مراسم نوروز در ننگرهار تجلیل نمی شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۱    ۱۳۹۵/۱/۲ کد خبر: 113699 منبع: پرینت

ننگرهار از ولایت‌های است که باشندگان آن در فعالیت‌های فرهنگی نقش برجسته‌ ای داشته ‌اند؛ اما در چند سال اخیر، نوروز در این ولایت تجلیل نمی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، هرچند مردم در کنار و گوشه این ولایت از سال نو تجلیل بعمل می آورند اما این جشن بگونه رسمی در این ولایت برگزار نمی‌شود.

در همین حال، شماری از شهروندان کشور که در سال نو به این ولایت سفر کرده اند، می‌گویند که در این ولایت هیچ نشانه‌ ای از جشن نوروز دیده نمی‌شود.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   معلوم است چون داعش وارد این ولایت شده است و مردم را تهدید کرده است هر کس نوروز را قبول دارد شلاق بزند و یا هم بکشاند.

>>>   واقعـاً که جای تاسف است به این چنین حکومت که چهارده سال است که وضعیت امنیتی را بر قرار کرده نمیتواند.

>>>   خود مسلمیار رییس تقلبی سنا هم نوروز را حرام میداند

>>>   در اصل ممانعت مردم شریف از تجلیل نوروز در ننگرهار و کل مشرق زمین ریشه در گودال سیاه فاشیزم اوغان-ملت به رهبری احدی و یول دارد . آنها بدین باور اند که نوروز افتخار غیر-اوغان هاست ( تاجک، هزاره، ازبک، نورستانی، پشه یی، بلوچ، ترکمن و ....... ) و آنها جون دست دوم اند نباید مراسم را اجازه دهند. و ها: حقیقت مبرهن اینکه در ولایت که پول رسمی آن کلدار است چگونه می توان انتظار تجلیل نوروز را داشت؟ این در حالیست که قوم شریف پشتون از نوروز بیزار نیستند و نمی خواهند از 70 در صد نفوس غیر پشتون کشور شان فاصله داشته باشند.

>>>   سلام به همه ملت عزیزم.سلام به نیروهای امتیتی عزیزم سلام به همه اطفال معصوم عزیزکشورم.مسلمیارویاهرکسیکه سال نوونوروزراحرام میداند.ویاازملاه های بیکاروبیسوادکه آسان ازهمه کالای نونپوشیدونوروزراهم تجلیل نکنیدکه حرام است.من منحیث یک تبعه کشورسال گذشته گذشت اول سال جدیدآمدتجلیل میکنم خوشحالی میکنم کالای تازه ویاجدیدمیپوشم به جای دوستان میروم به هرشکلی که باشدتجلیل میکنم .وشماملاه های تنگ نظروفاقدعقل که گپ بیجاوبی موردهرراهی که روان هستیدبرویدخدای بزرگ دراین اول سال جدیدهمه چیزازسبزه جات تاهمه حشرات که درزمستان درحال مرده هستندخدای بزرگ درروزاول حمل درسال جدیدهمه شانراباخبری میدهدکه برخیزیدوقت زنده شدن دوباره شمااست به امرخدای بزرگ همه زنده میشوند.امرخدای بزرگ است .وشماملاه های تنگ نظرغیرمسولانه هرگپ راحرام وحلال میشمارید.شمااگرمسلمان هستیداگربخدای بزرگ ایمان داریدملاعمروملااخترملارسول وابوبکربغدادی همه روزه صدهاوهزاران مسلمانراسرمیبرندانتحاروانفجارمیکنندکه صدهاطفل معصوم وسالخورد روزانه مظلومانه به شهادت میرسندازدست ناپاک چندبی دین چراشماآنهاراگپ نمیزنید.به فکرم شماهم ازجمله رفقای خصوصی واجنت های فعال آنهاهستید.درزیرریش مردم به نفع آنهاکارمیکنید.واگرنیستیدچراواقعیت رانمیگوئید.آسان پیداکردیدکه نوروزراجشن نگیرید.احترام به همه ملت عزیزم وکارمندان محترم شبکه afghapaper
.سیدهارون ازکابل زیبا.سربازاردو.

>>>   نوروز کدام فرض نیست که هر کس تجلیل کند. نوروز به مشرکین است

>>>   واقعیت اینست که مسلمیار لیاقت ریاست سنا را ندارد و بودن او در راس این مجلس بزرگ حرام است.
عادل پرورش ننگرهار

>>>   بیچاره مردم بخصوص پشتون ما چشم و گوشش شان طرف عربستان سعودی است که چی میگویند که آنها عمل کنند چون عقل و منطق شان ضعیف است تا خوب را از بد تفکیک کنند.

>>>   وقتی دانشگاه شان داغشگاه باشد و
پوهنتون شان داغشتون باشد نوروز را چی میکنند؟؟؟

>>>   در ننګرهار نوروز را تمام عمر تجلیل میکرد اما فعلا دران فرهنګ پست عربان حاکم است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است