زنان برای انتخابات آمادگی می گیرند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۷    ۱۳۹۴/۱۲/۲۹ کد خبر: 113666 منبع: پرینت

از اینکه تعدادی زیادی خواهران برای حل مشکلات نامزدی خویش برای انتخابات آینده از حال آمادگی می گیرند جای افتخار است.

جامعه محافظه کار بوده و زنان در سطح رهبری راحمایت نمی کند. این یک مشکل تلقی شده و زنان منتخب را وادار می سازد تا قابلیت ها، ظرفیت ها، کرامت شخصی و استعدادهای خویش را با مردان برابر مقایسه نماید.
این پروسه در کوتاه مدت پیروزی ببار نمی آورد و محتاج شبکه سازی متحدانه منظم تر در بین زن های رای ده و زنانی که قبلا درسطح رهبری در جامعه قرار دارند، می باشد.

پروسه مذکور همچنان حمایت بزرگسالان، رهبران محترم و متحدین مذهبی، مشاورین درجامعه و رسانه ها را ایجاب می نماید. فقدان امنیت هر نامزد را تاحدی متاثر ساخته است. اما زنان از این ناحیه نظر به اینکه با تبعیض علیه خویش نیز مقابل می شوند، بیشتر به مشکل مواجه اند.

استفاده از دوستان، صحبت ها، برنامه ریزی مجالس به میزبانی اعضای خانواده و یا دیدار با جامعه از طریقه های است که می توان بعضی مشکلات مطرح را حل نمود. اما باید بیاد داشته باشید که جرات همیشه نقش مهم دارد و همیشه باعث می شود تا تغیرات مثبت رخ دهد.

برعلاوه، درنظر به آرای اکثریت گرفته می شود. مذاکرات بحیث یک پروسه سیاسی که منتج به تصویب قوانین می شود، بستگی به یک اداره خوب دارد. گروپ های وکلا با نظرات و پیشنهادات مشابه با وجودی که از مردم مختلف نمایندگی می نماید، سازمان یا گروپ های پارلمانی را تشکیل می دهند.

چنین سازمان های پارلمانی متشکل از احزاب سیاسی مختلف با نظریات مختلف ایشان می باشد. همچنان بادرنظرداشت یک حد معین، یک تعداد وکلا مستقل هم می توانند باهم یکجا شده و یک نهاد یا گروپ خویش را تشکیل دهند.
نهادها و یا گروپ های پارلمانی در مورد جنبه های سیاسی قوانین و اینکه قوانین در تضاد با اهداف ملی شان نباشد، توجه می نماید.

در مورد مسوده های قوانین در کمیته های پارلمانی در حضورداشت نمایندگان گروپ های پارلمانی بحث شده و دیده می شود تا قوانین متذکره با قانون اساسی و سایر قوانین نافذ در تضاد نباشد. پارلمان دروازه قدرت مردمی و اعتبار جمعی افغانستان است اما متاسفانه در شرایط فعلی بعضی وکلا این دروازه را هدف و مرام شخصی خود ساخته و تک حزب گرایی را اوج داده است و قوانین را وضع نموده که تنها معیارهای خویش را مدنظر گرفته نه از ملت شریف افغانستان را.

حکومت دو پیکره وحدت ملی مسوول خواهد بود تا در مقابل ملت جوابگوی این خیانت بزرگ باشد. این تصمیم پارلمان شخصی دورنمودن بزرگان جهادی و متنفذین قومی و مذهبی می باشد...

کبری جعفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   زنان اګر با مردان معامله کند پیروز خواهد شد بدون اینکه دالر مصرف کند.

>>>   اکثر زنان که نامزد می شوند، از زنان بد جامعه هستند یعنی از جمله حقوق زن خیل ها و بی نماز و روزه ها

>>>   نام زن از نام زن جیر وزن دان زن گار شروع شده همه اینها تعبیرخوب ندارند زنان مظلوم وطن ما همیشه عذاب دیده اند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است