چور و چپاول در وزارت دفاع
هر چه فریاد می زنیم که وزارت دفاع در شرایط جنگ نیاز به وزیر دارد نه سرپرست، ارگ گوش خود را برای شنیدن این واقعیت کر انداخته تا سرپرست عروسکی و بی اختیار وزارت دفاع بنشیند و نگاه کند و در آشفته بازار امنیت افغانستان، چور کنند و چپاول کنند و به غارت ببرند. 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۰    ۱۳۹۵/۳/۱ کد خبر: 116074 منبع: پرینت

این روزها اخبار خوشی از وضعیت امنیتی افغانستان مخابره نمی شود و ناآرامی ها در بغلان تبدیل به نمادی از بی کفایتی محض چوکی داران وزارت دفاع شده است.

حمله های شدید مخالفان مسلح در بغلان و تصرف "دندغوری" و "دند شهاب الدین" و سقوط سرخ کوتل از طرفی و از طرف دیگر بی توجهی کامل وزارت دفاع به مدیریت جنگ و عدم حمایت نیروهای امنیتی از سوی این وزارت، آتش جنگ را هر روز در بغلان شعله ورتر می کند.

اما در این وضعیت پریشان و گد و ود امنیتی، اخباری از ولایت های جنگ زده به گوش می رسد که به نقل قول از وکلای پارلمان انگار وزارت دفاع خود را به خواب عمیق زده و در بی تفاوتی کامل نسبت به شرایط بی ثبات و ناآرام افغانستان بسر می برد.

هر چه فریاد می زنیم که وزارت دفاع در شرایط جنگ نیاز به وزیر دارد نه سرپرست، ارگ گوش خود را برای شنیدن این واقعیت کر انداخته تا سرپرست عروسکی و بی اختیار وزارت دفاع بنشیند و نگاه کند و در آشفته بازار امنیت افغانستان، چور کنند و چپاول کنند و به غارت ببرند و ناگفته نماند که در این میان، جیب سرپرست وزارت دفاع و مدیران کلان امنیتی هم پر پول می شود و همین که جیب شان پر پول شد، امنیت و ثبات در افغانستان و مدیریت جنگ بی ارتباط ترین واژه ها در همکلامی آنها خواهد شد.

اما در این میان صدای حزن می سد از ولایت های جنگ زده افغانستان، از بغلان، از قندوز، از کنر، از هلمند، از ننگرهار و گاهگاهی هم انتحاری های کابل، دوسیه خیانت ها و بی کفایتی های مسوولان امنیتی را سنگین و سنگین تر می کند.

گاردین در خبری تکان دهنده از وجود 40 درصدی سربازان خیالی در هلمند خبر داده و این یعنی یک فاجعه ای که مکررا در سکتورهای نظامی و امنیتی افغانستان تکرار می شود، اینکه یک قوماندان محلی برای گرفتن پول و تسهیلات اعلام می کند که 300 نفر نیرو دارد اما بعدها مشخص می شود که فقط 15 سرباز در آن سنگر استقرار داشته اند.

از جایی دیگر اخبار منتشر می شود که در صفوف رده های امنیتی یک سرباز وجود دارد یک جاسوس، یک نیروی خودی و یک عامل نفوذی و آیا اوج خیانت ها در متن وزارت دفاع و دیگر مناصب امنیتی افغانستان، خبر از این پلان نمی دهد که جاسوسی کنید و ویرانه جنگ زده تحویل بگیرید.

حقیقت در مناطق جنگ زده افغانستان این است که در کوتل بغلان تعداد زیادی از پولیس های محلی را محاصره کرده بودند و با وجود استقرار دو پایگاه اردوی ملی، از سوی وزارت دفاع به آنها اجازه کمک به محاصره شدگان داده نشد، این حقیقت پلید و شوم معامله گری ها در ولایت های جنگ زده است نه آن چیزی که در اعلامیه ها و نشست های مطبوعاتی اعلام می شود که تعداد زیادی طالب کشته شد و ما پیروز هستیم و شرایط خوب است و وضعیت امنیت بهتر...

پیکر نیمه جان ولایت های جنگ زده بر روی دست افغانستان مانده و انگار اراده ای برای سرکوبی طالبان وجود ندارد و چه سود از وزارتخانه هایی که نام مقدس دفاع ملی را یدک می کشند...


کد(20)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   در زمان که وزیر منظور شده پارلمان مو جود بود هم قرارگاه وزارت دفاع لانه دزداهن بود من چندین مثال چشم دید خودرا گفته میتوانم که چـــــــــــــــور است چـــــــــــــــــــــــور ! سربازان بیچاره وافسران پائین رتبه درگرمی ها سردی ها بالباس واعاشه کم در مقابل پاکستانی ومزدوران پاکستانی می جنگند اما در قرارگاه وزارت دفاع زمین هارا بین خودد تقسیم میکنند تحویلخانه هارا غارت میکنند
@

>>>   مردم افغانستان میخواهند استقلال خود را دوباره به دست اوردن و از بیگانگان و نوکرانشان بیزارند .به نصرت الله تعالی کاسه لیسان غرب باید با دستان خودشان قبر های خود را اماده سازند و شاید دیگر فرصتی برای کندن قبر خود نداشته باشند امسال حملات مقاومت مردم افغانستان چنان شدت خواهد پیدا کرد که تمام مناطق باید دوباره به تصرف مقاومت مردم در اید ننگ بر رژیم ادمکش و چپاول گره کابل .
حبیب الله یوسفزی.

>>>   آخر چرا دولت صدای مردم را نمیشنود؟
در وقت هایی که وزارت های سکتور امنیتی توسط وزرا اداره میشد ، چقدر امتیت خوب بود،حتی یک فیر هم در افغانستان صورت نمیگرفت. اما از وقتی که توسط سرپرست ها اداره میشود،در یگان نقاط افغانستان صدای فیر به گوش میرسد.

>>>   هفت هزار شهيد!؟
به نقل از برگه ى فيس بوكى داكتر عصمت الله سايف از آغاز حكومت به اصطلاح وحدت ملى تا امروز هفت هزار بدخشانى در خط دفاع از مردم افغانستان شهيد شده اند

>>>   یکی دیگر ازین ملی پوشان ریاست به اصطلاح امنیت ملی است که هـر حادثه چه کوچک چه بزرگ که درافغانستان اتفاق افتاده از قبل آگاه بوده اند نه تنها درداخل افغانستان بلکه در خارج افغانستان ودر سطح جهان هم کوچکترین واقعه ای اگر روی داده این امنیت نا ملی از پیش آگاه بوده!!!
کار این ها مانند کار کمره های امنیتی است که وقتی می بیننتد دشمن کاری میکند اینها بی تفاون هستند ومداخله نمیکنند همینطور کمره های امنیتی بعد از وقوع حادثه نشان میدهند که دشمن چگونه عمل کرده امنیت خیل ها هم بعد از ختم واقعه میگویند ما آگاه بودیم : مثالش حادثه محکمه ولایت فراه ریاست ده وهر واقعه خونین دیگر که ادعا میکنند ما میدانستیم ! روزی ادعا دارند که ما صرف ارگان کشفی هستیم عملش به وزارت دفاع وداخله ارتباط دارد روز دیگر میگویند دراثر عملیات ریاست امنیت این تعداد اشرار سرکوب ودستگیر شدند
@

>>>   اقای یوسف زی تو و برادران طالبت کور خوانده ایید که کشور را به پاکستان تسلیم کنید شما ...ه های پاکستانی خود خوب میدانید که افغانستان از مرحله ای گذشته که شما ارزو دارید .واین باعث نامیدی شما شده بهتر است بدانید افغانستان هیچگاه به دست پاکستانی ها نخواهد افتاد وشما فرصتی برا کندن گورتان نخواهید داشت.

>>>   افغانستان یک کشور در حال گذر است .اگر نقاط ضعفی هم اگر هست به مرور زمان رفع خواهد شد .واین را گلبدین حکمتیار خوب فهمیده که دیگر کشور کم کم دارد به نقطه ای می رسد میتواند بر روی پای خود باییستد .و مردم ما مردم سی سال پیش نیستند وبه شعور سیاسی واجتماعی خوبی رسیده اند واین باعث مسرت دوستداران استقلال افغانستان و ناراحتی وناامیدی پاکستانزی ها ( یوسفزی ها )شده .انها باید مثل گلبدین تسلیم شوند.ویا به دامان ارباب خود پاکستان بازگردند.

>>>   دروزارت دفاع اعلان چور قبلن شده بود همین محترمی که فعلان کاندید این سمت است دودوره پژنوال بود پول زیاد تاو بالا شد چوکی ها از سطح قوماندان تولی تا کندک تا لوا تا قول اردو تا میر های لوژستیک تاتبدیلی ها بمرکز تا دست کاری در دفتر های ذاتیه که تقاهد شان درمقابل پرداخت پول به تعویق انداخته میشد همه رشوت جریان داشت خودم شاهد هستم که همدوره ها وهم سن های من تا فعلن تقاعد نکرده اند اشخاصی که از سن واقعی 70 هم بلند شده اند تقاعد نکرده اند جوانی را هم دیدم که زیر سن 40 است بنام کبر سن به تقاعد سوق شد دروقت همین شخص مبارک .... دخترانش(دودختر) ازچندین سال که معاش افسری از شفاخانه 400 بستر( شفاخانه سردار داوود) اخذ میدارند اما دروظیفه عملن دیده نمیشوند یگان وقت می آیند حاضری امضا میکنند چون پدرشان پژندوال صاحب بود(فعلن سرپرست و..ز.د.) درحالیکه برعلاوه معاش افسری اصلی یک مقدار معاش بنام معاش تشویقی هم به داکترتن وپرسونل متوسط صحیه داده میشود دران لایحه طوریست که عملن در وظیفه باشد ماکه یکروز اگر رخصت قانونی هم میگیریم یا مریضی ]مان معاش تشویقی قطع میشود ولی باین نورچشمی ها وصاحبان زور وزر این مقررات تطبیق نمیشود ..هیچ چشم بینایی این ها ندید اگر دیدند بخاطر پژند والصاحب کسی صدای خودرا نکشید تا ضرری به ایشان نرساند...
بورسیه های تحصیلی بخارج از کشور به اساس وروابط یا پول... تبدیلی ها از اطراف بمرکز پول.. تبقبیق روتیشن بالای بی واسطه ها.روتیشن طوری بود کسی 3 سال را درمرکز تیر کرد به اطراف برود وکسی 3 سال را که دراطراف تیر کرد بمرکز تبدیل شود این روتیشن صرف بالای ما بیچاره ها وبی واسطه ها طوری تطبیق میشود که از مرکز به قطعات اطراف فوری وعاجل تبدیل میشود اما آن بی.اسطه که بیش از 12 سال را دراطراف تیر کرده بمرکز تبدیل نمیشود من هزار ها نمونه دارم ولی برعکس واسطه دار از مرکز به اطراف تبدیل نمیشود .در شهید شدن وخونریختاندن بیواسطه است درامتیاز واسطه دار...رشوت گرفتن هم بسیار به شکل نغلق صورت میگیرد تا گرفتار نشود راشی ومرتشی رو در رو یکدیگر خودرا دیده نمیتوانند شخص ثالث پول را از مرتشی گرفته به بانک میبرد ودر اوکانت شخصی راشی تسلیم وورق بانک را به راشی میدها بعد کار اجرا میشود صد ها مثال موجود است.اگر تماس های تیلفونی هم صورت گیرد به شفر است واضح گفته نمیشود تا افشانگردد. وغیره... بااحترام عبیدالله افسر وزارت دفاع ملی....

>>>   غم نخورید دامادحکمتیار بحیث وزیردفاع افعانستان تعین میشود پیش ازپیش
مکان جنگ را تعین کرده پپپپجججششییییرررر

>>>   اقای یوسفزی هلاکت رهبرتان ملا اختر منصور را برای شما واربابتان پاکستان تسلیت وبرای مردم ازاده افغانستان تبریک وشاد باش عرض منمایم.

>>>   اقای یوسفزی چرا نوکری بیگانگان چرا نوکری ملت وکشور افغانستان برای تو ان طالبان ادم کش ننگ است و نوکری پاکستان برایت افتخار تا بهکی خون بیگناهان را به زمین میریزید وجلوی پیشرفت وترقی کشور را میگیرید مگر نوکری پاکستان ارزش ان را دارد که پیش خدا وبندگانش روسیاه باشید.شما خوب میدانید که دوره یتان تمام شده بهتر نیست مثل گلبدین تسلیم شوید .نوکری هم میکنید نوکری ملتتان راکنید نه یک کشور بی هویت وبی تاریخ.

>>>   یک بی پیلـــــوت نیست که این پاکستانزی را بدوزخ بفرستد ؟؟
مزدور پاکستان آمده وابراز نظر میکند تو باید بدانی که همه مردم از جهالت نفرت دارند سروکارشما با جهل است یعغنی شما ابو جـهـل هستید
ر

>>>   سرپرستی تازمانی ادامه پیدامیکندکه اهداف که ازطرف کاخ نیشینان وریاست نیشینان مامور غربیها و ناآرام ساختن شمال کشور ورود گروه داعش به کشورهای آسیای میانه تارسیدن به اهداف موردنظرادامه پیدامکند

>>>   امی سرپرست های بیغیرت چه به درد مردم میخورند. خون هر سرباز که شهید میشود در گردن شماست. از عزاب پروردگار بترسید. اگر ایمان ندارید یک روزی بالای قبری کسانیکه به وطن خیانت کرده و آواز شان را بشنوید
بدخشانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است