زنی که فرزندانش را از شوهرش خرید (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۸    ۱۳۹۵/۱/۱۶ کد خبر: 114180 منبع: پرینت

یک مادر در کابل پس از طلاق، 3 کودک اش را از شوهر پیشین خود یک میلیون و 600 هزار افغانی خرید.

این زن درد کشیده 7 سال را با شوهرش گذراند. 3 سال نیز به تنهایی از فرزندانش نگه‌داری کرد؛ زیرا همسرش آن ها را رها کرده بود. او می‌گوید: در 3 سال پایانی زندگی مشترک، شوهرش نه‌تنها از آن‌ها خبر نمی‌گرفت بل ‌نفقه را نیز پرداخت نمی کرد.

پریزا هنگامی که از هنوز دختری خردسال بود به زور نامزد شده و در نوجوانی مادر شد. پس از آن که فرزند سومش را به دنیا می‌آورد، کم‌کم نگاه شوهرش به وی و زندگی مشترک تغییر می‌کند. پریزا بعدها متوجه می‌شود که همسرش دیگر میلی به ادامۀ زندگی مشترک با وی ندارد.

با این حال او 3 سال دیگر را نیز بدون حضور همسرش گذراند تا این که تصمیم اش برای جدایی قطعی شد. خانواده‌اش اما به شدت با طلاق مخالفت می‌کنند و می‌گویند «از مرده و زنده‌ات می‌گذریم اما اجازه نمی‌دهیم طلاق بگیری».

پس از این خط و نشان‌ها، پریزا خانۀ پدری را هم ترک می‌کند و در خانه‌ای اجاره‌ای به همراه فرزندانش زندگی جدیدی را آغاز می کند اما در جریان گشودن پروندۀ طلاق، خانواده‌اش از حق وی دفاع می‌کنند و در جلسه های دادگاه حضور می‌یابند. پریزا بدلیل این‌که 2 فرزندش دختر و پسرش نیز بسیار کم سن‌وسال بود، ادعای گرفتن حضانت کرد. خانوادۀ همسر پریزا نیز به پسرشان هشدار دادند که اگر به امید آن‌ها فرزندانش را از مادرشان جدا می‌کند، باید بداند که آن‌ها از بچه‌ها نگه‌داری نخواهند کرد.

پس از کش‌وقوس‌های فراوان، همسر پریزا در عوض سپردن حق حضانت، خواهان یک میلیون 600 هزار افغانی می‌شود. پریزا نیز با گرو گذاشتن خانه‌اش در بانک، می‌تواند این پول را تهیه کند و فرزندانش را بخرد.
پریزا رحمانی فعال حقوق خانواده و اطفال می‌گوید: امروز باید بیش‌ از پیش به فرزندان اش رسیدگی کند و برای‌شان یک آیندۀ روشن را بسازد.

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201604/201604040505223558.jpg

وطندار


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   سوال: با این مرد بی غیرت و باجگیر که فرزندان خود را گروگان گرفته بود،چه باید میکرد؟
جواب: یک میلیون افغانی قرضه بانک را برای تربیت و نفقۀ فرزندان نگهداری میکرد و 600 هزار افغانی را به یک آدم کُش میداد، تا این مرد بی غیرت را سر به نیست کند.

>>>   اول لعنت بر شوهر او كه بسيار بيغيرت بوده وباز صد افرين بزن كه حيات اولاد هاى خودرا خريده وشجاع زن است ، باز نميدانم كه حكومت خواب برده چطور قانون دارد كه ازيك زن بيچاره يكمليون ششصد هزار افغانى شوهرش گرفته حتمى حكومت ماليه ياكدام شرنيى در مابين گرفته ٠
م ى

>>>   آفرین به غیرت این خانم
ظهور احمد فضلی

>>>   اگر واقعیت داشته باشد ، زنی شجاع ، با مسوولیت و مادری قابل احترام میباشد .
کوه کن

>>>   به نظر دهندگان اول، دوم و سوم!
یک چیزی است بنام قانونیت، که بلند تر از احساسات اسلامیت و افغانیت و غیرت و دیگران است.
نظر به قانون زن و مرد هردو حق جدا شدن از همدیگر را دارند، و لو که دلیلی وجود داشته باشد و یا نباشد، به در خواست هردوی شان و یا هر کدام شان میتوانند از یکدیگر جدا شوند.
آنچه که در ارتباط به آینده فرزندان شان میشود، هردو پدر و مادر حق دید و بازدید از فرزندان شان را دارند و محمکه تشخیص میدهد که اولاد ها نزد پدر باشد و یا مادر.
در صورتی که محکمه تشخیص دهد که دید و باز دید یکی از والدین به زندگی اطفال خطر وارد میکند، میتواند این دید و بازدید را قطع کند.
اما در هیچ محکمه دنیا من ندیدم که محکمه حق سرپرستی اطفال را مورد خرید و فروش قرار دهد، بجز از محکمه افغانستان.

>>>   تا وقتی این ریش و لنگی است همین بی سرو سامانی است.
آزاده

>>>   این فرهنگ عالی افغانی ماست خداکند که غربی ها آنرا ازبین نبرند!!!!

>>>   خیلی زشته به خدا . مگه بچه ها کالا هستند که خرید و فروش بشن؟

>>>   ای مادر قهرمان مبارک باد طلاقت که هم خودرا نجات دادی وهم کودکانت را مرگ وشرم بر روی شوهر سابقت . ازدواج سنت است وطلاق فرض .خدایتعالی راه نجات زنان را مخصوصا زنان افغان را از دست یکعده مردهای به ظاهر انسان نما وباغیرت طلاق را در کتاب ما یعنی قرآن فرض قرارداده برادران غیرت فقط ظلم وستم بالای مادر وخواهر وهمسر نیست بلکه با محبت واحترام به آنها اساس زندگی خانواده گی وفامیلی را بگذارند وبه این ترتیب زندگی را چون عسل بکام همه افراد فامیل شیرین بسازید

>>>   خاگ برسری این مرد بی غیرت پول دوست بمیرد بهتر است

>>>   من بصفت یک انسان هیج باورندارم درصورتیکه این کار شده باشد .
واقعا سرما به پیش زن ها خم ساخته است .
شاید تمام واقعه هم این قدر کوتا نیست خداوند برای همه ما رحم کنند

>>>   واقعا شرم اور است این نامرد ...س باید سنگسار شود

>>>   به نظر دهندۀ پنجم:
شما درست می گوئید. اما در افغانستان قانون جنگل حکمفرماست، نه قانون مدنی و نه قانون شرعیت. پس با کسی که اطفال بی گناه را گروگان می گیرد، چه باید کرد؟
نظر دهندۀ اول

>>>   افرین وصد افرین به این زن فداکار که بخاطر دوستی اولاد هایش و زندگی بهتر انها خدمت بزرگ را انجام داده است....بی حساس وبی شرم وبی غیرت بعوض اینکه پول خوراک وپوشاک اولاد هایش را به مادر شان پرداخت میکرد تا در تربیه وسر پرستی اولاد هایش میبود بر عکس خلاف همه موازین شرعی وحقوقی از این زن فداکار پول گرفته است کسی که عیاش شد بی غیرت وبی شرم هم میگردد که نمونه ان شوهر سابق همین خانم فداکار وحاجی شیرعلی احمدزی وکیل قوم کوچی در پارالمان کشور را که به اثر شکایت یک رقاصه پاکستانی از طرف پولیس پاکستان در خاک انکشور دستگیر وزندانی گردیده است نام برد .

>>>   عجب.
ع

>>>   این را میګن زن آفرین

>>>   چه به غیرت ما افغانها امده

>>>   وقتی بی روزگاری ونا امنی در یک کشور حکم فرما شود انسانهای محبور به هر کار ممکن دست می یازند یک انسان هرقدر هم اگر بست وبی وجدان باشد بازهم محبت بدری وفرزند بحدی است که نمیشود ازان سرسری گذشت مگر این که بقول حالت {اب تا گلو بچه زیر با } بیش بیایدخداوند مسببین این حوادث در افغانستان را به قهر وغضب خود گرفتار نماید
رفو گر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است