جامعه جهانی، بازهم کمک خواهد کرد
رهبران افغانستان هیچ دستاوردی برای ارایه به نشت وارسا ندارند اما به طور حتم بازهم جامعه جهانی به افغانستان کمک خواهد کرد. چرا که همین جامعه جهانی و کشورهای غربی بودند که این افراد را برای رهبری ما انتخاب کردند 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۳۴    ۱۳۹۵/۲/۲۵ کد خبر: 115809 منبع: پرینت

تا حدود دو ماه دیگر قرار است افغانستان آمده اشتراک در نشستی باشد که در آن روی ادامه کمک های مالی و نظامی با افغانستان بحث خواهدشد. نشت وارسا در روزهای هشتم و نهم ماه جولای در وارسا مرکز هلند برگزار می شود. تداوم کار سرپرستان، عدم مدیریت جنگ، عدم مبازه جدی برای فساد، نیامدن اصلاحات انتخاباتی، از جمله مواردی است که گفته می شود دلسردی کشورهای جامعه جهانی را برای کمک به افغانستان به وجود آورده است. با چنین وضعیتی چه آینده ای در انتظار حکومت خواهد بود؟ این نشست چقدر برای افغانستان حیاتی است؟

بسم الله شیر، رییس حزب وفاق ملی، در برنامه «نگرش» گفت: رعایت قانون در هر کشوری، باعث می شود که حقوق مردم رعایت شود و حق شان پایمال نشود.در کشورهای دیگر این موضع رعایت می شود. این کشورها بر همین اساس زندگی بهتری نسبت به مردم افغانستان دارند. حکومت آنها برای فردای مردم شان کار می کنند و برنامه ریزی دارند.

وی افزود: در افغانستان این موضوع، برعکس است. رعایت قانون هیچ جایگاهی ندارد. این حکومت ساخته دست بیگانگان است و رهبران بر اساس خواسته های باداران خود کار می کنند نه براساس قانون. برای باداران هم اهمیتی ندارد که این رهبران متناسب با قانون کار کنند یا نه. برای آنها منافع شان اهمیت دارد و بس.

به باور شیر، حکومتِ ساخته دست جامعه جهانی در افغانستان، در فساد غرق است. یعنی دستان این حکومت برای شرکت در نشست وارسا و بروکسل خالی است و اصلاً جای شرم است که این رهبران در این نشست اشتراک کنند. اشرف غنی می گوید که این خارجی ها هستند که در افغانستان فساد می کنند و خارجی ها می گویند در حکومت فساد وجود دارد.

رییس حزب وفاق ملی، فساد را به دست حکومت و خارجی ها می داند و می گوید: همه می دانند که کمک های جامعه جهانی چگونه خرج شده است، همه و همه در دستان زورمندان قرار گرفته است و آنها هر روز فربه تر و میلیاردرتر می شوند. این فسادی که در افغانستان وجود دارد هم از جانب خارجی ها انجام می شود و هم از جانب حکومت. هردو طرف مردم افغانستان را در گرو منافع خود گرفته اند.

وی، با بیان اینکه، رهبران حکومت افغانستان، هرچه در نشست وارسا می گویند دروغ می گویند و حقیقت ندارد، افزود: پولی که تا بحال جامعه جهانی برای افغانستان داده است، صرف هیچ برنامه مفید و هیچ پروژه ای برای مردم نشده است. بلکه توسط افراد حکومت چورو چپاول شده است. اگر این پول صرف مردم و کار برای مردم می شد، امروز جوانان از کشور فرار نمی کردند و مردم هرروز کشته نمی شدند.

شیر، معتقد است جامعه جهانی با دستان خالی به افغانستان کمک می کنند و توضیح داد: رهبران افغانستان هیچ دستاوردی برای ارایه به نشت وارسا ندارند اما به طور حتم بازهم جامعه جهانی به افغانستان کمک های مالی خواهد کرد. چرا که همین جامعه جهانی و کشورهای غربی بوده اند که این افراد را برای رهبری این کشور انتخاب کرده اند و این حکومت دست نشانده خودشان است.

شیر، در اخیر گفت: پولی هم که کمک می کنند تا به حال به دست مردم افغانستان نرسیده و از این پس هم نخواهد رسید.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   کیسه بر باز بازار کیسه بری تان کم رنګ شده است.

>>>   گاردين: حكومت با اين سازوكار با حزب اسلامى تفاهم نموده:
١: پرداخت مصارف سالانه حدود چهار ميليون دالر براى محل بودوباش و نگهبانان حكمتيار
٢: آزاد سازى "فهرست از زندان" حزب اسلامى
٣: معافيت از پيگرد قانونى جنايات جنگى گذشته به شمول حملات تروريستى بيش از يك دهه گذشته (انتحار ٢٠١٣)
٤: كمك براى بازگشت و اسكان ٢٠٠٠٠ مهاجر افغان از پاكستان (بيشتر آن حاميان حزب اسلامى اند)
~ مسلم شیرزاد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است