ورزش کشور به سیاست آلوده می شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۴    ۱۳۹۵/۲/۱۴ کد خبر: 115390 منبع: پرینت

همایون خیری رییس عمومی تربیت بدنی و ورزش کشور قبل از چاشت امروز سه شنبه 14 ثور 95 با محترم مولوی لطف الله عزیزی والی ولایت جوزجان در دفتر کارش ملاقات نمود.

در این ملاقات هر دو جانب روی آمادگی های لازم به خاطر برگزاری هرچه با شکوه تر افتتاح محفل نامگذاری ورزشگاه ولایت جوزجان، به نام جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول مقام محترم ریاست جمهوری اسلامی افغانستان، بحث و تبادل نظر نمودند.

در این دیدار عبدالناصر هوتکی معاون فنی و مسلکی ریاست عمومی تربیت بدنی و ورزش، عارف پیمان مسوول نشرها و محمد صدیق فایض مدیر عمومی ورزش ولایت جوزجان نیز حضور داشتند.

این درحالی است که گفته می شود بنا بر خواست ورزشکاران و فیصله جلسه اداری ولایت جوزجان، ورزشگاه آن ولایت به نام جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری اسلامی افغانستان نامگذاری گردیده است.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری است، در هرات سرپرست آمریت ورزشی ولایت هرات، جمنازیوم میرویس صادق را ساعت وار به فوتسال به کرایه میدهد و پول آن هم به جیب خودش میرود، ورزشکارانی که کار اداری داشته باشند مجبور به عضویت در انجمن ورزشکاران هرات که شاخه ای از روند سبز است میشوند، در غیر آن باید به خاطر یک امضاء چند روز به آمریت ورزشی مراجعه کنند. و این ها را آقای خیری خبر دارند هنوز اقدام نکردند. امید در آینده نزدیک اقدام به تغییرات در آمریت ورزشی نمایند. بی کفایت ترین آمریت ورزشی در سطح کشور آمریت ورزشی ولایت هرات است.

>>>   سرپرست آمریت ورزشی ولایت هرات میگوید 45 هزار ورزشکار در هرات در حال فعالیت هستند. ولی در روز 8 ثور با اینکه از بیشتر فدراسیون ها دعوت شده بود ولی بخاطر نا رضایتی از سرپرست آمریت ورزشی حدود 120 الی 150 نفر ورزشکار بیشتر شرکت نکردند و با عدم حضور خود نشان دادند که چون سرپرست آمریت ورزشی ولایت هرات مسؤل ولایتی روند سبز است و روند سبز یک حرکت سیاسی است. و ورزشکاران سفیران صلح اند با اینکه به سیاست مداران خود احترام دارند نمی خواهند ورزش با نام یک حرکت سیاسی و یا حزب سیاسی گره بخورد. اگر همین قسم اوضاع ورزشی ادامه یابد، بخصوص در هرات شاهده حرکت های مدنی خواهیم بود.

>>>   مانند گل آقا شیرزوی که ورزشگاه جلال اباد را بنام یک اختلاس گر یک غاصب شیرزی کردند ،اما در جوزجان برعلاوه ورزشگاه باید میدان هوائی هم بنام جنرال صاحب دوستم مسمی شود

>>>   زمانی ورزش هرات از نام نیک و پر افتخار برخوردار بود، تیم طوفان هریرود زمانی قهرمان کشور شد ولی با تخریب همین سر پرست آمریت ورزشی هرات (میر قدیر جویا) و تعدادی دیگر خود خواه فوتبال هرات را به تباهی کشیده شد، و حالا هم در کل ورزش هرات به تباهی کشی میشود، میگویند هر کس لافید نبافید، آقای خیری آمد ورزشکاران گفتند ورزش خوب میشود، ولی دیده میشود که جناب خیری هم به این وضعیت عادت کرده و به فکر اصلاحات نیست، جناب خیری ورزش هرات با بودن میر قدیر جویا سرپرست آمریت ورزشی و رئیس روند سبز هرات تباه شده است از خواب بیدار شوید و فکری به حال ورزش ولایت هرات بکنید. درست است ورزشکاران هرات روز 8 ثور به میر قدیر جویا نشان دادند که او را نمی خواهند.

>>>   تشکر از افغان پیپر
این پیام ها را برای رئیس تربیت بدنی روان کنید تا بداند که تا بداند که ورزش هرات به گند کشیده شده با چنین شخص بی کفایت و بی درایتی بنام میر قدیر جویا بصفت سرپرست آمریت ورزشی در هرات.

>>>   بلی چند روز پیش بدون مسؤل حزب روند سبز (میر قدیر جویا) برای جلسه و ملاقات با جناب امرالله صالح رئیس حزب روند سبز به کابل سفر داشته، البته ممکن از جناب خیر رخصتی گرفته باشد، ولی با غروری که سرپرست آمریت ورزشی هرات جناب جویا دارد، فکر نمی کنم اجازه گرفته باشد.
منابع درآمد میر قدیر جویا،
1. اخذ کرایه ساعتی جمنازیوم دولتی بنام جمنازیوم (میرویس شهید).
2. اخذ کرایه از جمنازیوم صلح که میگویند قسمتی از آن از روند سبز است.
3. اخذ حقوق از تیم صرافان
وقتی از ایشان پرسان میشود که چرا جمنازیوم دولتی را به کرایه میدهی میگوید، به موتر آمریت ورزشی تایر میخرم، یا گپ های بی مورد دیگر میگوید.
جناب خیری صاحب آیا ورزش هرات بودجه ای ندارد، اگر دارد چرا آمر ورزشی تان جمنازیوم دولتی را به خاطر نفع شخصی خود به کرایه میدهد و شما پرسان نمی کنید. در کنار اینکه کرایه میگیرد از برق آن برای بازی های محلی و کرایه ای استفاده میکند و از پول دولت پول برق را تحویل میدهد این خودش اختلاس نیست.
این مطالب را برای جناب خیری روان کنید. تا در مورد تغییرات در آمریت ورزشی اقدام عاجل صورت گیرد. در غیر آن یا باید تمام ورزش کاران هرات عضو حزب روند سبز شوند یا باید با ورزش خدا حافظی کنند و یا باید دیت نه تظاهرات بزنند.

>>>   رئیس های فدراسیون های که متهم به فساد هستند، هنوز خودشان را رییس معرفی میکنند. و میگویند یا باید ما رییس باشیم یا فدراسیون منحل شود، خیری صاحب این خوب نیست، خودتان جنرال اسمبله را تشکلی دهید و به اعضای آن بگویید که رییس شان متهم است تا زمان برائت از محکمه کسی را سرپرست تعیین کنید، تا کار های اداری فدراسیون را انجام دهد، اگر اعضای جنرال اسمبله بیخبر باشند فکر میکنند شما متخلف هستید و نمی گزارید ورزش رشد کند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است