برادر رییس جمهور پرده از فساد ارگ برمی دارد
اشرف غنی گفته بود با فساد مبارزه می کنم اما فسادهای زیادی در ارگ ریاست جمهور اتفاق می افتد و این فسادها چنان زیاد است که برادر رییس جمهور، خود پرده از این فسادها برمی دارد 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۹    ۱۳۹۵/۲/۲۳ کد خبر: 115742 منبع: پرینت

کاسه صبر مردم و اعضای شورای ملی، از ادامه حضور سرپرست ها در نهادهای امنیتی لبریز شده است. این نماینده ها بخش بزرگی از نابسامانی های امنیتی را به سرپرستی وزارت دفاع ملی و ریاست عمومی امنیت ملی پیوند می زنند. نماینده های مجلس می گویند که اختلاف های درونی در حکومت به طالبان هراس افکن مجال داده است تا بیشتر از پیش دامنه جنگ و ناامنی ها را در کشور گسترش دهند. هرچند قرار است که رییس جمهور غنی در نشست مشترک با اعضای شورای ملی درباره اوضاع امنیتی به سخنرانی بپردازد اما نماینده های مجلس می گویند که رییس جمهور باید پیش از برگزاری این نشست نامزدهای وزارت دفاع وریاست عمومی امنیت ملی را به مجلس معرفی کند. اما چرا رییس جمهور مشکلات امنیتی برخاسته از حضور سرپرست ها در نهادهای امنیتی را جدی نمی گیرد؟

شکیبا هاشمی، عضو مجلس نمایندگان در برنامه «فراخبر» گفت: ریس جمهور در طول مدت کاری خود وظایف خود را انجام نداده است. تا هنوز وزارت دفاع که مهم ترین وزارت در شرایط کنونی افغانستان به شمار می رود با سرپرست اداره می شود و وزیر ندارد. چند وقتی هم می شود که ریاست امنیت هم رییس ندارد و با سرپرست اداره می شود.

وی، ادامه داد: سرکشی از احکام سرپرست ها را هرکسی انجام می دهد و مقام های بالا و پایین آنها را جدی نمی گیرند. این اوضاع باعث می شود که کل کشور به سوی عدم جدیت پیش برود. به این ترتیب، هیچ کاری در کشور انجام نمی گیرد.

هاشمی، در خصوص خلف وعده های رییس جمهور بیان داشت: چندی قبل رییس جمهور یک طرح تکنیکی برای صلح و امنیت از شورای ملی خواسته بود. ما پیش رییس جمهور رفتیم و یک طرح چندین ماده ای به رییس جمهور پیشنهاد شد، یکی از ماده ها این بود که در مدت چهل و هشت ساعت رییس جمهور باید وزیر دفاع و رییس امنیت را به مجلس نمایندگان معرفی کند. آن زمان، هنوز حادثه پل محمود خان رخ نداده بود. همچنان قید شده بود که خطوط اساسی سیاست کشور را نداریم و نه مشکلات داخلی و نه مشکلات خارجی تعریف نشده اند. باید تعریف شوند و برای آنها هرچه زودتر اقدام صورت گیرد. رییس جمهور حرف های ما را در این موارد شنید اما هیچ اقدامی تا به حال انجام نداده است. اگر رییس جمهور افغانستان واقعا استقلالیت خود را دارد و تحت تسلط استخبارات منطقه و کشورهای غربی نیست چه مشکلی وجود دارد که نمی تواند امنیت کشور را کنترل کند؟ چه مشکلی وجود دارد که همه ارگانهای کشور با سرپرست اداره می شوند و نامشروع هستند و رییس جمهورنمی تواند برای آنها وزیر و مسوول تعیین کند؟
هم اکنون کشور ما کشور سرپرست ها نامیده می شود و استخبارات منطقه چنان نفوذی در کشور دارند که نمی خواهند ارگانهای کشور مسوول داشته باشند.

این نماینده مجلس، با بیان اینکه نمی شود هیچ انتظاری از رییس جمهور داشت گفت: رییس جمهور امتحان خود را پس داده است. در زمان کمپاین های انتخاباتی هم می گفت که من امنیت را در اولویت قرار داده ام و آن را مهیا می کنم. اقتصاد مردم را شکوفا می کنم اما مردم در فلاکت و بدبختی فرو رفتند. گفته بود من برای جوانان خانه مهیا می کنم اما آنها را از وطن فراری داد یا آنها را در قبر گذاشت. گفته بود با فساد مبارزه می کنم اما فسادهای زیادی در ارگ ریاست جمهور اتفاق می افتد و این فسادها چنان زیاداست که برادر رییس جمهور،خود پرده از این فسادها برمی دارد.

هاشمی، رییس جمهور را فردی متعصب و باگرایش های قومی خوانده و بیان کرد: اشرف غنی در یکی از رسانه گفته بود از انصاف به دور است که هشتاد و هفت درصد از یک زبان خاص، در زندان گوانتانامو به سر می برند. همچنان طیاره های بی سرنشین هم، همین مردم را از بین می برند. حتی گفته بود که من زندانی های گوانتانامو و بگرام را رها می کنم. بسیاری از آنها را آزاد هم کرد. همان هایی که همه روزه جان مردم ما را می گیرند و دشمن مان محسوب می شوند.

وی، در پایان گفت: حالا هم افغانستان با سرپرست اداره می شود. اینچنین اداره کردن کشور، ما را فقط به بحران می برد و هر روز ناامنی ها را بیشتر می کند. گمان می کنم رییس جمهور می خواهد با وجود این اوضاع به برنامه های خود بپردازد تا راحت تر بتواند آنها را تطبیق کند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   يكصدو بيست مليارد كمك شد،همه اش در جيب رفت،با همين مقدار پول بعد از جنگ عمومى دوم المان مملكت جنگ زده را به پا ايستاد كردند،

>>>   بنيادگذاراين همه چوروچپاول ها خاين اصلي كرزي بود!

>>>   جلالتمآب رییس جمهور در وقت کمپاین انتخابات ریاست جمهوری به مردم وعده داده بود که دردستر خوان مردم می آورم راستی که به دستر خوانهای مردم تغیر جدی آورد. گرچه مقصد از جناب شان تغیر مثبت بوده باشد اما تغیر آمد برعکس. والسلام عبید.

>>>   هم میهنان عزیز وبیچاره ما سیب از درخت بید میخواهند .که این از محالات است اما از یک حکومت ایکه خودش مشروعیت ندارد وتمام اورگان های اساسی آن ذریعه سرپرستان اداره میشود وفساد از ارگ بالا میزند چرا انتظار امنیت ، آرامش ، حکومتداری قانونی وبرچیدن فساد اداری واجتماعی ،بالا بردن سطح اقتصادی ورفاه طبقات پایین جامعه را داشته باشیم خداوند منان زمین را از شر آنها ومارا از شر آنها نجات دهد انشأالله

>>>   باید با همه نیرو جلو مبدل شدن کشور به یک وزیرستان دیگر گرفت.
با درود و مهر
در پاسخ به پرسش های شماری دوستان
به پونه یی که می دانیم، در چند دهه اخیر کشورهای مرتجع عربی میلیاردها دالر برای ویرانی و بی ثبات سازی کشورما هزینه کرده اند و تا توانسته اند مدرسه ساخته اند و ملا و طالب و داعش و مولوی تربیه نموده اند که دردمندانه همه وهابی اند. اما حتا یک پروژه عام المنفعه هم نساخته اند. عین کار را در لیبیا، سوریه، عراق و یمن هم نموده اند.
روشن است پروژه بزرگی روی دست است تا کشور ما را به بزرگترین لانه دهشت افکنی و انکوباتور (ماشین چوچه کشی) تروریسم مبدل سازند و از خاک ما به سرتا سر جهان آدمکش و جنایتکار صادر نمایند. گذشته از این ها کشور ما باید سال های سال بزرگترین تولید کننده مواد مخدر در جهان بماند. زیرا اکنون جنگ تریاک تمام عیاری روان است و در حدود ده میلیون نفر را در سه کشور افغانستان، پاکستان و ایران هیرویینی ساخته اند. اکنون پروژه هیرویینی سازی کشورهای آسیای میانه و روسیه به شدت در دست اجرا و پیاده شدن است.
دو کشور مزدور و وابسته پاکستان و ترکیه هم آله دست شیوخ مرتجع عرب هستند که وظیفه شان ویرانی و نابودی کشورهای منطقه است و در همه جنایات دست دارند.

>>>   فساد و دزدی را حامد کرزای راه انداخت نه اشراف غنی , کرزای خزانه مملکت را خالی تحویل غنی داد .
در ضمن آلمان با طرح مارشال آمریکایی ها آباد شد بیشتر کشورهای اروپای غربی بعد از جنگ جهانی دوم به غیر از انگلیس و فرانسه با سرمایه و طرحهای توسعه آمریکایی ها به نام طرح های مارشال آباد شدند و کشورهای اروپای شرقی هم با طرح های کمونیستی شوروی توسعه پیدا کردند .

>>>   اگر 87فیصد از یک زبان در گوانتانامو و یا بگرام است 98 در صد از همین زبان طالب است. در مقایسه به تعداد انا که در صفوف طالبان همه روزه مردم بی گناه مارا میکشند هنوز تعداد شان در زندانها کم است. اکثریت جوانان صفوف اردو را مردمهای غیر از همان زبان تشکیل میدهند که برای دفاع از ناموس حتی همان زبان جانهای شان فنا میشوند.. بهتر است یکبار سر در گریبان کنید

>>>   چی فایده که اینقدر بگوییم همین ملت و همین حکومت


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است