تداوم گفتگو میان نمایندگان حکومت و حزب اسلامی
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۹    ۱۳۹۵/۱/۴ کد خبر: 113774 منبع: پرینت

دور بعدی گفتگو های مستقیم میان حکومت و حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار به زودی در کابل آغاز خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، رییس شورای عالی صلح می گوید تیم مذاکره کننده شورای عالی صلح مشخص شده و حکومت باید فورا افراد گفتگو کننده خود را مشخص نماید تا دور بعدی گفتگو ها رسما آغاز شود.

شورای عالی صلح ترکیبی از سه نفر، عطا الله صمیم، عبدالخبیر معاونان و محمد ایوب رفیقی رییس دبیرخانه را در این مذاکرات معرفی کرده است تا میزبان بین حکومت و حزب اسلامی باشد.

محمد ایوب رفیقی رییس دبیرخانه شورای عالی صلح می گوید انتظار می رود حزب اسلامی توقعاتی که از حکومت افغانستان و شورای عالی صلح دارند را در این مذاکره ها در میان بگذارند.

همچنین حزب اسلامی به رهبری حکمتیار در پیامی، محمد امین کریم و عتیق الله صافی را معرفی کرده که برای گفتگو های صلح به مدت 1 هفته در کابل حضور داشته و این گفتگو ها را به طور مستقیم ادامه دهند.

در همین حال همایون جریر مشاور رییس جمهور می گوید: در هفته جاری این گفتگو ها آغاز خواهد شد و نمایندگان حزب اسلامی مهمان شورای عالی صلح خواهند بود.

اعضای مجلس سنا نیز از حکومت می خواهند که نقش و حضور اعضای شورای ملی را در این نشست فراموش نکنند.

کد (22)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   برای اینها هم ماهانه پنجاه هزاردالر معاش تعیین کنید درکابل میمانند واز همینجا فعالیت تنظمی وتخریبی میکنند از داخل نظام ، ازینجا موثرتر است

>>>   برای هرگلبدینی پنجاه هزار دالر معاش تعیین کنید همینجا درکابل ساکن میشوند

>>>   j تا زما نیکه کفار در افغا نستا ن است جنگ ختم نمی شود
سلیم از کا بل

>>>   اقای سلیم چرا این را نمی گوید تا زمانیکه جاسوسان ومزدوران بیگانه حلقه غلامی استخبارات بیگانه را از گردن شان دور نکنند وبکشور خودشان نیایند وزن وفرزند شانرا از زیر نظر ای اس ای نکشند وبه خانه وکاشانه شان نبرند دستور بیگانه را در قتل وترور هموطن مسلمان خود وتخریب پل وسرک ومکاتب که عام امنفعه است قبول کند وجنایت شانرا انجام دهند واقعا که جنگ قطع نمیگردد اما زمانیکه از دستورات استخبارات بیگانه دشمن افغانستان سر باز زدند وبکشور خود برگشتند مستقل شدند وزن وفرزندشان در کاشانه خودشان در امن وامان شدند وبه دستورات اسلامی سر تسلیم خم کردند واز عذاب الهی حراسیدند از قتل وادم کشی حراسیدند کشور اسلامی ما در امن واسایش قرار میگیرد ودست های بیگانگان کوتاه میگردد صلح وامنیت در کشور ما حکمفرما میگردد درغیر ان جنگ وادم کشی جریان خواهد داشت .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است