انتقاد محقق از هزینه های زیاد تحصیل در ایران(عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۷    ۱۳۹۵/۱/۱۹ کد خبر: 114335 منبع: پرینت

اشتراک و سخنرانی محمد محقق در دومین جشنواره بین المللی سفره مشترک دانشجویان ایران و افغانستان

دومین جشنواره بین المللی علمی، فرهنگی و اقتصادی سفره مشترک دانشجویی ایران و افغانستان روز چهارشنبه 18 حمل در ولایت کرمان ایران برگزار گردید.

محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی افغانستان که به دعوت رسمی دانشگاه شهید باهنر کرمان به ایران سفر کرده بود، همراه با داکتر نصیر احمد نور سفیر افغانستان در ایران در این جشنواره اشتراک و سخنرانی نمود.

معاون ریاست اجرایی از همکاری های جمهوری اسلامی ایران در زمینه تحصیلات عالی و معارف با افغانستان قدردانی نمود اما هزینه های تحصیلی را برای دانشجویانی که از هزینه های شخصی مصروف تحصیل اند سنگین عنوان کرد. محقق به دانشجویان وعده داد که برای کاهش هزینه های تحصیلی با مقام های ایرانی صحبت خواهد کرد.

دانشگاه شهید باهنر کرمان یکی از ده دانشگاه برتر ایران است که در سطح این کشور در جایگاه ششم قرار دارد.


http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201604/201604070856172607.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201604/201604070856172271.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201604/201604070856172610.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201604/201604070856174537.jpg

کد(8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این محقق هم تمام سال را در ایران میگذراند.

>>>   مقداری از پول شخصی خودبا آنها کمک کن تا بهتر بتوانند درس بخوانند ونیز اقلا صد جوان بی پول را از کمک شخصی خودبه تحصیل روان کن مانند افرادیکه درکشورهای غیر اسلامی اینگونه مهربانی ها واخلاق را دارند

>>>   تحصیل دانشجویان و دانش آموزان افغانستانی همچنین هزینه های سنگینی را به ما مردم ایران تحمیل کرده است

>>>   من یک دانشجوی ایرانی ام حسابداری میخونم ، دانشگاهم دولتی نیست و هر ترم 1 میلیون تومان شهریه پرداخت میکنم. هر سال 2 ترم هست یعنی سالی 2 میلیون فقط به دانشگاه پول میدم. هزینه های رفت و آمد و کتاب و دفتر هم جداست.
برادر من هم در یکی از شهر های نزدیک در دانشگاه دولتی حقوق میخونه اون هم مجبوره پول خوابگاه و خوراک و کتاب و امثال این را پرداخت کنه برادرم که دانشگاه دولتی درس میخونه هم ترمی 800 هزار تومان هزینه میکنه یعنی سالانه یک میلیون و شش صد هزار تومان.
در مجموع من و برادرام سالانه حدود 4 میلیون تومان هزینه دانشگاه میکنیم.
حرف من با برادران و خواهران افغانستانی اینه:شما از چه چیزی ناراحتید؟ شرایط برای ما هم به همین ترتیب هست و ما هم راضی نیستیم اما مجبوریم. چون میخواهیم درس بخوانیم.شما هم اگر قصد تحصیل دارید باید حاضر باشید که هزینه کنید.
ایران نزدیک به 40 ساله که مشکل اقتصادی داره. ارزش پول ملی ایران کم هست و تورم هم هست در نتیجه برای به دست اوردن انواع کالا و خدمات باید پول زیادی پرداخت کرد. این برای همه کسانی هست که در ایران زندگی میکنند و تفاوتی ندارد که اهل ایران باشند یا اهل کشور دیگر.
مثل اینه که یک نفر به سوریه برود کشته بشود و بعد اعتراض کنند که چرا او کشته شد؟ خب واضح است که در سوریه جنگ و کشتار است و فرقی ندارد شما اهل سوریه باشید یا جای دیگر چون جنگ هست کشته می شوید. در ایران هم گرانی هست و فرقی ندارد اهل کجا باشید چه ایرانی چه افغانی چه عراقی و چه اهل هر جای دیگر باشید چون در ایران هستید باید با قول بی شاخ و دم گرانی رو به رو شوید.

>>>   قضاوت كنيد
درصد کامیاب و ناکام های کانکور استانهاي مختلف أفغانستان!
در خوست و پكتيا ٨٠ و ٩٠ در صد اشتراك كنده گان كامياب شدند در كابل ٣٨ درصد اشتراك كننده گان كامياب شدند.

>>>   خود من ایرانی سالی 4 میلیون پول دانشگاه میدم تازه اگه مخارج خودم رو حساب کنیم هم خیلی میشه پس این مخارج واسه همه هست.
محمد از قم

>>>   وقتی عکس محقق را با محصلین غریب افغانی در ایران میبینم ناخودآگاه به یاد "این گرگ سالهاست که با گله آشناست" می افتم.

>>>   اگر مردم ولایت کابل بر علیه دولت خود دست به شورش بزنند بلافاصله ایران و روسیه به افغانستان خواهند آمد و خواهید دید که چه بلایی بر سر طالبان و داعش خواهند آورد/ از همکاران شبکه اطلاع رسانی درخواست میکنم که این مطلب من را در بخش نظرات منتشر نکنند. خواستم که مطالبی را بگویم که بدانید آمریکا و ناتو ترسو هستند. دو روز قبل ،آقای جان کری در یک کنفرانس خبری در حضور خلیفه بحرین در کشور بحرین ،از ارتش ایران درخواست کمک کرد تا در مبارزه با تروریستها در اروپا با آمریکا همکاری کند /شما میتوانید صحت این خبر را از سایت گوگل جستجو کنید.
کارشناش نظامی/

>>>   در افغانستان از سال اول شمولیت در مدارس الی حتم تحصیل در دانشگاه همه را یگان است تنها در چند سال اخیر دانشگاه ها ومکاتب خصوصی تاسیس شده که درمقابل فیس است ، شاید غ منبعد از دانشگاه ها مقداری کمی فیس اخذ کند واز طریق پارلمان کدام قانون بسازد
ر

>>>   دانشجویان ایران با امنیت و آرامش تحصیل میکنند نه با انتحار که باعث ترس در دانشجویان افغان شده. هر روز قتل و ترس و انتحار در افغانستان حاکم است: خوش به حالت که در ایران هستی راحت و بی دردسر درس میخوانی -
نجم الدین از بامیان

>>>   (وقتی عکس محقق را با محصلین ) :
وقتی مردم شریف هزاره را می بینم بیاد ولایت سازی های محقق می افتم که در هر انتخابات شروع میکند به ولایت سازی جاغوری ولایت شود بهسود دو ولایت شود بعد برادران هزاره ما از خوشی کف میزند ومحقق زیر لبش خنده میکند ، درختم انتخابات مقداری دالر وچند موتر زره قیمت ولایات جدید التشکیل به کاشف آن داده میشود وبس ! تا انتخابات بعدی !
ر

>>>   واه واه گل میدان.
محقیغ آمدبمیدان.
ع

>>>   فقط حرف روز بروز مشکلات دانش اموزان ودانش جویان بشتر هم می شود

>>>   لطفا در مورد گواهینامه رانندگی که بارها قولش را دادید هم کاری کنید آقای حرف میزنم ! الان یک مجرد چرا نمی تواند گواهینامه بگیرد؟

>>>   من قوم شریف هزاره را دوست دارم
یک ایرانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است