نورستانی: در انتخابات مداخله نکنید
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۱    ۱۳۹۴/۱۲/۲۵ کد خبر: 113489 منبع: پرینت

در حالیکه بر اساس فرمان ریاست جمهوری کمیته گزینش اعضای کمیسیون های انتخاباتی ایجاد شده و همچنین زمینه برکناری اعضای سابق کمیسیون فراهم گردیده است، رییس کمیسیون انتخابات احمد یوسف نورستانی هر نوع مداخله در امور این کمیسیون را غیر قانونی دانسته و آن را رد می کند.

نورستانی تاکید کرد بدون توزیع تذکره های الکترونیکی جلوی تقلب انتخاباتی گرفته نخواهد شد.

آقای نورستانی ادامه داد: مداخله در امور انتخاباتی باعث تاخیر در برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی ها در زمان تعیین شده خواهد شد.
وی همچنین از هرگونه تاخیر و از دست دادن وقت در برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی ها در زمان تعیین شده هشدار داد.

با این حال آقای نورستانی از نهادهایی که در امور انتخابات مداخله می کنند، نام نبرد اما وی از ریییس جمهور اشرف غنی خواست تا از هر گونه مداخله های غیر قانونی جلوگیری شود.

وی در این کنفرانس خبری، 24 میزان سال 1395 را تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی ها اعلام کرد. اما حکومت تاکنون اعلام آمادگی در برگزاری انتخابات در تاریخ مقرر نکرده است.

مسوولان کمیسیون انتخابات نیز از بی توجهی حکومت در برنامه های این کمیسیون و برگزاری انتخابات در زمان تعیین شده انتقاد می کنند.

این کمیسیون گفته که برنامه های عملیاتی خود برای برگزاری انتخابات سال آینده را آماده سازی کرده و برای تطبیق آن از حکومت خواسته بود که 15 دلو ماه گذشته 50 درصد بودجه را در اختیار این کمیسیون قرار دهد. اما حکومت این درخواست آنها را نادیده گرفته است.

کد (22)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   پول کشمش نخود شان را یکسال پیشکی بدهید بعد آنهارا رخصت کنید

>>>   نورستانی از معاون صاحب دوم ریاست جمهوری گله دارد که حتی جناب ایشان زمانی که به تشناب نیز میروند، از تشکیل کمیسیون اصلاحات انتخاباتی صحبت میکنند.

>>>   جناب نورستانی درست میگویید درانتخابات نباید کسی دخالت کند. توکه خیانت میکنی بحال تو مکرفرق میکند چی دخالت درکار باشد یانه باشد..
یاران ابوذ

>>>   به انتخابات وچوکی های ریاست دیگرانش مداخله تکنین تا پنجسال آنهارا نورستانی برای خود قباله کرده

>>>   نکنه ای آدم قباله کمیته انتخابات را از شوی ننه اش به ارث برده یکی نیست برای این مزدور بگوید که دهن کثیفش را ببندد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است