ملا رسول در پاکستان بازداشت شده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۶    ۱۳۹۵/۱/۳ کد خبر: 113733 منبع: پرینت

شنیده می‌شود که ملا رسول، رهبر گروه انشعابی طالبان که در مخالفت با ملا اختر محمد منصور قرار داشته چند روز پس از آنکه از اعلام برای گفتگو با دولت وحدت ملی افغانستان خبر داد، توسط نیروهای امنیتی پاکستان بازداشت شده است.

ملا رسول اخیرا در پیامی گفته ‌است اگر حکومت افغانستان مذاکره با ملا اختر منصور را قطع کند او حاضر خواهد شد در میز مذاکره با حکومت افغانستان بنشیند.

رسانه‌های محلی پاکستان گزارش داده‌ اند که ملا رسول در اوایل ماه جاری میلادی مدت کوتاهی پس از آنکه وارد پاکستان شده توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌ است.

به نظر می‌رسد ملا رسول در مورد گفتگو با حکومت افغانستان موضع متعادلی را اتخاذ کرده بود ضمن اینکه با ملا اختر منصور به شدت مخالفت می‌کرد.

پیش از این ملا رسول گفته بود که در آغاز تصور می‌کرد با تمام گروه‌های طالبان گفتگو می‌شود اما وقتی دیدند حکومت افغانستان تنها در صدد گفتگو با ملا اختر منصور است تصمیم گرفته گفتگو نکند.

درگیری‌های شدیدی بین گروه‌های مربوط به ملا اختر منصور و ملا رسول از چندین ماه پیش به این طرف جریان دارد و گفته می‌شود در آخرین درگیری‌ها در هرات ده‌ها تن از طالبان کشته شده‌اند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   معلوم میشه که پاکستان و امریکا خواستار صلح در افغانستان نیست

>>>   ملای جاهل تا حال پاکستان را نشناخته ؟؟؟؟

>>>   هر گروه وجنگجوی که بخواهد با دولت افغانستان در راه اوردن صلح قدم گذارد چون مرگز اصلی تمام ترورستان وجنگجویان در پاکستان وزیر نظر نظامیان پاکستان است بدون شک ان شخص ویا گروه از طرف ای اس ای بازداشت میگردد وزندانی میگردد که مثال زنده ان بازداشت ملا رسول از طرف ای اس ای پاکستان را میتوان یاد کرد پاکستان دروغ میگویند که ماگروه های طالبان ترورست ویا سایر گروه های ترورستی دیگر را وادار ملسازیم که در میز مذاکره با دولت افغانستان بنشینند واین هم یک فریب است که گروه طالبان به رهبری ملا منصور گفته چون دولت افغانستان بعوض تماس با این گروه با پاکستان در اوردن صلح تماس گرفته و فکر میکند که ما تحت تاثیر پاکستان هستیم در حالیکه نه تنها مردم افغانستان برایشان ثابت است که ترورستان طالبان هسته گذاری ان در پاکستان توسط ای اسای شده وتمام رهبری جنگ طالبان را ای اس ای ونظامیان پاکستان به عهده دارند .

>>>   اگر افغان هست در چتلستان چه میکند؟

>>>   نه کل ماند نه کدو خاک بر سر هردو.لالا.

>>>   از خداوند خواستاريم تا به دعا ي مردم مظلوم افغانستان لبيك بگويد، و يكي يكي اين ملا هاي مزدور و وطن فروش را مانند ملاي كور شان بدست بادار شان پاكستان كثيف و تروريست پرور محكوم به مرگ كرند. شر اين ملا ها را هرچه زودتر پرچيند تأمردم اين وطن نفس راحت بكشند امين يا رب العالمين......

>>>   حالا وقت ان است كه تمام افراد ملا رسول اخوند به پاكستان بروند و خود را به خاطر ازاد كردن جناب اخوند قربان مايند يعنى روز بيست انتهار و بيش از بيست حمله به تاسيسات نظامى وارگانهىاى نظامى پاكستان أجراع نمايند. تا چتل استانى ها و رهبران انها بدانند كه با كى طرف استند.
ح. ع

>>>   این طالب نما ها آنقدر جـــــــــاهـل هستند که در طول چهل سال هنوز پاکستان را نشناخته اند! در مقابل کاندید آی اس آی که ملا اختر است ایستاد شدن یعنی خود کشی ! در پاکستان بودن وبا دولت افغانستان بدون مشوره آی اس آی قصد مذاکره داشتن یعنی خودرا کاندید زندان ساختن!
فکر میکنند پاکستان عاشق آنهاست واز روی دلسوزی وخیرخواهی برای شان دال وکلدار میدهد ! حالا گوش شما بازشد؟؟ فهمیدید خلیفه کی است؟؟ حــــــد خود را نشناختن ونظر دادن خودرا چیزی شمردن سر شمارا زیر بال شما میکند !
شما تنها گاو شیری برای پاکستان هستید نه براغی نظر دادن ومذاکره واین حرف های کلان!
ر

>>>   کارنیک وپسندیده.
ع

>>>   برای شورای عالی صلح کار پیدا شد. برای اوردن صلح خو چیزی نتوانستند برای آزادی او تلاش نمایند.
احمدی

>>>   هر دو نو کر بیگانه ها است اگر افغان باشند با ید برای ابادی وطن خود فکر کرده از خصومت دست کشید ه وارد مذا کره شو ند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است