توصیه های یک هموطن از مرز مقدونیه
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۲    ۱۳۹۴/۱۲/۲۵ کد خبر: 113508 منبع: پرینت

آخرین اطلاعات به دست رسیده از مرز مقدونیه با یونان این مرز بروی پناهجویان باز نخواهد شد و تمام تلاش ها، در سطح مذاکرات سران اروپا، براین است که تمام راهای ممکن غیرقانونی از یونان به دیگر کشورهای اروپایی و از ترکیه به یونان را مسدود کند.

مراکز پذیرش یا کمپ در سراسر کشور یونان یا ساخته شده و یاهم در حال ساخت می باشد که تمام پناهجویان چه از بندر پیریوس در آتن و چه از مرز مقدونیه به این کمپ ها انتقال داده خواهد شد.

رهبران اروپا در تلاش است توافقی را با ترکیه امضا کند که از ان طریق بتواند هر پناهجو یا مهاجر غیر قانونی را که از طریق ترکیه وارد اروپا می شوند را بتوانند دوباره به ترکیه اجبارا برگردانند. دولت ترکیه نیز متاسفانه با این طرح اروپا در بدل کمک های مالی و وعده های سیاسی توافق نموده است.

اما تا اکنون هیچگونه خطر برگشت اجباری از کشور یونان به ترکیه یا افغانستان، شهروندان ما را تهدید نمی کند، اما احتمالا به تدریج در دراز مدت کسانی که از تقاضای پناهندگی در این کشور امتناع می ورزد و دارای سند اقامت در این کشور نمی باشد، برگشت اجباری به ترکیه یا به افغانستان اجرا خواهد شد.

شهروندان افغانستانی تا هنوز شامل پروسه جابجایی در دیگر کشورهای اروپایی نمی گردد اما در دراز مدت امکان دارد افراد متضرر و واجد شرایط که متقاضی پناهندگی در یونان میباشند شامل یاین پروسه گردد.

تمام کشورهای بالکان تا کشور اتریش اقدامات سنگین و بسیار جدی را در کنترول سرحدات و عبور و مرور پناهجویان و مهاجرین در داخل این کشورها را دردست گرفته است که عبور و مرور انها را از این مسیر غیرممکن ساخته است. لذا هموطنان ما هوشیار باشند که فریب قاچاقبران را نخورده تا خدای نخواسته به مشکلات بیشتری روبرو نگردند.

کسانیکه می خواهند دوباره به وطن عودت نمایند باید به نمایندگی های سازمان جهانی مهاجرت (IOM) مراجعه نمایند و یا هم از مسوولان تقاضای کمک نمایند.

توصیه اخر من به هموطنان عزیر این است که: چون بزودترین وقت هزاران نفر به اداره پناهندگی در یونان رجوع خواهد نمود و از طرفی هم مردم سوریه در اولویت می باشد لذا دسترسی به اداره پناهندگی به تدریج بسیار مشکل خواهد شد، لذا خواهش میکنم در هرکجای یونان که می باشید خصوصا افراد متضرر و اسیب پذیر، اطفال و خانوادها به ادارات و مقامات مسوول مراجعه نموده درخواست پناهندگی نمایید تا هرچه زودتر از حداقل کمترین امکانات موجود مستفید گردید.

محمدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   و کسانی که در راه هستند باید پس به خانه برگردند و کسانی که تصمیم به مهاجرت به اروپا دارند،از تصمیم شان صرف نظر کنند.
زیرا یونان خودش به پروبلم اقتصادی مواجه است و نمیتواند کمترین امکانات را برای پناهندگان مهیا سازد شاید بخاطر امرار معیشت شما و اولاد هایتان مجبور به روسپی گری در یونان شوید.
چنانچه روسپی های یونانی در مقابل یک همبرگر حاضر هستند تن خود را بفروشند.

>>>   هرکسیکه در شرایط دشوار فرار کرده در آرامی برگردد متخوار خیانتکار وطن اسخاین هرمشکلی داشته باشد بماچه.
وطندار

>>>   از این هم وطن سپاس گذارم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است