سخنگوی اصلاحات انتخاباتی افشاگری کرد
دشتی از حنیف اتمر مشاور امنیت ملی، ستار سعادت رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی، محمد اکرم اخپلواک مشاور سیاسی رییس جمهوری و اکلیل حکیمی وزیر مالیه کابینه نام برد و گفت آنها در تغییر ساختار کمیته گزینش نقش داشته اند 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۰    ۱۳۹۴/۱۲/۲۵ کد خبر: 113510 منبع: پرینت

فهیم دشتی سخنگوی کمیته گزینش اصلاحات انتخاباتی، امروز سه شنبه 25 حوت در یک نشست خبری نسبت به تغییرات در ساختار این کمیسیون اعتراض کرده و گفت که یک حلقه مشخص در ارگ ریاست جمهوری، باعث تغییر در ساختار کمیته گزینش شده است.

آقای دشتی تاکید کرد برای وفا به قولی که به مطبوعات داده بود این مسایل را با رسانه ها شریک می سازد.
فهیم دشتی در ادامه افزود: اعتراض من برای امتیاز گیری نیست و به این هدف است که مردم بدانند چگونه افراد خاص یک روند ملی را به نفع خویش تغییر می دهند.

آقای دشتی در افشاگری های انتخاباتی که از سوی فدراسیون خبرنگاران برای عضویت در کمیته گزینش معرفی شده بود می گوید که این حلقه در سطح کلان، با ریاست اجرایی نیز به توافقاتی دست یافته است.

آقای دشتی در این نشست اظهار داشت: یک حلقه خاص در ارگ ریاست جمهوری تلاش کرده که ساختار کمیته گزینش تغییر کند و در مرحله معرفی این کمیته به مجلس نمایندگان نیز کوشیده است که کمیته گزینش از سوی مجلس نمایندگان رد شود.

وی ادامه داد: ممکن است که رییس جمهور در این تغییرات نقش نداشته باشد اما افرادی خاص به رییس جمهور مشورت نادرست می‌دهند و به خاطر اهدافی که دارند تلاش می کنند که روند اصلاحات در ساختار نهادهای انتخاباتی را به نفع خودشان تغییر دهند و این افراد در تغییر ساختار کمیته گزینش نقش دارند. یکی از این اشخاص، نامزد انتخابات ریاست جمهوری دور بعدی خواهد بود. وی همچنین ادعا کرد که این افراد از حمایت قاطع جناب کرزی نیز برخوردارند و از سوی ایشان نیز تشویق می شوند.

آقای دشتی از حنیف اتمر مشاور امنیت ملی، ستار سعادت رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی، محمد اکرم اخپلواک مشاور سیاسی رییس جمهوری و اکلیل حکیمی وزیر مالیه کابینه نام برد و گفت آنها در تغییر ساختار کمیته گزینش نقش داشته اند.

وی تاکید کرد حنیف اتمر و اکرم اخپلواک نمی گذارند در نظام انتخابات اصلاحات به میان آید اما ریاست اجرایی از ایستادگی در برابر آنها ناتوان است و موضع یک قدم پیش یک قدم پس را پیشه کرده است.

او ادامه داد که همچنان عبدالله و غنی پشت پرده روی چگونگی اصلاح نظام انتخاباتی باهم توافق کرده اند و دارند با افکار عامه بازی می کنند.

همچنان آقای دشتی در این کنفرانس خبری اشاره کرد که رییس‌ های شورای ملی نیز تلاش کرده که خود شان در کمیته گزینش قرار بگیرند، درحالی که همین‌ها بودند که اعضای کمیشنران کمیسیون‌های انتخاباتی را انتخاب کرده بودند که انتخابات را با انحراف روبرو ساختند.

اعتراض و افشاگری های فهیم دشتی در حالی صورت می‌گیرد که در فرمان تقنیتی جدید ریاست جمهوری نام های محمد فهیم دشتی سخنگوی این کمیته و نماینده خبرنگاران و نادر هوتک نماینده اصلاحات اداری و خدمات ملکی از فهرست اعضای کمیته گزینش حذف شده و رییس مجلس نمایندگان و سنا عضو کمیته گزینش جایگزین برای آنها معرفی شده‌اند.

کد (22)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   دشتی صاحب چند روز قبل که درلست نان شما جناب بود هیچ گپی نبود شما خاینین ملی هستید ، در صورتیکه یک پست برای ما داده شود تمام چیز پنهان است وطن گل گلزار است اما زمانیکه خود را در قدرت نیافتید تمام اشخاص که در دولت است متهم میسازد ،تمام شما همین قسم هستید ....به شما که مانند ماش میچرخید، اگر شما واقعآ دلت تان به این ملت میسوزد در زمان قدرت خویش این مسایل را مطرح سازید ،من درین دولت کدام وظیفه ندارم و کسی برایم وظیفه نمیدهد چراکه شامل هیچ یکی از گروه های کثیف نیستم و به این افتخار میکنم
احمد از کابل

>>>   اقای دشتی رادردی رسید ونا چار صدا خویش رابلند کرد پکول نه چندان مزیبیدت

>>>   خیانت کاران با خودشان دعوادارند

>>>   مشکل اصلی دشتی هم همین است که خودش ضربه خورده پیش ازینکه متن را بخوانم از پوشیدن پکول دشتی فهمیدم چوکی رااز دست داده حالا به یک فرهنگ تبدیل شده وقتی چوکی را گرفتند نکتائی لوکس ترین دریشی ووقتی چوکی را از او گرفتند پکـــول می پوشند
ر

>>>   بادغیس تا بامیان، از کابل تا بدخشان و از هرات تا لوگر، فاشیزم قومی بیداد می کند و تاجیکان آماج اصل�

>>>   دشتی بز برو به دشت جای تو آن جا است.
پنجشیری ( ا.ب)

>>>   هرکی رادردی رسدناچارگویدوای وای.
ع

>>>   این درافغانستان یک سنت است که که تازمان یک نفر درپست خود باقی است هیچ افشاه گری واعتراضی صورت نمیگیرد اما همین که از چوی خویش برکنار شده تمام افشاگری واعتراضات به میان می آید . افشاگری زمان ارزش دارد که همزمان درچوکی خود باشی.

>>>   پکول را ګج ماندی عقلت به چپه شده.

>>>   تا حال چرا افشاگری نکردی؟؟؟؟

>>>   اگر دوباره شمارا درانجا تعیین کنند بازهم درحکومت مشکلی هست یا نیست ؟؟

>>>   اگراین گونه آدمها در رسانها زیاد شود خوب است تاافشاات صورت بگیرد

>>>   دوستان ناامیو نشید بلکه هدف دشمن نیز چینین هست

>>>   سخنان آقای دشتی دقیق است.

>>>   اقای فهیم دشتی در زمانیکه عضو کمیسون گزینش بود بمردم ورسانه ها وعده داده بود که در تمام اجرات ازین کمیسون شما را قرار میدهم اکنون وفا به عهد خود کرده است از پلان های خصمانه ومغرضانه بعضی از اراکین بلند رتبه دولت در تغیر وتبدیل ودست داشتن در کار کمیسون گزینش کمیسون انتخابات پرده برداشت است ایکاش که ریس جمهور غنی هم مانند اقای فهیم دشتی به عهد وپیمان خود به ملت وفا میکرد تا از مشکلات ما کاسته میشد نه اینکه بیشر از پیش میگردید .

>>>   سلام :- اقای دشتی هنوز جناب اتمر را نشناخته اگر میشناخت ومیدانست که او شش قدم از شیطان جلو تر است این حرف را نمیزد همین اتمر که انتخابات ریاست جمهوری را طوری رقم زد که هیچ کس باورش نمیشد حالاهم هر کاری خواسته باشد چنان مدیریت میکند که دهن همه باز ماند اتمر شدن کار اسان نیست خلاصه اینکه از الف تا ی حکومت وحدت ملی در کف دست اقای اتمر در حال رقصیدن هستند اینه در عقب اتمر چه کسی است لازم به گفتن نیست
. وسلام


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است