دو وزیر و دو معین هزاره از کابینه خارج می شوند
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۳    ۱۳۹۵/۲/۱۶ کد خبر: 115489 منبع: پرینت

بیانیه از به دست ما رسیده است که حکایت از کناره گیری افرادی از قوم هزاره از کابینه حکومت وحدت ملی دارد که بدون دخل وتصرف عینا نشر می کنیم.

پیام مهم و تکان دهنده دو وزیر و دو معین هزاره کابینه دولت وحدت ملی (محمود بلیغ، عبدالرزاق وحیدی، سردار محمد رحیمی و مرتضی رحیمی): در صورت لزوم از بدنه دولت خارج می شویم. کنگره ملی و فراگیر حزب وحدت شهید مزاری را احیا نموده وخواهان برگزاری انتخابات زودرس ریاست جمهوری می شویم! و با کمک مردم نشان می دهیم که هم می توانیم رییس جمهور بسازیم و هم در صورت لزوم آن را به زیر بکشیم.

مردم شرافتمند افغانستان، به پیشگاه عزتمند شما سر تعظیم فرود می آوریم و شرمنده ایم که نتوانستیم در کابینه دولت منافع شما را مدیریت نماییم. در حضور ما بودجه پروژه گردن دیوال تصویب نشد و پیش چشم ما عبور پروژه توتاپ را از مسیر زندگی مان را تحریم کردند تا باز هم جاده و برق نداشته باشیم.... در حضور ما ،تبسم را سر بریدند و هرگز برای یافتن و محاکمه قاتلان ، جستجوی جدی و همه جانبه صادر نشد.

پیش چشم ما و در سی کیلو متری وزارت خانه های ما فاجعه جلریز خلق شد و خالقان فاجعه نه تنها محاکمه نشدند، بلکه حمایت هم شدند و بابت همه این شکست و بی حرمتی ها متاسفیم و خود را مسوول می دانیم.
معذرت می خواهیم که مدیریت ما برای شما احترام و پیروزی ببار نیاورده است. سهم شما همیشه سربلندی و پیروزی بوده و سهم ما همیشه شکست و سرافکندگی!

هروقت در انتخابات حاضر شده اید با تمام توان و ظرفیت آمده اید و نتیجه اش پیروزی و سربلندی بوده است. درکنار هر کاندید و هر تیم که ایستادید قطعا پیروز و رییس جمهور شد و نتیجه داد. شما و فرزندانتان در کنکور، در ورزش، در هنر، در ابتکار و خلاقیت و در دفاع از وطن، همیشه افتخار و غرور آفریده اید و همیشه از ما پیش بوده اید و مدعیان مدیریت و رهبری را شرمنده ساخته اید. کاش می توانستیم بخاطر شرمندگی های مکرر خود را آتش بزنیم.

ما رسما اعلام می کنیم که به دلایل ذیل همیشه و هربار سبب سرافکندگی شما شده ایم:
فقدان وحدت سیاسی پس از شهید مزاری.
فقدان حزب سیاسی فراگیر که رهبران آن محصول انتخابات، اکثریت سالاری ، شایسته سالاری و مردم سالاری باشد.
فقدان حضور اراده مردم، نخبگان، تحصیل کردگان، فعالان مدنی و کارشناسان امور در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها.
و سرانجام اشتباه ما، در انتخاب رهبرانی است که باید درکنار شان ایستاد می شدیم. اشتباهات ما سبب دوام قدرت رهبرانی شده است که کفایت لازم را برای اداره امور شما ندارند. ما پشیمانیم و بابت آن رسما معذرت می خواهیم و اعلان می کنیم که در صورت عدم تجدید نظر کابینه و رییس جمهور در مورد پروژه توتاپ، از کابینه دولت خارج شده و به دلیل بی عدالتی و خیانت، خواهان انتخابات زود رس ریاست جمهوری خواهیم شد.

همچنین در کمال مسرت اعلان می نماییم که در مدت کمتر از یک ماه اولین کنگره ملی و فراگیر حزب وحدت شهید مزاری را احیا نموده و براساس انتخابات آزاد، مستقیم و سری، با کمک مردم، جامعه مدنی، علما، بزرگان، ریش سفیدان، تجار، جوانان، زنان، مردان، بازماندگان شهدا و قهرمانان واقعی دفاع از وطن، وحدت سیاسی و فراگیر مردم خویش را به احترام تمامی قربانیان و شهدای وطن احیا کرده و اجازه نخواهیم داد تا دوباره حق، عدالت و آزادی قربانی شده و سبب سرافکندگی شما شویم.
این تنها راه جبران اشتباهات گذشته و ترمیم شرافتمندانه سر شکستگی هایی است که به نوعی مسوولیت آن متوجه ما نیز بوده است.
ومن الله توفیق.
ثور 1395
عبدالرزاق وحیدی وزیر مخابرات
محمود بلیغ وزیر فواید عامه
سردارمحمد رحیمی معین وزارت معارف
مرتضی رحیمی معین وزارت داخله
و جمعی از فعالان مدنی

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   تذکر مهم :
متاسفانه این نیز مانند اطلاعیه شماره یک دانش و خلیلی، فقط درحد یک خواب ، خیال و آرزو است.تا خود ما به پا نخیزیم آب از آب تکان نخواهد خورد. هر چهار یار متذکره دوستان شخصی من اند و گمان میکنم که شرافت و شهامت لازم در آنان باقی مانده باشد تا صف خود را حکومت نالایق و فاسد جدا کنند. اگرچه مدت هاست که همنشین زاغ شده اند (و صد البته مردار خوری خصلت زاغ است)اما نامیدی از دوست نیز بدترین انتخاب است. ...شاید خداوند توفیق توبه داده باشد.
آنان میتوانستند :
- در جهت تامین حق ،عدالت و آزادی بر کابینه ، رئیس جمهور و رهبران فشار وارد کنند اما نکردند.
- میتوانستند برای تامین خواست و منافع مردم جریان ساز و برنامه ساز باشند اما در لابی سیاست غرق شدند.
- میتوانستند وزارت خانه یا معینیت تحت امر خویش را تبدیل به نمونه ای از لیاقت، ابتکار و خدمت نمایند اما بله قربان گوی مافیای قدرت باقی ماندند.
- می توانستند دانشگاهیان، نخبگان و جامعه مدنی را پست سر خویش برای ساختن وطن سازماندهی کنند اما نکردند.
کاش این دوستان بدتر از دشمن ، به اندازه دشمن، در دوستی شان با مردم صداقت نشان می دادند.....و البته هنوز خوش بینانه منتظرم که هر چهار یار دانشگاهی ما یکی شوند و...یادم هست که در گفت‌وگو های دانشجویی، در تعریف قدرت، می گفتیم :
هدف اصلی قدرت، عدالت است ، تامین حق و آزادی است اما صد حیف که عدالت خواهان وقتی به قدرت رسیدند، ضد حق ،آزادی و عدالت عمل می کنند.
شرط دوستی، مروت است و شرط مروت، حق گفتن ( ولو تلخ تمام شود) به دوستی است که ممکن است راه گم کرده باشد. امید که شرط دوستی و مروت به جای شده باشد.
بااحترام
دکتر محمد ناصر محقق
استاد دانشگاه طب کابل

>>>   متن زیبا و هنرمندانه ای با ادبیات احساسات برانگیز نوشته شده است، نویسنده گان این متن بدرستی، اشتباهات خود را دانسته اند اما بجای نوشتن این متن بصورت مبهم، شرافتمندانه تر میبود که با چهره هابشاش در برابر رسانه ها قرار گرفته، آنچه را در متن نوشته اند، بزبان میگفتند! اوشان به تدویر کنگرۀ به اصطلاح خود شان (وحدت استاد مزاری) بسیار دلخوش کرده اند، بیخبر از آنند که آن حزب، حزب وحدت نه بلکه حزب تفرقه میان مردم زحمتکش هزاره بود! رهبران احزاب (مرتبط به ملیت زحمتکش هزاره) بجای اینکه این ملیت مظلوم و زحمتکش را منسجم نموده در زندگی شرافتمندانۀ شان تغیراتی بیاورند، بر عکس این ملیت بیچاره را به دسته ها تقسیم نموده از این ملیت زحمتکش وحشیانی بوجود آوردند.
رهبران هزاره با زرنگی در فعالیتهای سیاسی شان، حرکات برادران پشتون را کاپی کردند و خواستند از هر گذینه ای استفاده برند، در همه انتخاباتها دیدیم که ملیت زحمتکش هزاره در تبانی با رهبران خود ساختۀ شان، در میان کاندیدان تقسیم شدند، نه بعنوان تعیین فرد درست برای رهبری افغانستان بلکه بعنوان اینکه هر فردی به مرتبه برسد، حقی به قوم هزاره نیز قایل خواهد شد و این درست همان تاکتیک برادران پشتون است که هزاره ها تکرارش کردند.
حالا نوسنده گان این متن، حکومت را به تدویر کنگرۀ حزب وحدت مزاری ترسانده اند، گویا با تدویر این کنگره دنیاه را بر سر حکومت چپه خواهند نمود، بیخبر از اینکه مهره های حکومتی از قوم هزاره، همیش در میان این ملیت زحمتکش حضور دارند و راه شان جز این نیست که در معامله با سایرین تداوم قدرت کنونی شان را حفظ نمایند، در غیر آن نه حزب (وحدت ها) بدرد شان میخورند و نه رهبران خود ساختۀ شان.
میهن زرغون

>>>   در زمان اعلحضرت محمد ظاهر شاه هزاره ها د ر کابینه بیشتر از یک وزیر نداشت و در اردو هزاره از خوردظابط رتبه بلندتر را ګرفته نمیتوانست این بخاطری بود که ظاهر شاه طبیعت هزاره ها را میفهمید که اګر رتبه بالاتر برای این قوم داده شود در ان صورت اینها شورش بربا میکند و به کمک ایر علیه شاه قیام میکنند و یا درد سره برای بادشاه بیدا میکنند حالا چندین وزیر در کابینه اشرف غنی موجود است و میګویند که دو وزیر و دو معین استعفا میکنند عجیب منطق است هیچ فهمیده نمیشوذ که اخر چه خواهد شد /
احمدی
از کابل

>>>   زودتر وسریعتر چوکی ها را تخلیه کنید تا بجای شما بیکاره ها ومفسدین قومگرا اشخاص خبیر وبادانش کارکن از قوم مردم هزاره بجای شما تعین وتوظیف گردند باید قبلا شما یان برکنار وبرطرف میشدید اکنون که خود حاضر شده اید یک خبر خوش است .

>>>   غم شان کم .
نجیب آریا

>>>   برادرنی. محترم. دستی
.خدابه. همرای. شما. باد برعلیه. ظالم. باید
قیام. کرد. این. هردونوگری. امریگاه. شیطان. است.

>>>   هرچه زودتر به حاکمیت غیرقانونی ع و غ خاتمه دهید. از دست همین ع و غ که هر سه قوای دولت را در تناقض با قانون اساسی کشور سازماندهی نموده اند و تمام عرصه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی را با خاک یکسان ساخته اند، مردم را نجات دهید. من
یک پشتون هستم و از شما تقاضا مینمایم که بهیچوجه موضوع را قومی نسازید بلکه بخاطر تامین عدالت اجتماعی بزندگی شرم آور و ننگین این حکومت افتضاح ملی از زاه های مسالمت آمیز پایان دهید !!!

>>>   هزاره ها درتمام ارگان های دولتی سهم فعال دارند میخواهند که افغانستان رابه هزارستان تبدیل نمایند هزاره هاراپشتونها به عقب میرانند وهزاره ها باتاجک هاکینه ورمیشوند انتقال لین برق ازراه سالنگ هم دربودجه دولت صرفه میشود وهم ولایات شمال کشور بهره مندمیگردند{کاپیسا.پنجشیر.پروان} واگرازراه بامیان انقال گردد مردمان باغیرت وشجاع ولایات مذکورخاموش نبوده وباعث درگیریهای داخلی گردیده درآنصورت که پشتون ها منتظرفرصت بوده ودوباره هزاره کشی راشروع میکنند
<<<حق پرست مزارشریف

>>>   اول اینک ازجناب دو وزیر ودومعین که خود داوطلبانه حاضر به استعفا اند تشکر باید کرد. به دلیل اینک آقای حکمتیار درحال آمدن است این چهار پوست حق مشروع آنها است. دوم. جنابان که مستعفی میشوند میتوانند به فکر آرام درقصرهای خودنشسته آرام زندگی کنند دیگر به استفاده ازنام اسلام. مجاهد.قوم. قومگرای.لسان .مذهب. تنظیم .گروپ . گروپ بازی اجتناب کنند . مردم ماحا لا خوب میدانند که شما دولت مردان چه میگفتی وچه کردید تمامآ مردم شریف افغانستان ازهر ملیت که باشد این رهبران خود فروخته را می شناسنددیگر فریب شعار های دروغین شما را نمی خورند .

>>>   منان ناصح:
چرا کریم خلیلی سالها در مورد توتاپ خاموش بود!!
این تصویر نقشه انتقال برق توتاپ را از آسیای میانه به شهر پلخمری و از آنجا از مسیر سالنگ به کابل و بلاخره به جنوب و شرق کشور نشان میدهد. ولی هیچ اشاره به انتقال برق به افغانستان مرکزی ندارد، چه رسد به اینکه سخن از مسیر بامیان مطرح باشد!
این تصویر از کنفرانس دو سال پیش توسط یک کارشناس بانک انکشاف آسیاسی میباشد که در لندن (در مرکز مطالعات ستراتژیک بریتانیا) در مورد ماستر پلان برق افغانستان، بخصوص توتاپ، صحبت میکند.
سوالیکه در مورد این ماستر پلان، که زمان حاکمیت حامد کرزی شکل گرفته است، مطرح میشود اینست که چرا هیچ برنامه ی برای توزیع برق به افغانستان مرکزی وجود نداشته است؟ چرا بیشتر توجه به جنوب و شرق معطوف بوده است؟ سوال مهمتر اینکه آقای خلیلی که ۱۰ سال تمام معاون کرزی بود چرا در مورد اینهمه بیعدالتی کاملن خاموش بود که حالا خودش را قهرمان حقوق هزاره ها جا میزند؟!

>>>   همه تصامیم احساساتی ! فکر میکنند اگر از حکومت خارج شوند قیامت میشود حکومت خوش میشود که شماخارج شوید ، ریاست برشنا میگوید بامیان برق می خو.اهد یا سیم برق؟؟ اگر برق می خواهد 300 میگاوات را از طریق پروان زود تر ازموعد تعیین شده برای شان میرسانیم ، فاصله بامیان نسبت به سالنگ 79 کیلو متر زیاد تر است خارجی ها مصرف کم می خواهند، رسم جدید مود رذوزر شده که شیاشیون از هرموضوع سو استفاده میکنند حالا که این مشکل پیش آمده ازین بهره قبرداری کرده حزب میسازند نتیجه اش هم هیچست صرف یکماه دوماه بعد همه چیز بحالت اولی برمیگردد
ر

>>>   درود بر شما باد

>>>   سلام دوستان عزیز!
ما همیشه احساساتی، عقده‌ای و بدون آینده‌نگری رفتار می‌کنیم. حالا همین دوستانی که مشغول خدمت هستند، حداقل می‌توانند بعض کارهای خورد را برای مردم انجام بدهند. اما وقتی استعفا بدهند، مطمئین باشید که عالی‌جنابان خوشحال هم می‌شوند و کارها را طبق میلشان انجام می‌دهند. همانطور که جناب محقق در زمان آقای کرزی از وزارت تجارت استعفا داد چه شد؟ یک نفر از دیگران به جایش انتخاب شد که شاید به اندازه جناب محقق هم برای مردم کار انجام نمی‌داد. حالا که می‌توانند از فرصت‌ها استفاده کنند و برای مردم مظلوم و محروم خدمت کنند که ممکن است همین فرصت‌ها هم از دست بروند.
ای که دستت می‌رسد کاری بکن
پیش از آن کز تو نیاید هیچ کار
تذکر دیگر این‌که: ما برای حفظ محبت و وحدت جامعه نباید به خاطر منافع شخصی و گروهی خود دیگران را بدنام و متهم به خیانت کنیم که این خودش بزرگترین خیانت است. متأسفانه همیشه رهبران ما هرکدام فقط خودش را خدمتگذار می‌داند و دیگران را خایین و معامله‌گر می‌شمارد که در طول تاریخ چه ضربه‌هایی از این جهت متحمل شدیم.
حسینی

>>>   با درود خدمت همشهریان عزیز و اقای احمدی نام که درذیل نظر داده اند ایشان کاملا درست و دقیق عین واقعییت دوران ظاهر خایین را بیان فرموده ان هزاره انوقت حق درس خواندن را نداشت چه برسد به اینکه وزیر یا جنرال می شد هزاره ای انروز را همانقدر بالای شان اطمینان داشنتند که نگهبان زنان جنرال و صاحب منصب انوقت هزاره بود ولی در دولت و ریاست مورد اطمنان نبود .
هزاره حق خود را میخواهد نه شورشگر است و نه دهشت افگن امثال اقای احمدی هنوز در ان فضای گندیده و نکبتبار ظاهر شاهی نفس میکشد خوب کمی خود را بروز رسانی نماید .
هزاره ها امروز بیدار تر هوشیار تر وقوی از ان است که تو و امثال تو انتظار داری ... هزاره ها به درجه ای از بیداری رسیده اند که مرز مذهب را هم پشت سر گذاشته اند و به عنوان مشت واحد خواهان عدالت هستند و دست دوستی و برادری و برابری بسوی همه اقوام ساکن در این خاک درار نموده و انتظار دارد همه عدالت خواهان از این مبارزه روشنی خواهی و عدالت محوری حمایت نمایند .
هزاره ها یاغی و باغی نیستند فقط عدالت میخواهند و این حق طبیعی و قانونی شان هست ظاهر خایین را تاریخ چگونه یاد میکندو خوب است که مغز متفکر کمی بخود اید که فردا تاریخ از او یک قهرمان یاد کند یا مثل ظاهر ...
آحمدی و همفکرانش در لجنزار تعصب افتاده اند دست و پا میزنند ...
راه هزاره ها راه گاندی ،ماندلا و چه گوارا هست و راه حق هست که در قران امده جاء الحق و ذحق الباطل ...

>>>   این نامه دروغین به نظر می‌رسد. اینان در برابر دالر و چوکی موم می‌گردند و وجدان و شرافت شان را فراموش می‌کنند. اگر اینان وجدان می‌داشتند، امروز مردم مناطق مرکزی مغاره نشین و فقیر و سیهروزی نمی‌بودند.
اینان حالا از پروژه توتاپ می‌کوشند که سود سیاسی برده ابروی رفته خود را با فریب و نیرنگ به جا کنند. اما فایده‌ای ندارد.

>>>   در سابق ها یک ضرب المثل بود که میگفتند: هزاره را روی دادی، بوی دامادی میدهد.
حالا این ضرب المثل جدید پیدا شده است که میگویند : هزاره را در دولت جای دادی، دعوی کودتا و ریاست جمهوری میکند.

>>>   اگر چی این مطلب خیلی زیبا نوشته شده برای همان چند دقیقه که می خوانی دلم ادم خوش می شود وقتی مطلب تمام می شود به خود می آیی و می بینی که فقط حرف بود و بس. از روزی که من خود را شناختم در یاد دارم در افغانستان همه شعار دادن و بس هیچ وقت شعار هایش را در عمل نشان نداده است. این همه کشتن این همه بی عدالتی مردم فقط در فکر یک معجزه می باشد.

>>>   سلام
من از این حرکت بسیار خود جوش این عزیزان استقبال میکنم بشرط که عملگرا باشند، طرفندهای که پشت سر چنین حرکتهای از طرف شیادان جلوی روی آنان قرار خواهد گرفت نبایدفریب خورد.
میهن زرغون نامی که مطالب کاملا عقده مطرح کرده محکوم است
احمداز قم

>>>   ...بر این دولت
...بر این وحدت ملی
...بر این جهالت و حماقت
ما هزاره ها هم اگر دست به سلاح می بردیم و می کشتیم و سر می بریدیم وضعمان این نبود
تف بر این کشور
چنین زندگی حقارت بار و ننگ اور حق مردم این کشور کثیف است

>>>   یک حرکت مثبت و مدنی است که کاخ ظلم و بی عدالتی را به لرزه در می آورد.
نیرو شالیزی
غزنی

>>>   اگر شما استعفا دهید مخالفین دشمنان اقوام هزاره وتاجیک خوشحال میگردند تا جای شما را به قوم وزبان خود شان بدهند استعفا دادن از پست های تان کار ساز نیست مبارزه ومقابله با بی عدالتی ها وتعصبات از راه های اصولی قانونی ان بلاخره نتیجه دلخواه بدست خواهد امد .

>>>   این هزاره ها که از امتیازات بیشتر نظر به هر قوم دیگر در چند سال آخیر برخوردار گریدند ولی بازهم به تفرقه و مکارگی میخواهند دولت را زیر تاثیر حرف های قوم گرایی و گروهی خود قرار بدهند ،خدا این ها را انصاف بدهد

>>>   با حکږمت بی کفایت ، بیشرم و متعصب کارکردن گناه عظیم است یکی مریض دیگیر ی در آرایش غرق ......
امل

>>>   قرار نیست که فقط بامیان برق دار شود ،پس دیگر ولایات هزاره جات چی ،اون ب

>>>   اگر غنی وعبدلله خائن ،مزدور ،قوم پرست ونژاد پرست هستدتقصیر دیگران بخصوص اقوام هزاره وازبک نیست که بخاطر این دو شخص بی کفایت دلار پرست تاوان دغل بازی وتقلب کاری اینها را بپردازند و محرومیت وعقب ماندگی را تحمل کنند!‏ مگر هزاره ها شهید نداده؟ جهاد نکرده که حکومت از آن پشتون ها وتاجیک ها باشند؟حکومت ... پرست و..ن پرور غنی وعبدلله برای آنهای که برای آبادی وطن شان جان دادند،زحمت کشیدند حقی قائل نیستند اما خائنین که کشور را ویران وجان ،مال وناموس مردم این کشور را به تاراج بردند برای شان دلار میپردازند ،بازهم آبرومند و از امکانات این مردم بیشتر بهره مندند!رهبران ما هستند مادامیکه دولت رهبران دزد دولت همه مردم افغانستان را به یک چشم ببیند وبرای شان سهم برابر قائل شوند.نادر خلیلی

>>>   خوب است من و تمام دوستانم هم در جمع شما و نظریات تان را تائید میکنم خداوند شما را موفق بگرداند .
ارزو

>>>   خداوند به ایشان قوت بدهد
این امکانات برای ما مردم افغانستان حیف است
بااین کشمکش ها اگر توتاپ را دیدی باز از بامیان تیرش کن
هراتی

>>>   هوالله .....
سلام بر ملت برزگ افغانستان که متشکل از همه اقوام است . به شمول اهل هنود .
دوستان نهایت عزیز ام همه وهمه می داینم که منزل ظالم گوتا است . عدالت در میان اقوام تحکیم رفاع و سعادت است . اگر واقعآ پروژه تابی از مسیر بامیان در پلان اساس و اولی بوده . هیچ یک از زمام دار تاریخ خویش را خراب نه کند به اساس فیصله اولی اقدام شود. و اگر از اول مسیر آن مطرح بحث نبوده اکنون به اساس نشست بزرگان اقوان یک پیشک بگذارند تا مناقشان ودولت به چالش روبرور نه شود. و اگر دولت واقعآ دولت اصلی ومعنوی باشد. گوشش کنند تا در گزیدنه های سیاسی وموقف های دولتی شخصیت مسلکی را از متن مردم انتخان واستخدام نماید. وهر دولت که پایه هایش ملت ومردم باشد. مداوم ومقاوم است . وهر دولت که مطابق سهمیه ، گرو، حزب ، مزهب، زبان ، قدرت سیاسی اش در مرض تقسیم باشد . آن دولت قدرت واقعی نبوده چپن ملانصرالدین است . که کس به خاطر حزبش ، کس بخاطر ، زبانش ، کس به خاطر ومنافع سمت اش ، کس بخاطر خوش شدن و منافع بادارش ، تلاش می نماید.
که فعلا تا جایئکه دیده شده است دولت افغانستان در همین مرض دچار می باشد. ای ملت بزرگ شما باور داشته باشید که در بین اقوام افغانستان بهترین شخصیت های بزرگ ملی موجود است چه در اقوام تاجک ، چه در اقوام پشتون ، وچه در بین اقوام هزاره ، وسادات ، قز لباش ، بلوچ ، بیات ، ترک ، نورستانی ....... اما بدبختانه که همه وهمه شان با داشتن تجارب ، کافی ، تحصیل کافی ، شخصیت نهایت بزرگ ، ولی موقع برایش داده نمی شود. .......

>>>   اگر تمام وزیران هزاره و دو معین ریس جمهور و ریس اجرائی و نیز معین شورای صلح، به صورت دسته جمعی استعفا دهند، می توان امیدوار بود که دولت ... و نژادپرست را تحت فشار قرار داده، مجبور به تعظیم در برابر مردم شریف و قهرمان هزاره کند... به هر صورت، اگر این استعفای دو وزیر و دو معین وزیر عملا صورت بگیرد، باز هم جای امیدواری است...
ضیایی

>>>   آفرین به غیرت و شها مت شما مو فق باشید بدون از او شما کدام اشخاص مسلکی نبودید که به دولت خدمت کنید بگذارید که اشخاص مسلکی که در مسلک وارد باشد روی صحنه بیباید در طول همین مدت که شما در وزارت بو دید کدام دست اوردی داشته اید برای ما تذکر دهید و اگر به رضا یت خو دپست را رهانی کنید ما شما را تقدیر می کنیم مو فق باشید

>>>   وزیر مخابرات شخص مسلکی نیست ازین جهت درکارها موفق به نظر نمیرسد ازجانب دیگر درمقرری ها فقظ به قوم ودوستان خود توجه نموده حق دیگران بکلی پایما ل میباشد باید یک مقام بررسی کنند که درمدت وزارت وی چه تعداد افراد مقرر شده وایا دروظایف موجود هستند ویا خیر؟

>>>   بسیار خوب کردی برای اینکه لیافت انرا داشتی

>>>   خوب است که بست هاخالی شود.
ع

>>>   در زما ن کمپا ین ها ی انتخا با تی ر روز ع و غ داد می زدن که ما اهل کار را به اهل کا ر می سپا ریم و حا ل می بینیم

>>>   عبداله نه تاجک است و نه پنجشیری عبدالله پشتون قندهار است
و مجبور است که به خاطر نگهداشت چوکی از غنی اطاعت نماید
ریاست 10 امنیت را به چشم هایش دید اما چه کرد ؟ اگر تاجک میبود به این سادگی از بالای خون 400 پسر جوان عبور نمیکرد
جاغوری

>>>   دو وزیر و دو معین کم تحلیل از کابینه خارج می شوند بخاطر انتقال برق از مسیر بامیان ۴ میلیارد دالر مصر دارد و لی راه سالنگ از ۲۵۰ تا ۵۰۰ میلیون دار مصرف می شود. در این کدام تعبیض و تعصب وجود ندارد .

>>>   با استعفای جنابان حکومت سقوط نمیکند واحساس کمبودی هم نخواهند کرد ؛به یک شخص اگر بسیار روحیه دادی وآنرا به مقام رساندید مغرور میشود وتقاضایش بیشتر میگردد وخیال تصرفات بیشتر به دل می پروراند کار نکنید پشتون ها از فرصت که دارید ومحیا شده استفاده وشکر گذار باشید وگر نه زمان شاه بسیار دور نیست ودرانتظار شماست در همه حال غلام پشتون باشید ودشمن تاجیک
فائض .....غور

>>>   اسعفای از اینها بخیر باشه امیدواروم که هر چه زود تر بشه بهتره


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است