افتتاح نمایشگاه زراعتی توسط رییس جمهور
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۸    ۱۳۹۵/۱/۲ کد خبر: 113685 منبع: پرینت

محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور بعد از ظهر روز اول حمل در مراسم جشن "روز دهقان" اشتراک نمود و نمایشگاه زراعتی را که در آن تولیدات زراعتی به نمایش گذاشته شده بود، افتتاح نمود.

در این مراسم که در بادام باغ کابل برگزار گردید، رییس جمهور کشور خطاب به دهقانان گفت: شما تهداب رشد کشور هستید و زحمت های شما بخاطر رشد تولیدات زراعتی قابل قدر می باشد.

رییس جمهور کشور گفت که دهقانان همواره صرفه جویی نمودند و آنان که در عرصه رشد و انکشاف زراعت تلاش بی دریغانه می ورزند باید تقدیر شوند.

رییس جمهور با اشاره به ارزش آب گفت: باید نظام انتقال، توزیع و مصرف آب سرتاسری شود. وی افزود که از ضایع شدن آب جلوگیری صورت گیرد و حکومت زمینه تقسیم عادلانه آب را برای همه دهقانان مساعد خواهد نمود.

رییس جمهور غنی در ادامه گفت: حکومت وسیله خدمت به دهقانان است و میان وزارت های سکتور مربوط نیز باید هماهنگی افزایش یابد. وی تاکید کرد که همه اداره ها به شمول سکتور امنیتی و دفاعی برای زمینه سازی رشد زراعت کار نمایند.

همچنین وی افزود: حکومت ضروریات دهقانان را درک می کند و زمینه های رشد زراعتی را بیشتر مساعد می سازد. وی افزود که تخم های اصلاح شده برای دهقانان نیز بزودی توزیع خواهد شد.

رییس جمهور تصریح کرد: از زمین های موجود که به دسترس دهقانان قرار دارد استفاده اعظمی صورت گیرد و زمین های زیادی بخاطر رشد زراعت نیز تولید خواهد شد.

رییس جمهور از دهقانان خواست که به منظور استفاده و نظارت از تولیدهای داخلی انجمن ها را تشکیل دهند، که این انجمن‌ها و اتحادیه‌ها می‌توانند در هر ماه با قراردادی‌ها جلسه های منظم دایر کنند.

غنی تاکید کرد که تمام شاروال‌های کشور بخاطر رشد و بازاریابی برای تولیدهای زراعتی، در هر هفته و ماه بازار ایجاد کنند و این طرح از کابل آغاز خواهد شد.

رییس جمهور گفت که صادرات افغانستان در بازارهای جهانی نقش برجسته دارد و زعفران کشور در سال گذشته در بازار جهانی مقام اول را به دست آورد که از این جهت از بابای زعفران نیز تشکری نمود.

رییس جمهور کشور به وزارت مالیه هدایت داد که بخاطر استفاده از تولیدات داخلی و تسریع روند صادرات میوه، قیمت تعرفه واردات خارجی را بیشتر کند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است