فساد مالی در شرکت برق رسانی برشنا
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۰    ۱۳۹۵/۲/۲۰ کد خبر: 115628 منبع: پرینت

فساد مالی در شرکت برق رسانی افغانستان (برشنا) بیداد می کند!

شرکت برق رسانی افغانستان(برشنا) 25 عراده موتر نوع هایلکس را 4 برابر از قیمت اصلی اش خریداری کرده است.

این شرکت برق هر عراده موتر نوع هایلکس را 85 هزار دالر امریکایی خریداری کرده است. این درحالی است که قیمت اصلی هر عراده هایلکس 25 هزار دالر می باشد.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   دزد ان وچپاول گران را برشناء لانه نموده است
م بغلانی

>>>   نشر این گزارش بدلیل خبر تغییر مسیر توتاپ زیر سوال است

>>>   از خانه رييس برشنا معلوم است كه اين شركت غرق در فساد و رشوه ستانى ميباشد. ميرويس عالمى فاقد سواد و دانش كافى براى رياست ايت شركت ملى هست، آبروى حكومت و برشنا را با صحبت ها و كلمات ناقص برد. خوب بود اول اين شخص درس درست ميخواند و آموزش صحبت كردن مى ديد بعد به همچو چوكى چسبانده مى شد.

>>>   كوشش نمائيد كه همچو شكايات بزرگ را با شواهد آرائه نمائيد، در غير آن يك شايعه بيش مورد قبول نيست. من فكر ميكنم كه قيمت هايلكس جديد بيشتر از بيست و پنج هزار دالر باشد، اما نميدانم كه در افغانستان خريداري هاي همچو اجناس براي دوائر دولتي بدون تكس است يا نه؟

>>>   بسیار کار خوب کرده اند چرا این خبر قبل از پروژه توتاب به نشر نرسیده همه مردم میدانند؟ که مسله از چه قرار است.

>>>   باور من اين است كه پروژه توتاپ همانگونه كه غنى و حلقه ء او پلان كرده اند عملى خواهد شد و انقلاب هاى از رنگ نارنجى و زرد جايى را نخواهدگرفت. مشكل كشور ما اين است كه هم مردم و هم رهبران آنها دنبال روزمرگى ها هستند ، تصاميم و برخورد هاى شان سليقه يى و تكتيكى است ، براى همين نمى توانند تغير و تحول را ايجاد كنند . رهبران هزاره و نخبگان شان فكر مى كردنند كه با كنار زدن اين حريف و آن حريف ، از آدرس پست هاى حكومتى به قدرت دست خواهند يافت ، اين تصور از ريشه اشتباه بود، زيرا در سيستم رياستى معاون ها جز مرده هاى متحرك نيستند ، و هيچ نقشى در تصميم گيرى هاى كلان ندارند. باور من اين است كه اين حكومت و سران آن از بطن امريكاى ها تولد شده اند، مردم و خواست مردم براى شان چندان هم اولويت ندارد. در پروژه توتاپ پول ها قبلن تقسيم شده اند و دوسيه اش هم بسته است ، سرو صدا هاى بلند شده در موافقت و يا مخالفت آن براى مديران اين پروژه اهميت ندارد، زيرا حاكمان مى دانند كه نه خليلى و نه هم محقق و نه هم باند هاى شان از تقواى سياسى لازم بر خوردار اند ، اين ها را مى شود با سيم هاى بى برق هم چارچ كرد.
اگر واقعن مى خواهيد نظام عدالت گستر را در كشور حاكم شود ، ابتدا بايد همه مشتركن اين حكومت مسخره و مزدور را خلع قدرت كنيم تا راه براى جانشين كردن يك سيستم نو و يك حكومت مسوؤ ل باز نمايم ، ورنه نه خود را فريب دهيد و نه هم مردم را.

>>>   کمال ناصر اصولی، نماینده ولایت پکتیا در مجلس خطاب به معترضان تغییر خط انتقال برق: "آیا زور مردم پکتیای بزرگ را دیده‌اید؟"

>>>   خطاب به کمام ناصر:
بچیم زورنگواگرنه درپارلمان هم آمده نمیتوانی.
ع

>>>   از فساد اداری کرده تعصب بی داد می کند.

>>>   این بار یا افغانستان را برای همیشه تجزیه می کنیم و یا اینکه عدالت را تطبیق می شود و مردم شریف افغانستان بلند شوید و فاسدین را از خانه هایش کشیده در سرگ آتش بزنید و از رئیس شرکت برشنا سوال شود که با کدام پول چنین خانه و قصر ساخته ای؟

>>>   اگرچه برق ترکمنستان مطابق قرارداد قبلی فی کیلووات 0.04 دالر گویا کمتر از سه افغانی قرار دادشده اینکه در شهر من فی کیلووات هفت افغانی سودا میشود. ضایعات تامصارف مسجد وکلان قوم هم به گردن فقرا و مساکین .چرا مامور دولت از خدمات اجتماعی دوچند مفاد دارد هنوز به نظرشان حکم قانون است . گویا قانون اجازه داده است مامور خون فقرا را چشیده زورمندان را از طریق معافیت بندوی لک بخش سخاوتمند شود دعای تاجران مستجاب شود. این گپ ها فساد نیست بلکه قانون شان است مبادا فتوای کفران ندهند .
وطندار

>>>   این جملات کوتاه من تنها در مورد شرکت برق نیست. در دولت افغانستان پس از امدن مجاهدین و تکنوکراتهای دوتابعیته فساد مالی ، اداری و اخلاقی بجایی رسید که "مبارزه علیه فساد اداری" صاف وساده در .. " چوبک زدن است"

>>>   فساد که درمورد مقرری ها میباشد که پسرم فارغ صنف (14) رشته برق میخانیکی کابل ولسانس ازتحصبلات رابعه بلخی دارد سه مراتبه امتحان بخاطر شمولیت بحیث مامور میتر خوان در منابع بشری ریاست برشناه داده است نمره معیاری راتکمیل نموده اما تقاضا (50000) افغانی کردند . مقرر نگردیده است (صمدی)ریس سابقه وریس منابع بشری که استغفا داده است اقارب خودراانتخاب وتعین نمودندبه اثر ضعیف بودن ریس جدید حالا این پروسه در منابع بشر ی توسط دوکارمند طبقه اناث تقاضا پول میشود.

>>>   حضور شرم آور احمدزی در نشست لندن به عنوان زعیم فاسد ترین نظام در جهان، وقتی برگشت همتبارانش لویه بابا لقب میدهندنش!
مروری به سابقه لقب دهی ها در اوغانستان دربرابر ارتکاب جرم:
احمدخان ابدالی: پاداش جرم قتل عام در هندوستان و غارت مال و منال مردم صلح پسندش:
لقب احمدشاه بابا
دوست محمد خان: پاداش جفا به غازیان در چاریکار و پیوستن به انگلیس:
لقب امیر کبیر
تره کی: پاداش در برابر قتل هزاران انسان و جهالت:
لقب نابغه شرق
ظاهر شاه: پاداش به خاطر چهل سال عیاشی :
لقب بابا
کرزی: پاداش غارت دارایی عامه و طالب پروری:
میدان هوایی کابل به نامش
غنی: پاداش دربرابر بزرگترین تقلب انتخاباتی، به مضحکه گرفتن دموکراسی:
لقب متفکر دنیا
توجه کنید به اضهارات درشت دیوید کامرون، نخست وزیر .بریتانیا در مقابل ملکه و رهبر مذهبی کشورش که او مهماندار فاسدترین رهبر دنیاست :
..

>>>   بلی،امشب بیشترین رادیوهای لندن همین مسله را تبصيره میکردند و این دو کشور ودورهبر را فاسدترينها به زبان می آوردند که شرم آورترین برای کشوری بنام افغانستان میباشد.

>>>   سخني چند با کمال ناصر اصولي نماينده محترم مردم ولايت پكتيا!

آقاي كمال ناصر اصولي خطاب به ما هزاره ها گفته است:
"به کسانی می گویم که در خانه هایمان کارگر و نوکر بودید که همین قدر بس است که حقوق ما را به سخره گرفتید و خود را تا اینجا رسانیدید، دیگر تحمل نمی کنیم. گر زور لوی پکتیا را ندیده‌اید، به تاریخ بنگرید، به دوران سقوی، به دوره طالبان، به دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری."
علی ترکمنی :

خدمت آقاي اصولي عرض شود كه آنچه شما گفته ايد شايد نظر شخصي خودتان باشد نه تمام مردم محترم ولايت پكتيا، با آنهم ما حرفهاي شما را ما قبول داريم و انكارش نميكنيم .
١- درست است ما در خانه هايتان نوكر و نفر خدمت بوديم اما آنقدر أمين و با اعتماد بوديم كه ما را در كنار فاميل تان تحمل ميكرديد و خودتان سري كار و وظيفه ميرفتيد درحاليكه آنقدر غيرتي هم بوديد كه فاميل تان حتي با برادران تان اجازه حرف زدن نداشت.
ما همان هزاره ايم كه اگر ديروز ميتوانستيد ما را در كنار فاميل تان تحمل كنيد و اطمنان داشتيد كه به حريم حرم تان خيانت نميكنيم امروز هم باور كنيد كه ما به لاين برق كه از مناطق ما ميگذرد مثل ديروز كه پدران ما از خانه و حريم تان حفاظت كردند حفاظتش ميكنيم.
ما اگر خاين و نمك حرام ميبوديم امروز خودت يك هزاره بودي!
مطمئن باش كه خاين و نمك حرام نيستيم و در طول تاريخ به كشور و مردمش خيانت نكرده ايم و حق هيچ كسي را نخورده ايم و نميخوريم.
پس طعنه نزن!

٢- زور تان را هم در طول تاريخ از زمان احمدشاه ابدالي تا امروز ديده ايم .
عبدالرحمن خان شاه زوردار تان بخاطر نشان دادن زور تان نصف خاك كشور و مردمان افغان را به انگليس در بدل كمك مالي و تسليحاتي فروخت و معاهده ننگين ديورند را با يك عسكر پياده انگليس امضا كرد.
شاه شجاع تان رسماً كشور را به انگليس مستعمره ساخت ، نادر شاه تان با كمك مالي و نظامي هندي بريتانوي بقدرت رسيد، ببرك كارمل تان اتحاد شوروي را مهمان كرد، طالبان و ملاعمر تان تحت امري پاكستان و با كمك هزاران تروريست وحشي عرب و پاكستاني ووو بالاي ديگران زور گفت، در انتخابات رياستجمهوري هم چهارپايان و دوپايان تان از هم فرق و تميز نشد و ما نفهميديم كه خودت بجاي شتر راي دادي و يا شتر بجاي تو؟

پس حرف زور نزن اگر ميزني هم از خود بگو نه از زور پاكستان و انگليس و شوروي و امريكا ووو.

٣- تحمل نكني مثلاً چه ميكني؟
با كمك بادارانت دهها بار قتلعام كردي، چور و چپاول كردي، كوچ اجباري دادي ، سرزمين و مناطق ما را اشغال كردي ، آثار تاريخي ما را ترور كردي ، صدها سال محروم و منزوي كردي ديگر چه ميتواني؟
با اينهمه جنايات كه در حق ما كردي نتوانستي نسل ما را نابود كني بعد از اين كه هرگز نميتواني حتي اگر خود را بجاي بمب هم منفجر كني!

خلاصه فقط يك راه باقي مانده است و آنهم استفاده از عقل، منطق و انسانيت .
بيا بجاي طعنه و زورگوي باهم وطن را بسازيم پكتيا و باميان و قندهار و بلخ وووو همه خاك وطن ماست ما در همه جا آبادي و براي تمام مردم كشور آسايش و رفاه ميخواهيم، اين رفاه و آبادي ميسر نخواهد شد مگر اينكه دست از زورگوي و پوف برداريم ، صادقانه و عادلانه براي آبادي وطن تلاش كنيم.
در اخير ما پروژه برق توتاپ را فقط بخاطري ميخواهيم كه از مناطق مركزي رد شود كه حكومت زوردار شما اگر از همين پروژه مناطق مذكور را برق ندهد تا صدسال ديگر آنها را برق نخواهند داد!

· 23 · 2 hrs


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است