غربی ها میسر نخواهد شد تا پروژه را به نام زن در افغانستان تطبیق نماید. اسلام ما را از ضرب و شتم زنان منع کرده و ما را رهنمایی میکند که با زنان برخورد نیک داشته باشیم ولی ما تا توان داریم همسر و خواهر خود را لت و کوب میکنیم. اسلام حق میراث را برای زنان قایل شده ولی ما هرگز به آنها میراث نمیدهیم و صد ها مثال دیگر. پس سوال اینجا نیست که آیا اسلام حقوق زن را رعایت نموده و یاخیر؟ بلکه سوال اینجاست که آیا ما حقوق اسلامی زن را رعایت نموده ایم یا خیر؟
مقصود از کابل

>>>   غرب دشمن اسلام است انها کوشش میکند که بنیاد مسلمان را خراب کند ولی زن و دختری که اګاهانه این روش را میکند از غرب چی تقصیر است. این خانمها همه ایشان تحصیل کرده و میدانند. در این جا مسوولیت از دولت است که پشت به اسلام نموده و حقوق بشر که هیچ حقوقی نیست پیروی میکند و از ان امام های که اسلام واقعی را تبلیغ نمیکند. در قدم اول این همه خانه های امن باید بسته شود چون مایه فساد و فحشا از همین. جا رشد میکند. هر قوم که این خلاف ورزی از اسلام میکند خداوند[ج] قهر خود را بالایش نازل خواهد کرد.

>>>   آزادی زنان در غرب در آغاز قرن بیست که تعدادی از زنان با تظاهرات شان بخاطر حق رای دادن و حق انتخاب شدن در پارلمان و دیگر انتخابات بود شروع شد. یعنی تقریباً صد سال پیش. قبل از آن زنها در اروپا عیناً مانند زن ها در افغانستان در خانه هایشان مصروف احرای وظایف خانگی شان بودند و در شهر و بازار خاص بخاطر خرید سودا میرفتند. بناً این نه جنبه دینی دارد و نه جنبه فرهنگی ، بلکه خاص یک نهضت آزادی خواهی ،غرض برابری حقوق زن بود . راجع به مسایل جرم و جنایتی که شما در برابر زن در کشور های اروپایی میگویید، هیچ واقعیت ندارد. بلکه جرم در هر کجای دنیا صورت میگیرد، چه در مقابل مرد باشد و چه در مقابل زن. کشف و تحقیق و مجازات آن وظیفه ارگانهای امنیتی و قضایی است. در مورد نوعیت زندگی فامیلی مردان و زنان، نظر به قانون این کشورها هر فرد حق دارد زندگی فامیلی تشکیل دهد، چه یک زن بامرد باشد و یا یک زن با زن و یا یک مرد بامرد.نوعیت زندگی فامیلی را افراد جامعه انتخاب میکنند، نه دولت. حق به دنیا آوردن طفل و یا فرزندی گرفتن یک طفل را دارند، اگر در تربیت طفل کوتاهی کنند و یا از عهده آن نبرآیند، دولت حق مداخله دارد و طفل را از نزد شان میگیرد و به پرورشگاه میبرند. در مورد استفاده در اعلانات تجارتی از زنان و مردان و اطفال به یک اندازه استفاده میشود. کمپنی های تولیدی و تجارتی،غرض فروش تولیدات و خدمات شان، معمولاً از اشخاص معروف و مشهور،چه مرد باشد و یا زن و یا طفل، بخاطر فروش محصولات شان در اعلانات استفاده میکنند. بناً دولت حق ندارد هیچ شخصی را به زور و جبر به نوعیت زندگی آن و یا باور های دینی آن و یا نوعیت کار و یا استفاده از شخص را غرض منافع شخصی خویش وادار سازد. در یک جامعه دموکراتیک همه مردم دارای وظایف،حقوق و امتیازات میباشند، که با اجرای وظایف خویش در آزادی کامل،از حقوق و امتیازات جامعه برخوردار میشوند.

>>>   چادرم شد مرا معیار ایمان و شرف
همچو مروارید زیبایم درون یک صدف
دید نامحرم نیفتد لاجرم بر سوے من
افتخارم باشد این،زهرا بود الگوے من
مدعے گوید که چادر یک نشان فانے است
من ولے گویم که با چادر تنم اسلامے است
مدعے گوید که با چادر کلاست باطل است
من ولے گویم که ایمانم ز چادر کامل است
مدعے خواهد مرا بی دین کند با لفظ دوست
چادر من همچو تیر زهرگین،بر چشم اوست

>>>   1.رسول اکرم سلام الله: در آخرالزمان از میان امت من زنانی خواهند آمد که پوششدارند اما برهنه اند و بر سرهایشان بر آمدگی مانندکوهان شتر خراسانی وجود دارد!!! پس آنان را لعنت کنید که ملعونند. «صحیح مسلم /ج6/ص168»
2.رسول خدا - صلّی الله علیه و آله : زمانی که دیدید زنانی موهای سر خود را مثل برآمدگی پشت شتر نموده و در میان نامحرمان ظاهر می شوند، به آنها بگوئید که نمازشان قبول نیست.«کنزالعمال/ ج 16/ ص 392»
3.پیامبر اعظم صلی الله و علیه و آله : دو گروه از دوزخیان را دیدم که در این زمان هنوز نیامده اند ... زنانی که پوشیده ولی برهنه اند .... سرهایشان را مانند کوهان شتر برجسته می کنند، اینان به بهشت نمی روند و بوی بهشت را که از فاصله ای بسیار زیاد به مشام می رسد، استشمام نمی کنند. «میزان الحکمه/ج1/ص530»

>>>   زهرا اگر نبود علی همسری نداشت
در آسمان سوخته بال و پری نداشت
از هرچه غیر پاکی و خوبی جداست او
آینه ی تمام نمای خداست او
زینب اگر نبود ، شهادت غریب بود
عالم زشور کرب وبلا بی نصیب بود
خواهر من این لباس تنگ چیست ؟
پوشش چسبان رنگارنگ چیست؟
در خیابان چهره آریش مکن
از جوانان سلب آسایش مکن
زلف خود از روسری بیرون مریز
در مسیر چشم ها افسون مشو
یاد کن از آتش روز معاد
طره گیسو مده بردست باد
پو شش زهرا و زینب بهترین
برتوای محبوب خواهر آفرین
پوشش زهرا مگر اینگونه بود؟؟؟
خواهرم اینقدر تن نازی مکن
با اصول شرع لجبازی مکن
خواهرم دیگر تو کودک نیستی
فاش تر گویم عروسک نیستی
خواهرم ای دختر ایران زمین
این حجابت هست بهر تو نگین

>>>   این شنیــدم که شبی بر سر مد دختــری بـــا پـــدرش بود به جنگ
پـدر از روی نصیحـت مـی‌گفت کـــه مـکـن پیـــروی از راه فرنــگ
مــرو از خــانـه بـرون بـی‌چادر بــرتــن خویـش مــکن دامــن تنگ
ای بسا گـرگ که در جامه میش بهـــر صیــد تــو نـــوازد آهنـــگ
نکننــد ایــن دغــلان از دغلی بهــر اغفـــال تــو یـک لحظه درنگ
دختــر از روی تعــرض گفتش آنچــه گویـی بـودم جمله جفنگ
بـاب خــاموش دگـر یــاوه مــگو کــه تــو پیــری و نداری فرهنگ
مــدتی شــد سپری زن جریان تا که یک شب پسری گوش به زنگ
بــا سخنـهای زیبنـدة عشــق بــا بیــانــات دل انگیــز و قشنـگ
همچو آهو به سخن رامش کرد از ره حیلــه چـــو روبـــاه زرنـــگ
گــوهر عفـت او را زد و بــرد کـــرد دامـــان وی آلــوده بـه ننگ
همچنانی که به خود می‌بالیـد زیرلـــب زمـــزمــه کـرد این آهنگ
صید با پای خود افتاد بدام مرغ با پای خود افتاده به چنگ

>>>   انس می گوید : رسول خدا – صلی الله علیه وآله وسلم – از اصحاب سوال فرمودند که بهترین چیز برای زنان چیست ؟ ما در جواب ماندیم و پاسخی نداشتیم تا اینکه علی – علیه السلام – به نزد فاطمه –علیها السلام رفتند رفتند و ایشان را از سوال رسول خدا ( صلی الله علیه وآله و سلم ) آگاه ساختند . پس فاطمه ی زهرا - علیها السلام – فرمودند : بهترین چیز برای زنان این است که به مردان نظر نکنند و مردان نیز به آنها نظر نیندازند . امیر المومنین –علیه السلام– برگشتند و رسول خدا - صلی الله علیه و آله وسلم - را از پاسخ فاطمه - سلام الله علیها – خبر دادند . پیامبر اکرم فرمودند : چه کسی این پاسخ را به تو تعلیم داد . علی علیه السلام فرمودند : فاطمه .

>>>   هدف از حجاب و پوشش حفظ حرمت، عفت و وقار زن مسلمان و نگهداری او از آزار و اذیت آزمندان بیماردل است چنان که خداوند در قرآن کریم میفرماید: "یا اَیُّها النَّبی قُلْ لاَِزْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِسأِ المُؤمِنینَ یُدْنین عَلَیْهِنَّ مِن جَلابیبِهنَّ ذلکَ أدنی أنْ یُعرَفْنَ فَلایُؤَذیْنَ"{1} «ای پیامبر، به همسران و دختران خود و زنان مؤمنان بگو که خویشتن را به چادر بپوشند که این کار برای آن است که (به عفت) شناخته شوند تا از تعرض و جسارت (هوس‏رانان) آزار نکشند.» در آیه دیگر هدف از پوشش را پرهیز از تبرج و جلوه‏گری خانمها معرفی فرموده است، زیرا خودآرایی و جلوه ‏گری زنان موجب فساد و تباهی جامعه میشود. "وَ لاتَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الجاهِلیَِّْ الأولی"{2} «مانند دوران جاهلیت پیشین خودآرایی و آرایش نکنید.» درباره همسران پیامبر(ص) دستور داده است که هرگاه از همسران پیامبر متاعی را درخواست میکنید از پس پرده طلب نمایید زیرا حجاب برای آن است که دلهای شما و آنان پاکیزه بماند و این بهتر است/ "فَاسْئَلُوهُنَّ مِنْ وَرأِ حِجابٍ ذلِکُمْ أطْهَرُ لِقُلُوبِکُم وَ قُلُوبِهِنَّ"{3} از این آیات به دست می آید که هدف از حجاب پاکی دلهاست.

>>>   باورت نيست که زن حجب و حيا مي خواهد؟
دامني پاک چو گل هاي خدا مي خواهد؟
گوهري که صدفش نيست، شود سرگردان
صيد گردد به کف و توطئه ي دلالان
بي حجابي هنري نيست، شوي بي فرهنگ
عاقبت بر چمن بي هنران بارد ننگ
عاري از جامه بگويد چه کتابي دارد؟
قامت لخت، قيامت چه جوابي دارد؟
سفره ي تن ز چه روباز نمودي اي زن؟
ز چه تقديم نمائي به شغال آن دامن؟
اينکه امروز جواني و کني بد مستي
ته آزاد رهت هست عذاب و پستي
گوهري باش ولي در صدف و پوشيده
زرشناس آيد و جايت بدهد بر ديده
گُل خلقت، شرف خويش به حراج مده
به گرازي که کمين کرده به تاراج مده

>>>   دوش دیدم خود حکیمی تیز هوش
گفتمش گو حکمتی ای باده نوش
گفت با من پیر دانا از صفا
هر چه خواهی گویمت زین مدعا
گفتمش بر گو تو احوال زنان
تازحکمت گردد این معنا عیان
گفت آنان بر دو وجهند ای سئول
گویمت گر این سخن آری قبول
عده ای تسلیم حق چون بندگان
عده ای هم بنده ابلیسیان
کن رها ابلیسیان را زین مجال
بشنو از آن عابدان تو شرح حال
عبد حقند آن گروه در سیر حق
طالب وصلند و مشتاق فلق
در سلیمی و طهارت چون ملک
در عروج از خاک تا اوج فلک
حق پرست و در شریعت دین مدار
میگسار باده اوصاف یار
پاک همچون شبنم و چون گل لطیف
همچو گل اندر حجاب خود عفیف
دائما پوشیده چون در در صدف
زین نجابت غرق دریای شعف
همچو گوهر در حجاب از چشم دون
در امان از رهزن و قوم زبون
چون ملک پنهان ز اعیان و نظر
همچو سروی در حجاب از پا و سر
آنکه دین دارد کجا عریان شود
کی بساط محفل دیوان شود
آنکه دارد علم و حلم و عقل و دین
کی شود با خود نمایی‌ها قرین
کی برافشاند دو زلف و موی خویش
آنکه دارد رونق از آئین و کیش
کی تن زیبا نماید آشکار
آنکه دارد عقل زیبا در کنار
آنکه در اندیشه دارد صد سخن
کی برون سازد ز جامه جسم و تن
آنکه در جان دارد از خود صد هنر
کی ز زلف و جامه گردد مفتخر
کی شود در کوچه و بازار و شهر
چشم ناپاکان از این زن بهره رو
آنکه دارد روح زیبا چون حریر
کی شود در نام ابلیسان اسیر
زن چو از عرفان و معنا پر شود
در صدف پوشیده همچون در شود
آنکه باشد از حقارت بهره‌ور
می کند زین عقده عریان پا و سر
آنکه در خود عز سلطانی برد
کی نشاط زخم چشمان می خرد
ای زن اندر بزم سلطان شو انیس
تا طلا گردی ز اکسیر نفیس

>>>   باسلام عرض ادب واحترام خدمت بچه هاى غيرت مندوسلحشورى دشت برچى اميدوارم که به روال قديم بافاحشه ها برخوردکنند هم دردنيابسوزانيد ودراخرت هم که معلومه جاى همچون اشخاس درکجا مى باشد

>>>   وقتی یک زن عیسوی رییس امور زنان کشور باشد نباید انتظاری بهتر از این داشت

>>>   ...از نظر من، نه دختران هزاره اینقدر احمق اند، که کاریکه به نظر شان درست نباشد، هرگز نمیکنند. البته این خواسته خود شان است، که از همه امکانات استفاده کنند. و نه قوم پشتون اینقدر بیکار مانده، که دختران هزاره را به بیراهه بکشند. پشتون ها از همه اقوام دیگر زیر ستم طالبان و طیاره های بدون پیلوت و کشتار بیرحمانه غربی ها درین 14 سال قربانی داده اند و میدهند.

>>>   از جمله مسائل مهمّی که در نظام حقوقي اسلام مطرح است،"‌حقوق مربوط به زنان" است كه در آيات قرآن كريم، روايات از انديشمندان مسلمان بدان پرداخته شده است. زنان نیز مانند مردان از حقوق اساسي و اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي و سياسي برخور دارند، ولی این مسئله که این مباني، در اسلام و غرب چه تفاوت‌ها و احیاناً شباهت‌هایی با یکدیگر دارند، در خور تأمّل و بررسی است. علاوه بر آن، چگونگی تشريح و تبيين حقوق اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي زنان در نظام حقوقي اسلام ، در مقایسه با موازين حقوقي ممالك غربي ‌‌‌و اسناد بین المللی با محوریت حقوق زن به ویژه كنوانسيون‌ رفع تبعيض عليه زنان محلّ سؤال است.
حقوق اساسی در هر جامعه و ملتی از باورها، ارزش‌ها و آرمان‌های آن اثر می­پذیرد و اصلی ترین و بدیهیترین حقوق فردی و اجتماعی افراد را شامل می­شود. اين حقوق برای هر یک از اعضای جامعه به رسمیت شناخته شده است. بنابراین هر فردی به عنوان عضوی از جامعه باید از این حقوق برخوردار گردد. با این حال زنان به عنوان نیمی از جمعیت هر جامعه، همواره از بسیاری از حقوق مسلم خود محروم بوده‌اند. بنابراین توجه به موضوع حقوق زن در اسلام و مقایسه‌ی آن با وضعیت حقوقی زنان در غرب ،هدف اصلی این تحقیق را تشکیل می­دهد .
تصویری که اسلام از زن ارائه می دهد این است که زن "انسان" است، اما مرد نیست. چنان که مرد نیز "انسان" است ولی زن نیست.
ساحت زندگی نیز به دو بخش انسانی و جنسیتی تقسیم می شود. ساحت انسانی، زن و مرد نمی شناسد، جنسیت نمی پذیرد و از انوثت و ذکورت به دور است، در این وادی هر دو فعّالند و رهپو و کمال جو؛ اما در ساحت جنسیتی زندگی، زن باید زن باشد و کارهای زنانه انجام دهد و به لوازم و آثارش پایبند گردد، همچنان که مرد باید در این عرصه مرد باشد .شناخت و تفکیک این دو حوزه و به دست آوردن احکام و قوانین حاکم بر هر یک، کار سهلی نیست و بسیاری در این راه لغزیده اند ؛ افراط گونه یا تفریط وار . بنابراین با بررسی ساختار نظام حقوقی اسلام و غرب می توان دریافت که حقوق اساسی زنان در این دو دیدگاه حقوقی تفاوت مبنایی دارد که این تفاوت اختلاف در مفاهیم و مصادیق را موجب می شود و این تفاوت در هر دو درجه حقوق اساسی اعم از فردی و اجتماعی نمود دارد .
امان

>>>   ما از افراط و تفریط در این زمینه بپرهیزیم با اسناد و شواهد می گوییم که همانگونه که تاریخ کشورهای استعمارگر از استعمار اندلوس تا استعمار اسیا و افریقا توسط بریتانیای کبیر و امریکا و شوروی سابق بوده تغییر هویت جامعه مورد نظر بانفوذ ازطریق زنان ان کشور نقش بسیار مهم و گاه اصلی داشته است .
اکثررسانه های مابه جای تبیین حقوق قانونی زنان و مبارزه با خشونت علیه انان به فحشاو از هم گسیختگی خانواده ها و رواج بی حیایی و مصرف گرایی شرقی و غربی و تغییر هویت اصیل افغان زنان نجیب ما می پردازند که در درون خانواده های ما رسوخ کرده .
مطمئنا امریکابه اقرار خودش دو میلیون دالر در روز صرف مبارزه با اسلام و ایجاد اسلام هراسی میکند و بخش زیادی ازان در همین رسانه های ضد فرهنگی و بنیادهاو دفاتر خارجی مصرف می شود.
کانون زنان نهاد نواندیشان بلخ

>>>   اسلام علیکم
مطلب زیبائی بود که علماء بالای آن در این ورکشاپ طرح نمودن ولی در پایان قطعنامه از طرف وزارت امور زنان افغانستان در قبال احیاء دین اسلام در قلوب زنهای افغانی کدام ماده ذکر نگردیده بلکه این گرد همائی سمبولیت بوده قسمیکه زنان افغانستان توقع حقوق شان را دارند خودشان میتوانند که حق خویش را از دین پسندیده همانا دین اسلام اخذ نمایند مثل احیاء حجاب اسلامی فعال نمودن مراکز دینی چهت تربیت زنان ایجاد ورکشاپ های کوتاه مدت برای تربیه اولاد از دیدگاه اسلام ایجاد ورکشاپ های از دید اسلامی در قبال اضرار مواد مخدر اضرار مختلط بودن زن مرد و غیره امثله های دیگر کدام اقدام صورت نمی گیرند بلکه همیشه ادعا دارند علما افغانستان برایشا حق بدهد علمآ هم از ایشان توقعات دینی را دارند که همانا در زنان به ندرک دیده میشود اگر زنان افغانستان تا ارگ ریاست جمهوری هم قدرت برایش برسد اگر آن را چه را اسلام معیار قرار داده قبول نکنند به هیچ وجه پیروز نخواهند شد. تشکر
به امید سر بلندی زنان مسلمان افغان
بدخشی

>>>   زن در افغانستان باید در دوازده سالگی یا سن کمتر عروسی کند ،چادری به سر کند وسال یک طفل به دنیا بیاود و ازحق تحصیل در مکتب و دانشگاه محروم باشد.در ادارات دولتی زمینه کار برایشان مهیا نباشد.این هم شد حقوق زن.

>>>   خواهر و مادر عفیفه و محجبه ام!
احتراماتم را بپذیرید؛ بلی! اسلام زنان را انسان و مایه آرامش، و موجود مملو از مهر و انس الفت ،مربی و مستشار و..معرفی نموده. در تاریخ دژخیمان سفاک غربی و اروپایی ها مراجعه کنید که با طرح قانون های یاوه و پوچ خود حتی زن را انسان نه بلکه بحیث حیوان( ) هم نمیشناختند. حتی مشرکین حق حیات(زنده ماندن) را ازانها سلب کرده بودند. قرآن با ندای «و اذالموؤدة سئلت» چه ارج والای را حتی برای(وأد)گذاشته.
مع الاسف وزارت امور زنان وزارت اطلاعات وفرهنگ و در کل نظام جمهوری اسلامی افغانستان آنچه که بایسته و شایسته بود برای اعاده و احقاق حقه و مسلم زنان مسلمان در پرتو قرآن به صورت دقیق انجام نداده. (گامهای خیلی کوتاه، درین راستا گذاشته).
به نظرم بیشتر توجه نمودن اندیشمندان و علماو نظام جمهوری اسلامی، بخاطر نهادینه ساختن و ترویج حقوق اسلامی زنان در جامعه از جوانب متعدد و عدیده ای تأثیر گذار میباشد. مثلا: امنیت، رشدفکری،وضعیت جسمی وروحی، قتل و سرقت ،جهل، مهر ومحبت، صداقت، و....
در حقیقت نیل به موفقیت اولاد وافراد وطن موقوف به موفق بودن مادر است. مادرم دوستت دارم........... مادران و خواهران عفیفه و محجبه و مستوره ام دوستتان دارم. فقط. SBA از مشهد

>>>   نظردهنده جهارم .شما اطلاع کافی از اسلام ندارید . زن در سی و پنج سالگی اگر ازدواج کند علاوه بر فشارهای روانی باعث فساد جامعه می شود. حجاب هم فلسفه خاص خود را دارد به گفته استاد شهید مطهری حجاب مصونیت است نه محدودیت.. کار در ادارات در صورتی میتواند مثمر ثمر شود که خانواده و اخلاق فدای عاید و درامد نشود و فضای سالم جداسازی وجود داشته باشد. در کدام مذهب غیر از سلفیها تحصیل برای زن محروم شده شما اسلام طالبانی و القاعده جاهل را دیدید. از ان طرف هم زرق و برق غرب بی توجه به معضلات عظیم زنان در ان جوامع و ابزاری شدن انان را دیده اید.
عضوکانون زنان نهاد نواندیشان

>>>   صبح ساعت شش زن و شوهر از خواب می خیزند در فضای آزاد سپورت میکنند.بعدآ خود شان و اولاد های شان دوش میگیرند.صبهانه صرف میکنند.اولاد ها را توسط موتر به مکتب میرسانند.
پدر و مادر هرکدام به کار رسمی خویش در فابریکه ها و یا ادارات دولتی میروند.نهار را در مکتب و جای کار صرف مینمایند.چهار بجه به خانه می آیند.اولاد ها کار های خانگی خویش را میکنند وپدر ومادر کار های خانه.نان شب را اماده می کنند باهم میخورند و قصه می کنند.یک ساعتی باهم تلویون می بینند بعدآ دوش می گیرند و خواب میشوند.روز های شنبه و یک شنبه به رستورات و یا سینما ویا پارک ویا خانه دوستان خویش میروند.خانه های شان هم همه بدون دیوار چون خطر دزدی وجود ندارد.حالا شما زندگی زن افغان را با ده طفلش با زن اروپایی مقایسه کنید.

>>>   اصلاٌ قابل مقایسه نیست!
از طرفی آنچه ما در مورد زندگی غربیها میدانیم یا در کتابهای ضد غربی خوانده ایم و یا از زبان ضد غربی ها شنیده ایم. اما غربی ها ترجیح میدهند شیوه ای زندگی هرکس را خود ببینند و بعد قضاوت کنند. بهمین خاطر به کشورهای دور سفر میکنند تا از نزدیک و با چشم خود با فرهنگ آنان آشنا شوند و بعد شروع به قضاوت کنند! این خود نشان میدهد که آنجه که ما اهل دین باید انجام دهیم اوشان انجام میدهند!

>>>   کدوم حقوق...شما بی حجابی را حقوق میدانید؟؟؟اگر به زنان در افغانستان حقوق داده شود مثل کشورهای دیگر یا مانند ایران میشود. شماها زنان بی جنبه هستید عانل فساد جامعه خواهید شد بنظر من همانکه در منزل باشید برای شماه بهتر است...شما مانع پیشرفت مامیشود

>>>   این حرف تان خیلی معقول و بجا بود که تا وقتی جنایتکاران در قدرت باشند حقوق همه پایمال است . همه ما چه زنها و چه مردها یک درد مشترک داریم .

>>>   حقوق زن و مرد مساوی است .

>>>   من به یک جمله این خانم موافق هستم ان هم یک زن به قیمت 20 هزار دالر فروخته میشود این جمله واقیت دارد متاسفانه در افغانستان این کار صورت میگرد این عقاید باطله را با ید ارز بین برداشت
محصل از تر کیه

>>>   به پیامگذار اول (بدون نام)
جناب محترم، آیا متوجه شده اید، زمانیکه در باره "زنان" صحبت میکنید، در عین زمان در باره خواهر، مادر و زن خودتان نیز صحبت میکنید؟ زیرا اینها نیز مربوط زنان افغانستان میشوند.
متأسفم که نظر تان در باره خواهر، مادر و زن خودت اینقدر منفی ست.
نادر

>>>   من با خانم روشن هم نظر هستم ، و در ضمن به این نظر دهنده اول باید گفت که فساد 90 در صد در مردها است نه در زن ها و دیگر اینکه...تا که شرارت در نظام حکمفرمائی کند همین حال خواهد بود.
ملالی

>>>   شما اگر حقوق شویتان مقابل خارجیان دفاع کنید حقوق شما هم تطبیق می شود. مرد افغانستان هم اکنون در بمباردمان هوایی ناتو کشته می شود و یا توسط طالب طالب...ذبح می شود و شما وکیلان که باید آنها را نظارت کنید و قانون را بر خارجی تطبیق سازید مدعی شکایت از شویتان هستید. بسیار شرم آور است.
نهاد نواندیشان بلخ

>>>   زن , نیمه از پیکر جامعه است, یک انسان است و انسان ها دارای حقوق مساوی میباشند. دسترسی به تعلیم و تربیه, صحت, اقتصاد, سیاست و در تمام عرصه ها زنها دوشا دوش مرد ها باید نقش و مسئولیت خویش را ادا نمایند. با در نظر داشت اینکه زن یک موجود ضعیفتر و ظریفتر از نگاه جسمانی نظر به مرد است, لهذا از عهده بعضی کار های فیزیکی بر آمده نمیتواند ولی این بدین معنی نیست که زن را در خانه باید قید کرد, به جامعه راه نداد که مردم میبینند, و غیره
در هیچ جای قرآن شریف نیامده است که زن باید حتما کار های خانه را انجام دهد , غذا پخته کند و مرد به بیرون کار کند. اینکه زنها کار خانه را انجام میدهند یک لطف و یک همکاری را با فامیل خود می کند تا زندگی شان مرفع شود و مشکلات شان کم گردد. نمیدانم چرا مرد ها فقد داخل افغانستان که هستند زن های خود را به خانه قید می کنند و وقتی به خارج میروند مانند کشور های اروپائی و امریکائی بعدا به فکر این میافتند که زن های شان تحصیل کند تا بلکه برایش یک کاری پیدا شود تا خرج خانه را بتواند همرای مرد کمک کند. بلکه رانندگی را یاد بگیرد تا فرزندش را به کودکستان برساند و غیره ... ولی داخل افغانستان همگی... است و برای شان برمیخورد اگر زن شان برود درس بخواند یا رانندگی یاد بگیرد یا برود کار کند و از عمل خود به شکل عملی آن استفاده کند. من میپذیرم که در افغانستان فساد اخلاقی بیشتر از هر جای دیگر است, ولی در همه جاها و دفاتر نیست . فعلا شرایط برای زن ها آماده است که در پوهنتون ها درس بخوانند, در مکاتب, بانک ها و موسسات شخصی کار نمایند, نه تنها بخاطر در آمد و پول , بلکه بخاطر اینکه زن یک انسان است و از مرد هیچ کمی ندارد , زن باید که علم بیاموزد و از علم خود باید که استفاده کند. زن نیم از پیکر جامعه است نمیشود که نیم از جامعه را غیر فعال بگذاریم.
و در آخر میگویم که زن نیز از حقوق مساوی حقوق مردان برخوردار است و این حق را پروردگارش برایش داده است که تو بنده ناچیز کسی نیستی که این حقوق اش را پایمال کنی و اگر این کار را می کنی مطمئن باش که از تو در دنیا و آخرت سوال کرده میشود.
الکوزائی کندهار

>>>   این خانم ها باید حق خویش را تعریف نماید من نمیدانم که ایشان ادعا حقوق مینماید که قران و سنت نبوی برایشان داده اند و یا حقوق ګمراه کننده که در جامعه ممالک کفری برایشان در نظر ګرفته شده است. از حقوق که قران برایش داده انکار کردن ګناه و حتی ګفته میتوانیم کفر است ولی طلب نمودن حقوق جامعه کفری (بی حیایی، بی عفتی...، به لیلام گذاشتن بشر، گسترش فساد اخلاقی و مهمتر از همه تباهی زن و کشت تخم نفاق بین جامعه و فامیل ها).
بهترین مثال اش مقایسه خشونت ها، قتل ها...و بی عفتی امروزی با زمان قبل از دیموکراسی های وارد شده است. بنأ کی ها میتواند از حقوق آنعده زنان که در مشقت و رنج است دفاغ نماید همین چند زن که افعال و کردار شان خلاف دین میباشد برای دریافت مقدار پول آن هم بخاطر...
...به آنعده از شوهران که خودشان در خانه میماند و خانم و یا دختر اش به یک نام و نام دیگر بدون محرم به ولایات کشور و خارج سفر مینماید.

>>>   به نظر من اول پیش دادن هر حق به زنان اگاهی داده شود تا جایگاه خود را بیشناسد در غیر از ان در صورت داده هر گونه امتیاز و چوگی به زنان باعث فساد میگردد بخواطر زنان مقام و منزلت و اصالت خود را بدرستی نشناخته اند
زن شناس

>>>   من هم با نظر شما موافق هستم زنان باید در منزل باشد نه در مهل کار

>>>   محترمه...!
مطلب شما از حقوق زن چیست...؟
اگر منظور شما حقوق را که برای زن جوامع غربی تعیین نموده هست که زن میتواند مرد را طلاق دهد و یا میتواند مسقلانه در همه جا بیدون در نظر داشت عفت و ابرو زندگی نماید و حق را که جوامع غربی برای زن تعین نموده اند که همانا از زن یک وسیله...استفاده شود و... و تاکه زن جوان است صرف وسیله برای...و یا در موسم پیری اش در عقب دستگاه ها ایستاده شود و کار های طاقت فرسا برای زنها که میباشد باید انجام دهد به خاطریکه زنده بیماند چرا که جوامع غرب بنابر پالیسی های اقتصادی را که پلان و طرح ریزی نموده اند که برای رشد اقتصاد باید سیستم خانواده بکلی از بین بیرود اطفال نوزاد و یا کم عمر راهی شیرخوارگاه و یا دارالایتامها گردد
پس بدین گونه اوصاف که شما برای زنهان مسلمان ما خواهان ان هستید به این امر یقین و باور کامل داشته باشید که یک زن مسلمان افغان حاضر به پذیرفتن اینگون حقوق نیست و تعداد انگشت شماری زنان که امروز در بازارها و یا دفاتر خارجی و یا موسسات دولتی ظاهر میگردند انها از ابتدا تربیه فامیل بدین منوال تربیه شده اند که در نزد انها عفت ابرو به مانند جوامع غربی...
مگر جامعه اسلامی ما مخالف به اینگونه اخلاق هست چراکه اول ایمان ما را اجازه نمیدهد که اینگونه اخلاق مفسده را پذیرا شویم و ثانیا زوال هر جامعه ناشی میشود ازاینگونه اخلاق مفسده
پس وقت انست که محترمه با درک از حقانیت دین اسلام خود را اراسته با شریعت محمدی نمایید و از اینگونه... بی پرهیزید
بااحترام
محمد کریم

>>>   درست است ولی زن های افغانستان یک تعداد شان داد از حقوق میزنند در حالیکه تمام ان فقط یک نمایش است، حقوق زن در 4 یا 5 چوکی پارلمان، وزارت یا ریاست حل نمیشود ، ما باید حق زن را در ولایات دور دست که دسترسی به داکتر و حداقل خدمات اجتماعی ندارند جستجو نمایئم ، با صراحت کامل باید اذعان داشت که مثلا خانم سیما سمر و یا هم فوزیه کوفی و به مثل انها سایر پرنده های باد اورده شده از خارج نمیتوانند در قسمت اعاده حقوق زنان افغانستان کدام کاری کنند، حقوق زن در پوشیدن پتلون نیمه و قیچی کردن موه ها اعاده نمیشود، بلکه حقوق زن در تامین عدالت اسلامی و قایل شدن به حیثیت و کرامت انسانی انها میسر است ،
این داد و و اویلا یک تعداد زنان که پیرو مود و فیشن اند که یکروز در کابل و یک هفته در خارج از کشور بسر میبرند فقط یک تجارت است و بس و اینرا همه میدانند
حسن غمکش

>>>   حق شما بسيار زياد است هرگز كسي آن را اداء كرده نميتواند

>>>   در یک کلمه ناپسندیده این خانم که میگوید: زنها بخاطر ضرورت اقتصادی شان از شوهرهایشان اطاعت و ظلم و استبداد انها را قبول میکنند .
بلی این کلمه بیانگر افکار ...این خانم و یارانش است که باید دیگر در خانوادگی تابع و متبوع وجود نداشته باشد و حقوق زنا شوهری از بین براداشته شود و هرکس به طبل و موسیقی خود بی رقصد مانند غربیهای و کمونستها. شما توسط تبلیغات سوء امروز زنها را تا پارلمان و تا به وزارت خانها راساندید باز چه میخواهید؟ و حجاب شرعی را تا نیمه سر رساندید باز چه میخواهید؟ و بعض زنهای که صاحب قدرت هستند بدون اجازه شوهرهای شان به شرق و غرب سفر میکنند باز چه میخواهید؟ به داخل و خارج کشور رفیقها دارند باز په میخواهید؟ اگر واقعا مسلمان هستید به قول پیامبر اسلام باید عمل کنیم که سرور کائینات میفرماید: اگر سجده کردن به غیر الله روا میبود من زانها را ان امر میکردم. ای عزیزان من بسیار دنبال حقوق زن نگردید دنیا برای چند روز و برای امتحان است و از خداوند قادر و قهار پوزش و بخشیش بجویم و به انچه که خداوند و رسولش ما را امر نموده و به انچه که نهی نموده باید عمل کنیم.
والسلام کهمردی

>>>   برادران گرامی تمام موضوعاتی را که این خانم نوشته است درست است شما متن را درست بخوانید بعد میدانید که او از کدام حقوق میگوید .تا زن طالب حقوق خود میشود شما مرد ها انتقاد میکنید و فورا شریعت را نشان میدهید ایا شما به شریعت میدانید؟ اگر میدانید پس چرا نمیخواهید که زن از حقوق خود دفاع کند

>>>   اقای زن شناس: نمیدانم چرا در مقابل زن عقده گرفته اید...

>>>   برادران عزیز که اسلام از اسلام و شریعت برای سرکوب کردن زنان سؤاستفاده میکنند، باید بدانند، که با این نظریات خرافاتی و اشتباهی خود اسلام را بدنام میسازند. چنانچه طالبان نیز ازهمین شیوه استفاده میکنند و باعث بدنامی اسلام شده اند.
آنهای که خلاف بیرون رفتن زن از منزل یا علیه کارکردن زن خارج از منزل اند و این را به مثابه فساد احلاقی تعریف میکنند، باید بدانند، که بی بی خدیجه خانم اول حضرت محمد (ص) یک زن تاجر بود، که خودش به تنهائی یک کاروان را ازیک شهر به شهر دیگر رهنمائی میکرد و زیردستانش همه مرد بودند. خودش زن ثروتمند بود و ازهمین لحاظ به حضرت محمد (ص) کمک مالی میکرد که دین اسلام را بین مردم ترویج کند. بعد از ازدواج با حضرت محمد (ص) نیز به همین کار تجارت ادامه داد. و حضرت محمد (ص) با آن مخالفت نداشت.
اما مردان افغانستان همینکه از آزادی زن برایشان سخن بگوئی، مثال های منفی زن غربی را به رُخ زنان میکشند. هیچ کس نگفته که زن افغان باید عین آزادی های زنان اروپائی را کسب کنند. اگر واقعاّ طرفدار سرکوب زن نیستید، فقط همان آزادی های را که بی بی خدیجه و حضرت محمد (ص) برای زن قایل بودند، به زن افغانستان نیز قایل باشید. اگر مسلمان واقعی هستید.
نادر

>>>   حق زن پايمال مي شود، چون مردان جامعه هنوز خود را هم به درستي نمي شناسند. سير تاريخ بشري را نمي دانند. از تمدّن و فرهنگ، تنها نامي شنيده اند. جامعه شناسي نمي دانند. از روان شناسي خبري ندارند. دين را به نفع خود و براي خود تفسير مي كنند. خدا را ناديده مي گيرند. نمي دانند كه خداوند، عزت و احترام، قدر و منزلت و بهره مندي از مواهب اين عالم را براي همه ي بندگان خود مي خواهد و بردگي زنان خواست خدا نيست. الفباي انسانيت را تنها در سه حرف «م»، «ر»، «د» بلدند. قدرت طلبند. با تكيه دادن به زن است كه خود را سر پا نگه داشته اند. با ناديده گرفتن زن، اعتماد به نفس پيدا مي كنند، چون به اين ترتيب خود را از نيمي از انسان هاي روي زمين برتر مي بينند. زنِ ضعيف، آينه اي است كه مرد را استوار، قوي و بدون نقص نشان مي دهد. تنها مرداني حقوق زن را ناديده مي گيرند كه خود هيچ مزيتي ندارند به جز مذكر بودن. همه ي استدلال ها و بهانه هاي آنها، تنها چماقي است كه با آن مي توانند بر سر زنان بكوبند. اما اين چماق هر چه محكم هم باشد، دارد مي پوسد و بالاخره روزي خواهد شكست. آن زمان دور نيست. و پسران ما بايد بار خجالت جهالت و ناداني و خودخواهي پدران خود را تحمل كنند و اين...را محكوم نمايند. اين زمين، زمين خداست و خداوند نادانان و كوردلان را دوست نمي دارد.
مريم ـ ايران

>>>   صفحه را پر از خيال پلو ميبينم . امكان دارد در شهر كابل و چند شهر بزرگ ديگر چند نفر زن با تحصيلات عالي داشته باشيم كه عقلش به سرنوشت فاميل و رعايت ايجابات شرايط را درك كند. اگر بگويند كه بيا رهبري كشور را به عهده بگير چه كسي از آن اطاعت خواهد كرد ؟ اگر %99 زنان بيسواد جامعه خود را به كوچه رها كنيم كه برو رزق روزي خود را پيداكن معلوم است كه به كدام راه ميرود. تمدن در تناسب با آگاهي جامعه است. هر گونه پيشرفت را از درگاه مكتب جستجو كنيم كه دختر خوردسال تا سن جواني در رفت و آمد مكتب موفق به شناخت جامعه و ارتقا سطح دانش وي گردد كه بعداز فراغت كوچه و بازار برايش عادي بوده تعداد زياد شان قابليت حفظ عفت و دامن خود را داشته باشد . اينكه زنان بيسواد جامعه را كار بيرون منزل هدايت ميدهند ريشه كن سازي نظام خانواده است. اينكه مرد در شرايط كنوني زن خود را درخانه نفقه ميدهد معلوم دار ظلم بالاي مرد است اما اين ظلم را از روي ناچاري و به اساس عقب ماندگيهاي جامعه متقبل شده است. پس درين گونه شرايط حق زن كم نيست بلكه حق مرد كم است مگر تا ارتقا سويه علمي جامعه جبرا ادامه خواهد داشت.
با احترام: سبحانقل فاريابي

>>>   درافغانستان نه مرد و نه زن حقوق دارد فقط همه حقوق از خارجی ها است
قاسم.یادغیس

>>>   ...هر کس در این وطن معمول شده که یک دیگر را متهم کنند دیگر کاری ساخته نیست...جناب وکلیه صاحب مردم قضاوت میکنند تمام بحث های که در تلویزیون داری میبینیم از آغاز تا ختم ...است در سخنان تان امیدوار هستم اول خور را اصلاح کنید و بعد...
عصمت الله ازولایت خوست.

>>>   روز زن مسلمان باید باید به اساس یک واقعه تاریخی در نیویارک باشد!! یا به اساس یک واقعه تاریخی اسلامی؟
مهاجر

>>>   در غرب زن به مثابه كالا استفاده مي شود و در إسلام و يا شرق زمين زن واقعا احترام ميگرند هشت مارچ تبليغ و يا يك روز سمبول يك است كه قدرتمداران ان را براي تبليغ آت خود استفاده مي نمايند. مثلا در بزركترين كشور به اصطلاح ديموكرات يك زن هنوز ريس جمهور نبود

>>>   امروز نظام حاکم و حاکمین انسانیت و حقوق را از دریچه آمریکا طلب دارند.
کابلی
>>>   حقوق زن مسلمان همان حقوق است که خدا وند ج وکتاب مقدس قرآنکریم اجازه داده وبس ... حقوق زن غرب آزادی کامل مانند ... زن مسلمان وخدا پرست هیچ وقت ... نمیشود

>>>   زن هیچ گاهی هم نمی تواند جای مرد را بگیرد و حقوق شان نیز مساوی نستند اگر مساوی هستند پس چرا یک مرد از نگاه اسلام همزمان میتواند چهار زن بگیرد مگر زن نمی تواند همزمان چهار شوهر بگیرد. همان در در ترکه زمین زن نصف حق نسبت به مرد دارد. خداوند روزی رسان است زن در خانه شوهر بنشیند شوهرش تمام خواهشات زنش را مرفوع کرده میتواند هیچ ضرورت به بیرون رفتن زن و یا کار کردن زن نیستند.

>>>   به سرلچی ... هم به آزادی نایل نمی گردید. در هما آشپز خانه آرام کارتان را کنید و سرگر دیگ پختن باشید.
غلام سخی قابلی فروش

>>>   خیلی ها ادعای مسلمانی کردند و برای ارائه نظر از اسلام مایه میزارند ولی جایش برسد از آهنگ فرزانه ناز و فیلم جدید آشواریا رای نمیگذرند و اسلام فقط برای خواهر و زن و مادر خودشان باید اجرا شود شمایی که ادعا بر عفاف برای زن دارید آیا خودتان به حجاب فکری رسیده اید.

>>>   به نظر من خداوند مردان غربی و مردان به اصطلاح مسلمان را متفاوت قضاوت خواهد کرد مردان غربی را همانند زنان غرب به یک ترازو و معیار برابر قضاوت میکند و مردان (البته به ظاهر مرد) مسلمان را بیشتر به باد حساب کشی میاورد تا زنان مسلمان را چرا؟ چون زنان در غرب برابر مردان حق انتخاب را در هر ضمینه ای دارند پس حساب دهی بیشتر مردان غربی نسبت به زنان آنجا نزد خداوند بی عدالتیست که این اتفاق قطعا جزو صفات خداوند عادل نیست و اما زنان مسلمان امروز ( ماشینهای برنامه نویسی شده کنترلی از هر لحاظ) اصلا نمیتوانم حساب دهی آنها را نزد خداوند تصور کنم زیرا خدا برای راه و کاری که خودمان انتخاب کرده ایم و انجام داده ایم مجازات یا پاداش میدهد ولی زنان در جوامع اسلامی امروز اصلا حق انتخابی ندارند که بخواهند با فکر و عقیده خودشان زندگی کنند پس از آنجایی که مردان در اسلام به جای زنان تصمیم میگیرند انصاف در این است که به جای زنان مجازات پاداش ببینند اگر هم نظر هستید بنویسید ( بیچاره است هر مرد که خودکامه است .) ( بیچاره بیچاره هر مرد خود سواره)
هارث مهاجری از ایران

>>>   تویی که زن را برابر با مرد نمیدانی اگر دوباره بر رحم مادرت برگردی باز هم این ادعا را میکنی یا از آن زن که تو را در وجودش پذیرفته التماس زندگیت را داری. فراموش نکنیم که حضور ما در این دنیا پس از خواست خداوند به اجازه همان زن هست.
هارث مهاجری از ایران

>>>   این مفهوم ساده را هر جا قادر هستید برسانید : فراموش نکنیم که حضور ما در این دنیا پس از خواست خداوند به اجازه همان زن هست.

>>>   تمام روزهای سال برای مردان هست همین ۸ مارچ هم که برای زنان اختصاص دادن مدام مردان کر وکور و لال را نصیحت میکنیم .
هارث مهاجری از ایران

>>>   در افغانستان زن فقط دو چیز بیشتر دارد : (ز)زاییدن-(ن)نوکری کردن. دوچیز هم اصلا ندارد : (ز) زور - (ن)نوبت.
هارث مهاجری از ایران

>>>   دنیا را فقط با زنان در نظر بگیرید مطمئنن یک روزی قبل از قیامت یک بهشت زمینی داشتیم ولی اگه همین دنیا را فقط با مردان تصور کنید فاصله بین انقراض انسان تا قیامت مثل فاصله صفر تا ∞ (نشانه بینهایت در ریاضیات ∞ است.) اطمینان داشته باشید همدیگر را میخورند.
هارث مهاجری از ایران

>>>   زن را نزن این سخن هر روز بر خود بزن.
هارث مهاجری از ایران

>>>   با سلام !
تمام دوستان در مورد حقوق زن در اسلام تماس گرفته اند و همه میگویند که حقوق زن در اسلام محفوظ است وخیلی ها تامین شده است ولی هیچ کس نگفته است که این حقوق چه است ؟ زن کدام حقوق را دارد . آیا زن در بیرون خانه کار کرده میتواند ؟ و دیگر کدام امتیاز را دارند امید است که در مورد روشنی انداخته شود .با احترام .
الله یار از مزار شریف .

>>>   تجلیل از روز زن تو هین به اسلام ؛ چرا مسلمین زنان قهر مان نداشتن که بنام آنها یک روز را تجلیل کنند در امریکا چند تازن بخاطر حقوق فاحش خود تظاهرات کردندوآن روز را روزی زن گذاشتند ؛ ما مسلمانیم حق وحقوق زن مسلما ن تا زن کفار فرق میکند ؛ در افغانستان زنان قهر مان داریم که از خود شهامت نشان وشهادت را نصیب شدند حکومت اگر فاسد نباشد میتواند یک روز را بنام روز زن افغان نامگذاری کند واز ۸ مارچ پر هیز نماید . بزرگترین حقوق را خداوند به زن مسلمان داده ؛پس نا شکری نکنید

>>>   آقای الله یار اولا کار کردن حق نیست بلکه یک مکلفیت است در قدم دوم زن حق دارد تعلیم وتحصیل تجارت ........ تمام کارهای که عفت وعزت اش در امن بوده و مورد بولهوسی گرگان درنده پلید قرار نگیرند.
>>>   اولآ مانیاز به صلح داریم تا زمانیکه صلح در کشور ما بر قرار نشود حتی حقوق مردها که یگانه نان آور فامیل ومسؤلیت بیشتر درقبال زن واولاد های خویش دارد پای مال خواهد بود
نسرین کوهستانی

>>>   برادران ٰ،شما کسانیکه بالای حقوق زنان گپ های منفی میزنید کسانی هستید که هنوز از خود بیگانه هستید. شناخت از انسانیت ندارید ورنه هرگز چنین بدون مصؤلیت گپ نمیزدید و دوم اینکه شما نی کافر هستید و نی مسلمان یک مشت نا انسان های جاهل هستد. شما به قدرت و بزرگی خداوند شک دارید و هیچ اعتماد ندارید. شما تنها از بطن که خداوند شما را به بیرون راه داده با دندان گرفته اید و دگر از دنیای طبیعت بی خبر هستید. اسلام به شما چه آموخته با خبرید؟ آیا شما کسانیکه این متن های بی معنی و پوچ را درج مینماید چقدز با فرهنگ خود تان آشنایی دارید؟ آیا جز خانواده عقب مانده خود تان کدام کسی دگری را هم میشناسید؟ شما هنوز طریقه نان خوردن تان را بلد نیستید اول مرد های تان میخورد اطفال ها در گوشه دگری هم زمان با شماآب دهن درا قورت میدهد. باقی مانده شما طعمه برای فرزندان تان است و در اخیر اگر چیزی باقی ماند خانم های تان میخورد هنوز زود است که شما دگران را راهنمایی و یا در مورد زنان غرب گپ بزنید برای شما ها کافی است که در اول یک بار دقیق شوید و اهل و عیال تان را بررسی نماید. اول باید خود تان آداب خوردن را یاد بگیرید و بعد آداب گپ زدن را با خانواده های تان و بعد طریقه آداب معاشرت را در قریه های تان بعد به خود اجازه دهید که در اجتماع داخل شوید . وقتیکه بار بار اسلام را نمونه قرار داده و تمسیل میکنید در کجا قرآن گفته که همیشه بالای فرهنگ دگران حمله ور شوید . شما اگر مردم هوشیار و دانا هستید .پس چرا تغیر را در خود نمی آورید . از این هم میگذریم. متوجه بودید مرد های که فرخنده را به خاک و خون کشید و در آخرین لحضات زندگی اش که جان را به حق میسپرد دست های که وی را لمس میکرد و لذت میبرد غربی ها ی کافر بی فرهنگ بودو یا شرفی های با فرهنگ مسلمان؟ افسوس و قت که برای شما ضایع گردد . در کشور که درروز هزاران جنازه از دریای مدیترانه به خاطر پیدا کردن لقمه نان به افغانستان منتقل میشود و یا هم در کنار بهر مدیترانه در گورستان بی نام دفن میگردد زود است که زنان را راهنمایی و یا هدایت کنند . زنان که در زیر شلاق طالبان جان میدهد در افغانستان است نه در غرب و این فرهنگ هم از افغان ها است از طرف کدام غربی هدایت نمیگردد. پس خوب است که دست از سر زنان بردارید و در فکر اصلاح کردن خود تان باشید فعلا در بچه بازی افغانستان در بین شش بر اعظم دنیا در درجه اول قرار دارد این هم فرهنگ غرب است که شما یاد گرفتید؟ پس اول خود را اصلاخ کنید این هم توصیه زنان مسلمان به مردان مسلمان است که از این کار نا شایسته دست بردارید در فکر تمبان تنگ زنان نباشید

>>>   >>>سلام دوستان سوال من ازاین خانم های که امروز آزادی میخواهند کدام آزادی یاکدام حقوق است
حقوقی که دین مبین آسلام برایشان داده
یااین که کشورهای غربی .
وطن دوست

>>>   دقیقاً چند فیصد زنان را این عکس های پر زرق و برق دیروز نماینده گی میکردند؟ دقیقاً چند فیصد زنان آنوقت تعلیم یافته بودند؟ دقیقاً چند فیصد زنان دسترسی به چنین لباس ها و محافل با شکوه پر رقص و موسیقی داشتند؟ باور کنید که تصادف نخواهد بود که داکتری، یا طراح شنیل، یا نرس همه تعلق به صرف یک ایلیت [نخبه] شاهی داشتند.

>>>   کسانیکه یک ریگ اگر بطرف فــــــــــــــرخنده پـرتاب کرده اند بایــــد اعـدام شـونـد !
ر

>>>   چیزی که اعیان است چه عاجت بیان است

>>>   در عربستان اخیرا کانفرانسی برگزار شده که آیا زن انسان است و یا خیر؟ مفتی وهابیه در حکمی اعلام کرده حکم زنان مانند حیواناتی در ردیف بز و شتر میباشد!!
موسسه آلمانی آمارسنجی برایشان توضیح داده باز هم خوب شده است و باید امیدوار بود چون قبلا مفتی های عربستان حکم زنان را در ردیف اشیا قرار داد کرده بود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است