مجروح: مغرض ها عکس دوستم را پاره کردند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۹    ۱۳۹۵/۱/۴ کد خبر: 113778 منبع: پرینت

غلام فاروق مجروح عضور مجلس نمایندگان صبح امروز در صحن علنی مجلس در پی جریان های ناآرام اخیر در بلخ که یک تعداد افراد مغرض عکس جنرال دوستم را پاره کرده بودند گفت: روز گذشته کشمکش ها و تظاهراتی در بلخ صورت گرفته است.

وی ادامه داد که خرد سیاسی و رهبری بزرگان در همچنین جریانات و مقطع هایی صورت می گیرد که نشان می دهد سیاستمداران چقدر روی اوضاع تسلط داشته باشد و چطور می تواند پیروان خود را کنترل نمایند.

آقای مجروح افزود: حکومت افغانستان تا هر اندازه که بخواهد دشمن دارد دیگر ما خود نباید به جان هم بیافتیم.
وی اضافه کرد: طی چنین جریان هایی است که دشمن سوء استفاده می کند.

همچنین آقای مجروح تاکید کرد این جریان هر چه سریع تر باید با پادرمیانی حکومت بین بزرگان آن منطقه حل و فصل شود تا مشکلات جدی تری دامنگیر کشور نشود.

کد (22)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   چوپانها گوسفندان خودرا آزمودند.
هریک این رهبران کیسه برملت خوداند. اگر کوچکترین معنی سیاسی میداشت پاره کردن عکس ولوهرکسی کرده باشدشایسته اعتراض جمعی نیست. اینهاباند گروپهایی اندکه عطامعلمش از غارت مردم ملیاردرشد دوستمش عقب مانده عاجل امکان دهدکه چندملیون رادوستم هم دزدی نماید. اماگوسفندان جانبدار عطامعلم ودوستم چه میخواهد ؟ گویااجازه بدهیدجیب مردم راغارت کند گویا احمق هابرآمده که اختیار مال جانش رابه دزد بسپارند.
وطندار

>>>   آغای عطا محمد نور و طرفدارانش ار روشهای طفلانه استفاده میکنند. این سیاست نیست اوباشی است که از اوباشها متصور است. عطا محمد نور از محبوبیت دوستم در بلخ نگران است و با سرپرست بودن هم ترس از این دارد که طرفداران دوستم امپراتوری او را از هم خواخند پاشید. ولی امپراتوی با پاره کردن عکس حفظ نمیشود.
وحید کابلی

>>>   مغرض يعني حكومتيان ، شما باور كنيد كه خود ارگ در اين مطلب دست دارد ، ضعف هردو را در منطقه مي خواهند ولي غافل از ان كه نه قومندان جنبه و نه هم جمعت ديگر بين خود حاضر اند جنگ نمايند فقط يك عده دلقكان جنرال صاحب دوستم و اقاي نور اند كه مانند .... مي جند وكدام چيزي بدست أورده نمي توانند
زازي

>>>   این کار را غیر از نفر های جمعه خان همدرد مستقر در ولایت بلخ بخاطر نا رام ساختن مزار شریف که در حال حاضر یک ولایت امن است وترورستان طالبان نمیتوانند جای پای پیدا کنند راه اندازی شده تا از یکطرف بین دو رقیب خود کشمکش را ایجاد کنند واز جانب دیگر ترورستان به سادگی بتوانند اعمال ترورستی شان بدرستی انجام دهند واز جانب دیگر این ولایت امن را نارام سازند واین تفرقه اندازی بین دورقیب اش بنفع قومگرایان وجاسوسان پاکستان است نارام سازی صفحات شمال از دیر زمان در صدر برنامه های ترورستان طالبان اله دست پاکستان وجاسوسان پاکستان در نظام افغانستان بخصوص ارگ نشینان است اما بفضل خداوند تا حال موفق به اینکار نشده اند مردم صفحات شمال متوجه انها باشند وفریب انها را نخورند ازبک وتاجیک وهزاره وحدت واتحاد خود را حفظ کنند وانرا به نفع دشمن با این نوع توطعه ها از دست ندهند .

>>>   این آغای نور هم میخواهد همیشه در سر خط اخبار اوباشی باشد. در این حال و وضعیت بد امنیتی مگر خطر حمله انتحاری و انفجاری کم است که دست به تنش و تفرقه افگنی مینماید. هیچ انسان باخرد در چنین مقطعی حساس به چنین کار احمقانه دست نمیزند. توقع برده میشود نور تنها در تخلص آغای عطا باقی نمایند کم وبیش روشنی به طرز تفکر و مغز این جناب هم صرورت است.
زمری تنها از مزار

>>>   نوشتهٔ آقای داکتر پدرام را خواندم و خداوند(ج) به ایشان عمر دراز ، صحت کامل ، موفقیت وقد رسا نصیب کند ـ از بسکه تحریر ایشان خوشم آمد ، به ارتباط موضوع غرض نشر مجدد درین بخش فرستادم
ابلیس پیروز مست
گمان نمی کنم جناب استاد عطا استاندار بلخ فرمان داده باشد تصاویر جناب جنرال دوستم معاون اول دولت را بردارند.
گمان نمی کنم رهبر و بنیادگذار جنبش ملی اسلامی دستور داده باشد تصاویر قهرمان ملی افغانستان را فرو بکشند و پاره کنند.

بارها از زبان ایشان شنیده ام که از جای خالی فرمانده احمدشاه مسعود قهرمان ملی، ابراز دلتنگی و تاسف کرده اند. البته بعد از اینکه معاون اول شده اند ایشان را از نزدیک ندیده ام و ملاقاتی نداشته ام و نمی دانم حالاچه نظری دارند.

به هرانجام برچیدن و پاره کردن عکس ها قطعاً کار عوامل نفوذی حلقات فاشیستی و انحصار طلبان شوونیست است.
عده ای در هر دو سوی این تنش مدعی اند که آنچه انجام یافت عمل قصدی و سازمان یافته بوده است.
من نیز شکی ندارم که این توطیه سازمان یافته و طبق برنامه ای از قبل است اما باور من این است که همان حلقات شیطانی و ابلیس های پیروز مستی که تاب و توان دیدن اتحاد و برادری دو قوم ترکتبار و تاجیک تبار را ندارند این عمل شیطانی و رذیلانه را سازماندهی کرده اند.

جناب جنرال دوستم و جناب استاد عطا به خوبی می دانند که کشاندن جنگ و ویرانی به شمال و شمال شرق از اهداف اصلی دشمن است. من بارها نسبت به این برنامه ی شوم دشمنان هشدار داده ام. به راستی چه جنگی می تواند ویرانگر تر و تراژیک تر از جنگ میان دوقومی باشد که ستمگری ملی را تا اعماق جان تجربه کرده اند.

اکنون مسایل مهمی در برابر ما قرار دارند: سلطه ی فاشیستی ای که تمام و کمال درحال برگشت و تحکیم پایه های اقتدار جهنمی خویش است.
هویت های قومی ای که همچنان جایگاه شان در کارت ها یا تذکره های هویت معلق است.
سمبول های تحمیل شده ای که هیچکدام مان خود را در آنها تماشا نمی کنیم.
زبان های مادری ای که حق استفاده از واژگان آن را نداریم.
تقدیری که دیگران برای ما می سازند.
نام هایی که دیگران بر ما می گذارند.
استان ها، دهکده ها، شهرک ها و بندرهایی که سالها است نمی توانیم آنها را به نام های"سبزوار"، "قره تپه"، "بوی نیقره" و"قزل قلعه" (نام های تاریخی شان) فرابخوانیم و صدا بزنیم...

آری! بی حرمتی به عکس ها و تصاویر بزرگان کار شریرانه بود اما شرارتی بود که دشمن سازماندهی کرد، تا آتشی برافروخته شود، دوقوم برادر و هم سرنوشت باهم به نبرد برخیزند و به سادگی راه های اشغال سرزمین ها و مردمان ما را در شمال و شمال شرق هموارسازند و به خاطرهمه ی جسارت ها، قیام ها، جنبش ها و نافرمانی ها که منجر به سقوط سلطه ی چند قرنه ی فاشیزم و شوونیزم شد با قساوت و بی رحمی و طعن و تسخر از ما انتقام بگیرند، برنامه و پلانی که اتحاد مستحکم این دوقوم بزرگ به شمول قوم بزرگ هزاره در چند دهه ی پسین مانع تحقق آن بوده است.

از انگشت شمار سخنان احساساتی که بگذریم اکثر جوانان در صفحات اجتماعی با فروتنی و خواهش های خردمندانه خواهان پایان دادن به این تنش شده اند، درحالی که در این طیف می بایست آتش احساسات شعله ور می شد. برعکس
تعقل، خرد و دوراندیشی ی این جوانان عزیز هشدار دلسوزانه ی است که پیر مردان تجربه و سیاست می باید از آن بیاموزند آنرا جدی بگیرند و به آن احترام بگذارند. پختگی این جوانان مرا امیدوار ساخته است که می توانیم دستا دست به سوی تحقق عدالت اجتماعی و ملی به پیش برویم.

به هرحال! همه را فروتنانه به خویشتنداری و تحمل و مدارا دعوت می کنم.
به دست خود خانه های خود را آتش نزنید. از خرد و عقلانیت سیاسی به دور است خود به دست خود زمینه ی اسارت خود را برای دشمن فراهم سازیم.
آدم های عاقل از شر کوچک چشم می پوشند تا منافع و مصالح بزرگ در آتش شر بزرگ نابود و خاکستر نشود. عقلانیت حکم می کند اهم و مهم کنیم.

دشمنان هم اکنون تیرهای شادیانه می زنند از آنچه تاهم اکنون اتفاق افتاده است خوشحالند. اگر خدای نخواسته جنگی در بگیرد در نهایت فاشیست ها و شوونیست ها پیروز می شوند نه اوزبیک ها و تاجیک ها و اقوام تحت ستم.
درین صورت نتیجه پیشاپیش معلوم است.

بار دیگر هشدار می دهم. باید بگویم انتقادهای کماکان پا برجایند. پراگندگی، معامله های کوتاه اندیشانه ی شما بزرگان کمر فاشیزم و شوونیزم قبیله را چندین بار و محکم بسته کرد و به آن جان تازه بخشید بیش از این ویران مان نکنید به صورت تهوع آوری ویران، سرگشته و در معرض خطر و حاشیه نشینی سیاسی قرار گرفته ایم.
دیگر بس است.

داکتر لطیف پدرام

>>>   همه از دست فاشیستان ارگ است تا اتفاق و اتحاد مردم شمال را صدمه بزنند. لطفآ نگذارید که اوغانها فاشیست یکبار دیگر با سرنوش دیگر اقوام بزرگ کشور بازی کنند.

>>>   يک کاکا کلان داشتم. خدا بيامرز خودش يک فرد فاميل را عليه فرد ديگر به جنگ آدم به آدم مى انداخت (آدم جنگى به گونه سکجنگى و مرغ جنگى و پوزينه يا ميمون بازى نمى دانم کدام بى زبان بود که شادى بازى گودى پران جنگى) . مى و خود هم آشتى انداخت روزى وى هميش آماده بود. يک روز نزد احمد و روز ديگر نزد محمد ميهمان پلو وچلوبود. و روزهاى جمعه بخاطر آشتى جشن گرفته مى شد. هم قوم دست اش را مى بوسيد.
فقط پروردگار م مادرم کلانم و من کودک , چالبازى اين کلان قوم را پى برده بوديم. زن اش "مامدزى" بود خودش" آغاجان" و زن اش "اغه جان" نام داشت.
پسر همين آغا با برادر اش جنگ کرد. و همين شخص نتوانست بين پسران مياجيگرى نمايد آشتى دهد. خاندان همان پسر محبوب اش برباد برباد شد.
غنيگک ديگر تفرقه بين غير پشتونها نپرتو!
يکى اش پشتو مشتو نمى داند
ديگر اش افغانى موغانى!!!!

>>>   تا احمق در جهان هست، روباه انگريزى در نمی ماند.

>>>   آقای مجروح،اگر عده ای از دولت مداران خود درین حوادث آتش بیار بوده باشندچه خواهد شد؟

>>>   بی حیاترین ، خادم ترین عنصر استخبارات پاکستان ، قاتل و منفورترین چهرهٔ جهادی ، معامله گر ترین وماجراجوترین شخصیت غیرانسانی ، آقای راکتیار بوده که درهر رژیم مستقیماُ شریک قدرت بوده وبازهم شرکای خودرا به دستور آی اس آی ازعقب خنجر زده وبغاوت نموده است ، باکه نبوده که این وطن فروش نا مسلمان معامله نکرده وتا آخر وفادار باقی مانده جز پاکستان واستخبارات آن!
این چهرهٔ ....به مردم افغانستان خسته کن شده واز قدوم بد و هدف غیر انسانی وغیر اسلامی این غلام حلقه به گوش پاکستان ، افغانستان یک بار دیگر روز های دشواری را سپری خواهد کرد ویکتعداد انسانهای بیگناه دیگر بافیر راکت های آقای راکتیار به فرمان آی اس آی جام شهادت خواهند نوشید ، پس بهتراست دولت وحدت ملی با این چهرهٔ ....مقاطعه وبیشتر وقت خود را تلف ننموده واز بودجهٔ بیت المال یک افغای را مصرف یاران ....شدهٔ این .... اتل حرفوی ننماید
سنجرکابلی

>>>   بسم الله «محمدی» 6000 تفنگ امریکایی خریداری کرده
برگی از دفتر بزرگ سوگ و اسف در سرنوشت افغانستان
خبرمؤثقی از منابع وزارت دفاع افغانست که نشان میدهد، بسم الله «محمدی» ملقب به «مجاهد کبیر»، سابق وزیردفاع، لوی درستیز ووزیر داخله در حکومت حامد کرزی، دست به اختلاس شاخداری زده است که هم سنگ با جنایات بشری و خیانت به منافع ملی درتاریخ کشور محاسبه می شود.
گزارش مشعر است که آقای محمدی در زمان تصدی وزارت دفاع، با انحصارکردن خریداری تفنگ های مدرن امریکایی نوع M4 مرتکب این تخلف شده است. درگزارش آمده است که وی درازاء هرمیل تفنگ M4 ساخت امریکا به اردوی ملی، مبلغ 5000 دالر از حساب وزارت برداشت کرده درعوض، با خریداری نسخه جعلی این سلاح از بازار دیره اسماعیل خان پشاور به مبلغ 8000 کلدار، ضربۀ بزرگی بر توان دفاعی مملکت وارد آورده است.
طبق گزارش منابع رسمی، با پیش آمدن حوادث کندز، اردوی ملی وقطعات خاص به اسلحۀ موثر و قوی نیاز اشد داشتند؛ وقتی به سلاح کوت وزارت مراجعه شد، راز بزرگی افشا گردید ومعلوم شد که همه سلاح های M4 فاقد کیفیت است و قابل استفاده نمی باشد.
این درحالی است که وی از پیمان کاران اصلی اکمال اسلحه و ضروریات لوژستیک اردو و پلیس ( مطابق قراردادهایی که ازامریکایی ها گرفته) به شمار میرود. قرارداد ساخت ساختمان جدید وزارت دفاع موسوم به «پنتاگون کابل» از طرف امریکایی ها به خانواده و شرکای وی داده شده است که مفاد حاصل از آن سرسام آور است.

منابع نزدیک به ارگ و قصر سپیدار به طورمشترک، این گزارش ها را تصدیق کرده و ابراز تأسف می کنند. طبق قراردادی که با اردوی امریکا انجام شده بود، شرکت ها و کمپنی های جعلی که گروه وابسته به بسم الله از سال های 2002 به بعد تشکیل داد. اسلحه ومهمات تحت نام این که از بازارهای آزاد اکرائین و جمهوری چک برای اردوی نوپای کشور وارد می شد؛ از انبارهای ذخیره در پنجشیر وشمالی تخلیه شده و سود حاصل از آن به حساب این گروه واریز شده است.

طبق تحقیقات انجام داده شده ازسوی بازرسان داخلی و خارجی، جنرال بسم الله محمدی برای خریداری 6000 شش هزار میل تفنگ های م فور آمریکایی، برای هر میل تفنگ 5000 پنچ هزار دالر آمریکایی از بودجه وزارت کشیده است. این سلاح ها هم اکنون بدون استفاده در ذخیره گاه وزارت انبار شده است. هیأت فنی وزارت که اخیراً ازین سلاح ها دیدن کرده، به ارگ گزارش کرده است که همه آن ها جعلی واز استفاده خارج است.
پروندۀ تخلیۀ کامل انبارهای شفاخانه چهار صد بستر ( مسما به شفاخانه سردار داود خان) که درآن بسم الله خان به اختلاس بیش از صد میلیون دالر از سوی بازرس امریکا متهم دانسته شده است؛ هنوز دست ناخورده است.
ازین قرار، نیمی ازین مسئولیت به دوش ارتباطی های امریکایی است. این مورد، تنها نوک یک کوه یخ در پهنای یک بحر بیکران فساد و خیانت در تیم کرزی است. این درحالی است که بسم الله محمدی تازه به دنبال استفاده جویی از وضعیت کنونی به نفع خود است و قصد دارد که تحت نام «مجاهدین» تحرکات تازه یی را سازماندهی کند.
ر

>>>   شما هائیکه از متن حقایق عنصر ... اه نور والی مزا ر اطلاع ندارید وبسیار ساده وسطحی به ان نگاه میدارید نوضوع انقدر ساده هم نیست ده ها مرتبه مردم مزار از ظلم واستبداد والی درهمین نشری محبوب وزین جامع درشرح مظالم والی بلخ حال دل تلخ خودرا بیان کردند ولی کجاست گوش شنوان والی بلخ به اصطلاح ازنیخ کوکو شرین عبدالله میپرد و در زمین اصلا راه نمیرود وتکبرش ازحدگزشته که طی چهارده سال ده ها ملیوندالر از بنادرمزار پیداکرده وسرکه ازشهر مزار از مسیرش منحرفشد بخاتطر کو از وزیر زن بود ونصف ان تعمیر را بوالی داد تا تعمیر تکمیل شد ...
من درحوالی دفتروالی مزار کار میکنم وقتا فوقتا کار را بدفتر والی میبرم درصدها روز یکروزوالی بالای کرسیش نشست نیست وتما ما مصروف دادحسابهای شخصیش در دوبی وانگلستان است و.بحدی درشراب نوشی مشهور مزار است که هرکسی درین شهر ازین اطلاع دارد ولی هیچ کسی صدایشرا بلندکرده نمیتواند والی مزار از ده ها موردگاو خانه باج میگیرد وحتا فاحشه ها درداخل روضه مبارک علی مرتضی با مردم تفاهم نموده یکتن داخل روضه شده وبا یکزیارت چی بیرون میشوند فساد والی اظهرما الشمس است ماهمه شاهد هستیم که قطعه زمین یکروحانی با تقوی را بنام ایشان صثاحب سید عباس رحمت الله علیه که شصت سال در اختیارش بود والی مزاربه ولسوال تاشقران هدایت داده تا انرا پارچه پارچه کرده بقبالئی صد درصد تقلبی بمردم فروخته وتمام اسنادزمین را وارثین ایشان صاحب درتمام دفاترمزارسمنگان وتاشقرغان برده ولی کسی اصلا نگاه نکرده بهان وپنج پنجسالرا دربرگرفت این دعوی با انهم والی زمینرا بالای مردم فروخت ماده منطقه مزار را داریم که وکیل تاشقرغان کهپرش نیزوکیل بود باشراکت والی غصپ جیدادمردم نمود وحتی بشورا وسنا ولسوالرا حاضرکردندولی هیچ سو.ده نکرد..
در مزار اگر کسی زن ودختر وپسر کسیرا ویا مال و جایداد کسی را غصپ مند کسی اصلا عریضه نمیکند بخاطراینکه رفته گی رفت واگردعوی کند باقیر زندگیش تاراج نیز میشود ونتیج صفراست دیگرشما ازین ملوکالطوائیفی چه میخواهید ؟؟؟؟؟ دیگر ازین بدتر نمیشود ناگزیر مردم بسرکها سر میکشند نه ازبک است ونه اشخاص بیرونی ماهمین مردم ستمکش مزارهستیم
مامورمتقاعد شهرمزار

>>>   کسانی که قصد توطه به بلخ دارند!
بلخ صاحب دارد، صاحب بلخ مردم بومی آن است و قدرت از آن مردم، هر کسی که خواهان تقسیم عادلانه قدرت است باید آن را در چارچوب کل دولت در سطح افغانستان مطرح کند نه فقط در بلخ. مردم بلخ دیگر تحت هیچ عنوانی حاکمیت غیر بومی را نمی پذیرند. همانطور باید تمام ولایات افغانستان حق دارند برای خویش تعین سرنوشت کنند. هر بحثی درین باره منتفی است، با وجودی که ساختار قدرت در بلخ عادلانه ترین ساختار در مقایسه با کل کشور است.

>>>   درود به بلخ و والی مدبر آن بلخ مانند گذشته تحت مدیریت فرزانه مرد خراسان پیشرفت خواهد کرد. و ما در کنار بلخ و والی مدبر آن هستیم.

>>>   ازقدیم مانده:- اجل مورچه برسد مورچه بال وپرمیکشد وبلند پروازی میکند وخودرا زیرپای مردم میاندازه.
اجل عطا رسیده
قوماندان عطا محمد در روز دوشنبه 2حمل کاروان تظاهرات کنندگان به حمایت از جنرال دوستم ازولایت های فاریاب، جوزجان وسرپل آمده بودند ممانعت کردند واجازه دخول را به شهرمزار شریف نداده است.
روشنفکران

>>>   رویت سیاه آقایی که خود را مامور متقاعد شهر مزار جا زده یی!
اول اینکه تو از نوشته هایت پیداست که یک آدم بیسواد هستی و اصلا از والی فرهیخته ی بلخ کوچکترین شناخت هم نداری. به تمام مردم کشور بخصوص بلخیان با فرهنگ آشکار است که والی بلخ ضد فساد و مجاهد پاکیست که شراب و شراب نوشی هر گز در نهاد او نیست. تا هنوز کسی نتوانسته کوچکترین موضوع در خصوص آغشته بودنش به فحشا و شراب را تایید کند. نتنها تایید نمیتوان کرد بل، پاکی و صداقت او و شرافت او برای همه واضح و مبرهن است.
دوستت دارم مرد آزاده و صادق کشور استاد عطا محمد نور!
حمید بلخی

>>>   فکر کنم نزد اینها عکس جنرال دوستم بیشتر از قرآن کریم با ارزش تر است
عکس جنرال دوستم را خود همین وکیل زرنج و وکیل بابر بی فرهنگ پاره کرده
حال چرخه گرفته روان است تا از جنرال دوستم امتیاز بگیرد
از انسانیت و گذشت ما هم برداشت سو نکنید وگرنه باز میدانیم چی کنیم
بالاخره چی میخواهید و خواست تان چیست واضح بسازید؟؟؟
در تظاهرات تان هیچ پیام ندارید ناحق مردم را تا و بالا میدوانید
حیف وقت مردم
خوب بازیچه دست تان ساختید بخدا
ملت بیسواد گوسفندان وکیل های بیسواد
"رسول قيام"

>>>   کار مخالفین هردو طرف بوده است تا بین آنها دشمنی ایجاد کرده و خود شان به هدف برسند.

>>>   بايد بالاي عكس هاي دوستم شاش خود را ميكردند، پولشان كم شده و دوباره در سدد تشكيل مليشه شده اند كه مال مردم را چور و چپاول نمايند، معلم عطا بايد جلو اين جاني را بگيرد، در غير آن در آينده درد سر براي سمت شمال ميشود.

>>>   وحید کابلی ( که نامت مستعار است) آب ندیده موزه را نکش . تو چه می دانی که این کار از طرفداران استاد عطا است و چه سندداری و این کار طفلانه را هرگز طرفداران استاد نور انجام نمی دهند. عقلت را از دست مده.
حاح


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است