افغانستان با بحران آب روبرو خواهد شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۳    ۱۳۹۵/۱/۴ کد خبر: 113770 منبع: پرینت

اداره حفظ محیط زیست کشور می گوید عدم مدیریت درست از منابع آبی، افزایش غیر معیاری و افزایش بی رویه جمعیت، باعث کاهش منابع آب در افغانستان شده است.

همچنین مقام های حکومتی کمبود آب را بزگترین چالش دز برابر کشاورزی و رشد منابع زیر زمینی می دانند و بر این باورند با وجود هزینه های هنگفت هنوز مشکلات کمبود و بهداشت منابع آبی ادامه دارد.

وزارت انرژی و آب ، نیز می گوید که اگر مشکل منابع آب حل نشود افغانستان با بحران آب روبرو خواهد شد. بر بنیاد آمار های این وزارت در حال حاضر 75 میلیون متر مکعب آب قابل استفاده دارد و از میان 35 درصد آن را کشور های پاکستان و ایران استفاده می کند و این به ضرر کشور تمام می شود.

علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آب همچنین تاکید می کنند که در مهار کردن آب و ساخت بند های آبی در کشور سهل انگاری شده است. وی همچنین گفت که از این پس منابع آبی باید بگونه ای صحیح بهره برداری شود تا نسل های آینده کشور با بحران آب روبرو نشود.

کد (22)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ریس جمهور هم میگوید که ما مشکل آب داریم, وزیر آب هم میگویدکه اگر مشکل حل نشود ما به کمبود آب مواجه میشویم ملت هم شکایت دارد , پس کی باید ای مشکل را حل کند بلی جان کری جان کری شرم است تابکی اگر نمیتوانین حکومت داری کنین لطفا چوکی را رها نمو ده شیرمردان هستند که خوب حکومت داری را میدانند چون از اهل هستند , لیاقتش را دارند , به خاندان بزرگ شدن که اهل حکومت داری بوده اما امروز برایش چانس داده نشده
افغان وطن دوست

>>>   هر وزیر که امد ورفت چنین سخنانرا بر زبان اوردند وبر گذشته انتقعاد کردند ولی در ختم کار خودشان هیچکاری را انجام ندادند ورفتند خداکند که اقای عثمانی هم چنین نکند وبخاطر کشور ومردمش دلسوزانه وصادقانه وجدیتر عمل کند تا در اینده مشکل کم ابی بوجود نیاید گذشت زمان قضاوت از کار جناب وزیر را خواهند کرد .

>>>   خیلی خنده دار است که تازه یک نفر پیدا شد و گفت که دولت خائین کرزی در مهار آب بی توجه ای عمدی کرده است

>>>   پاکستان بیاید ومشکل آب را حل کند ما مصروف اختلاس دزدی قوم پرستی تقسیم چوکی ها هستیم !

>>>   مثل عام است از بی اتفاقی آب در کوزه خشک میشود
در درون حکومت بی اتفاقی است تا که نفاق ملی به اتفاق ملی تبدیل نشود هر گز آرامی وآب نان به آسوده گی پیدا نمیشود
شمس کابلی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است