عبدالله یخ ارگ و سپیدار را ذوب کرد
رییس اجرایی بالاخره یخ ارگ و قصر سپیدار را شکست و تمام توان خود را بر زبان جاری کرد تا به دبیرکل ناتو و هیات بلندپایه ی همراهش گوشزد کند که حضور نیروهای خارجی فایده ای به حال امنیت مردم ملکی نداشته است 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۵۸    ۱۳۹۴/۱۲/۲۶ کد خبر: 113567 منبع: پرینت

اصلا صحبت بر سر ماندن یا نماندن نیروهای بین المللی ناتو به شمول بیش از 57 کشور جهان در قلب آسیا و بر خاک پاک افغانستان نیست؛ صحبت بر سر چگونگی معاملات و لابی ها و زدوبندهای سیاسی و امنیتی و اقتصادی میان کابل و واشنگتن هم نیست. چرا که این رازها پیش از اینها فاش و برملا شد.

وقتی یک مقام عالیرتبه ایتلاف آتلانتیک شمالی بی خبر و ناگهانی در میدان هوایی کابل ظاهر می شود و حرف هایی از جنس تضعیف روحیه ی اردوی ملی، تخریب شخصیتی مسوولان امنیتی و تقویت بنیه ی مخالفان مسلح می زند؛ باید هشیار و بیدار شد و سر مبارک برخی ارگ نشینان را از زیر برف بیرون آورد!

جناب ینس استولتنبرگ در سخنرانی اخیر خود برای حکومت افغانستان اظهار کرده است که آمار انتحاری ها و کشته ها در 2015 افزایش چشمگیری داشته است و وضعیت امنیتی افغانستان سال آینده وخیم تر خواهد شد و ما برای تقویت و حمایت از سربازان ارتش ملی همچنان در کنارشان می مانیم و الی آخر!

این اظهارات مغرضانه و تند و تیز، انتقاد شدید سناتوران از تبعات چنین ادعایی که اعم از تقویت روحیه مخالفان و تخریب روحیه مردم و نیروهای امنیتی است را برانگیخت و جالبتر آنکه پاسخ صریح و دندان شکن عبدالله را در پی داشت.

گویا رییس اجرایی بالاخره یخ ارگ و قصر سپیدار را شکسته است و تمام توان خود را بر زبان جاری کرده تا به دبیرکل ناتو و هیات بلندپایه ی همراهش گوشزد کند که حضور نیروهای خارجی فایده ای به حال امنیت مردم ملکی نداشته، قوای مسلح کشور، دیوار شکست ناپذیری در برابر حملات و تجاوزات طالبان هستند و به تنهایی می تواند از پس ثبات و امنیت افغانستان بربیایند.

اینها همه با کمی جابجایی و طول و تفصیل یا خلاصه وار در اخبار داخلی و گزارش های منطقه ای آمده اند اما مقدمه ای مفصل بودند برای رسیدن به این نتیجه که این حرف ها همه بهانه است و علت اصلی دوام و بقای غرب در منطقه و بر خاک کشور را باید در منافع گسترده و برنامه های درازمدت شان جست وگرنه...

وگرنه این سخنان تکراری بارها از دهان مقام های متعدد ناتو و امریکا در زمان های مقتضی و پیش بینی شده برآمده بود و هر بار متضمن منافعی از غرب در التهابات شرق شده بود؛ بنابراین باید به سناتوران خشمگین گفت تب و تاب بیهوده به سخنان بی ارزش و مکرر ناتو ندهید که غرب هم جز این نمی خواهد که جنجال تبلیغاتی براه بیاندازد.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   رهبرمردمی که از اعماق ملت برخاسته باشد ومانند دیگران برای ملت وکشور از بیرون تعمیل نشده باشد برای هر کسی که بخواهد منافع علیا کشور را به خطر بیندازد همیشه جواب دندان شکن میدهد زبان رهبر محبوب مان را صدقه شوم که با اوشان چنین جواب دندان شکن داده است با احترام پروانی

>>>   درکدام جنگ ویادرگیری نیروهای خارجی زخمی یاکشته شده همه اش مردم غریب همین سرزمین کشته وزخمی میشوندجنگ راامریکایهاانداختنددرافغانستان وخودشان نشستن نگاه میکنن بایدازافغانستان بروندتامردم مشکل خودراخودشان بین خودحل کننددرهرکشورکه پای امریکا
است درانجاجنگ وخونریزی هم است نیروهای خارجی بایدمطابق قرارداددرسال 2016افغانستان راترک میکردند
امااین کاررانکردندبایدافغانستان دیگرکودک نوپای نیست که ازانگشت امریکاگرفته راه بروددراین چندین سالتجارب
زیادی کسب کرده ومیتواندخودش راه بروداگردیگران
اجازه بدهند..ک-ف

>>>   اگرامریکادزدهم باشدشریک دزدنمیشود .مجاهدسابق دزدبودحال هم دزدهست. امریکابخاطری سیری دزدان نیآمده دنیاحساب کتاب داردنوک سوزن فاضله نیست .به عبدالله استخوان هم نصیب نخواهدکرد چون اردوبه پول عبدالله نیست. عقل غلام چاشت میآید .
وطندار

>>>   قابل توجه یونسک فکور!
داکتر عبدالله خواست 4 ملیون انسانی که به نمایندگی از 70 در صد مردم افغانستان برایش رای دادند،برآورده ساخته نتوانست و در معاملات پیدا و پنهان به این خواست ها پشت پا زده خلق تاجیک را اغوا کرد.حالا در مجامع مختلف مرکز(کابل) و ولایات (پنجشیر-پروان-کاپیسا-شمال و غرب) بحث خلع این آدم ضعیف از مسند ریاست اجراییه و تعین جانشین به این پست مطرح است.بنا شما کنجاره خواب نبینید،طرح گماشتن داکتر عبدالله را به پست معاونیت بی صلاحیت و نمایشی نزد خود نگهدارید تا برای تحقق افکار فاشیستی-قبیله ای تان در آینده به درد تان بخورد.
مردم بیدار شده اند، تا شما و مغز پوچ دسیسه ای را در تبانی با ریس اجراییه مطرح می سازید،همه پشت خط را می خوانند.
خلاصه این که :
غنی دو تا انتخاب دارد.
یا اصلاحات مطابق توافق نامه ی کابل.
یا سرنگونی حکومت.

>>>   عربستان سعودی با تمام حوزه فرهنگی نوروز و زبان فارسی مشکل دارد و آن را ساحه نفوذ رقیب منطقه‌ای‌اش ایران تصور می‌کند. به همین دلیل از منابع پولی خود استفاده می‌کند و به جنگ نوروز، زبان فارسی و تصوف می‌رود. علاوه بر این، گسترش سلفی‌گری مهم‌ترین اصل سیاست خارجی پادشاهی عربستان سعودی است. "

>>>   غرب و امريكا مردم ما را فريب ميدهند فقط بخاطر كشور هاي اسياي ميانه و فشار بالاي روسيه افغانستان را اله دست خود ساخته گاهي طالب را و گاهي هم داعش را مورد حمايه و كمك خود قرار ميدهند . رهبران بي خرد افغانستان چون فاحشه هاي سياسي براي باقي خود تلاش از هيچنوع موزه پاكي بخاطر بقاي خود دريغ نمي ورزند .
زازي

>>>   بابد اعتراف کنیم که
وطن ما عملآ اشغال است
اینکه زمام داران امور به اصطلاح پوست پشک را در روی خود کش کرده اند حسابش جدا وعلیحده است

>>>   از قلم جناب محمد ایوب عظیمی:
((همین امروز دولت پاکستان به پیشنهاد نمایندگان مجلس ، تعطیلی روزهای جشن دینی، مذهبی هولی و دیوالی هندوباوران و روز «عید ایستر » مسحییان را برای پیروانش ، پذیرفت۰
جشنوارهٔ بهاری بسنت پنچمی یا گدی پران بازی در دو ایالت پرنفوس پاکستان پنجاب و سند با جوش و خروش با اشتراک زن و مرد درهمین هفتهٔ برگزار گردید۰
در مناطق شمالی گلگیت و بلتستان جشنوارهٔ بهاری« شگون بهار مبارک» همین حالا در جریان است۰
در پنجاب شخص شهباز شریف وزیر اعلیٰ پنجاب جشنوارهٔ بهاری« جشن بهاران» را افتتاح کرد۰
« شراب در پنجاب حلال و آب در کابل حرام»))
ما هم نوروز را در جایگاه یک جشن ملی و به کوری چشم هرچه ملای نادان و سلفی عقل دشمن گرامی می داریم و تجلیل خواهیم کرد.

>>>   راه حل:
تمامی مردم افغانستان باید از فایئده بودن خارجی ها درخاک افغانستان پرسان کنند واگر جواب شان قانیع کننده نباشد که مطمینآ نیست توسط یک اجماع ملی بشکل دست جمعی آماده و بازور به دهن این خائنین زده از کشور برون شان کنند. میدانم که دشواراست.
احمدشاه "واحدی"
کابل

>>>   من معتقدم که دکتر عبدالله از حالت متزلزل فعلی سخت رنج می برند ،مسیر اش را با رییس جمهور جدا نموده و دنبال پذیرش هیچگونه معامله نیست فقط به صلاح و خیر ملت تمرکز دارند بنا چنین برخورد ها مردم را مصمم به آینده روشن می سازد ، امیدواریم که بدون هراس برزمند تا حمایت قاطع ملت را داشته باشند.
احسان الله ایماق دانشجوی کارشناسی ارشد رشته ژورنالیست دانشگاه ملی تاجیکستان می باشم.

>>>   قومگرایی وهمگرایی اقای فکور به اصطلاح تحلیل گر مسایل سیاسی که از دهن تعفن بار اش از طریق تلویزیون طلوع طرح پیشنهاد کناره کشیدن جنرال دوستم از پوست معاونیت اول ریاست جمهوری وحذف پست ریاست اجراییه وجابجایی ریس اجراییه را در پست معاونیت اول ریاست جمهوری بجای جنرال دوست بیان کرده وبار بار تکرار هم کرد این شخص معتصب قومگرا گرچه کله کته دارد اما مغز اش با تناسب کله اش خورد تر است اول اینکه تو کیستی که چنین طرحی را مطرحه میکنید ودیگر اینکه تونمیدانی اکثریت رای را برای اشرف غنی دوستم جمع اوری کرده بود وثانیا داکتر عبدالله عبدالله که بیشترین واکثریت رای پاک مردم که ملیون ها تن میگردند را با خود دارد وگذشته داکتر صاحب عبدالله در تقسیم قدرت که یکی ریس جمهور ودیگری ریس اجراییه اعلان شده دو سکه یک رخ اند اگر یک رخ سکه نا چل گردد رخ دیگر ان نیز نا چل است این پیشند شما جز ازدیاد بی نظمی ها ونا امنی ها وتفرق اندازی دربین رهبران دولت واقوام چیزی بیش نیست یکوقت اقای فکور منجم غلط و اطلاعیه ان نادرست پخش میگردید واکنون تحلیل های غرض الود ونفاق افگن را پخش میکند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است