آغاز سال تحصیلی جدید با حضور رییس جمهور
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۱    ۱۳۹۵/۱/۳ کد خبر: 113730 منبع: پرینت

سال تحصیلی جدید امروز 3 حمل 95 با حضور رییس جمهور، حامد کرزی، وزیر معارف و جمعی از معلمین، استادان و فرهنگیان برگزار شد.

رییس جمهور در ابتدای سخنان خود از معلمین و از جناب کرزی به دلیل پایه گذاری اساس و بنیاد معارف تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، اشرف غنی گله گذاری معلمین که یک معلم را به عنوان رییس جمهور انتخاب کرده و وضعیت نظام تنغییر نکرده را حق به جانب دانست و خود را مشروط اعلام کرد. وd نوید داد که امسال نمره کامیابی در نظام اموزشی خواهد گرفت.

وی مردودیت خود را ساختار و کردار وزارت معارف دانست که از نظر کمیت ساختار آن تغییرات بسیاری داشته اما از نظر کیفیت آن را یک مشکل بنیادی در وزرارت معارف و اموزشی دانست.

وی معلمین را به تشویق دانش اموزان در جهت رشد و شکوفایی فرا خواند و افزود: باید محبت به وطن اساس آموزش به دانش آموزان قرار گیرد.

رییس جمهور در ادامه سخنان خود افزود که مساوات زن و مرد افغان باید در وزرات معارف کشور عملی شود و همچنین گفت: آینده کشور و وحدت ملی افغانستان به وزارت معارف تعلق دارد.

اشرف غنی ناتمام ماندن ساختاری 650 مکتب و غصب زمین های وزارت معارف را عدم مدیریت کافی در این زمینه دانست.

همچنین اشرف غنی دانش آموزان افغان را از نظر استعداد بی نظیر خواند و تعهد داد که سال تحصیلی جدید یک سال کامیاب برای وزارت معارف خواهد بود.

کد (22)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   امسال ارقام مکاتب خیالی و معلمین خیالی پاروک وردک را از سرجمع بیرون کنید وهرچه هست حقیقت را بگوئید
ر

>>>   مساوات وبرابری را نه تنها که جناب ریس جمهور بین زن ومرد در نظر داشته باشد با عین مطلب مساوات وبرابری بین تمام اقوام هم از پشتون وتاجیک و هزاره واوزبیک وسایر اقوام دیگر را باید در نظر داشته باشد ونه تنها در حرف بلکه در عمل مساوات وبرابری وعدالت اجتماعی را بدون در نظر داشت قوم وزبان وسمت و منطق وحزب وتنظیم گروهی نشان دهد تا مردم باورمند به حرف شان گردند تنها حرف در محافل ومجالس بدون عمل کافی نیست .

>>>   آغای کرزی بنیان گذار معارف در کشور نیست بلکه آن را ویران کرده است. تفکر افراطی طالبی در زمان او در معارف و دانشگاه ها نفوذ نمود. مکاتب ما از مدرسه های اسلامی فرق ندارند. حتی در نصاب دانگشاه ها نیر حدود 50 در صد مضامین دینی است و برای مضامین مسلکی اصلا وقت نمانده است.
ملا بیغم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است