ضرورت اصلاحات کلیدی در روند برگزاری انتخابات
باید پیش از رفتن به انتخابات پارلمانی و شورای ولسوالی ها اصلاحات کلیدی در انتخابات صورت گیرد تا شاهد انتخابات شفاف و سالم باشیم 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۵    ۱۳۹۵/۱/۲۹ کد خبر: 114699 منبع: پرینت

محمد نعیم ایوب زاده امروز 29 حمل 1395 در آغاز بکار همکاری مشترک نهادهای جامعه مدنی و احزاب سیاسی برای اصلاحات انتخاباتی اظهار کرد: ما به این دلیل که به صداهایمان گوش داده نشد، به دلیل عملکرد ضعیف حکومت امروز و اوضاع سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی و به دلیل سطح بالای بی اعتمادی و کم علاقگی جامعه جهانی نسبت به وضعیت حاکمیت در افغانستان دور هم آمده ایم و این گروه کاری با نام مشترک نهادهای جامعه مدنی و احزاب سیاسی بر اصلاحات انتخاباتی تشکیل دادیم.

وی افزود: احزاب سیاسی و جامعه مدنی صحبت های متعددی در زمینه اصلاحات انتخابات و استفاده از تکنولوژی برای برگزاری انتخابات داشته و همچنین طرحی مشترک ارایه را مبنی بر اصلاحات سیستماتیک برای برگزاری انتخابات قانونی و معتبر در آینده نزدیک ارائه می کنیم.

ایوب زاده با انتقاد از اینکه مسوولان هیچ گاه حاضر به اصلاحات روند برگزاری انتخابات نیستند، گفت: مسوولان همیشه می گویند وضعیت امنیتی خوب نیست و همین را بهانه می کنند، مگر در 2010 و 2014 وضعیت امنیتی خوب بود؟ چه تضمینی وجود دارد که وضعیت امنیتی بهتر شود؟ انتخابات بهترین وسیله و راه حل برای تامین امنیت می تواند باشد.

وی یادآور شد: به غیر از انتخابات راه دیگری برای برقراری مردم سالاری و توجه به حق مردم وجود ندارد و کم کاری و بازی سیاسی در این راه بازی با سرنوشت مردم بوده و این بی توجهی در حقیقت بی کفایتی مسوولان را نشان می دهد.

ایوب زاده تاکید کرد: جلسه ای برگزار می شود صرفا برای حضور یک مهمان خارجی با نام جان کری و من متاسف هستم که پروژه و برنامه های خود را مطابق جامعه جهانی و بیرونی ها عیار می سازیم و خودمان هیچ برنامه ای و هیچ کاری انجام نمی دهیم و فقط نقش کسی را داریم که به خارجی ها گزارش می دهد.

وی خاطرنشان کرد: آیا بدون عملی سازی اصلاحات کلیدی، انتخابات ممکن است؟ باید پیش از رفتن به انتخابات پارلمانی و شورای ولسوالی ها اصلاحات کلیدی در انتخابات صورت گیرد تا شاهد انتخابات شفاف و سالم باشیم.

کد (20)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   یک حرف ناق است که گفته است.
ع

>>>   اين حكومت را همان تقلب كاران بوجود آورد آيا عقل ومنطق كار مي كند كه بر ضد آن كاركند ! كابلي


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است