میلیاردر ایرانی در آمریکا دستگیر شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۷    ۱۳۹۵/۱/۴ کد خبر: 113753 منبع: پرینت

دادستانی آمریکا از دستگیری رضا ضراب و دو همدست وی در روز شنبه در میامی خبر داد.
به نقل از "رویترز"، دادستانی آمریکا اعلام کرد "رضا ضراب" به همراه دو ایرانی به نام های "کاملیا جمشیدی" و "حسین نجف زاده" روز شنبه گذشته به خاطر اتهام های مطرح شده در کیفرخواست فدرالی در "منهتن" در میامی دستگیر شدند.

پس از ادعانامه‌ای که به دادگاه منهتن نیویورک تسلیم شد، حکم دستگیری رضا ضراب، 33 ساله، صادر شد. او روز شنبه در میامی بازداشت و روز گذشته در دادگاه فدرال حاضر شد. دو متهم دیگر پرونده در آمریکا نیستند.

بنا بر ادعانامه دادستانی رضا ضراب به همراه دو همکارش با انجام معاملات پنهانی که سود آن به جیب دولت و شرکت‌های ایرانی واریز می‌شد، تحریم‌های آمریکا علیه ایران را دور زده‌اند. دادستان آمریکایی مدعی شده است برخی از نهادهای دولتی ایران همچون بانک ملت، ضراب را در انجام معاملات با شرکت‌های ترک و اماراتی همراهی کرده‌اند.

به گفته دیه‌گو رودریگز، رئیس دفتر اف‌بی‌آی در نیویورک این جرایم بین سال‌های 2010 تا 2015 انجام شده است. ضراب به همراه کاملیا جمشیدی،29 ساله و حسین نجف زاده،65 ساله از سوی دادگاه آمریکایی به کلاه‌برداری از دولت آمریکا، نقض قانون اختیارات اقتصادی اضطراری بین‌المللی، کلاه‌برداری بانکی و پول‌شویی متهم هستند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   امریکا جنایت کارترین کشوردردنیااست ...حالاکه نتوانسته ازایران دزدی کند تاجر های بیگناه را به بهانه مختلف اموال شان را دزدی میکند.... اکر کشورهای اسلامی متحد شود امریگا صفر است
یاران ابوذر

>>>   میلیاردهای ایرانی وامریکایی باتابعیت دوگانه !!. امریکاحق دارد به خارجیان محدودیت شغلی وضع کندکه هرروز مرگ برامریکاسرمی دهند. برخی امریکاییان کارتن خواب هستند ایرانی میلیاردر درامریکاعیش می کند!!!برود کشور خودش سرمایه گزاری کند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است