داعش، بلای پاریس را بر سر بروکسل تکرار کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۲۶    ۱۳۹۵/۱/۳ کد خبر: 113745 منبع: پرینت

منابع خبری از وقوع ۲ انفجار انتحاری در فرودگاه بروکسل و یک انفجار دیگر در متروی این شهر در نزدیکی نهادهای اتحادیه اروپا خبر دادند؛ تاکنون خبرها حاکی از کشته شدن 35 تن و مجروح شدن 110 نفر است.

شهر بروکسل طی کمتر از یکساعت هدف سه حمله تروریستی در فرودگاه و متروی این شهر قرار گرفت.
در اولین حادثه، دو انفجار انتحاری تقریبا همزمان فرودگاه «زاون‌تِم» بروکسل را هدف قرار داد.

شبکه ان‌بی‌سی‌نیوز نیز به نقل از منابع امنیتی بلجیم از وقوع چندین تلفات در پی این دو انفجار خبر داد. پولیس بلجیم به صورت رسمی از جان باختن یک تن و زخمی شدن چندین نفر دیگر خبر داده است.

اما برخی منابع خبری به نقل از نیروهای آتش‌نشانی بروکسل اعلام کرده‌اند که بر اثر این دو انفجار دستکم 13 تن کشته و 35 نفر دیگر زخمی شده‌اند. (در انفجار مترو نیز 15 تن دیگر کشته و 55 نفر زخمی شدند).

این انفجارها در محوطه پروازهای خروجی شرکت «امریکن ایرلاینز» (American Airlines) در فرودگاه زاون‌تِم بروکسل رخ داده‌است.
در پی این حادثه، مسیرهای فرودگاه بسته شده است، و حرکت قطارهای مترو به سمت فرودگاه تعلیق شده است.

خبرگزاری بلجیم گزارش داد که بیش از وقوع این دو انفجار، گلوله‌هایی شلیک شده و فریادهایی به زبان عربی شنیده شده است.

یک مقام آمریکایی گفته است که دو انفجار رخ داده در فرودگاه بروکسل احتمالا یک حمله تروریستی به تلافی بازداشت شدن صلاح عبدالسلام - مغز متفکر حملات تروریستی پاریس - است.

شبکه خبری روسیا الیوم، از خنثی کردن چند بمب دیگر در فرودگاه بروکسل خبر داد.
وزیر کشور بلجیم سطح هشدار امنیتی در این کشور را به بالاترین سطح رساند.

مرکز کنترل هوایی بلجیم تمامی پروازها به مقصد فرودگاه شهر بروکسل را به شهرهای دیگر این کشور، شامل لییژ و آنتوِرپ هدایت کرد.
متروی بروکسل نیز هدف حمله تروریستی قرار گرفت

این در حالی است که پس از 2 انفجار در فرودگاه بروکسل، یک انفجار دیگر در یک ایستگاه متروی این شهر در نزدیکی مقر نهادهای اتحادیه اروپا رخ داد.

اسکای‌نیوز گزارش داد که در این انفجار 15 تن کشته و 55 نفر زخمی شدند.
این انفجار در ایستگاه متروی «مال‌بیک» (Maalbeek) رخ داده است.
پس از این حادثه، تمامی ایستگاه‌های مترو و شبکه حمل و نقل عمومی در شهر بروکسل تعطیل شده‌اند.

اتحادیه اروپا از کارکنان خود در خانه‌های باقی مانده و خارج نشوند. سفارت آمریکا نیز به کارکنان خود توصیه کرد که از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نکنند.

آخرین اخبار نیز حاکی از این است که مرز بین بلجیم و فرانسه بسته شده است و تدابیر امنیتی در تأسیسات هسته‌ای بلجیم تشدید شده است.

بلومبرگ نیز گزارش داد که نیروهای امنیتی بلجیم یک بسته مشکوک واقع در خیابان «دِ لا روی» شهر بروکسل را به صورت کنترل شده منفجر کردند.

بغض موگرینی ترکید
فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در اردن به سر می‌برد، پس از انفجارهای سه‌گانه امروز در بروکسل، طی کنفرانس خبری مشترک با ناصر الجوده، وزیر خارجه اردن، با چشمانی گریان اعلام کرد که امروز روز بسیار غم‌انگیزی برای اروپا است.

وقوع چهارمین انفجار در بروکسل
منابع خبری از وقوع چهارمین انفجار در بروکسل خبر دادند.
شبکه خبری راشاتودی گزارش داده این انفجار در خیابانی رخ داده که سازمان‌های اتحادیه اروپا در آن مستقر هستند.

لحظاتی بعد، پولیس بلجیم گزارش داد این انفجار کنترل‌شده بود و برای خنثی‌سازی بمب انجام شده است.

پیش از این دو انفجار در فرودگاه بروکسل و یک انفجار دیگر در یکی از ایستگاه‌های قطار شهری بروکسل به وقوع پیوسته بود. دست کم 28 نفر در این انفجارها کشته شده‌اند.

گروه تروریستی داعش مسوولیت این حملات را به عهده گرفته است.

دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس درپی انفجارهای امروز در فرودگاه و یکی از ایستگاه‌های متروی شهر بروکسل با ابراز نگرانی از این اتفاقات گفت: از اتفاقات بروکسل شوکه شدم و نگران هستم. ما برای کمک هر اقدامی که نیاز باشد را انجام خواهیم داد.

پیش از کامرون نیز کارل بیلد، وزیر خارجه سابق سویدن نیز نسبت به کشیده شدن شهر بروکسل به یک منطقه جنگی ابراز نگرانی کرد. بروکسل قلب نهادهای سیاسی اتحادیه اروپا به شمار می‌رود.

تدابیر امنیتی در فرودگاه‌های اروپا تشدید شد
درپی انفجار‌های امروز در شهر بروکسل تدابیر امنیتی در فرودگاه شارل‌دوگول فرانسه نیز تشدید شد.
طبق آخرین گزارشات تدابیر امنیتی در فرودگاه فرانکفورت آلمان نیز تشدید شد.
درپی دو انفجار در فرودگاه بروکسل دستکم 13تن کشته و 35 نفر زخمی شد‌ه‌اند.

نخست‌وزیر بلجیم : این حملات داعش به ما بزدلانه بود
به نقل از رویترز، چارلز میشل، نخست‌وزیر بلجیم پس از انفجارهای تروریستی در بلجیم با بیان اینکه از چیزی که مقام های این کشور از آن می‌ترسیدند اتفاق افتاد اعلام کرد که بروکسل هدف دو حمله "کور، خشن و بزدلانه" قرار گرفت.
میشل در برنامه‌ای تلویزیونی گفت: امروز صبح دو حمله در فرودگاه زاونتم و ایستگاه متروی مالبیک اتفاق افتاد، حملاتی کور، خشن و بزدلانه.
نخست‌وزیر بلجیم اعلام کرد: از وقوع حملات تروریستی می‌ترسیدیم و این حملات اکنون اتفاق افتادند.
وی در ادامه گفت: افراد زیادی کشته و بسیاری نیز زخمی شدند که شدت جراحات برخی از آنها زیاد است.
میشل همچنین از استقرار نیروهای امنیتی در نقاط مختلف این کشور خبر داد.

انفجارهای امروز در فرودگاه و متروی شهر بروکسل منجر به کشته شدن دستکم 35 تن و زخمی شدن 110 نفر شد.
درپی این انفجارها موجی از ترس و وحشت نه تنها بروکسل بلکه قاره اروپا را در بر گرفته است. تدابیر امنیتی در فرودگاه‌های پاریس و فرانکفورت تشدید شده و اتحادیه اروپا به کارکنان خود دستور داده از منازل خود خارج نشوند.

در ادامه تهدید تروریستی در شهر بروکسل بلجیم، نیروهای امنیتی این شهر یک فرد مظنون را در ایستگاه زواله در این شهر دستگیر کردند.
ماموران امنیتی بلجیم جستجوی خانه به خانه را آغاز کرده اند.
در فرودگاه بلجیم یک اسلحه کلاشینکف پیدا شد.
دادستان بلجیم این عمل را یک عمل تروریستی اعلام کرد.
دولت بلجیم اعلام کرده است دانش آموزان نباید از مدرسه خارج شوند و در مدرسه بمانند.
خطوط حمل نقل همه در بروکسل تعطیل شده اند.

خطوط تلفن اشباع شده است و دولت از مردم به طوری جدی می خواهد از تلفن استفاده نکنند و به جای آن از اینترنت استفاده کنند در همین راستا از طریق خطوط هات اسپات اینترنت رایگان در اختیار مردم قرار گرفته است.

مقام های بلجیم از رسانه ها خواسته اند اطلاعات جزیی از انفجارات امروز بروکسل منتشر نکنند تا عاملان این حملات تروریستی متوجه اقدامات پولیس نشوند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   دوستان عزیزان بدادران!
اصلا آمریکا بکمک انگلیس سرکرده وعامل اصلی تروریسم بین ا لمللی اند. چونکه اتحادیه ای اروپا تحت رهبری آلمان قراردارد. این دو کهنکار میخواهند که رهبری اروپا هم از پلانهای شوم استعمارچیان کهنه پشتیبانی نموده . این موضوع بود تا درسی شود برای اتحادیه اروپا تا در خط ومشی بین المللی تروریستی با آنها شریک شوند وموضوع اوکرائن را هم دامن زنند. این بود گوشمالی برای رهبران اتحادیه اروپا.
باحترام رسولزی

>>>   این بلا نه برسر لبجیم وفرانس بلکه بر سر چند مهاجر مجبور ومحتاج وبی سر پناه وبی بضاعت است که با این دسیسه انها را فلتر واخراج مینمایند همه میدانند وهمه میگویند وراست هم میگویند که ابوبکر بغدادی از پوهنتون گوانتانامو سند فراغت دارد ودرزیر قومانده ای انها عمل مینماید پس چطور شده که بدون اجازه ای انها در جا جا های مربوط انها اقدام بعملات انتحاری بزنند درواقع ملت ها درهمه جا مظلوم اند ملت بلجیم وفرانسه وامریکا وانگلیس وعراق وسوریه وافغانستان هر چه است حکمروایان اند کهتوطئه مینمایند وملت هارا بخاک و.خون میکشند
لالی از ننگرهار


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است