ناامنی و صلح افغانستان به دست آمریکا است
به نفع آمریکا نیست و نمی خواهد که انتخابات برگزار شود، به نفع ع و غ نیست که انتخابات برگزار شود. به نفع اعضای پارلمان و شوراهای ولایتی هم نیست. پس هیچ اراده ای در این کشور برای برگزاری انتخابات وجود ندارد 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۵    ۱۳۹۴/۱۲/۲۲ کد خبر: 113370 منبع: پرینت

این حکومت با شعارها و وعده های رنگارنگ خود آمد اماهیچ کدام از آن شعارها به مرحله اجرا نرسید. کشور آهسته آهسته به دست دشمنان سپرده شد. ناامنی، حکومت داری ضعیف، فساد، بیکاری، مهاجرت های میلیونی از کشور، بی برنامگی و ناتوانی در امور، چنددستگی در حکومت، عدم برگزاری انتخابات، عدم مشروعیت در پارلمان و پابند نبودن به توافقنامه سیاسی که رهبران خود، بر خلاف قانون، طرح کرده اند، همه و همه نشان می دهد که بدترین حکومت را داشته ایم و مردم نیز در بدترین وضعیت قرار دارند.

داکتر رمضان بشردوست عضو مجلس نمایندگان در برنامه «آماج» گفت: مشکل اساسی که در تاریخ افغانستان به خصوص در سالهای اخیر به صورت بسیار برجسته مطرح است. مساله منافع ملی و منافع اکثریت است. جدای از تعریف منافع ملی و اینکه چه کسی باید آن را حفظ کند، هم اکنون در کشور ما خون هزاران جوانان به ناحق ریخته می شود. در حالا حاضر هزاران جوانان بیکار و بی هدف هستند و از آینده خود خبر ندارند.

وی، ادامه داد: تعدادی در افغانستان هستند که منافع ملی برای آنها منافع شخصی خودشان است. به طور مثال، روزی به وزارت خارجه رفته بودم، کارمندان جزء و عسکران آن وزارت به شدت از وضعیت می نالیدند. آنها می گفتند سه ماه است کوچکترین وسیله های زندگی به آنها داده نشده است. سه ماه است آن معاش ناچیزشان به آنها داده نشده است. سه ماه است که مدیران آنها معاش را به جیب های خود می زنند و آنها در فلاکت به سر می برند. کسانی که در قدرت هستند بر این عقیده هستند که اگر از جیب عسکر و دکان دار و اجیر نزنند، نمی توانند قصر داشته باشند.

بشردوست، موضوع انتخابات افغانستان را برای حکومت موضوعی پیش پا افتاده می داند و می گوید: اگر بر اساس شعار و سخنرانی کشوری ساخته می شد حالا افغانستان باید از آمریکا هم جلوتر می بود اما متاسفانه در افغانستان هیچ کس خواستار اصلاحات نیست. هیچ کسی خواستار تغییر نیست. حتی یکی از نماینده های پارلمان هم نیست که خواستار برگزاری انتخابات باشند چرا که آنها با خود فکر می کنند اگر انتخابات شود شاید دوباره نتوانند به پارلمان راه پیدا کنند. چرا که آنها می دانند با کم کاری ها و فسادهایی که کرده اند، دیگر مردم منطقه به آنها رای نخواهند داد.

این نماینده مجلس، برنامه حکومت و آمریکا را بر روی برگزار نکردن انتخابات می داند و افزود: به جز مردم افغانستان که می خواهند اصلاحات بیاید، هیچ کسی دیگر در افغانستان اصلاحات و انتخابات را نمی خواهد. به نفع آمریکا نیست و نمی خواهد که انتخابات برگزار شود، به نفع ع و غ نیست که انتخابات برگزار شود. به نفع اعضای پالمان و شوراهای ولایتی هم نیست. پس هیچ اراده ای در این کشور برای برگزاری انتخابات وجود ندارد.

بشردوست، رد فرمان رییس جمهور در خصوص انتخابات را برنامه ای از پیش تعیین شده دانست و گفت: آخرین فرمان تقنینی رییس جمهور که در پارلمان رد شد، با رایی بسیار بالا رد شد و جالب این بود که نمایندگان تصمیم گرفته بودند این فرمان را برای اینکه تقابل با حکومت به وجود نیاید رد نکنند تا اینکه آمار رسید که ع و غ به طور بسیار وسیع کمپاین کرده بودند که این فرمان رد شود. متاسفانه در پارلمان هم متناسب با منافع شخص کار می کنند. با دادن وعده های جدید از سوی حکومت و این مزیت که نمایندگان در جایگاه های خود بمانند فرمان رییس جمهور را رد کردند و باعث شدند که انتخابات برگزار نشود.

وی، صلح در افغانستان را به دست آمریکا می داند چرا که معتقد است ناامنی نیز به دست وی است و بیان داشت: تا زمانی که آمریکا تصمیمی نگیرد هیچ تغییری در افغانستان رخ نمی دهد. این قدرت، آخرین حرف را در افغانستان می زند. چرا که روزانه دوازده و نیم میلیون دالر برای نیروهای امنیتی افغانستان مصرف می کند. تمام رهبران سیاسی افغانستان از چپ و راست از جهادی و غیر جهادی دوسیه رییس جمهور و نماینده پارلمان در نزد CIA و ISI دارند. اگر اینها نخواهند که تغییری در سیاست افغانستان بیاید صد سال دیگر هم تغییری نخواهد آمد. اگر آمریکا بخواهد که ملا اختر وارد افغانستان شود، این کار انجام خواهد شد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اقای بشر دوست درست فرمودید کاش چندتای مثل شماداشتیم .این وطن فروشان وناموس فروشان همه شان جیره خواری امریکااست.
یاران ابوذر

>>>   بعضى ها ميگويند كرزى پشتون والى و قوم گرايى را در كشور در شرايطى كه اميد براى يك افغانستان متغير و ديگرگونه براى نخستين بار شكل گرفته بود، زنده كرد!
اما من ميگويم ممكن تا جايى اين حرف درست باشد اما او در پهلوى ان ، بر علاوه تباهى مردم ، پشتون ها را نيز از همه بيشتر تباه كرد!
ملت پشتون اكر به خود بينديشند اينكه ميشنويم صد تا آنجا كشته شد و دو صد تا فلان جا، بخاطر داشته باشيد كه طالب موجود اهنى نيست بيشتر انها پشتون هاى اند كه فقط فريب خورده اند و شستشوى مغزى شدند و بدون شك اين تلفات ها البته در حاليكه به نفع كشور است و امنيت مردم را تضمين ميكند در ان طرف پيامد هاى دراز مدت براى اين قوم دارد!
پشتون ها سزاوار رهبران بهتر اند اما متاسفانه اين حرف من را بيشتر انها دشمنى تلقى خواهند كرد!
و اصل بدبختى همين است كه انها براى خود بدون أندكى انديشه و درنگ اقوام ديگر را دشمن تراشيده اند.
" البته استثنا وجود دارد"

>>>   ناامنی وصلح افغانستان اول بدست خداوند ج ودوم بدست خود ما است قسم بخدا است تاکه درفکرگپ های مانند :
این مجاهد است وآن کمونست ، این شمالی است وآن جنوبی ، این تاجک است وآن پشتون ، این هزاره است وآن ازبیک ، این ستون چهارم است وآن ستون پنجم ـ این برضدتروریستها است وآن طرفدارتروریستها ، این هوشیاراست وآن بیعقل ، این اگربلند منزل پیداکرده خداوند برایش عزت داده وآن که نان خوردن ندارد خداوند برایش ذلت داده ، آنرا برطرف کن واین را مقرر . باشیم بازهم میگویم قسم بخدا اگرروز خوب ببینیم
با احترام

>>>   بلی هم وطن حقیقت است نا امنی به نفع امریکا شیطان
است همین طوری که هرجای جهل است شیطان است
هرجای که امریکا است فساد است هر جای که فضله است
مکس است هر جای که کثیف است پشه است
هر جای امریکا است خون است هرجای که امریکا است
وهابی شیاطین است هر جای که لاشه است لاش خورها
هرجای استخوان است کر کس ها است هرجای لاشه خراست
سگ ها است یعنی همین نا طالبان ادم کش خون اشام
ناطالبان خون ریز گوشت ادم خوار نوکر به صهیونیست

>>>   حاکمان مزدور و خاک فروش پشتون(افغان)
این حاکمان افغان وحلال زاده هایی خاک فروش ، مرحله به مرحله ، وجب ، وجب و قدم، قدم وطن می فروشند ، هم غیرتی اند و با شمله هایی شان جغه دار، گویی دنیا را فتح کرده اند واز بروت هایی شان خون می ریزد وفقط متاسفانه غیرت شان درریختاندن خون مردم بی گناه و بی دفاع کودکان و زنان مردان مستضعف این کشور است .
دوسال تمام مردم ما شاهد حملات راکتی وتوپچی و ورود نیروهایی نظامی کشور پاکستان درداخل ولایت کنر ها وننگرهار بود ولی حاکمان مزدورپشتون (افغان) کوچکترین واکنش که نشانه ای از حب وطن وبرای دفاع از وطن ومردم ما باشد از خود نشان ندادند.
چند سال به این طرف همه برنامه هایی پاکستانی ها در برابر مردم ما توسط همین حاکمان پشتون (افغان) یعنی تقویت طالبان ، توطئه علیه نیروهایی ضد پاکستانی وپاکسازی ارگانهایی کشفی و امنیتی از وجود نیروهایی ضد پاکستانی عملی می گردد.
باید خاطرنشان سازم هرنقطه که طالبان حاکم اند وفضا را حاکمان پشتون برای شان مساعد نموده همه این مناطق جز مناطق اشغال شده توسط پاکستان محسوب می شود.
حاکمان پشتون (افغان) تمام انرژی و قوت شان را برای سرکوب مردم داخل کشور ما به کمک خارجی ها و نیروهایی استعماری به مصرف می رسانند.
نهالی برای سرسبزی غرس نمی کنند.
سنگی برای اعمار درتهداب نمی گذارند .
حرکتی برای رشد وتوسعه و رفای این مردم وبرای این سرزمین که نامش را نیز جعل کرده اند ، نمی کنند.
حاکمان پشتون فقط مصروف چپاول غارت و دزدی دارایی هایی این سرزمین است و پر کردن جیب هایی خود و خانواده هایی خود اند و هر ابر قدرت که از راه رسید و به هر قدرت بزرگ که حاکمیت آنها را حفظ و تضمین کند می فروشند.
امروز پاکستانی ها از برکت حاکمان پشتون (افغان) درعمق کشور درکندز ،بغلان ، بدخشان ، فاریاب و بادغیس نیز علاوه به ولایات سرحدی کشور سربازان نیابتی مدافع منافع شان یعنی طالبان را به حمایت همین مزدوران دارند.
واگذاری دهنه ای غوری بغلان وکندز و نوزاد وموسی قلعه درولایت هلمند به حیث قرارگاه هایی نظامی نیروهایی نیابتی پاکستانی توسط غنی واتمر و امروز بلند کردن بیرق پاکستان در بهرامچه ای ولسوالی دیشوی ولایت هلمند نمایانگر تسلیمی بدون قید شرط به پاکستانی هاست .
حالا این شمله داران غیرتی به جز تسلیمی و مزدوری و وطن فروشی وخاک فروشی
زره ای از شرافت وعزت در وجود شان است ؟
تاریخ پیوسته در این جغرافیا از روز نام گذاری جعلی آن تکرار می شود از شاه شجاع و دوست محمد مزدور شروع تا عبدالرحمن و نادر و ظاهر تا امروز این جغرافیا شاهد حاکمیت مزدوران استعمار و دشمن مردم ما بوده است .
حالا منتظر اند که دیگران شمشیر به زنند و اینها دست ها وپاهایی مرده ها به برند و ونام های شانرا غازی وقهرمان بگذارند غازی کرزی وقهرمان احمدزی وای برحال این جغرافیای بدبخت .

>>>   اقای بشردوست کیست که گپهای مارا بشنود دلسوز نداریم مملکت باتمام نفوسش فروخته شده. محمدسعیدفاضلی ازاداره امور

>>>   چرا به کرکت علاقه ندارم؟
1- کرکت بازی کشورهاییست که زمانی مستعمرۀ انگلیس بودند. کرکت بازی کشورهای مشترک المنافع است. یک بازی انگلیسی و استعماری است. کشورهای اروپایی شامل این بازیها نیستند. تنها انگلیس است و مستعمرات سابقش.
2- در کشورهای حوزۀ تمدنی ما معمول نیست. از چین تا آسیای میانه و از ایران تا هرجای دیگر این حوزه این بازی معمول نیست.
3- تیم کرکت افغانستان یک تیم قومی است نه ملی. تنها در میان یک قوم طرفدارانی دارد و شماری از اقوام دیگر اگر به آن علاقمندی نشان می دهند، به خاطر "وحدت ملی" است. یعنی خود به آن علاقه یی ندارند. من که وحدت ملی را وابستۀ تایید و یا رد کرکت نمی دانم، هیچ مجبوریتی ندارم که از کرکت- این بازی استعمار و مزدوران سابقش خوشم بیاید.
دوستانی که به کرکت علاقه دارند، میل شان. من به علایق شخصی شان حرمت می گذارم. اما من، بنا به دلایلی که گفته آمد، خود را مجبور نمی دانم این بازی را دوست باشیم.

>>>   مغرضین بنوعی از انحا میخواهند که دستاورد ها وفداکاری ها وافتخارات ما را زیر سوال ببرند یکی شان بعنوان دوست ودیگر شان بشکل دیگری مغرضانه وبخلانه ودشمنانه از قهرمانان ملی ما گرفته تا کسب افتخاران تاریخی ما در صدد تخریب واز بین بردند ان هستند عقل انسانی قوم وزبان وسمت ومنطقه را نمی پسندت احترام به حق شهروندی باید داشته باشیم و امتیازات وافتخارات وقهرمانان خود را به سمت وقوم وزبان تقسیم نکنیم همه را مال تمام مردم پنداریم نه بیک قوم وزبان خاص .

>>>   مسولین کان رتبه وسیاسیون کشور ما وملا ومجاهد ما همیشه مشکل خود را پنهان میکنند وبرخلاف انرا بگردن دیگران می اندازند همه شان از ناامنی ها داد میزنند اما تا حال خودشان در تامین امنیت کاری را انجام نداده اند از فساد وغصب زمین دادمیکشند اما خود اما اکثریت همین عالی جنابان در ان دست دارند از بی عدالتی وقومگرایی وساخت وبافت های دیگری صدای شانرا بلند میکنند اما خودشان به این مرض مبتلا اند همه میدانند کسانیکه معین وزیر و ریس ویا به پارالمان راه پیدا میکنند بدون پشتوانه قوی از جانب کشور های ذیدخل در مسایل افغانستان به این مقام نرسیده اند مردمی که چنین حمایت ها را با خود ندارند هرگز به این مقام ها رسیده نمیتوانند چپاولگر ورشوتخور وقاچاقبران کلان همین اشخاص اند غاصب ملک ودارایی بیت المال وسبب نا امنی ها در کشور وحامیان ترورستان طالبان در بین همین اشخاص است که از هر حیث مصونیت عدلی وقضایی دارند وموتر های زرهی وبادیگاردان بیشمار با سلاح های مدرن در خدمت شان است مردمان عادی کشور که نان شباروزی خود را بمشکل پیدا میکنند وبا اندکترین خطای از قانون به سخترین مجازات روبرو هستند هرگز چنین جرعت را کرده نمیتوانند که به کار های غیر قانونی وناشایسته دست بزنند مسله جنگ طالبان مزدور وطنفروش نوکران ای اس ای جدا از موضوعات یاد شده است .

>>>   به راستی که بشر دوست صا حب درست فرمو دید

>>>   اقای بشر دوست ! فراموش نکنیم که ایالت متحده امریکاه هم دست چند تا لابی های پشتون چون زلمی خلیل زاد احمد جلالی ودها پشتونهای دو اتشه است که دولت مردان امریکاه را جهت میدهد مگر یادت رفته که کرزی داخل طیاره به سفیر امریکا بیخ گوش گفته بود طالبان دشمن شما نیست بلکه جنگ سالاران سمت شمال دشمن شماست ...
اواره


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است