ابلیس پیروز مست
همان حلقات شیطانی و ابلیس های پیروز مستی که تاب و توان دیدن اتحاد و برادری دو قوم ترکتبار و تاجیک تبار را ندارند این عمل شیطانی و رذیلانه را سازماندهی کرده اند 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۹    ۱۳۹۵/۱/۳ کد خبر: 113735 منبع: پرینت

گمان نمی کنم جناب استاد عطا استاندار بلخ فرمان داده باشد تصاویر جناب جنرال دوستم معاون اول دولت را بردارند.
گمان نمی کنم رهبر و بنیادگذار جنبش ملی اسلامی دستور داده باشد تصاویر قهرمان ملی افغانستان را فرو بکشند و پاره کنند.

بارها از زبان ایشان شنیده ام که از جای خالی فرمانده احمدشاه مسعود قهرمان ملی، ابراز دلتنگی و تاسف کرده اند. البته بعد از اینکه معاون اول شده اند ایشان را از نزدیک ندیده ام و ملاقاتی نداشته ام و نمی دانم حالاچه نظری دارند.

به هرانجام برچیدن و پاره کردن عکس ها قطعاً کار عوامل نفوذی حلقات فاشیستی و انحصار طلبان شوونیست است.
عده ای در هر دو سوی این تنش مدعی اند که آنچه انجام یافت عمل قصدی و سازمان یافته بوده است.
من نیز شکی ندارم که این توطیه سازمان یافته و طبق برنامه ای از قبل است اما باور من این است که همان حلقات شیطانی و ابلیس های پیروز مستی که تاب و توان دیدن اتحاد و برادری دو قوم ترکتبار و تاجیک تبار را ندارند این عمل شیطانی و رذیلانه را سازماندهی کرده اند.

جناب جنرال دوستم و جناب استاد عطا به خوبی می دانند که کشاندن جنگ و ویرانی به شمال و شمال شرق از اهداف اصلی دشمن است. من بارها نسبت به این برنامه ی شوم دشمنان هشدار داده ام. به راستی چه جنگی می تواند ویرانگر تر و تراژیک تر از جنگ میان دوقومی باشد که ستمگری ملی را تا اعماق جان تجربه کرده اند.

اکنون مسایل مهمی در برابر ما قرار دارند: سلطه ی فاشیستی ای که تمام و کمال درحال برگشت و تحکیم پایه های اقتدار جهنمی خویش است.
هویت های قومی ای که همچنان جایگاه شان در کارت ها یا تذکره های هویت معلق است.
سمبول های تحمیل شده ای که هیچکدام مان خود را در آنها تماشا نمی کنیم.
زبان های مادری ای که حق استفاده از واژگان آن را نداریم.
تقدیری که دیگران برای ما می سازند.
نام هایی که دیگران بر ما می گذارند.
استان ها، دهکده ها، شهرک ها و بندرهایی که سالها است نمی توانیم آنها را به نام های"سبزوار"، "قره تپه"، "بوی نیقره" و"قزل قلعه" (نام های تاریخی شان) فرابخوانیم و صدا بزنیم...

آری! بی حرمتی به عکس ها و تصاویر بزرگان کار شریرانه بود اما شرارتی بود که دشمن سازماندهی کرد، تا آتشی برافروخته شود، دوقوم برادر و هم سرنوشت باهم به نبرد برخیزند و به سادگی راه های اشغال سرزمین ها و مردمان ما را در شمال و شمال شرق هموارسازند و به خاطرهمه ی جسارت ها، قیام ها، جنبش ها و نافرمانی ها که منجر به سقوط سلطه ی چند قرنه ی فاشیزم و شوونیزم شد با قساوت و بی رحمی و طعن و تسخر از ما انتقام بگیرند، برنامه و پلانی که اتحاد مستحکم این دوقوم بزرگ به شمول قوم بزرگ هزاره در چند دهه ی پسین مانع تحقق آن بوده است.

از انگشت شمار سخنان احساساتی که بگذریم اکثر جوانان در صفحات اجتماعی با فروتنی و خواهش های خردمندانه خواهان پایان دادن به این تنش شده اند، درحالی که در این طیف می بایست آتش احساسات شعله ور می شد. برعکس
تعقل، خرد و دوراندیشی ی این جوانان عزیز هشدار دلسوزانه ی است که پیر مردان تجربه و سیاست می باید از آن بیاموزند آنرا جدی بگیرند و به آن احترام بگذارند. پختگی این جوانان مرا امیدوار ساخته است که می توانیم دستا دست به سوی تحقق عدالت اجتماعی و ملی به پیش برویم.

به هرحال! همه را فروتنانه به خویشتنداری و تحمل و مدارا دعوت می کنم.
به دست خود خانه های خود را آتش نزنید. از خرد و عقلانیت سیاسی به دور است خود به دست خود زمینه ی اسارت خود را برای دشمن فراهم سازیم.
آدم های عاقل از شر کوچک چشم می پوشند تا منافع و مصالح بزرگ در آتش شر بزرگ نابود و خاکستر نشود. عقلانیت حکم می کند اهم و مهم کنیم.

دشمنان هم اکنون تیرهای شادیانه می زنند از آنچه تاهم اکنون اتفاق افتاده است خوشحالند. اگر خدای نخواسته جنگی در بگیرد در نهایت فاشیست ها و شوونیست ها پیروز می شوند نه اوزبیک ها و تاجیک ها و اقوام تحت ستم.
درین صورت نتیجه پیشاپیش معلوم است.

بار دیگر هشدار می دهم. باید بگویم انتقادهای کماکان پا برجایند. پراگندگی، معامله های کوتاه اندیشانه ی شما بزرگان کمر فاشیزم و شوونیزم قبیله را چندین بار و محکم بسته کرد و به آن جان تازه بخشید بیش از این ویران مان نکنید به صورت تهوع آوری ویران، سرگشته و در معرض خطر و حاشیه نشینی سیاسی قرار گرفته ایم.
دیگر بس است.

داکتر لطیف پدرام


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   تحلیلی کاملآ خردمندانه و عالمانه ، ولی کو گوش شنوا آقای پدرام که به حرفهای شما گوش نماید ، حقیقتآ اقوام تاجیک ، ازبک و هزاره در نتیجه معاملات پنهانی رهبران قومی و پول پرست خویش به این روز و روزگار دچار شده اند .
کوه کن

>>>   اگر اعمال انجام داده شده آنچه دوطرف ادعای آنردارند سازماندهی شده از جانب جنرال صاحب دوستم ویا عطامحمد نور بوده باشد که من شخصن معتقد به این امر نیستم خیانت بزرگی خواهد بود در برابر دوقوم باهم برادر. دشمنان داخلی وخارجی در کمین نشسته اند تا همبستگی دو قوم را که مشترکن برعلیه طالب وتوامیت خواهی عده عظمت طلب رزمیده اند برهم زنند. مدعیان رهبری دوطرف جدن متوجه این امر باشنددر غیرآن نزد مردم وتاریخ روسیاه وخجل خواهند ماند
کوهستانی

>>>   شما خود یک انسان فرومایه هستید که از منافقت و راه های ذلیل میخواهید به چشم مردم خاک بیندازید.
عطا نور این مافیای بزدل. سالها حق مردم قهرمان ازبک را در مزار پای مال کرده و حقوق تمام اقوام. ازبک. ترکمن. هزاره. وپشتون را زیر پا کرده و میخواهد که مزار را برای خود شخصی %D

>>>   یقینا امیدوارهستیم که مردم کشور بیدار شوند اتحاد صلح نسبی که وجود دارد باید حفظ شود اینکه مغلوب دسایس بیگانه ها بالای این سرزمین دارند نشویم
ظهور فضلی

>>>   اما از سخنان عده از مردم بخوبی معلوم میشود که بجای سخن گفتن از اتحاد مردم افغانستان(افغانها)از قوم, وقوم گرایی صحبت میکنند که در حقیقت نقش ابلیس را بازی کردن است نه چیزی کمتر از آن. آیا فکر نمیکنید که در هردو طرف قضیه همه اقوام افغانستان به نحوی دخیل اند؟ پس صحبت کردن از قوم گرای در حقیقت بازی کردن نقش خبیث شیطانی از طرف رحمان نماها است.
فاروقی از فاریاب

>>>   تهمت مانند زغال است اگر نسوزاند سياه ميكند.

>>>   انچه را که اقای پدرام نوشته کاملا درست وبجا فرموده است و به تایید از ان خواهش ام از از رهبران اقوام بزرگ تاجیک تبار واوزیک تبار اینست که به این توطعه سازماندهی شده فاشیزم درون ارگ متوجه باشند ودوستی همیشگی شانرا مستحکمتر سازند تا به دشمنان درزانداز فهمانده شود که هیچ توطعه تان کار ساز نیست ما اقوام را هیچکس از هم جدا کرده نمیتواند وبه هر فریب ونیرنگ که خواسته باشید که بین ما نفاق افگنی کنید با شناختی که از شما داریم هیچ توطعه تان کار ساز بوده نمیتواند اتحاد واتفاق ما همیشه مستحکم وپا بر جا است زنده وجاودان باد دوستی و همبستگی وبرادری وهمزیستی مسالمت امیز با تمام اقوام ساکن در کشور و بخصوص اقوام ازبیک وهزاره وتاجیک لعنت بر دشمنان ما توطعه گران فاشیست .

>>>   اگر قانون باشد معاون ريئس جمهور چرا عكس خودرا درهرجا نصب كند معلوم است قانون جنگل است دركشور ما !
خود دوستم چرا تماما لوحه هاي ادارات دولتي را به ازبكي وانگليسي تحرير كرده است
اگر اكثريت واقليت باشد در جوزجان هرگيز ازبك اقليت است بايد اكثريت تركمني نوشته مي شد كه اكثريت است !
اينها بهانه دوستم سرباز خود فروخته روسيه است به هر نام تشنج مي خواهد چون بدون جنگ او سواد ندارد كه در اداره دولتي كار كند
هركس عكس اين را نصب مي كند بي ايمان است صد افرين بر دستان ان مجاهد عكس اين معامله گر رادوركرده !!!
جوزجاني .

>>>   من یکی ازهواداران ژنرال عبدالرشیدوستم هستم بدون شک دشمنان قوم ازبیک وقوم تاجیک درسدد ایجاد بی اتفاقی بین قوم ازبیک وتاجک هستند بزرگان ما باید ازنهایت مدارا وحوصله مندی کارگیرند خدای نخواسته جنگ افروزان باعمل شیطانی شان نایل آیند موفق خواهندشد بانفع باداران شان وضعیت ساسی صفحات شمال کشوررا تغیردهند.
تشکرآقای پدرام شما یگانه پشتبان مردم ستم دیده ظلم
دیده قوم ازبیک وتاجیک هستید من بشما مینازم
رستم "مردان" ازکندز

>>>   هر چه باشد گذشته فراموش نميشود، اين دو نَفَر هيچ وقت روابط خوب نداشته اند، برادران جنبشي اگر آينده سياسي ميخواهند، پهلوان بي سواد را از رهبريت خود دور سازند، هزاران دانشمند در قوم أزبك موجود است، يك عاقل و با سواد را به رهبري انتخاب نمايند، تا كي قدرت و رهبريت مردم بدست چند .... باشد.

>>>   دقیق فرمودید جناب داکتر صاحب پدرام:
استاد عطا وجنرال صاحب دوستم هردو درنبرد علیه داعش وطالب ودیگر تروریستها دریک سنگر واحد قرار دارند ودرین نبرد هردویشان موضوعگیری واحد داشته وهردو جانب در مبارزه برضد این گروه های دهشت افگن برخوردقاطع ومبارزهء بی امان نموده ومینمایند. از همین سبب است که امنیت ولایات مربوطه شان خوب بوده از حرکات دهشت افگنان تا حال بخوبی جلوگیری نموده اند.هردوی ایشان خوب میدانند که دشمن مشترک دارند طالب وداعش به هردو ترحم ندارد. هردو از جمله متحدین ملی وسیاسی همدیگر اند. هردو عالی جنابان درک کرده وبا وضوح کامل میدانند درطول تاریخ از طرف قبیله سالاران ملیت شان محروم از امتیازات بالا بوده ملیت های ما قربانی های بیشماری را دردفاع از وطن داده و امتیاز آنرا دیگران نصیب گردیده اند.
به گمان اغلب این کار کسی یا کسانی بوده میتواند که از اتحاد وهمبستگی ملیت ها هراس دارند ودر اتحاد ملت نابودی وزوال خودرا میبینند. ایجاد تفرقه وافتراق بین دوقوم بزرگ ومطرح تاریخی کشور . مانند همان فورمل انگیسی((تفرقه بانداز وحکومت کن)).شده میتواند که طرح آن در ارگ توسط اتمر خیل شده ها ودیگران شده وتوسط جمعه خان خیل ها تطبیق شده باشد ویا ازهمین قماش اشخاص وافراد ویا هم توسط اوباشان مزدور تطمیع شده صورت گرفته باشد.
پیشنهاد من به هردو شخصیت مهم ومطرح کشور این است که از خون سردی کامل کار گرفته شرایط حساس فعلی را درک نمایند این موضوع در اتحاد وهمبستگی شان هیچ نوع خدشه وارد نشود....دشمن ما مشترک است دشمن شما دشمن ماست. بیدار باشند.. توطءه دشمن است عاقلانه تصمیم گرفته شود .درحفظ نظم وآرامش و حفظ سنگر مشترک کوشا باشند تسلیم هیچ نوع دسیسه دشمن نشوند .شیطان رزیل را لعنت کنند.
بااحترام داکتر عبید فضلپور.

>>>   بلی!
من هم صد فی صد تائید مینمایم که موضوع مربوط نا آرام ساختن شمال است. ودست نشاندگان تروریسم بین المللی یعنی ستون پنجم درین معامله کاملا ذیدخل هستند.
بااحترام رسولزی

>>>   استقلال افغانستان محصول تلاشها، مبارزات، مجاهدتها و قربانیهای بیشمار مردم ما بوده است. اما حتی افتخار مبارزات مردم را نیز استعمار و استبداد از آنها مصادره کرده به پای این یا ان مزدور و مزدورزادۀ خویش می نویسند.
دو جنگ اولی که به نام جنگ افغان و انگلیس یاد شد، در حقیقت جنگ کابلیان با انگلیس بوده است. مردمان شمالی، لوگر، وردک و غزنی گردانندگان اصلی جهاد علیه انگلیس بوده اند. میرمسجدی خان کوهستانی، عبدالفغورخان نجرابی، مولوی عبدالحی پنجشیری، میر غلام قادرخان اوپیانی پروانی، محمد عثمانخان پروانی...، امین الله خان لوگری، ملا مشک عالم خان اندر، محمدجان خان وردک، نمونه های آن اند. به همین ترتیب در جنگ سومی که در زمان سلطنت امان الله خان روی داد، جنرال محمد صدیق خان صاحب زاده، نواسۀ میرمسجدی خان کوهستانی در جبهۀ پکتیا نقش اساسی داشت و پشتوانۀ اصلی و فکری جهاد و آزادیخواهی در کابل و محصول تلاشهای فکری فرهنگی کابلیان بوده است. این که جهاد علیه بیگانگان به تشکیل حکومت مردمی نمی انجامیده است، نیازمند بحث مفصل دیگریست.
هم در گذشته و هم امروز در فردای آزادی، فاشیزم قومی در تبانی با استعمار و برای انتقام گیری از مجاهدین اصلی نه تنها به بهانه های مختلف به سرکوب کانونهای اصلی و گرم آزادیخواهی پرداخت بلکه تلاش کرده اند تا نامی از مجاهدین اصلی ضد استعماری نگیرند. تاراج بار بار شمالی به دست انگلیس و سپس نوکران انگلیس در راستای انتقام از این مردم صورت گرفته است.,,
اینهم صفحه یی از تاریخ مبارزات ضد استعماری مردم شمالی- "دولت تلخانیه" در برابر "دولت برتانیه":

>>>   عطا کسی نیست عطا یک ... زنده باش دوستم عطا احمد ضیا این دونفر به فکر مردم نیستم به فکر چاکی ا ستم به فکر قدرت خودشان اس تم هم ما یک افغانیم ازبک تاجک هزاری ترکمن پشتو همه اقوام یک ا ستم عطا....

>>>   حیف به داکتری تو ای بدرام!
ایا ازیادت رفته که عطا دوستم را او باش ګفته بود!!!
پس این به معنی اوباش بودن عطا است وبس! و حال در مقابل او از ترس به عقب میدوید!
ای عطا نامر دنباش!
من از بدرام میپرسم که غم تاجکستان روسی ات را بخور که روس از انجا شمارا با امیر بخارا به این سرزمین دواند

>>>   سلام به همه دوستان عزیزم وهمه هموطنان عزیزم که درهرگوشه کشورو خارج ازکشورهستیداحترام به همه شمادست همه شمارا میبوسم. اول باید از داکتر عبدالطیف پدرام برادرعزیزو دانشمنددلسوز کشورعزیزمان نهایت قدردانی کنیم که واقعآ بسیاردلسوزانه وخردمندانه مسائیل بسیار مهیم را بسیار خلاصه کردندکه واقعیت هم چنین است وازواقعیت نگذریم . وظیفه خودرا انجام داده است. بسیارتشکر زیاد میکنم.
ازجنرال صاحب دوستم اول شروع میکنم جنرال صاحب محترم بسیاردوست میدارم شمارا وهم استاد عطامحمدنور راهردوی شمارا ازنزیک ندیده ام وکدام افغانی نه ازشماگرفتم ونه توقع گردفتن رادارم جنرال صاحب عالقدر اگربیادت باشددر زمان کرزی اکبربای را ساختندکه همه درجریان هستند وهستید در همان زمان قرار گفته رسانه ها بایدجنرال صاحب شمارا به زندان میبردند.
من شاهد هستم که خدای ناخواسته اگر شمابه زندان برده میشدید. من احوال دارم که از قندها700قطعه عریضه رسمی بخاطر شماترتیب داده شده بود اگر داخل زندان میشدید شایداز دیگرولایات هم تا7000 قطعه عزیضه بیشتر ترتیب بخاطر زمینه سازی وبه دارآویختن شما زمینه سازی میکردند .3ملیون رای ازبیک هارابه صندوق غنی انداختیدو حالا ده هاگروپ تروریستی بخاطراز بین بردن شماجنرالصاحب عزیز دست بکاراند شب وروز درهرگوشه درهرحالت دنبال شما هستندکه خدای ناخواسته شمارا ضایع سازند. ودرجریان همین گروپ های تروریستی و واسکتی های فاسد هم کرزی خبردارد وهم احمدزی خبردارد. هم اکمال میشوندو هم فرمان شان بدست همین دونفر وچندنفرمهره شناخته شده دیگرهستند.
جنرال صاحب عزیزمن واقعیت هارا میگویم بخدای بزرگ من طرفداری از استادعطا رانمیکنم که تاجک هستم و شماجنرال عزیزو شخصیت عالقدر رااز استادعطا بیشتردوست میدارم.
من دریک ولایت سرحدی وظیفه دارهستم همین ولایت 12ولسوالی دارد همه ولسوالی های آن هم سرحدبه پاکستان هستند. دزمان حکومت های قبلی نجیب وقبل ازنجیب آنقدرنا آرام بوده که خدای بزرگ میداندوبس. قول اردوهادر اطراف این ولایت به وظایف استخدام میشده بکلی همه شان ذوب میشدند. واز1000نفر 3الی 4 نفرجان به سلامت نمیبردند. که افسران اسبق ومردم های محل این گپ هارا خودشان قصه میکنندکه واقعیت همین بوده است. وحالا که جنگ به وردوج بدخشان خواجه بهاوالدین تخار حتابه پنجشیر کشانده شده است این ولایتی که 12ولسوالی هم سرحدبه پاکستان دارد خدای بزرگ شاهید است که از جمله آرام ترین ولایات کشور بشمار میرود.
جنرال صاحب عزیزو استادعطا محمدنور شمارابخدای بزرگ سوگند میدهم یک کمی بخودبیائیدخدای بزرگ را حاضردانسته به جاه هم نه افتید شهرهای زیبای خود راخراب نسازیدجنگ جنگ است لحاظ کسی رانمیکند وفرزندان سلحشور وباغیرت کشوربخصوص ولایات مربوط خویش و دوستان خویش رابه خاک وخون نکشانید. اطفال عزیزشانرا به ماتم وآینده شانرابه مخاطره نه اندازید. همه ماوشمابرادر هستیم شخصیت های قابل قدر وبا افتخار ما هستید. ما نوجوانها که تجربه نداریم واز هرحیث تابحال پخته نشدیم اگراین ناآرامی ها را ماکنیم باید مارانصیحت کنید. سرزنش کنیدو اگرناآرامی بیشتر کردیم زشت بگوئید حق داریدکه مارا لت وکوب کنید. شما شخصیت های عزیزهمه مسائیل رامیدانید. سردرگریبان کنید. بخاطرخدای بزرگ بخاطرمردم گرسنه و دربدر کشور این مسائیل تباه کن رادامن نزنید. که خدای ناخواسته به دست خوددیده به دانسته خودراتباه نکنید. که دشمن درکمین است . دشمن ازین آب آلوده بسیار بخوبی ماهی گرفته میتواندو حکومت میکند هوشیار باشید. به دست خودخانه خودرا به دشمن مکار تسلیم نکنید. جای بسیارننگ وشرم است که بی وطن هاازوقت استفاده کرده بیایند صاحب خانه شوند.40هزارپای لج رافوج پاکستان دردهانشان کوبیده درسرحدات پکتیکا پکتیا خوست جابجا هستند از زیرجنگل هااین حیوانات را تروش دادند مثل حیوان زنده گی میکردند. شمااین ها را بخانه های خودو شهرهای زیبای تان نکشانید. شماکه باهم افتادید درسر یکدیگر زده زده پرتووزله میشوید افراد مربوط شماکشته وزخمی میشونداز صحنه خودبخود به دست خودکشیده میشوید و خود را خود نابود میکنید مطمین باشیدبه نفع شماخدای بزرگ شاهداست که نیست . هوشیار باشید عذر مراقبول کنید سردرگریبان کنید ازحوصله کاربگیرید. در جمع شماهم کسانی هستندکه استخدام شده اند. آتش میان شمادر برادررا پف میکنند و شعله ورمیسازند. عمیقآ فکر کنید متوجه مکرهای شیطانت های دشمن دون صفت باشید که خدای ناخواسته نابود نشوید. نابود باشیطان های آتش بف کن .
زنده باد برادری شما دوشخصیت هم میهن.
احترام به همه هموطنان عزیزم و کارمندان شبکه afghanpaper.
سیدهارون از کابل زیبا سربازا ردوی ملی .

>>>   خرسنده تلویزیون شمشاد و ژوندون نشان می دهد اینگونه جگجال ها جز آب ریختاندن به آسیاب فاشیست ها چیزی دیگری نیست. لذا تمام اقوام ستم کشیده تاریخ تعقل کنید و متحید باشید وگرنه همیشه بیچاره خواهید ماند.

>>>   گرچه به همه هویدا است که تفرقه و نفاق افگنی بین اقوام باهم برادر ازبک ، تاجک و هزاره کار متعصبین ، شؤونیستان وفاشیزم پشتونیزم به همکاری ارگ نشینان متعصب وفاشست چون آقای اشرف غنی احمدزی ، حنیف اتمر ، ستانکزی ودیگر یاران قبله گرای شان میباشد ؛ اما به نظر من درین قضیه انگشت انتقاد به آقای دوستم ویاران جنبشی میباشد که درایام خجستهٔ میلهٔ نوروز چرا به توطئه های عقب پرده فکر نکرده و شکار جمعه خان همدرد ​(این قاتل ازبک های شجاع شبرغانی) گردیدند۰ آیا شورش و بی نظمی یک ولایت بزرگ فرهنگی بخاطر پاره نمودن یک عکس جنرال دوستم ارزش چنین یک عمل احساساتی را دارد؟ چرا در زمان ولایت آقای جمعه خان همدرد درشبرغان که خود آقای دوستم را از شبرغان خارج کرد ـ عکس العمل های به موقع صورت نگرفت ؟ طالبان که به ناموس آقای دوستم تعرض کردند وخود جنرال دوستم را تبعید به ترکیه وازبکستان نمود ، عکس العمل صورت نگرفت ؟ حالا با استفاده از فضای باز ودموکراتیک رهبری ولایت بلخ وشخصاُ جناب استاد عطا محمد نور که نصیب ساکنین بلخ باستان گردیده و دژ مستحکم درمقابل فاشیستان ووطن فروشان میباشد چنین اقدامات طفلانه وبدون ارزیابی عواقب آن صورت میگیرد؟ به همه معلوم است که اشرف غنی برای یک ساعت هم خواهان دوام کار وفعالیت و والی بودن آقای نور نبوده ونیست و نخواهد بود ، اما به کمک خدای بی نیاز وهمکاری مردم شریف بلخ نامی این شیرمرد آریائی نژاد به کرسی ولایت بلخ ماندگار بوده وفاشیزم افغان ملت با توطئه های جدید به خاطر برطرف نمودن آقای نور از کرسی ولایت دست به توطئهٔ جدید با همکاری حزب جنایتکار گلب الدین راکتیار ورهبری جمعه خان همدرد این قتل عام کنندهٔ ازبکان بیگناه ، زده که انشاءالله این توطئه خنثی گردیده وروی دشمان آرامی ، ترقی وآسایش اهالی بلخ باستان ، سیاه گردیده ونفرین انسانیت به آدرس حزب مزدور وفروخته شده به آی اس آی پاکستان یعنی حزب غیراسلامی راکتیار ودیگر قبله گرایان وتاریک اندیشان ستون پنجم صادرگردیده واتحاد ازبکها وتاجکها بیشتر از پیش مستحکم تر میگردد
لیلما یثرب

>>>   ایم حترم هم تلاش برای برایت دادن عطا محمد نور نموده است. اینکار قبلا هم سابقه داشته است. اینگونه کارها از اغای نور متصور است و تکرا خواهد شد. آغای عطا محمد نور و طرفدارانش ار روشهای طفلانه استفاده میکنند. این سیاست نیست اوباشگری است . ز اوباشها توقع همین است. عطا محمد نور از محبوبیت دوستم در بلخ نگران است و با سرپرست بودن ترس از این دارد که طرفداران دوستم امپراتوری او را متلاشی خواهند کرد. آغای نور به یاد داشته باشد که امپراتوی خیالی با پاره کردن عکس حفظ نمیشود.
وحید کابلی

>>>   دیگر تمام اقوام ساکن در کشور در اتحاد واتفاق وبرادری وبرابری وتامین عدالت اجتماعی وشهروند باورمند هستند مگر قومگرایان فاشیست نسل کمشده یهودیان خود خواه جابر وظالم و قدرت خواه که بدون دلیل وسنجش حسابی درست خود را قوم برتروبالاتر می خوانند وهمیش خودرا صاحب چوکی های بلند دولتی میدانند وانرا غیر اصولی وغیر قانونی بر خلاف اراده اکثریت اقوام دیگر با تقلب وترفند قسم وقران که اصلا پابند به ان نبوده پست های کلان دولتی را در تصرف خود گرفته اند همین ها سبب نفاق اندازی دربین اقوام دیگر بخاطر بقای خودشان در تپ وتلاش اند ودست اندازی دارند از شعار انگلیس تفرق انداز وحکومت کن کار گرفته اند که یکی از نمونه های انرا پاره کردن عکس جنرال دوستم در ولایت ارام بلخ را یاد کرد .

>>>   آقای پدرام، خیلی زود از "پختگی این جوانان مرا امیدوار ساخته است" سخن گفتید. این پختگی به کشتار جچد نفر شان تمام شد. این پختگی را پدران و استادان آنها یک مرتبه در جنگ های کابل از خود نشان دادند و حالا نوبت پسران آنهاست.
زات ماهی ختاء نیائی.

>>>   پیام خوبی است اما ایکاش آقای پدرام پیش از نامش (( دکتر)) را یدک نمی کشید واین خود نمایی است. در حالی که تحصیلاات ایشان برای نگارنده دقیق معلو م است و لو که ایشان سند راستی دکترا را داشته باشند باید دیگران دکترش بخوانند نه دیگران
یکی از همصنفی ها ی آقای پدرام

>>>   لطیف جان : مردم افغانستان هیچ مشکلی بین خود نه دارند. این جنایت سالاران اند که مردم را به نام قوم به جان هم می اندزند که تو یکی از قلم زنان مفلوک شان هستی. در مزار سالها مردم از اقوام محتلف هیچ برخورد قومی نه داشتند ولی زمانی عطا و دوستم شاخ به شاخ می شوند قربانی این جنایت شان مردم عادی اند. در افشار هم چنین شد، در غرب کابل، ....
در تمام ولایات افغانستان از همه اقوام افغانستان زندگی با همی دارند. اما
کی ها با هم مشکل دارند؟ دوستم با عطا، محقق با گلبدین، گلبدین با خلیلی، عبدالله با غنی....
ولی کابلی

>>>   هر که وهر چه کند بار کچ بمنزل نمی رسد.اگر سران قوم گیرم که نا اتفاق است از جنگ چیزی حا صل نمشود خود شان خود را تباه مکند. ملت ها و اقوام پایدار ماندنی است حکومت ها سران قوم رفتنی است.

>>>   کشمکشها اینده خوب ندارد به هر دو جناب همین قدر نصیحت که دشمن مشترک خود را خوب بشناسد .مبادا فردا تان مثل سالهای گزشته که خدای ناخواسته لگد مان پنجابی ها نشود که یکی بگل ودیگرات به سوراخ موش جاگزین شوید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است