دامن زدن به نا امنی در بلخ از طریقه دیگر؟! (عکس)
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۲    ۱۳۹۵/۱/۳ کد خبر: 113728 منبع: پرینت

یک منبع از ارگ ریاست جمهوری حکایت دارد که پروژه جدیدی در دست گرفته شده تا بین تاجیک ها و ازبک ها مشکلات و اختلاف ها عمیق شود تا بدینوسیله این دو قوم قدرتمند در کشور، میدان را برای رشد قومی دیگر باز بگذارند.

از آنجا که حلقه قومی ارگ و شخص رییس جمهور هنوز موفق به مهار دوقوم تاجیک و ازبک نشده اند، تصمیم گرفته شده است تا حرکات تحریک آمیز بیشتری بین این دوقوم به وجود آید تا از درگیری و مشاجره این دوم قوم با قوم تکیه زده بر ارگ کاسته شود.

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201603/201603220610334006.jpg

در همین راستا، بتازگی عکس‌های جنرال عبدالرشید دوستم از برخی نقاط شهر مزارشریف توسط افراد ناشناس؛ برداشته و یا نابود گردیده است. تا بدینوسیله همگان فکر کنند که عطامحمد نور سرپرست ولایت بلخ با جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول رییس جمهور مشکل دارد و عکس های وی را از سطح شهر جمع آوری کرده است.

در ادامه این روند، هواداران حزب جنبش به رهبرى جنرال دوستم تصويرهاى احمدشاه مسعود را در ولايت فارياب پاره كردند.


http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201603/201603220610333954.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201603/201603220610333580.jpg

در همین حال یک منبع دیگر با ارسال سه قطعه عکس اذعان داشت که به افراد جنرال دوستم اجازه ورود به شهر مزار شريف داده نشده است.

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201603/201603220610334271.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201603/201603220610333433.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201603/201603220610333849.jpg

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   برادران وخواهران وعامه ملیتهای اوزبیک وتاجیک وهزاره ودیگر ملیت های کشور لطفا دست بدست هم بدهید وتوطئه های شوم ارگ نشینان وهمدستان فاسد شان را در ریشه خنثی نمایید زیرا این قوم مانند اسلاف شان امیال وشهوت قدرت پرستی شانرا همیش از راه تخریب ونفاق افگنی بین اقوام وزبان های دیگر کشور بدست آورده اند فقط کافیست امروز به اعضای کابینه ای کثیف اش را ببینید هستند تعداد واقعا انگشت شماری که از اقوام دیگر درمقام های دولتی به شکل به اصطلاح مردم سیاهی پالیز که تنها قدرت شان نصب کردن بعضی از دوستان وخویشان شان در مقام های درجه دو واکثرا در چوکی های که رول چندانی در اداره ورای دهی در دولت ندارند جا بجا سازند همه این مهره های سیاسی که در رده اول ودوم دولتی از دیگر اقوام قرار دارد بیک شکلی از اشکال توسط یک پشتون کنترول واداره میشوند بطور مثال در وزارت خارجه وزیر اصلی حکمت خلیل کرزی است نه ربانی. تنها با اتحاد وبیداری واعتماد در سایه قرآن ورحمت الهی میتوانید به پیروزی مقابل این مافیای قدرت که بیشتر از دونیم قرن خون این مردم را خورده اندنایل آیید به امید چنین روزی .

>>>   فقد بیشتر از یک تفرقه انداختن چیزی دیگری نیست

>>>   حالا که درک کرده اید که این یک دسیسه است هوشیاری وبیداری خود را حفظ نموده فریب دسیسه ها را نخورید
کاکه از کابل

>>>   عطانور از بیست سال پیش کوشش دارد که ازبک و هزاره. را نابود کند که چندین بار جنګ مسلحانه هم کرده است. و اګر دوستم ګلم عطا را جمع نکند یک ازبک را در مزار نخواهد ماند. چون دوستم حیثیت یک ریس جمهور را دارد. و عطا یک ... است. چطور این جرعت را کرده که عکس جنرال را پاره کند.
اګر عکس مسعود پاره هم شود باکی نیست....

>>>   جنگهای سال 1372 و1382 در کابل ومزار نیزکاری ارگ بوده هههههه این رامیگویند حقیقت مرد م اکاه اند بازی نه می خورند

>>>   اگر این قوم زور میداشت باید رهبر شان مخالفین از منطقه شان نابود میساخت ویا قسور از والی اسبق جوزجان میگرفت هدفم همدرد
بحرام

>>>   ملا منتظر وآماده است تاپهلوان ها کشتی گیری کنند
بعدا" به سرنوشت هردوی شان میرسد
سفری

>>>   اين هم آغاز خانه جنگي كه قبل از خروج قواي خارجي شكل ميگيرد.

>>>   اگر غني و اتمر موفق به اين كار شوند حماقت نور و دوستم را نشان ميدهد
زازي

>>>   هماهنگی ۲!
به نظر می رسد که پاره کردن عکس «دوستم» قبلن مهندسی شده بود، اگر غیر از این بود، چی گونه می شود در روزهای شاد نوروزی که همه به فکر رقص، پایکوبی و تفریح هستند، دست به چنین عملِ که باعث تنش شود بزنند و راه پیمایی کنند؟ آنهای که ادعا میکنند عکس ژنرال دوست هواداران استاندار بلخ پاره شده، یا دیگران را احمق می پندارند یا اینکه خود در کله چیزی به نام عقل و خرد ندارند!!!!

>>>   جای تسف است که چرا پافشاری ? ميخواهندکه مزارهم نا امن وبه ويرانه مبدل شود. عکس اگرپايين شده بود، دوباره نصب گردید، چرا وروی چه دليل پافشاری دارند تا وضع را خراب کنندو تروريستهاي گلبدین را زمینه دخالت آماده نمایند. هر خون که در مزار ریخته شود، بگردن این عقده مندان گماشته شده و رهبری آنها خواهد بود.

>>>   برادر محترم ماجراجویم!
جنگ اقغانستان جنگ قومی نه بلکه جنگ قدرت است در طی سه دهه فکر کنید که کدام قوم با کدام قوم و کدام تنظیم با کدام تنظیم در نه گردیده است در هرمقطع زمانی که منافع دو برادر باهم در تقابل قرار گیرد باهم در گیر میشوند

>>>   او مردم هوشیار باشید که فریب تان میدهند و بعداً پیشمانی سود ندارد.

>>>   هنوز پای منهوس گلبیدین داخل افغانستان نشده که همزبانان وهمفکران ان در صدد درز اندازی ونفاق افگنی بین مردم تاجیک وازبیک توسط افراد خود شان که در مزار وفاریاب وغیر جا ها اند دیگری کاری کرده نتوانسته اند که درز اندازی کنند به پاره کردن عکس های جنرال دوستم می خواهند که ولایت بلخ را با رویا رویی این دوقوم نا امن سازند وخودشان نفع برداری کنند باید به این توطعه ها وخیانت های بر خاسته از داخل ارگ توجه نکنند و سیاه رویی وپست فطرتی انها را در نظر داشته باشند باید چنین توطعه های دشمنانه انها را با دوستی ونزدیکی بیشر این دو قوم با هم خنثی کنند وبه شیطان صفتان نشان دهند که ما منافقین وشیادین را میشناسیم به هیچ وجه توطعه تان کار ساز نمیباشد اگر جناب والی صاحب بلخ اقای عطامحمد نور نمی خواست که عکس های جنرال دوستم در بازار نصب گردد از اول از نصب ان جلوگیری میکرد ضرورت به پاره کردن وبرچیدن ان نبود وهمچنان بخاطر تامین امنیت نه تنها که به اعضای حزب جنبش ملی بلکه به هیچکس اجازه حمل سلاح در ایام بر گذاری میله نوروز داده نشده است منافقین و شیادین ودشمنان پنهان قوم تاجیک وازبیک وهزاره وقتیکه دیدند دیگر کاری به تفرقه اندازی شان در بین قوم تاجیک وازبیک کرده نمیتواند به چنین کار خجالت بار کوچک دست زدند تا بتوانند که به مرام شوم شان برسند اما بدانند که شما قومگرایان لچک و شیطان را درک کرده اند که می خواهید بین ما اقوام برادر ودوست تفرقه اندازی کنید وخود تان نفع بردارید هر گز موفق نخواهید شد یکبار توطعه حذف ریاست اجراییه را و جا بجایی داکتر عبدالله را بجای جنرال دوستم و کناره ساختن دوستم را از سمت اش پخش کردند و رسانه یی کردند اما توطعه ودروغ پراگنی ونفاق افگنی شان کار ساز نشد اکنون توطعه دیگری را براه انداخته اند این توطعه شان هم افشا و زیر خاک شد دیده شود که بعدا چه توطعه های دیگری را در پلان دارند انشاالله انهم با درک وشناخت درست از دشمن مشرک خویش انهم خنثی خواهد گردید لعنت بکار شیطان .

>>>   مرغي درقفس زاده شده باشد از لانه اش بيرون شود آزادي برايش مفهوم ندارد ببيند دوستان اينها كساني استند فقط بخاطر پائين كشيدن تصوير جنرال دوستم مظاهره كردن اما جمعه خان همدرد قاتل ده ها جوان اوزبيك تصويرش بالاي شانه هايشان چرخ ميخورد اينها چقدر بيچاره اند توهين بر رهبرشان به دستور همين همدرد صورت گرفت اما احماقت از اين بيشتر نميشود.

>>>   دریا با آب خوردن کسی ناپاک نمیشود

>>>   لعنت خدا بر كساني كه عكس هاي اين ويرانگران وطن و دين را بر در و ديوار مياوزند، بايد شورواي ملي و كابينه فيصله نمايند كه از اين به بعد، كس و گروهي حق ندارد تصاوير سياسيون، و ......را جهت بازار يابي و منافع سياسي چاپ و توزيع نمايند. همه ميدانيم كه سالانه چندين نَفَر از اثر عكس هاي همين بتان به نوع اذيت و حتي به قتل ميرسند.

>>>   دوستم باید سر عطا را در زیر بغل اش کند در غیر ان شاید خود دوستم روز خوب نداشته باشد. چون این عطایی پوچ دشمن سی ساله دوستم است

>>>   تصــویر برای چی نتصب میکنند؟؟ آیا روز تـــــولـــــــــد جنرال صاحب دوستم بوده ؟؟؟؟ ایا انتخابات وکاندید شده ؟؟؟؟ نوروز است یا تچجلیل از دوستم وعطا؟؟؟؟

>>>   از آنجا که حلقه قومی ارگ و شخص رییس جمهور هنوز موفق به مهار دوقوم تاجیک و ازبک نشده اند، تصمیم گرفته شده است تا حرکات تحریک آمیز بیشتری بین این دوقوم به وجود آید تا از درگیری و مشاجره این دوم قوم با قوم تکیه زده بر ارگ کاسته شود.
ع

>>>   توهین تحقیربه هر نحوی که باشد مردود وبه وضعیت یپکر وطن مجروح ومخروبه ما زیان بار است اما به هواران جنبش قابل یاد اور است که درین وطن چه جنایاتی است که واقع نه شده سقوط ولایات ولسوالی های ها انتحار انفچار که جان صدها نفر را گرفت هیچ عکس العملی نماش نشان ندادند حال ممکن دشمن غرض اتش زدن تنفر وتعصب وجدایی قومی موظف شده باشد تا این دوپیکر را باهم بیاندازد واب به اسیاب دشمن بریزند وراه پیمایی براه میاندازند باز در اینده میبینیم که درنهایت سریال چه سرنوشت دوچار خواهند شد.....
صالحی

>>>   کله کار است که دسیسه را درک کند، که متاسفانه برادران ازبک ما آنرا ندارند.
حمید هزاره

>>>   افسوس به حالتان ازبکها ، شما مگر فراموش کردید که جمعه خان همدرد چی به سرتان آورد؟ آیا شهر شبرغان را پر از خون جوانان شما نکرد؟ شما هنوز فکر می کنید که جمعه خان همدرد یار و همرکاب شما خواهد بود؟ وای به حال شما...... شاهد باشید که این باند(حزب اسلامی و ارگ) شما ازبکها را به نابودی خواهد کشاند. من مطـمن هستم که اشرف غنی کاری سرتان کند که عبدلرحمن خان جدش نکرده باشد. شما را به دشمنی سایر اقوام تشویق کرده و شما هم متاسفانه کله نداید که از خرد خود کار بگیرید در نتیجه هزاران جوان ازبک را یکبار دیگر به نابودی خواهید کشاند.
حمید بلخی

>>>   اتحاد وهمبستگی اقوام وملیت های ساکن درکشور ضامن موفقیت ماست. همه اقوام باهم برابر ومحکوم کشور استبداد دولت های فاشیستی قبیله گراه را یکسان تجربه کرده اند . ارگ نشینان وحلقات فاشیستی انحصار گر قدرت از اتحاد اقوام درهراس اند منافع شان در ترقه وجنگ های بین اقوام وافتراق اقوام متحد سیاسی وملی میباشد این دسیسه هم یک کار پلان شده وسازمان داده شده از طرف ارگ خصوصا اشاره حنیف اتمر درتبانی با جمعه خان همدرد(قاتل ازبک ها در شبرغان درزمان ولایتش) صورت گربفه باشد تا ((تفرقه بانداز وحکومت کن)) یک فورمول انگلیسی در زمان استعمار انگلیس ها بین مردم انداخته شده بود .اکنون هم شاگردان وغلامان حلقه بگوش انگلیس در رده های بالایی دولت مسلط هستند وپلان های انگلیس را عملی وتطبیق منایند.
عالیجنابان جنرال صاحب دوستم واستاد عطا نور باید ازخویشتن داری ومدارا کار گرفته عمیق فکر وریشه اصلی موضوع را دریابند.
دربرابر داعش وطالب هردوی شمایان یک موضوع قاطع دارید آنها دشمن همه ما هستند. هرنوع اختلاف بین شما به نفع دشمن وبه سود حلقات فاشیستی ارگ وبلاخره به نفع طالب وداعش است.
بااحترام عبید.

>>>   برادران همه قومها برادرندویک ملتند نگذارید با اختلاف انداختن مغرضین به اهدافشان برسند
عبدالله از قندهار

>>>   این حمل غیر انسانی که در مزار شریف پیش آمده همش زیر پای جمعه همدرد این ....صفت که از قدیم ها باصلح و ارامش مردم ما دشمنی دیرینه دارد بوجود آمده است .مردم افغانستان آبدیده شدن خودشان پلیس اند یک اتفاق بیفتد. آخر فیلم را متوجه میشوند که به کجا وصل می باشد

>>>   دوستم اگر ملت خودرا واقعآ دوست دارد اول انتقام شانرا از جمعه خان بگیرد ای محصلین که درترکیه بنام روز شهدای جوزجان تجلیل میگرفتید چه شد انروز فراموش تان شد یا مردم را بازی میدادید ....
عثمان

>>>   آغای عطا محمد نور و طرفدارانش ار روشهای طفلانه استفاده میکنند. این سیاست نیست اوباشی است که از اوباشها متصور است. عطا محمد نور از محبوبیت دوستم در بلخ نگران است و با سرپرست بودن هم ترس از این دارد که طرفداران دوستم امپراتوری او را از هم خواخند پاشید. ولی امپراتوی با پاره کردن عکس حفظ نمیشود. نتیجه این عمل افزایش تنش و از همه بدتر عمل متقابل خواهد بود. سیاستمداران ما هم در مرجله کودکی سیاسی بسر میبرند. این همه سالها سبب پختگی سیاسی عطا محمد نشده است.
وحید کابلی

>>>   گرچه به همه هویدا است که تفرقه و نفاق افگنی بین اقوام باهم برادر ازبک ، تاجک و هزاره کار متعصبین ، شؤونیستان وفاشیزم پشتونیزم به همکاری ارگ نشینان متعصب وفاشست چون آقای اشرف غنی احمدزی ، حنیف اتمر ، ستانکزی ودیگر یاران قبله گرای شان میباشد ؛ اما به نظر من درین قضیه انگشت انتقاد به آقای دوستم ویاران جنبشی میباشد که درایام خجستهٔ میلهٔ نوروز چرا به توطئه های عقب پرده فکر نکرده و شکار جمعه خان همدرد ​(این قاتل ازبک های شجاع شبرغانی) گردیدند۰ آیا شورش و بی نظمی یک ولایت بزرگ فرهنگی بخاطر پاره نمودن یک عکس جنرال دوستم ارزش چنین یک عمل احساساتی را دارد؟ چرا در زمان ولایت آقای جمعه خان همدرد درشبرغان که خود آقای دوستم را از شبرغان خارج کرد ـ عکس العمل های به موقع صورت نگرفت ؟ طالبان که به ناموس آقای دوستم تعرض کردند وخود جنرال دوستم را تبعید به ترکیه وازبکستان نمود ، عکس العمل صورت نگرفت ؟ حالا با استفاده از فضای باز ودموکراتیک رهبری ولایت بلخ وشخصاُ جناب استاد عطا محمد نور که نصیب ساکنین بلخ باستان گردیده و دژ مستحکم درمقابل فاشیستان ووطن فروشان میباشد چنین اقدامات طفلانه وبدون ارزیابی عواقب آن صورت میگیرد؟ به همه معلوم است که اشرف غنی برای یک ساعت هم خواهان دوام کار وفعالیت و والی بودن آقای نور نبوده ونیست و نخواهد بود ، اما به کمک خدای بی نیاز وهمکاری مردم شریف بلخ نامی این شیرمرد آریائی نژاد به کرسی ولایت بلخ ماندگار بوده وفاشیزم افغان ملت با توطئه های جدید به خاطر برطرف نمودن آقای نور از کرسی ولایت دست به توطئهٔ جدید با همکاری حزب جنایتکار گلب الدین راکتیار ورهبری جمعه خان همدرد این قتل عام کنندهٔ ازبکان بیگناه ، زده که انشاءالله این توطئه خنثی گردیده وروی دشمان آرامی ، ترقی وآسایش اهالی بلخ باستان ، سیاه گردیده ونفرین انسانیت به آدرس حزب مزدور وفروخته شده به آی اس آی پاکستان یعنی حزب غیراسلامی راکتیار ودیگر قبله گرایان وتاریک اندیشان ستون پنجم صادرگردیده واتحاد ازبکها وتاجکها بیشتر از پیش مستحکم تر میگردد
لیلما یثرب

>>>   تمام اش حماقت و توطیه از داخل ارگ است. باید اقوام غیر پشتون هوشیار باشند.

>>>   سلام دوستان ماچیغدنفهم استیم واقعا عکس اوپاره شود آسما ن به زمین آمد چرا مافکرنمیکنم امروزهزاران نفرمیمرد کسی صداش درنمیادوقت که یک عکس پاره میشه سرصدامیکنیم ...به خاطر یک عکس .... ......باید......فکر...کرد.....دوستان ........خداوند به حالی ماغریبان کمک کند ...... درهمین باره چندین چندین نفرمیمرد ...ولی ...جناب دوستم ...زندش نمیکنه دوستم چی کارکردبرای فاریاب نفرهای شخسی آمدن سریک تفه بالا شودن به هرماه 15000هزاره ازمردم غریب بچاره میگره ماخودمان ...باید وطن خومان را بیسازیم اونهای که سرقدرت هچ کار برای دوستان مانمیکنه پس این حرف را بیگزارید کنار

>>>   سلام دوستان ما چیغدنفهم استیم واقعا عکس اوپاره شود آسما ن به زمین آمد چرا مافکر نمیکنم امروز هزاران نفرمیمرد کسی صداش درنمیاد وقت که یک عکس پاره میشه سرصدامیکنیم ...به خاطر یک عکس ....باید......فکر...کرد.....دوستان .... خداوند به حالی ماغریبان کمک کند ...... درهمین باره چندین چندین نفرمیمرد ...ولی ...جناب دوستم ...زندش نمیکنه دوستم چی کارکردبرای فاریاب نفرهای شخسی آمدن سریک تفه بالا شودن به هرماه 15000هزاره ازمردم غریب بچاره میگره ماخودمان ...باید وطن خومان را بیسازیم اونهای که سرقدرت هچ کار برای دوستان مانمیکنه پس این حرف را بیگزارید کنار

>>>   ولایت بلخ یگانه ولایتِ است که از هرنگاه نسبت به ولایات دیگر و حتی نسبت به کابل پیشرفت و ترقی را در بخش های مختلف مانند تسهیلات شهری، فرهنگی، امنیت و غیره را باخود داشته. این همه بدون سعی، تلاش و مدیریت درست نمیشود که جناب استاد عطا محمد نور در این راستا کاملن موفق بوده.
من مطینم اگر پنج هزار بلخی با دل و جان از شهر خود دفاع کند و پشت والی با خرد خود بایستند هیچ کسی و هیچ نیروی کاری کرده نمیتواند.
شرم باد به آنانیکه در ولایات نا امن کاری کرده نمیتوانند و در عوض با نیت بد و دستان پر از کثافت سعی برهم زدن نظم یگانه آستان آباد و امن را میکنند

>>>   به نویسنده مضمون نه اما به حماقت وابلهه گی نظر دهنده ها متحیرم برادراین دوستم و عطا سالهاست که سر موضوع کنترول مزار در کله یک دیگر زده اند دوستم در زمان کرزی با نداشتن نفوذ قابل ملاحظه خاموشی اختیار کرده بود اما حال وقت ان رسیده که درسی به رقیب دیرینه اش بدهد تاجک و ازبک هم به همان اندازه خایین و رهزن دارد به میزان که پشتون و هزاره مگر این صد ها تن پیرو و حامی دوستم نان میخورند و یا هم کاه ؟؟؟ که هر ان چیزی که به حواله نویسنده و بسیاری از نظر دهندگان ارگ نشینان بگوید اینها اجرا کنند اگر منطق وجود داشته باشد پشتون را که انتحاری بیسواد و نمیدانم چی انقدر توانی دارند که شما ملت های روشن فکر و ادیب و با دانش را را به جان هم به انداز نوش جان شان این یک گونه مد شده حکومت هر کار و نابخردی اش را به دوش پاکستان باید به اندازد و مردم هر مشکل را به دوش یک قوم خاص عجیب است

>>>   ازقدیم مانده:- اجل مورچه برسد مورچه بال وپرمیکشد وبلند پروازی میکند وخودرا زیرپای مردم میاندازه.
اجل عطاچور رسیده
قوماندان عطا محمدچور در روز دوشنبه 2حمل کاروان تظاهرات کنندگان به حمایت از جنرال دوستم ازولایت های فاریاب، جوزجان وسرپل آمده بودند ممانعت کردند واجازه دخول را به شهرمزار شریف نداده است.
روشنفکران

>>>   من از شنیدن این خبر نا راحت شدم زیرا این اخرین نیرنگ فاشیست ها در افغانستان است تا تنش را بین ازبک و تاجیک دامن بزند و خودش ماهی بگیرد ماهی گیری او به معنی این است از طریق راه اندازی جنگ و اختلاف بین این دو قوم خودش ابرا خت کند و ماهی بگیرد که این را اکنون هر تاجک و ازبک میداند که همه انها در خطر اضمحلال و نابودی قرار دارند هر روز توطیه های تازه براه است تا این دو قوم را که جلوی حرکات فاشیستی این ها را میگیرد و نمیگذارد افغانستان تجزیه و به پاکستان ملحق شود و جز واحد ادری پاکستان شود باید هم از طرف پاکستانی های داخلی که نان در افغانستان میخورند و کو کو را به نفع پاکستان میزنند این دسایس را دامن بزنند ولی کور خوانده اند که دیگر مردم هوشیار است و حال کسی احمق نمانده است تا اب را نا دیده مزه بکشد هرگز هیج تاجیک و ازبک هرگز راضی به اختلاف بین این دو قوم نیست و نخواهد بود دوستم میداند که اگر تاجک ها نمیبود زنده گی برای ازبک ها مشکل بود و هم چنین اگر ازبک ها نمیبود نیز زندگی برای تاجک ها دشوار بود برای جلوگیری از تجزیه افغانستان و برای جلوگیری از تشدید اختلاف بین اقوام و ملیت ها ساکن افغانستان باید همه با عزم و اراده اهنین بپا ایست و جلوی این فاشیست ها را گرفت در غیر ان هر دو ملیت نابود میگردد باید اگاه بود و برای انهای که اختلاف را دامن میزنند فرصت نداد و انها را سرکوب نمود در باغیس ما هرگز به چنین حرفهای بد بوی و تفرقه اور کسی گوش نمیدهد و هر گز نخواهد داد دشمن باید بداند که این اخرین نیرنگ و فتنه بوده است که بکار گرفته اید و درین فتنه نیز نا کام هستید مرگ بر همه کسانیکه بین دو قوم اختلاف می افکند این هم یکی از نمونه های شکست فاشیست در افغانستان است اگاه باشید که دشمن باز حمایت پاکستان های داخلی تا ارگ را در پشتیبانی با خود دارد هوشیار باشید مردم شمال اعم از تاجک و ازبک چون برادر باهم متحد شوید دشمن نتوانسته تا با جنگ بر این دوقوم تسلط یابد و استادان انگلیسی انها و امریکایی انها و مشاورین پاکستانی انها این دسیسه را براه انداخته است .
با احترام - رنجمل از بادغیس

>>>   ﺑﻠﺦ ﺁﺑﺴﺘﻦ ﺁﺷﻮﺑﮕﺮﻱ
ﺗﻠﻮﻳﺰﻳﻮﻥ ﺁﻳﻨﻪ ﺑﻌﻨﻮاﻥ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﺣﺰﺏ ﺟﻨﺒﺶ ﺑﻂﻮﺭ ﻣﺪاﻭﻡ ﺭاﻩ ﭘﻴﻤﺎﻳﻲ و ﺷﻌﺎﺭ ﺩاﺩﻥ ﺭا ﻋﻠﻴﻪ ﻭاﻟﻲ ﺑﻠﺦ و ﻫﻤﻜﺎﺭاﻥ ﺷﺎﻥ ﻧﺸﺮ ﻣﻴﻜﻨﺪ, اﺻﻞ ﺟﻨﺠﺎﻝ ﻫﻢ ﭼﻴﺰ ﺩﻳﮕﺮ اﺳﺖ ﻭﻟﻲ ﻋﻜﺲ ﺑﻬﺎﻧﻪ ﺷﺪﻩ.
ﻭاﻟﻲ ﺑﻠﺦ اﺳﺘﺎﺩ ﻋﻂﺎ ﻣﺤﻤﺪﻧﻮﺭ اﺯ ﺷﺨﺼﻴﺖ ﻫﺎﻱ ﻣﻬﻢ ﺩﻭﻟﺖ و اﺯ ﺳﺮاﻥ ﺟﻤﻌﻴﺖ اﺳﻼﻣﻲ اﺳﺖ ﻛﻪ ﺣﺎﻣﻲ ﺑﺰﺭﮒ ﺩاﻛﺘﺮﻋﺒﺪاﻟﻠﻪ ﺑﻮﺩ
اﻳﻨﻜﻪ ﺟﻨﺒﺸﻲ ﻫﺎ ﺑﻬﺎﻧﻪ ﻋﻜﺲ ﺭﻫﺒﺮﺷﺎﻥ ﺭا ﮔﺮﻓﺘﻪ و اﺯ ﭼﻨﺪﻳﻦ ﻭﻻﻳﺖ ﺩﻳﮕﺮ ﻟﺸﻜﺮ ﻛﺸﻲ ﺩاﺭﻧﺪ و ﺣﺎﻣﻴﺎﻥ ﺭﺳﻤﻲ و ﻏﻴﺮ ﺭﺳﻤﻲ ﺩﻭﺳﺘﻢ ﻫﻢ ﻫﺮ ﭼﻴﺰ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺩﻫﻦ ﺷﺎﻥ ﺁﻣﺪ ﻣﻴﮕﻮﻳﻨﺪ, ﭼﺮا ﺩﻭﻟﺖ و ﺑﻮﻳﮋﻩ ﺭﻳﺲ اﺟﺮاﻳﻪ ﺧﺎﻣﻮﺵ اﺳﺖ و ﻧﻆﻢ ﺩﻭﻟﺘﻲ ﺑﻠﺦ ﺣﻤﺎﻳﺖ ﻧﻤﻴﻜﻨﻨﺪ و ﺑﺨﺎﻃﺮ ﻋﻜﺲ ﻳﻚ ﻧﻔﺮ ﭼﻨﺪﺷﻬﺮ ﺭا ﻧﺎ ﺁﺭاﻡ ﻛﺮﺩﻩ اﻧﺪ.
ﺗﻨﻬﺎ ﮔﺬاﺷﺘﻦ اﺳﺘﺎﺩ ﻋﻂﺎ ﻣﺤﻤﺪ ﻧﻮﺭ اﺯ ﺟﺎﻧﺐ ﺩﻭﻟﺖ ﻣﺮﻛﺰﻱ, ﺑﺎﻋﺚ ﺩﻟﺴﺮﺩﻱ و ﺧﻮﻑ ﻭاﻟﻴﺎﻥ ﻧﺎﺗﻮاﻥ ﺩﺭ ﺳﺎﻳﺮ ﻭﻻﻳﺎﺕ ﺧﻮاﻫﻨﺪ ﺷﺪ ﻛﻪ ﺷﺎﻫﺪ ﺗﻀﻌﻴﻒ اﺩاﺭاﺕ ﺩﻭﻟﺘﻲ ﺧﻮاﻫﻨﺪ ﺷﺪ.
فهيم كوهدامني

>>>   نظر به تجربه چند روز پیش انتخابات دوطرفه میزنه دوستم .اعتماد نکنید فقط ۲۴ ساعت برایشان وقت داده که خود را اصلاح کنند غیر آن خوب یک گوشمالی در کابل بلخ و هرات برای شان داده شوه

>>>   تنش میان رهبران و صف آرایی در برابر همدیگر بخاطر یک تصویر شان، پیام واضحی را میرساند و آن اینکه اینها انسان ها را به اندازه ی یک تصویر خود شان و یا پاره کردن تصویر حریف شان اهمیت نمیدهند. امروز اگر این غایله خاموش گردد، فردا منجر به خون ریزی خواهد شد و ده ها انسان ساده لوح فاریابی و جوزجانی خون شان در پای آن خواهد ریخت.
برای اینها بیشتر از جان مردم، قدرت و تصویر خود شان مهم است زیرا در صف آرایی و جنگ، فرزند و برادر و اعضای خانواده ی خود شان حضور نخواهند داشت و فقط چند فرد عادی قربانی میشوند و فرزندان و والدین شان به غم خواهند نشست نه رهبران. فردا که فرزند و خانواده ی قربانیان بی سرپرست شدند، کسی سراغ شان نخواهد آمد و زنان شهیدان برای گذراندن روزگار و نان و نفقه ی فرزندان شان یا دست به گدایی میزنند و یا عزت و حیثیت شان را میفروشند.

>>>   يك گپِ مفت
آشوب و دهن كجي جنرال دوستم در شمال كشور قطعن يك نتيجه ي نهايي خواهد داشت و به ضرر دو فردِ مشخص خواهد انجاميد:
نتيجه اينكه اين دهنكجي، سقوطِ بي دردِ سرِ حكومت وحدت ملي و الحاصل از دست دادنِ چوكي هاي باد آورده ي جنرال دوستم و اشرف غني را در پي خواهد داشت.
البته تاوان اين دهنكجي را پس از مليشه هاي پاچه كشال جنرال دوستم و نفري هاي پسرش باتور جان، مردم بيچاره و بدبختِ افغانستان خواهند پرداخت.

>>>   آيا آماده ي دفاع از والي فرزانه ي بلخ هستيد؟
او تنها نيست، مردمش در كنارش خواهند بود.

>>>   پاره کردن عکسهای جنرال سایب دوستم کارافراتهای اخمد
شامسوداست وشورای نظاراست زورشان به خودجناب
دوستم سایب نمرسه عکسش به شماچی کرده پاره مکنید
مردم ماهم طرپدارای دوستم سایب جواب دندان شکن میتم
به شورای نظار بازببینید..
قدربیگ

>>>   اگر قرار باشد کسی از کسی باز پرسی کند سخت در برابر کسانی قرار می گیریم که عکس آمر صاحب شهید را پاره کرده و بی حرمتی کرده بودند و جواب دندان شکنی برای شان می دهیم...
تا یاد شان باشد که بچه های شمال و شمالی تا چی اندازه راه آمر صاحب شهید را ادامه می دهند...
هوشیار باشید کسی از سترجنرال استاد عطامحمدنور باز پرسی کرده نمی تواند...

>>>   سلام به دوستان.دوستم اگرشخص خوب وکارکن بود و از
مقام خودبرای رفع مشکلات وبیروزگاری مردم استفاده میکرد
مقام معاون اول ریس جمهورکمترازریس جمهورنیست
حالاریس جمهوربیکاره باشداین معاون برای چی است یااین
ریس اجرایه ومعاونش به چی دردمیخوردکه همه مردم از
دست جنگ وبیکاری وبیروزگاری اه وفغانشان به آسمان برامده
پس معلوم است که هیچکسی برای بهترشدن حال
مردم تلاش نمیکنندضرب المثل داریم که گفتن در آب قلخ
بان تیرشوو برای افغانستان هیچ کسی کاراساسی نمیکند
هیچ کسی دلسوزانه و واقعی کارنمیکند...
شمس

>>>   منابع گزارش میدهند که هواداران جنرال دوستم بر معترضان در فاریاب حمله کرده و شماری را کشته و زخمی ساختند. این خبر و عکس هایی از رویداد امروز فاریاب در صفحات اجتماعی بازتاب داشته است. منابع میگویند که هوداران دوستم در مرکز شهر در منطقه ای به نام سنایی در میان انبوهی از مردم راکت شلیک کردند. از تلفات دقیق خیری تیست. تماس های مکرر رونامه ماندگار با مسوولان ولایت فاریاب بی نتیجه ماند.

>>>   سلام.
مسئول همه پرابلم ها عطا محمد نور است .چرا عکس دوستم یا مسعود وغیره را در شهر وبازار ویا دفاتر دولتی نسپ شود. خلاف قانون است. صرف عکس رئیس جمهور ویا پاد شاه در صورت لزوم باکی ندارد. بد پختانه از ضعف دولت ،مرده هاوزنده ها ، زور مندان وجنایتکاران بخاطر اهداف وبقای خود هر کاره اند.
سمع.از کابل.

>>>   عقل سیلم حکم مینماید که کسی تصویر شخصیت ها را در منطقه ای خود پاره نمیکند وباز با پاره کردن تصویر نمیشود قدرت نمای نمود حتی دشنام زدن وبد ورد گفتن مخالف را اسلام اجازه نمیدهد خصوصا انهای که از سوی یک کتله ای بزرگ از اتباع کشور به او علاقه دارند ویا به او محبت میورزند اگر مسببین اصلی ارگ است ویا خارجی ها ویا این عمل یک پلان بسیار وسیع میباشد باید بزرگان هردو طرف از سنجیش دقیق کار بگیرند واب به اسیاب دشمن نریزند وقتی این نوع اعمال تقبیح میشود واز اجرای ان بیزاری بعمل می اید کافی است دیگر دامن زدن به اختلاف ها وتنش ها به نفع هیچ طرف نیست ونخواهد بود
تبنگ چی

>>>   کسی به تو می گوید، خود را از بام به پائین بینداز. اگر تو این کار را می کنی، بعد فریاد نزن که گناه از طرف مقابل بود.
شاید تحریک از طرف مقابل باشد، اما حماقت از خود توست که به گفت او خود را به پائین پرتاب کردی. اینها از جنگ های داخلی مجاهدین در کابل، که به قتل 56 هزار کابلی تمام شد، هیچ نیاموختند.
زهی حماقت!

>>>   ای ملت خواب برده تاچه وقت مثل مال ومتاع بمصرف میرسید وخودرا قربانی آدم فروشان قرن ۲۱می سازیدآ ها ازشما بخاطرم بم منفعت شخصی بنام قوم وزیان سودمیبرندآگاه شوید
همزه شیرین تگابی

>>>   رقاصه های بلخ. پنچرمین های پنجشیر. خشتک کشال های هرات وقت ان رسیده که باید حساب بدهید. و تمام چور وچپاول که در این بیست سال کرده اید به دولت تسلیم دهید در غیر ان این جنرال دوستم. در غار موش هم شمارا نخواهد ماند.

>>>   به ان نجس ايكه عكس مسعود بزرگ را پاه نموده بايد بداند كه بدون ان شخصيت أصلا دوستي امروز وجود نمي داشت ،
زازي

>>>   لطفن آب در آسیاب دشمن نریزید۰
اوزبیک ها، تاجیکها، هزاره ها، ترکمن ها دوشمن تمامیت خواه و مشترک خود را بشناسید و بخاطر کار چند تا احمق و اوباش دشمن مشترک و در کمین خوابیده خود را خوش نسازید۰

>>>   آرامش خود را حفظ کنید و از عقل کار بگیرید۰
پاره کردن تصویر های جنرال دوستم کار اوباش ها است و از این کار تنها عناصر قبیله که دشمن مشترک ترکتبار ها، تاجیک ها، و هزاره های کشور است مفاد میبرند۰
دوشمن مشترک تان را بشناسید و بخاطر کار چند تا احمق و اوباش دشمن مشترک در کمین خوابیده خود را خوش نسازید۰
هوشیار باشید۰ پیروزی ما در اتحاد ما است۰

>>>   لطفن تیشه بر ریشه خود نزنید۰
درین جنگل اوغانستان کمتر کسی ادعای پاک بودن مطلق را میتواند و هیچ قومی هم اکثریت نیست که بتواند ادعای تمامیت خواهی کند۰
هزاره ها، تاجیک ها، ازبیک ها، ترکمن ها، و غیره باید بدانند که درین معادله تمامیت خواهی پشتونها هر کدام آنها جدا جدا بازنده هستند۰ این نکته حیاتی است که تمام قوم های غیر پشتون باید خصومت های مختلف گذشته بین هم را کنار بگذارند و باید سخت باهم متحد شوند تا بتواند برضد تمامیت خواهی پشتون ایستادگی کنند۰
این نکته حیاتی را نمیشود با جنگ و گلایه ویا رویه منفی بالمثل به یکدیگر آموخت۰ درینجا ازخودگزری، تحمل، و ایثار کار است۰

>>>   خدا از تحصيل كرده اش نجات بدهد تان انقدر كله خام و نفهم كه چي بگويم يك نمونه بارز اش افسران اين قشر در ارتش هستند نه كادري شان ادم است نه غير كادري شان فقط و فقط قلدنگ بلدنگ
فهيم

>>>   حضور دوقوم بزرگ وصاحب قدرت در شمال موجب امنیت وثبات نسبی در شمال شده ، پس فاشیزم در کمین نشسته تا با اختلاف ایجاد کردن بتوانند اقتدارشان را حفظ کنند، جنرال دوستم باید از روند تاریخ بومی عبرت بگیرد یاد آنروز های را به خاطر بیاورد زمانیکه قبیله با کمک بادارانشان به شمال هجوم آوردند آن موقع تمام هوطنان ازبیک ما را در تخار ومزار قتل عام کردند وهست و بود شان را چپاول کردند پس حیات ومنافع هر دو قوم در حضور یکدیگر زنده است در غیر به زودی نابود میشوید.

>>>   کارهای احمقانه و قدرت نمایی های بی جا، وا به حال کسانی که حماقت کرده کشته شدند.

>>>   تصور من از وضيعت شما آنست كه شوراي هماهنگي ديگري به اشتراك دوستم ، افراد حزب اسلامي به همگاري جمعه خان همدرد بخشي از گروه طالبان به همگاري شوراي امنيت و بخشي از شاخه حزب وحدت به رهبري خليلي زير نظر كشور تركيه بخاطر بر انداختن استاد عطامحمد نور و بعداً شمال در جريان است .
با اين مسله نبايد به نظر كم ديد و اين مسله را جدي بايد گرفت .

>>>   خدا شما ها را شفاء عاجل بده. این جنگ و دعوا چی ربط به پشتون ها داره از روزی که جنرال دوستم معاون اول شده و با اشرف غنی احمد زی یکجای شده .عطا دزد و تیمش همیشه کشش میکنه که دوستم را نابود کند...
ثریا اتریش

>>>   عطا واقعا کار بدکرد. جنرال دوستم مردم دوم افغانستان است و همیشه مردانه وار از خاک و کشور خود دفاع کرده جنرال صاحب دوستم .شخصا به شمال افغانستان رفت و از حیثیت و ناموس خود در برابر تروریست ها دفاع کرد .آما .عطا که ده سال بلخ را قبضه کرده و ان را میراث پدری خود میداند چز دور چپاول و غضب زمین های دولتی و مردمی چ کار دیگه کرده .تمام شهر مزار به نام خودش و زن و بچه‌هایش کرده .
حمید بغلانی غیر ازبیک


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است