بشار اسد را ساقط کنید تا اسراییل امن شود
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۶    ۱۳۹۴/۱۲/۲۹ کد خبر: 113648 منبع: پرینت

متن افشا شده نامه‌ای که هیلاری کلینتون با 1+5 نوشته نشان می‌دهد که آمریکا از همان زمان خواستار سقوط بشار اسد بوده و مذاکرات را هم راه حل قطعی برای از بین بردن توان هسته‌ای ایران نمی‌دانسته است.

به گزارش فارس: متن افشا شده یکی دیگر از نامه‌های «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق آمریکا نشان می‌دهد که وی در سال 2012 و در ابتدای درگیری‌های داخلی سوریه، خواستار سقوط بشار اسد برای تامین امنیت اسراییل شده بوده است.

بشار اسد را ساقط کنیم
بر اساس متن این نامه که توسط سایت افشاگر «ویکی‌لیکس» منتشر شده، کلینتون ابتدا به درگیری‌های داخلی سوریه که در هنگام نگارش نامه یعنی اوایل سال 2012 تقریباً یک ساله شده بوده اشاره می‌کند و می‌نویسد: «با توجه به توانایی رو به فزاینده هسته‌ای ایران، بهترین راه برای کمک به اسراییل، حمایت از مردم سوریه برای ساقط کردن بشار اسد است.»

آمریکا در ابتدای درگیری‌های سوریه مدتی به تسلیح و آموزش معارضان سوری پرداخت که البته بعدها ناگاه پنتاگون اعلام کرد که این برنامه به اهداف خود نرسیده و آموزش متوقف شد.

مذاکرات هسته‌ای نتوانسته مانع پیشبرد برنامه هسته‌ای تهران شود
هیلاری کلینتون در حالی که مذاکرات با 1+5 در استانبول تازه آغاز شده بوده و مذاکرات بغداد هم در راه بوده، به ماحصل این گفتگوها از نظر آمریکا می‌پردازد و می‌گوید: «مذاکراتی که هدفش محدودسازی برنامه هسته‌ای ایران است، نه معضل امنیتی اسراییل را حل می‌کند و نه ایران را از پیشبرد بخش اصلی برنامه ساخت سلاح اتمی یعنی توانمندی هسته‌ای، بازنخواهد داشت.»

کلینتون در ادامه مدعی می‌شود که مذاکرات بهترین راه برای تعویق اجرایی شدن تصمیم اسراییل برای حمله به ایران و به راه افتادن یک جنگ جدی در خاورمیانه است.

اسراییل نمی‌خواهد بقیه بمب اتم داشته باشند
وزیر خارجه به نگرانی‌های اسراییل از برنامه هسته‌ای ایران می پردازد و با تکرار ادعای تسلیحاتی بودن این برنامه، می‌افزاید: «اسراییل واقعا نگران حمله اتمی ایران به خود نیست بلکه نگرانی اصلی رهبران اسراییل که نمی‌توانند آن را بیان کنند، از دست دادن انحصار اتمی در خاورمیانه است.»

اگر ایران بمب اتم داشته باشد، اسراییل حمله نمی‌کند
هیلاری کلینتون به مزایای داشتن بمب اتمی برای ایرانیان هم می پردازد و می‌نویسد که در صورت اتمی شدن ایران، متحدان تهران در سوریه و لبنان با خیال راحت‌تری به اسراییل حمله خواهند کرد زیرا می دانند که سلاح هسته‌ای، عاملی بازدارنده برای جلوگیری از حمله اسراییل به ایران است.

کلینتون باز هم به بحث لزوم سقوط دولت قانونی سوریه بازمی‌گردد و می‌نویسد که نتیجه مهم سقوط بشار اسد، قطع رابطه ایران با یکی از مهم‌ترین تهدیدهای امنیتی اسراییل یعنی حزب‌الله لبنان خواهد بود.

اگر بشار اسد سقوط کند می‌توانیم اسراییل را از حمله به ایران منصرف کنیم
هیلاری کلینتون می‌گوید سقوط بشار اسد می‌تواند به پیشگیری از حمله اسراییل به ایران هم منجر شود.

وزیر خارجه سابق آمریکا در توجیه این دیدگاه می‌گوید که در حال حاضر اسراییل با توجه به «پیشرفت مداوم» برنامه هسته‌ای ایران و «اتحاد استراتژیک ایران و سوریه» احساس خطر می کند و حتی ممکن است به ناگاه و بدون اخذ موافقت واشنگتن، به تهران حمله کند؛ هیلاری می‌گوید در صورت سقوط بشار اسد اما، آمریکا خواهد توانست با اسراییل بر سر خطوط قرمز امنیتی تل‌آویو به توافق برسد و جلوی حمله ناگهانی اسراییل به ایران را بگیرد.

بشار اسد راه حل خارجی را قبول نمی کند/زور باید اعمال شود
هیلاری کلینتون از توجیه آمریکا برای اقدام نظامی علیه بشار اسد هم پرده برمی‌دارد و می‌نویسد نه معارضان از بین می‌روند و نه بشار اسد راه‌حل دیپلماتیک پیشنهاد شده «از خارج» را قبول می‌کند؛ پس «تنها تهدید و یا توسل به زور است که می‌تواند نظر بشار اسد دیکتاتور را عوض کند.»

وزیر خارجه آن روزهای اوباما به دلایل عدم حمله هوایی آمریکا به مواضع ارتش سوریه هم می‌پردازد و می‌گوید این قضیه، 3 دلیل دارد؛ یکی عدم اتحاد گروه‌های معارض سوری، دوم عدم درخواست اتحادیه عرب برای مداخله زمینی مانند آنچه در لیبی اتفاق افتاد و سوم «مخالفت روس‌ها.»

هیلاری کلینتون به گزینه های پیش روی آمریکا در سوریه می‌پردازد و یکی از آنها را تسلیح و آموزش معارضان در خاک ترکیه و اردن می‌داند.
گزینه دوم خانم وزیر، حمله هوای ایتلاف بین‌المللی به مواضع ارتش سوریه است.
تاریخ نشان می‌دهد روسیه در برابر حمله به سوریه کار خاصی نمی‌کند

کلینتون در این خصوص می‌گوید: «روسیه هیچ‌گاه از چنین ماموریتی حمایت نخواهد کرد پس نمی‌توان این عملیات را از طریق شورای امنیت، اجرایی کرد.»

خانم وزیر اما می‌گوید که روس‌ها مخالفت جدی هم نخواهند کرد و برای تأیید فرضیه خود به داستان حمله ناتو به کوزوو می‌پردازد و می‌گوید که روس‌ها به رغم داشتن ارتباط نژادی و سیاسی با صرب‌ها، در برابر این حمله کاری بیش از شکایت نکردند.

هشدار جدی فرماندهان نظامی ترکیه در خصوص عواقب حمله به ایران
هیلاری در نامه دیگری که به «جیک سالیوان» مشاور آن روزهای خاورمیانه اوباما نوشته، گفته که فرماندهان ترکیه‌ای در جلسات بسیار خصوصی با دولت خود گفته‌اند که در صورت حمله اسراییل به ایران، «پیش از آنکه هواپیماهای اسراییلی به آشیانه‌های خود بازگردند، یک جنگ منطقه‌ای به راه می‌افتد.»

مقام های امنیتی ترکیه هم بر اساس اطلاعات به دست آمده از رابط‌های اطلاعاتی خود در غرب گفته‌اند که به محض حمله اسراییل به ایران، هزاران موشک و راکت از ایران، لبنان، سوریه و غزه به سمت اسراییل شلیک خواهد شد.

هیلاری کلینتون همچنین با تکیه بر اطلاعات محرمانه گفته که ارتش سوریه و حزب الله لبنان به 200 هزار موشک سطح به سطح دسترسی دارند که اگر بخواهند به اسرائیل حمله کنند، ارتش صهیونیست‌ها توان دفاع از خود را نخواهد داشت.

سقوط بشار اسد یعنی جنگ شیعه و سنی/این چیز بدی هم نیست
خانم وزیر در جای دیگری از نامه خود به سالیوان، با تکیه بر تحلیل سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس و فرانسه می‌گوید: «اسراییلی ها معتقداند که جنگ داخلی سوریه یک وجه مثبت هم دارد و آن این است که اگر بشار اسد ساقط شود، ایران متحد خود را از دست می‌دهد و منزوی می‌شود. همزمان، سقوط بشار اسد یک جنگ قومی بین شیعیان و اکثریت سنی منطقه به راه می‌اندازد که ایران را هم درگیر خود خواهد کرد. این قضیه از نظر فرماندهان اسراییلی و متحدان غربی، چیز بدی نخواهد بود.»

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اسراییل به گفته رهبر بزرگ ایران آینده خوشی نخواهد داشت و در سال های جاری به سمت سقوط روان است ایران روز به روز موشک های قوی تری برای منفجر کردن پایگاه هسته ای اسراییل انباشته میکند و آمریکا هم از این سبب شدیدا اظهار نگرانی کرده است

>>>   ایران جزو چند قدرت اول موشکی جهان شده است و اسراییل شدیدا هراسان شده است

>>>   امریکا ی جنایت کارفکر میکرد سوریه افغانستان است استخبارات شان اشتباه کردن گفتند اول سوریه رامیکیرم بعد ایران حالا که شگست خورده میکوید اتش بست کنید اکر نیروهایش شگست نمیخورد صلح واتش بست درکارنبود..باید مقاومت پیروز شود...
یاران ابوذر

>>>   گمان نمیکنم که اسراییل کار احمقانه انجام دهدو حمله کند. سازمان امنیت ملی اسراییل هرگز به ارتش اسراییل اجازه حمله به ایران را نمیدهد. چون این را میدانند که یک مورچه هرگز از شیر قوی تر نیست./ جمعیت ارتش اسراییل از جمعیت مردم ولایت من کمتر است! چه برسد به جمعیت کل کشور! / این را وزیر دفاع اسراییل در روزنامه هاآرتص چاپ تل آویو صراحتا گفته : ارتش اسراییل،توان حمله به لبنان را ندارد چه برسد به ایران .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است