عدم حضور سفیر کشور در جشن نوروز برلین(عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۲    ۱۳۹۵/۱/۲ کد خبر: 113684 منبع: پرینت

مراسم جش نوروز و سال نو 1395 خورشیدی صبح روز یکشنبه 20 مارچ در برلین، با شکوه خاص برگزار گردید.

نخست پیام افتتاحیه آغاز نوروز توسط رییس موزیم اقوام شناسی به مناسبت نوروز  1395 خورشیدی و پیام خوش آمدگویی به سفرای 9 کشور حوزه تمدنی نوروز به شمول افغانستان، اذربایجان، ایران، عراق، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، قرقیزستان و ازبکستان آغاز شد.

عدم حضور سفیر کشورهای افغانستان و ترکیه شایعه هایی را بوجود آورده بود که قابل تعمق بود. شماری ازکارشناسان و نزدیکان به سفیر افغانستان جناب حمید صدیق می گفتند، احتمالا جناب سفیر به سفر رفته ولی چند دیپلومات سابق افغانستان می گفتند جناب سفیر افغانستان به علت تصمیم شورای علمای افغانستان که گویا مراسم نوروز را حرام دانسته اند، خواسته بگونه ای از این محفل دوری ورزد تا بعد مورد انتقاد قرارنگیرد.

در این مراسم حدود بیش از 650 نفر حضور داشتند.

زمکانیکه تمام سفرای کشورهای اشتراک کننده به جایگاه قرار گرفتند نه تنها سفیر افغانستان حاضر نبود، بلکه معاون اش نیز در جایگاه حاضر نشد و این چیزی بود، که باعث تعجب شماری از شرکت کنندگان محفل گردید. به هر صورت زمانیکه وزارت خارجه به دست چند وزیر سابق و یا نمایندگان مجلس و یا افرادی مانند نورستانی که با فساد آلوده اند از طریق وزارت خارجه به سفارت ها مقرر شوند چنین حوادثی صورت می گیرد.

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201603/201603210503091130.jpg


http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201603/201603210503093767.jpg

منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   وقتیکه آدم به فعالیت های سفیر المان در افغانستان می بیند از داشتن سفیر مثل حمید صدیق در آلمان خجالت می کشد. سفیر افغانستان همیشه به فکر دیکوریشن و چاپلوسی به مقامات افغانی و المانی است در حالیکه سفیر وظیفه های بزرگ داره . در حال حاضر حل مشکلات مهاجرین افغانستان که در همین وقت در این کشور چه حالی دارند وظیفه اصلی سفیر است که هیچ کاری نکرده و بیچاره نمی فهمه که از لحاظ دیپلوماتیک و حقوقی چه کنه چون رشته اش تنها یک کار بالا و پاهین دویدن نزد رپیس جمهور کرزی بود و امروز هم وظیفه اصلی خوده صرف یک وظیفه افتخاری و تشریفانی فکر میکنه و به فکرفیشن کردن، عکس گرفتن و در محافل اشتراک کردن و بالا شیشتن و کلان کلان حرف زدن میدانه و بس.

>>>   سفیر انقدر ساده هم نیست که بخاطر دو نفر ....ان جا میرفت.

>>>   ای نادان ها که دین را نشناخته اید در قرآن عزیز خداوند برای مردم مثلی زده است که به آمدو شد روز و تغییر سالها بنگرید این ها نشانه ها و آیات خداست آیه ای از قرآن میفرماید پس بنگرید که چگونه خداوند زمین را پس از مرگش زنده میکند شما با طبیعت خداوند هم دشمن هستید درصورتیکه این طبیعت همه اش آیات و نشانه های قدرت و بزرگی پروردگار است نوروز روز شروع بهار و سر زنده شدن طبیعت است پس انسان باید در آن نشانه تفکر کند که همان گونه که زمین زنده میشود ما هم خود را سرزنده و نوکنیم بدخلقی ها و کینه ها حسدها و صفات بد اخلاقی را دور زنیم و قلب و دل خود را از آلوده گی ها پاک نماییم و اعمال خود را نیکو گردانیم این پند نیکی است از مثل های خداوند که برای ما درس است
من خود ملا هستم ولی هیچ گاه بدون دلیل نوروز طبیعت را کفر نگویم!

>>>   احتمال قوی ایران هم شرکت نکرده است علتش این است که کشورهای قزاقستان قرقیزستان ترکمنستان ازبکستان تاجیکستان و آذربایجان رسوم غربی مانند رقص وارد نوروز کرده اند و ایران این ها را مخالف سنت های نوروز میداند و هم مغایر اسلام نه این که نوروز را قبول نداشته باشد

>>>   اونه گل سرسبد، فروزان جان نوابي خو است

>>>   شايد خوابش برده باشد
هر جه است افغان است

>>>   در دوران تما م ما موریت اش این ادم بدم می امد ولی با همین یک کارش دل ما را خوش سا خت و خدا خیرش دهد که از محفل مجو سی ها دوری جست
زمری

>>>   اگر این سفیر بخاطر فتوای چند تا حرام خور دزد قطاع الطریق دین فروش به استقبال جشن سال نو نرفته است، از خدا میخواهم که یکروز در جمع سفرای تمامی کشور همسایه نشسته باشد که بادش با صدای بلند بترکد که به سوی هیچکسی دیده نتواند! آمین یا رب العالمین!
(-_-)

>>>   اینها وطن فروشان هستند و از سوی بیگانگان مقرر شده اند و همین است که هر چه می گویند باید اطاعت امرشان اجرا شود.

>>>   باسلام و تبریک سال جدید!؟ شمادراصل بعنوان پناهنده ومهاجرین افغانستان درکشورهای اروپایی ومنجمله کشور المان خودت راجا زده اید یعنی مهاجر واقعی محسوب نمیشوید واقعا متعاسفم شما بزرگترین اشتباه وخیانت وبی وفایی رانسبت به کشورو سرزمین واب وخاک حودتان افغانستان عزیز رواداشته اید!؟ چون نمیشود پناهنده واقعی اطلاق دادو مهاجرگفت چون طبق واقیعات شما ازسرحوس دارایی ثروت حوس کشورهای اروپایی سرتان زده ودنبال ازادی وپیشرفت میگردن؟! اگه نه واقعاً چرایک اواره حقیقی وواقعی افغان نمیتواند برودارو پاچون هزینه راه اش را ندارد!!

>>>   سفیر خانه تکانی داشت

>>>   اگرموضوع همین قسم باشد زنده باد سفیرصاحب رحمت پروردگار شامل حالش باشد .
زند باد زنده باد زنده باد

>>>   به سفير افغانستان از طرف فاميل بادار شان ( نادر نعيم وديگران ) دستور امده بود كه با درنظرداشت شرايط ناگوار كشور نوروز راجشن نه گرفته و در همچو گرد همايي ها هم اشتراك نورزد ولي معاون ان اغاي انجينر عظيم در انجا حضور فعالي داشت.

>>>   طوریکه بنده هم در آن محفل مانند بیش از صد افغان دیگر اشتراک داشتم معاون حمید صدیق که گفته میشود نجیب که حدود ۲۳ سال در آلمان به زور در سفارت است ، حمید صدیق به او هم اجازه نداده در کنار سفیرآن و معاونان آنان در جایگاه قرار گیرد . محفل افغانستان را در حقیقت کارمندان محلی و دو موتروان سفار ت انجام میدادند که قابل احترام میباشند . عظم که در متن بالا به عنوان معاون سفیر معرفی شده است فقط کار مند محلی میباشد . از جمله سفیر ایران و تاجیکستان با موسقی سنتی و غذاهای متنوع و هچنین غدای های خوشمزده تو سط مارمندان محلی افغانستان
نیز تهیه شده بود

>>>   سفير ايران در وسط قرار گرفته ، نفر چهارم از سمت چپ عكس

>>>   متاسفم طالب هاي نادان نوروز را نشناخته و در اينجا نظرات كفر گويي نويسه ميكنند پس آيا در آيين شما غير از انتحار و توحش كدام چيز حلال است خداوند زمين را ميگرداند و به قدرت خود در آغاز بهار زمين را زنده ميگرداند ولي شما نادانها با طبيعت خداوند هم دشمني داريد هيچ كدام ربطي به مجوس ندارد اسلام سنت هاي خلاف عقل و هوس پرستان را رد ميكند ولي سنت هاي نيكو همچون بازديد اقوام و خويشان و تفكر در نشانه هاي خداوند و نظافت و پاكيزه گي منزل مورد تأييد است

>>>   زیاد این مسایل مهم نیست , نوروز یک مراسم تشریفاتی است برای استقبال از بهار , مهم باید اسلام باشد و اعیاد اسلامی مثل عید قربان , عید غدیر خم باشد زیرا اسلام عدالت و حق و آزادی واقعی است.
افغان از آلمان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است