ارج گذاشتن به نوروز حرام است یا...!
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۸    ۱۳۹۵/۱/۱ کد خبر: 113678 منبع: پرینت

در كشور ما قرن ها است كه از روز نوروز به عنوان یک روز زنده شدن دوباه طبیعت یا شروع فصل بهار و سال نو تجلیل به عمل می آید. البته نه به عنوان یک روز دینى یا مذهبى.

در این روز مردم ضمن سپاس ،شكرگزارى و قدردانى از این نعمت بزرگ الهى، گردهم جمع آمده و به دید و بازدید دوستان و اقارب می پردازند كه این خود اجراى دستور خداوند بزرگ است در قسمت نگاه كردن صله رحم.

اما !!!
متاسفانه فقط و فقط در دو دهه اخیر بعد از رژیم وهابى طالبان سروصداها و نعره هاىی بلند می شود كه گویا ارج گذاشتن به این نعمت عظیم حرام است. خوشبختانه اكثریت مردم ما این را درک می كنند كه این صداها از طرف كه،كدام گروه ها و با چه اهدافی بلند می شود.

از آنجایی كه دشمنان وطن و مردم ما در نبرد گرم ما را نتوانستند به زانو درآورند، لهذا اقدام به جنگ فرهنگى نمودند.

چون اگر فرهنگ، عنعنات، اساس و داشته هاى یک ملت را تظعیف نمایند به آسانى می توانند مرام و اهداف شوم و پوچ خود را بر سر آن ملت تطبیق و پیاده نمایند.

این حركت اینها فقط و فقط با اهداف سیاسى گره خورده است كه هیچ ربطى به عقیده دینى و مذهبى آنها نمی گیرد. جواب چند سوالم را اگر توانستند ارایه کنند، آنگاه باور داریم كه هدف شان اسلام است نه فرهنگ ستیزى.

آیا كشتن ده ها هزار اطفال و مردم بیگناه ما حرام نیست؟؟؟ اگر هست چرا صداى شما را در این قسمت هیچ نشنیده ایم؟؟؟
آیا حامله شدن دختر خوردسال توسط ملای محل اش حرام نیست؟؟؟
آیا تجاوز گروهى بالاى طفل معصوم حرام نیست؟؟؟
آیا معاشى را كه تو از پول یهود و عیسوى می گیرى حرام نیست؟؟؟
آیا این همه جنایت، خیانت، دزدى، آدم ربایى، رشوت حرام نیست؟؟؟
آیا این انتحارى كردن و جنگیدن طالبان علیه دولت و مردم حرام نیست؟؟؟

اگر هست، پس چرا اى دلقک هاى دو روى و نوكر، اى ملاهاى ترسو، اى ملاهاى بیسواد و اى حلقه بگوشان وهابیت و پنجابی خاموشید؟ چرا در این موضوعات همه تان گنگ شدید؟

چون كه نفع و نقص شخصى تان در آن نهفته است و از تجلیل بهار كه جز خوشى مردم غم دیده ما چیز دیگرى عاید تان نمی شود سخت غمگین و پریشانید.
پس خوب واضع و آشكار است كه حرام گفتن نوروز تان هم نه بخاطر خداست و نه هم بخاطر اسلام.
خاص در خدمت دشمنان وطن، دشمنان فرهنگ و دشمنان خوشى مردم بیچاره ما قرار گرفتید و به طبل آنها رقص می كنید.

به هر شكلى كه خواهى جامع می پوش
من از طرز خرامت می شناسم

متین شیرزاد


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   تجلیل از روز نوروز و سال نو هیچ حرمتی ندارد. نوروز جشن طبیعت است و کسی آن را با دین مربوط نمی کند که مسئله بدعت و حرمت به میان بیاید. وهابیان و طرفداران آنان چشم بسته همه چیز را که در میان صحابه کرام و وجود نداشته است محکوم به بدعت و حرمت میکنند. جشنهای ملی زیادی در میان مردم وجود دارد و هرگز نمی توان آنها را حرام دانست. تحجرگرایی و ظاهر گرایی وهابیت و هواداران آن باعث این کج روی و سخت کیر می شود. آنان آنقدر دایره توحید و دین را تنگ نموده است که آدم نمی تواند از جایش حرکت کند. هرکاری را محکوم به شرک و بدعت نموده و حتی خود شان هم عملا نمی توانند به تو حیدی که ترسیم نموده اند عمل کنند. همه آموزه های والا و مقدس اسلام را زیر پا گذاشته و مشغول بی بندو باری و عیاشی خود در کشورهای غربی و خود عربستان هستند و انگهی به راحتی حکم به کفر و شرک مسلمانان می دهند. از اسلام و توحید بر علیه اسلام و توحید استفاده می کنند. اسلام که با برکت وجود مقدس پیامبر گرامی اسلام پا برروی زمین گذاشته است و بسیاری از مردم را به سوی خداوند هدایت کرده است، همین وهابیان ...به صراحت حکم به وجوب تخریب قبر رسول خدا داده اند. و گفته اند که این قبر مظهر شرک است و باید تخریب شود و تا حالا هم که تخریب نشده است از ترس فتنه مسلمانان است . محمد بن عبدالوهاب هم به همین دلیل نتوانست آن را خراب کند. وهابیان جشن میلاد حضرت پیامبر اسلام را که همه مسلمانان مدیون آن حضرت هستند نیز حرام می دانند. همانگونه که عزادری در وفات آن حضرت هم حرام می دانند. این موضع گیری وهابیان در حقیقت دشمنی با اسلام و رسول گرامی اسلام است . خود شان با کافرترین انسانها دوست هستند و هیچ مشکلی با آنان ندارند اما مسلمانان را گروه گروه می کشند و به ناموس و اموال شان تجاوز می کنند. اگر کسی یک سخن وهابیت را بر علیه آمریکا و اسرائیل شنیده باشد ما را هم خبر کند. آنان در مسئله فلسطین آشکارا از اسرائیل حمایت می کنند و انگهی دیگران را متهم به رابطه با اسرائیل و یهودیان می کنند. چهره وهابیت بسیار روشن تر از آن است که بیان شود ولی برخی ... گول پول و تبلیغات زهرآگین آنان را خورده و به دام کشنده آنان می افتند.

>>>   نــــــــــوروز
دین جهانی، با آداب و سُنن ملّی چه رفتاری دارد؟ آیا آن ها را کنار می نهد و خود به ساختن آداب و رسوم تازه می پردازد یا آن ها را تأیید می کند و در کنار خویش می نشاند و یا از میان آن ها گزینش می کند؟ دین کامل، دینی است که همه این ها را در جای خود، به درستی می بیند و جهتی کلّی به آن ها می دهد اگر با این پیش زمینه عقلی به منابع و مصادر دینی بنگریم، می یابیم که خواست دین، برچیدن بساط سُنن ملّی قومی نیست؛ بلکه بر آن است که این سنّت ها را سَمت و سوی عالی بخشد و دین، تنها آنچه را که با فطرت آدمی مغایرت دارد، برمی چیند. چنان که قرآن کریم، حرمت و احترام ماه های حرام را که رسمی جاهلی بود ،پاس داشت: یا أیها الذین آمنوا! لاتحلّوا شعائر اللّه ولا الشهر الحرام؛ ای کسانی که ایمان آورده اید! حرمت شعائر خدا و ماه حرام را نگه دارید.. امیرالمؤمنین به مالک اشتر فرمود: و لاتَنْقُضْ سُنّةً صالِحَةً عَمِلَ بها صدورُ هذِهِ الاُمَةِ وَ اجْتَمَعَتْ بِها الاُلْفَة وَ صَلُحَتْ علیها الرعِیَّةُ وَ لاتَحْدُثَنَّ سنّةً تَضُرُّ بشی‏ء مِنْ ماضی تلکَ السُّنَنِ فیکونُ الأجْرُ لِمَنْ سَنَّها وَالوِزْرُ علیکَ بِما نَقَضْتَ مِنها؛ آیین پسندیده ای را بر هم مریز که بزرگان این امتْ بِدان رفتار نموده اند و به وسیله آن، مردم به هم پیوسته اند، و رعیّت با یکدیگر سازش کرده اند؛ و آیینی مگذار که چیزی از سنّت های نیک گذشته را زیان رسانَد تا پاداش از آنِ نهنده سنّت باشد و گناه شکستن آن بر تو مانَد.از سوی دیگر ،به نمونه هایی از سنّت های پیش از اسلام (جاهلی) برمی خوریم که مورد تأیید اسلام قرار گرفته‏اند:
۱. دیه در جاهلیت، صد شتر بود. پیامبر(ص) آن را امضا نمود.
۲. زنان حائض، در جاهلیت از شرکت در اعیاد مذهبی و مراسم قربانی ممنوع بودند و اسلام نیز آن را حفظ کرد.
۳. پیامبر(ص) در «حِلفُ الفضول» در سن ۲۵ سالگی شرکت کرد و بعدها بدان افتخار می کرد و می فرمود: اگر بار دیگر بدان پیمان دعوت شوم، می پذیرم.
۴. تحریم لباس شُهرت در فقه، شاهدی دیگر بر پذیرش سنّت های ملّی صالح است. روشن است که لباس شهرت در هر جامعه ای با آداب و رسوم همان جامعه مشخّص می گردد.
۵. ارجاع مسائلی چند به عُرف، گواه دیگری بر این موضوع است: مقدار نَفَقه، استطاعت در حج‏ و زکات‏ این شواهد، گواهی می دهند که آیین اسلام، بر محو همه سنّت ها توصیه نمی کند؛ بلکه آنچه را که خیر و صلاحی در پی دارد، و یا این که مفسده ای به دنبال ندارد، می پذیرد و جز آن را طرد می کند که می توان از این نمونه ها نام بُرد:
۱. سنّتی که نشانگر یک آیین باطل باشد. حرمت حمل و ساخت و نگهداری صلیب، از این قبیل است. رسول خدا وقتی عَدیّ بن حاتم را دید که صلیب به گردن دارد، فرمود: «این بت را کنار بگذار».
۲. سنّتی که ترویج خُرافه باشد. حلیمه سعدیه، وقتی در کودکیِ پیامبر(ص)، خواست مهره ای به بازوی رسول خدا ببندد، با اعتراض پیامبر(ص) رو به رو شد. رسول خدا فرمود: «خداوند، نگهدار ماست و از این مهره، کاری ساخته نیست».
۳. سنّتی که با احکام شرعْ ناسازگار باشد. پیامبر(ص) با زینب، همسر زید (پسر خوانده خود) ازدواج کرد تا نشان دهد این سنّت جاهلی که: «نمی توان با زنِ پسر خوانده ازدواج کرد»، غلط است. ابراهیم کرخی می گوید: از امام صادق(ع) پرسیدم که: شخصی مزرعه ای دارد. روز مهرگان یا نوروز، هدایایی به او داده می شود و قصد تقرّب جُستن به وی را ندارند آیا بپذیرم
فرمود: آیا نمازگزار هستند؟ گفتم: آری. فرمود: باید هدیه آنان را بپذیرد و تلافی کند. به درستی که رسول خدا فرمود: اگر برایم ران بُزی هدیه آورند، می پذیرم و این، جزو دینداری است شیخ صدوق در «کتاب من لایحضره الفقیه» آورده است: أتی علی(ع) بهدیة النَّیروز، فقال(ع): «ما هذا؟». قالوا: یا أمیرالمؤمنین! الیوم النَّیروز. فقال(ع): «إصنعوا لنا کلّ یوم نَیروزاً». برای علی(ع) هدیه نوروز آوردند. فرمود: «این چیست؟». گفتند: ای امیرمؤمنان! امروز، نوروز است. فرمود: هر روزِ ما را نوروز سازید! بیرونی در «الآثار الباقیة» آورده است: أو قسّم الجام بین أصحابه و قال: لیت لنا کلّ یومٍ نوروز! آورده اند که در نوروز، جامی سیمین، پر از حلوا، برای پیغمبر(ص) هدیه آوردند. آن حضرت پرسید: «این چیست؟». گفتند: امروز، روز نوروز است.. فرمود: «آری در این روز بود که خداوند، عسکره را زنده کرد». پرسیدند: عسکره چیست؟ فرمود: «عسکره، هزاران مردمی بودند که از ترس مرگ، ترک دیار کرده، سر به بیابان نهادند و خداوند به آنان فرمود: “بمیرید” پس مردند. پس آنان را زنده کرد و ابرها را امر فرمود که بر آنان ببارند. از این روست که سنّت آب پاشیدن [ در نوروز ]، رواج یافته است». آن گاه از حلوا تناول کرد و جام را میان اصحابْ قسمت کرد و فرمود: کاش هر روز برای ما نوروز بود! به اعتقاد برخی متخصصان تبدیل گاه شمار، در جلسه مشورتی خلیفه دوم برای تعیین تقویم، هرمزان تازه مسلمانْ شرکت داشت و تقویم ایرانی را برای حاضران شرح کرد و خلیفه، آن تقویم را برای امور دیوانی و خراج پذیرفت‏ و روشن است که نوروز، جزئی از تقویم ایرانی به شمار می رود. خراج در دوره عباسیان بر اساس نوروز تنظیم می شده است. خلفای اموی و عباسی هدایای نوروز را می پذیرفته اند؛ بلکه دستور می داده اند تا برایشان ارسال گردد. از دیرباز تاکنون، نوروز در سروده های شاعران تازی گو و پارسی زبانْ حضور جدّی دارد و این نیز شاهدی گویا بر حضور نوروز در فرهنگ مسلمانان است. با توجه به این شواهد و امور دیگر، نوروز را در دوره اسلامی از شعائر مجوسی دانستن، سخنی نا صواب است؛ چنان که آن را ترویج آیین آتش پرستان انگاشتن، واقعیت خارجی ندارد. گذشته از اینها در روایات اسلامی و سخن فقیهان، فضیلت روزه نوروز مطرح است و به نقل بیرونی: «مجوس را روزه ای نیست و هر کس از ایشان روزه بگیرد، گناه کرده است». گیریم روزگاری نیز نوروز چنان بود؛ ولی زمانی که در عرف ، آن حالت از میان رفت، دیگر ذَمّی بر آن نیست. با توجه به آنچه در ریشه داری نوروز و گذشته اش گفته شد، دلیلی بر منع و رد آن از سوی شرع در دست نیست؛ چرا که ادلّه خاص چنان که یاد شد موهون است که وجهش گذشت و عمومات را نیز در چنین مواردی یارای رویارویی نخواهد بود. : اگر بپذیریم که روایت های موافقْ قابل اعتماد نیستند و نمی توان بر پایه آنها رأی و حکمی را اثبات کرد، همچنان که نمی توان بر دسته دوم از احادیث تکیه زد، در این فرض باید حکم نوروز را با اصل اوّلی و قاعده عام دینی نشان داد. اسلام که دینی جهانی است و همه انسان ها را به سوی خود فراخوانده است، به اقتضای خصلت جهان شمولی اش، هیچ گاه به معارضه سنّت ها و آداب و رسوم ملّی نرفته، مگر آن جا که ترویج باطل باشد یا به تثبیت خرافه ای انجامد و یا ملازم با محرّمات شرعی گردد.
راستگو

>>>   ...نوروز در شریعت اسلام حرام است... نوروز هیچ جایگای در اسلام ندارد. و اما. بازدید از اقوام و فامیل ایرادی ندارد . اما فقط شما در نوروز اینکار را انجام میدهید . پس اینکار بدعت است. و مخالف شرع است. وقت ندارم که بیشتر بیان کنم.
حبیب الله یوسفزی

>>>   برادر راستگو راست گفتی

>>>   هر قدر که قبيله ... ضد نوروز باشند, جشن نوروز مزه دارتر تجليل مى گردد. نو روز جهانى شد! نوروز با مشکلات متعددي حتي از سوي يونسکو مواجه و منجر شد نوروز در فهرست جهانى درج نشود سرانجام 8مهرماه ( جشن مهرگان )با مشارکت همه کشورهاي فارسي زبان اين ميراث ناملموس چندين هزار ساله ايراني ثبت جهاني شد.با تهيه شدن فرمت‌هاي لازم در يونسكو براي ثبت ميراث معنوي امكان ثبت جهاني نوروز به عنوان ميراث معنوي در مهرماه 88 فراهم شد. نوروز را بلخ و کابل باميان و هرات دوباره تازه کردند. ..
نوروز جاودانه

>>>   یوسف زی یک دلیل شرعی بر حرمت جشن نوروز بیاورد ما دست بسته تسلیم او می شویم. کسی که نوروز را به شریعت اسلام نمی بندد تا حرام شود. چیزی که از نظر اسلام حرام نباشد و حرمت آن را به اسلام نسبت دهد این کار حرام است و بدعت. اسلام می گوید من هیچ حرفی در باره نوروز ندارم می خواهید از آن تجلیل کنید می خواهید نکنید به ما ربطی ندارد بلی فقط کارهای حرام را به بهانه نوروز انجام ندهید. حالا کسی بیاید بگوید که اسلام می گوید تجلیل از نوروز و حلول سال نو حرام است آیا به اسلام تهمت نزده است؟

>>>   یوسف زی صاحب
خوب شد که وقتی نداشتی و الا معلوم نبود چه کار می کردی؟
خدا را شکر

>>>   شمایان که حرام میدانید تجلیل نکنید .وبه داخل خانه ها بنشینید.و ما تجلیل میکنیم.زنده باد آمدن نوروز و بهار..
مزار شریف

>>>   آقای یوسفزی خو معلوم است شما افکار طالبانی دارید و در نظرات شما کاملا آشکار است و مردم دیگر به...شما رو نمی آورند و خوب شما را شناختند

>>>   یوسفزی را دیگر همه میشنسند از طالبا ست

>>>   نوروز جشن اتش پرستان بود. مثل چارشنبه سورى. در اسلام جايى ندارد. در صورتيكه اين چيز ها را خوش داشتيد چرا مسلمان شديد. حالى هم ميتوانيد از اسلام خارج شويد و دين نيكان تانرا دوباره تمرين كنيد. اما آنرا اسلامى نام ندهيد. اسلام وا ضيح است و با آتش پرستى و عادات قبل از اسلام فرق دارد.
سيد تقى بشردوست از نيلى

>>>   به این... موقع داده نشود که خوشی های مردم را از ایشان بگیرد.

>>>   نوروز برای ما همیشه روز پر از شادی و خوشحالی خواهد بود...

>>>   پیروز و پاینده باد نوروز نابود باد خرافات

>>>   ایا نوروز چیز جز صله رحم هست که در اسلام آنقدر به آن سفارش شده یا بزبانی دیگر یکی از مواردی که در نوروز هست همان صله رحم دین اسلام میباشد

>>>   اگر اندک چیزی از اسلام می دانی به واسطه همین زحمات ملا ها هست. برادر از کلمات کلی کمتر استفاده کن هنر در کلی گویی نیست از ملای خاصی ناراحتی از او سخن بگو نه از کل ملاها....بدان که ملا ها کاری حرام در مورد ازدواج مرتکب نمی شود. به علاوه یک کاری این چنینی در مورد ملاها سر زبان همه می افتد در حالی 95در صد مردم عادی در طول زندگیش یا حرام خوار یا زنا کار یا ... هستند کسی اصلا به آن ها اعتراض هم نمی کنند چون از بس زیاد است برای همه عادی شده است.پس کار یک ملا چون غیر عادی میان ملا ها هست خیلی بزرگ نشان داده میشه. و به تمام ملاها به راحتی توهین میشه. این بی انصافی است.... از این منظر ملا ها بهترین های روی زمین اند و اگر انصاف را رعایت کنی ملاها از دین به مراتب بهتر استفاده می کنند تا غیر ملا که اگر از غیر ملا مسئله روز مره دینیش را سؤال کنیم بلد نیست. تا چه رسد به مسائل دیگر.

>>>   جواب سوالات سما آقای شیرزاد کاملاً روشن است برای مردم ما معلوم است این فتوای های مختلف در قدم اول هر چند نی در عقبه ای فرهنگی خودش به تعداد کثیری از سنت های مختلفی بر خورداربوده اما نقطه مفقوده این جاست کدام اقوام ازین مرسومات بی بهره اند نوروز هیچ جنبه مزهبی ندارد واگر هم داشته باشد هزار مراتب بهتر از انتحاری ناموس فروشی فرهنگ فروشی عده کوردلانی است که همیشه ادعای وطن پرستی میکنند اما در حقیقت در صددند تا بودا گرفته تا تاک های انگور ودختان این مملکت را قطعه قطعه ونابود کنند بلی این از عقده های کسانی است که هیچ پیش زمینه وپس زمینه فر هنگی ندارند پس بر ما واجب است تا از سنت ها ومرسومات مملکت خود بطور کامل نه تنها کمفروشی کنیم بلکه بطور کاملاً برای هرچقدر بهتر بر گزار کنیم
با احترام سمیع نظیری

>>>   ...حضرت محمد و حضرت علی نوروز و بهار را ستایش کردند. حضرت علی گفت: هر روز تان نوروز باد. حالا در مزارشریف ملیونها نفر در جشن نوروز شرکت میکنند. این... ضد بهار، گل، گیاه و طبیعت دلهای سختر از گوه... دارند ...
انورالحق کابل

>>>   سلام بر مسلمانان جهان سال۱۳۹۴تبریک میگویم و خسوسن مردمه مجاهد افغانستان شما مردم غیور برابر بیگانگان در طول تاریخ مجاهدت نمودید...نگزاریت از مسلمانان یحودا ستفاده کونن در جان هم بیفتم...

>>>   1400سال به اینطرف نوروزحلال بودحال ازدست مذهب جدیدوهابیت حرام دانسته دین مااسلام است دین دیگری نمیخواهیم.
وطندار

>>>   برادرعلم نداری درحق محمدرسول الله دروغ نگوکه خطرایمان است چون رسول الله میگویدکسیکه برمن چیزی رانسبت میدید ومن انرا نگفته باشم پس باید جائ خودرا جورکند دراتش جهنم(حدیث را بخاری روایت نموده)

>>>   نویسنده عزیز به نظر من خیلی جانبدارانه قضاوت کردی معلوم هست خیلی عصبی هستی سعی نکن افکارت را به دیگران با داد و فریاد تحمیل کنی شما به عنوان نویسنده فقط مساءل را شرح بده و از قضاوت بیجا بپرهیز خود مر م چشم و گوش دارد با تشکر
میرویس: به امید باز گشت زیبا

>>>   نوروز ايين زردشت است و مسلمان ها به خاطر همبستگي عيد فطر و عيد قربان دارند

>>>   مردم مسلمان افغانستان اصلا هیچ گونه عید نمیخواهد.
حبیب الله یوسفزی

>>>   قال ‏الصادق (ع) : ما من یوم نیروز الا و نحن نتوقع فیه الفرج لانه من ایامنا و ایام شیعتنا ، حفظته العجم و ضیعتموه انتم‏ ( بحارالانوار جلد ۵۹ )
امام صادق (ع) فرمودند : نوروز که می ‏آید ما منتظر فرج آل ‏محمد (ص) هستیم ، زیرا نوروز از روزهاى ما و روزهاى شیعیان ما است . شما آن را از دست دادید و پارسیان آن را نگه داشتند .
عید نوروز بر همه مبارک باد. در این سال نو انشاالله شاهد ... انسانهای پلید روی کره خاکی نباشیم. انشاالله سالی پر از امنیت ، برکت و سلامتی برای همه.
ایرانی

>>>   قلمت رسا باد برادر عزیز متین شیرزاد واقعا" که شیر زاد استی از این مفتخوران بی رحم وبی عاطفه یکروز نشنیدیم که بگویند قتل وانفجار وانتحار حرام است خداوند جزای اینهارا به بدترین شکلش بدهد. آمین .
مرور

>>>   برادران نهايت محترم.لطفا بايد بدانيد كه كلمات غير مسئولانه اززبان تان صادر نشود من قبول دارم كه هر كس درابراز نظر خويش ازاد هست مكر بطوريكه ديكران را از نظريات غير ديني خود نا راجت نسازند نوروز هرروز اكر باشد روز خوب وراحت "اكر روز باشد همه غصه وغم وفقر وبدبختي جه نوروز يا بد روز.انجه كه مهم است اين است تقديس اين روز جايز نبوده وهرزمان روز هاي خوش را براي هر فرد ملت ويا هر فرد كشور با سعادت وخوشي ها از خداوند تمنا كنيد .هر روز تان نوروز.... با احترام
>>>   ...این حرام گویی ها کار طالبهاست مردم نوروز را قبول دارند.

>>>   خداوند کمی عقل به شما بدهد خداوند از بهار در قرآن کریم هم یاد کرده و فرموده زمین را پس از مرگش زنده میکند و در این آیتی است برای اندیشمندان، روز اول بهار سال نو میشود و شما به جنگ تقویم بروید و بگویید هر روز روز کهنه و ناخوشی است و هرگونه چیز جدید حرام است روز جدید هم حرام است! شما طالبها بروید بالای کوهها زندگی قبیلوی ماقبل تاریخ خود را کنید مردم را چکار دارید؟

>>>   یک عده...درسخوانده پاکستان آیین وهابیت را آموزش دیده و بر مردم یاد مدهد همه بدبختی از همینهاست

>>>   سعدی :
برآمد باد صبح و بوی نوروز
به کام دوستان و بخت پیروز
مبارک بادت این سال و همه سال
همایون بادت این روز و همه روز
چو آتش در درخت افکند گلنار
دگر منقل منه آتش میفروز
چو نرگس چشم بخت از خواب برخاست
حسدگو دشمنان را دیده بردوز
بهاری خرمست ای گل کجایی
که بینی بلبلان را ناله و سوز
جهان بی ما بسی بودست و باشد
برادر جز نکونامی میندوز
نکویی کن که دولت بینی از بخت
مبر فرمان بدگوی بدآموز
منه دل بر سرای عمر سعدی
که بر گنبد نخواهد ماند این گوز
دریغا عیش اگر مرگش نبودی
دریغ آهو اگر بگذاشتی یوز
برخیز که می‌رود زمستان
بگشای در سرای بستان
نارنج و بنفشه بر طبق نه
منقل بگذار در شبستان
وین پرده بگوی تا به یک بار
زحمت ببرد ز پیش ایوان
برخیز که باد صبح نوروز
در باغچه می‌کند گل افشان
خاموشی بلبلان مشتاق
در موسم گل ندارد امکان
آواز دهل نهان نماند
در زیر گلیم و عشق پنهان
بوی گل بامداد نوروز
و آواز خوش هزاردستان
بس جامه فروختست و دستار
بس خانه که سوختست و دکان
ما را سر دوست بر کنارست
آنک سر دشمنان و سندان
چشمی که به دوست برکند دوست
بر هم ننهد ز تیرباران
سعدی چو به میوه می‌رسد دست
سهلست جفای بوستانبان

>>>   آیا سعد سلمان ،سعدی، فردوسی، جامی ،سنایی، رودکی ،خیام ،عطار، حافظ ،فرخی سیستانی ،هاتف اصفهانی، منوچهری،نظامی ، خاقانی ،هروی،مولوی بلخی ،فاریابی، ابورحان بیرونی ،ناصرخسرو بلخی ،خواجوی کرمانی ،صائب تبریزی،قهار عاصی ،خلیل الله خلیلی و.... این همه شاعر که نوروز را تکریم کردند همه و همه کافر بودند و فقط طالبها مسلمان هستند؟!

>>>   نوروز در کیش آی اس آی حرام است اما پیامبر بزرگ اسلام وعلی شیرخدا نوروز را منع نکرده اند ما تابع دین خودهستیم نه پاکستان

>>>   ...1400 سال از اسلام گذشت نوروز حرام نشد ، حالا وهابیت حرام گردانید، مااسلام را قبول داریم نه وهابیت ساخته دسته .....

>>>   سلام علیکم
من ایرانی هستم وشیعه واقعا...چه برداشتی از دین اسلام دارند؟آیا واقعا عیدنوروز عقلا با شرع اسلام مخالف هست؟ این مقاله ای که آقای متین شیرزاد نوشته خیلی با معنی و ارزشمند هست وا قعا این آقایانی که نوروز را حرام میدانند این جنایاتی که توسط همین مسلمانان در افغانستان اتفاق میافتد را محکوم میکنند؟دین اسلام دین مهربانی و رحمت هست ولی من یک سوال دارم که در چهره کدامیک از این... که در کشور شما علنا زندگی میکنند مهربانی و عطوفت مشاهده میشود؟اصلا کدام انسان عاقلی با دیدن اینها نه اینکه مسلمان نمی شود بلکه از اسلام متنفر نمی شود؟شما برادران افغان به خود بیایید این تفکر غلط وهابی کشور شما را هر روز از رو قبل عقب افتاده تر میکند.ریشه این نادانی ها از پاکستان ... هست که به کشور شما منتقل می شود.
>>>   از 6000 هراز سال نوروز حرام نبوده نیاکان با عظمت وشور وشوق این جشن ملی را تجلیل میکردند حالا چند تای ملا خرافاتی این را حرام اعلان در حالیکه در هیچ از اییه قران وحدیث ذکر نشده ما از دل وجان این جشن را با شکوهتر از نیاکان ما بز ضد همان ملاهای خرافاتی جشن میگریم

>>>   ما به شما کار ندارم شما چرغ گاش اس تم نوروز عید نست نوروز سال نو

>>>   از آنجایی كه دشمنان وطن و مردم ما در نبرد گرم ما را نتوانستند به زانو درآورند، لهذا اقدام به جنگ فرهنگى نمودند.
چون اگر فرهنگ، عنعنات، اساس و داشته هاى یک ملت را تظعیف نمایند به آسانى می توانند مرام و اهداف شوم و پوچ خود را بر سر آن ملت تطبیق و پیاده نمایند.
این حركت اینها فقط و فقط با اهداف سیاسى گره خورده است كه هیچ ربطى به عقیده دینى و مذهبى آنها نمی گیرد. جواب چند سوالم را اگر توانستند ارایه کنند، آنگاه باور داریم كه هدف شان اسلام است نه فرهنگ ستیزى.

آیا كشتن ده ها هزار اطفال و مردم بیگناه ما حرام نیست؟؟؟ اگر هست چرا صداى شما را در این قسمت هیچ نشنیده ایم؟؟؟
آیا حامله شدن دختر خوردسال توسط ملای محل اش حرام نیست؟؟؟
آیا تجاوز گروهى بالاى طفل معصوم حرام نیست؟؟؟
آیا معاشى را كه تو از پول یهود و عیسوى می گیرى حرام نیست؟؟؟
آیا این همه جنایت، خیانت، دزدى، آدم ربایى، رشوت حرام نیست؟؟؟
آیا این انتحارى كردن و جنگیدن طالبان علیه دولت و مردم حرام نیست؟؟؟

اگر هست، پس چرا اى دلقک هاى دو روى و نوكر، اى ملاهاى ترسو، اى ملاهاى بیسواد و اى حلقه بگوشان وهابیت و پنجابی خاموشید؟ چرا در این موضوعات همه تان گنگ شدید؟

>>>   دوست که گفته نوروز آین زردشت است، اشتباه گفته اند، به خاطریکه، نوروز قبل از زردشت در زمان پادشاهی جمشید تجلیل می گردید.

>>>   یوسف زی صاحب از خودت که گله نیست به خاطریکه خودت خو یک طالب استی وطالب خو نوکر آی اس آی است وآی اس آی که دشمن فرهنگ وتاریخ وطن ماست.

>>>   یوسف زی صاحب از خودت که گله نیست به خاطریکه خودت خو یک طالب استی وطالب خو نوکر آی اس آی است وآی اس آی که دشمن فرهنگ وتاریخ وطن ماست.

>>>   خداوندا!
بزرګي ونوروز یکی از معجزه های بزرګی ات است مګر چون چشن عرب نیست پس تو هم خفه میشوي! چرا؟ چنین کار خو طفل هم نمیکند!!!

>>>   داغش زی حالا این چرندیات تو برابر یک شاخ موچه ارزش ندارد ما نوروز را گرامی میداریم جشن ملی ماست فرهنگ ماست آی اس آِ خوش باشد خفه باشد حقیقت آنست که نوروز تا جهانم است پیروزاست

>>>   داغش زی اول اسلام را یاد بگیر بعد پتــــــــــوا بده !


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است