جنگ‌ افروزی آمریکا منجر به فرار مردم شده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۷    ۱۳۹۵/۱/۴ کد خبر: 113773 منبع: پرینت

جنگ به رهبری آمریکا در افغانستان در یک دهه گذشته منجر به فرار تعداد بیشتری از مردم این کشور شده است.

نشریه دیپلمات در گزارشی با اشاره به 32 سال بحران پناهندگی افغانستان، نوشت: در سه 3 دهه گذشته، افغانستان بزرگترین کشور دارای پناهنده در جهان بود و علیرغم اینکه میلیون‌ها تن به کشورشان بازگشته‌ اند اما این مشکل همچنان پابرجا است.

دیپلمات نوشت: بحران پناهندگی "افغانستان" چند دهه قدمت دارد. پس از انقلاب "ثور" 1978، مردم افغانستان از کشورشان پا به فرار نهادند.

بنابراین گزارش، با آغاز تهاجم شوروی در سال 1979 به افغانستان و در طول جنگ تعداد بیشتری از مردم این کشور فراری شدند.
موج دیگری از آنان در جریان جنگ داخلی در اوایل دهه 1990 کشور را ترک کردند و زمانی که طالبان کنترل اکثریت مناطق کشور را به دست گرفتند، تعداد بیشتری پا به فرار گذاشتند.

دیپلمات نوشت: جنگ به رهبری آمریکا در افغانستان در یک دهه گذشته منجر به فرار تعداد بیشتری از مردم این کشور شده است؛ این در حالی است که ایالات متحده و دیگر حامیان بین‌المللی افغانستان برای کمک به بازگشت پناهندگان سرمایه‌ گذاری کرده‌اند.

دیپلمات با اشاره به آخرین گزارش اداره بازرسی عمومی آمریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) نوشت: وزارت امور خارجه و همچنین کمیساریای عالی سازمان ملل متحد قادر نیست به صورت مستقلانه صحت تعداد پناهندگان افغانستانی در پاکستان و ایران را معلوم کند.
این در حالی است که واشنگتن نزدیک به 1 میلیارد دالر را از سال 2002 بدین‌سو در کمک به پناهندگان افغانستان در پاکستان و ایران و برنامه‌های تسهیل بازگشت آن‌ها به کشور خود هزینه کرده است.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   تعداد پناهندگان افغانستانی در کشور های پاکستان وایران شمار شان دقیق نیست وبیشتر از انچه در ان کشور ها اند ارقام بلندتر نشان داده شده تا کمک های بیشتر را بنام پناهندگان بدست ارند ونا رامی افغانستان هم از موجودیت پناهندگان در کشور های پاکستان وایران است وهم بحیث اله فشار از انها بر بالای دولت افغانستان کار گرفته میشود .

>>>   حا ل امریکا می خو اهد در بین طا لبا ن بی اتفا قی بی اندازد و داعش را رشد دهد این بو د گزارش من
حمید از کا بل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است