داکتر عبدالله باز هم فقط گزارش داد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۰    ۱۳۹۵/۳/۲ کد خبر: 116125 منبع: پرینت

کمک 878 میلیون دالری بانک انکشاف آسیایی و کمک 200 میلیون یورویی اتحادیه اروپا تا سال 2020 در عرصه های مختلف به افغانستان وعده داده شده که مجموع اینها نشان می دهد اعتماد جامعه بین المللی به افغانستان و ثبات و اصلاحات در این کشور بیشتر شده است و ما نیز به تعهدهای خود در مورد اصلاحات و مبارزه با فساد اداری و انتخاباتی عمل می کنیم.

دولت در انتقال برق به بامیان صادقانه رفتار می کند و مردم هم در نهایت این موضوع را تایید خواهند کرد چرا که تعهد دولت در برق رسانی به مردم افغانستان پابرجا است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، داکتر عبدالله عبدالله امروز یکشنبه 2 جوزا 1395 در نشست شورای وزیران اظهار کرد: پروژه انتقال برق در روزها و هفته های گذشته باعث تشویش مردم و از سویی منجر به سروصداهای بسیار و برگزاری تظاهرات شد، باید گفت این موضوع برای دولت افغانستان اهمیت فوق العاده دارد و به همین منظور چهار وزیر را گماشته ایم تا در کمیسیون بررسی انتقال برق حضور جدی داشته باشند.

وی افزود: دولت در انتقال برق به بامیان صادقانه رفتار می کند و مردم هم در نهایت این موضوع را تایید خواهند کرد چرا که تعهد دولت در برق رسانی به مردم افغانستان پابرجا است.

رییس اجرایی یادآور شد: پروژه انتقال برق پروژه ای بزرگ و کلان بوده و بسیاری از ولایت های افغانستان در قالب این پروژه برق رسانی می شوند و خواسته ما از مردم این بوده که با دولت همیاری و همکاری کنند تا در انتهای پروژه خودشان بر صداقت دولت صحه بگذارند.

داکتر عبدالله در ادامه سخنان خود با اشاره به دستاوردهای سفر به تاجیکستان و افتتاح پروژه کاسا یکهزار گفت: در روزهای گذشته در راستای افتتاح یکی از پروژه های بزرگ منطقوی به تاجیکستان سفر کردیم و قرار است در پروژه کاسا یکهزار، برق از جمهوری قرقیزستان و تاجیکستان به پاکستان و از مسیر افغانستان منتقل شود و ما در این پروژه جدای از حق ترانزیت، از برق هم استفاده خواهیم کرد.

رییس اجرایی از نخستین سفر رسمی خود به چین یاد کرد و اظهار داشت: در سفری که به چین داشتیم؛ در رابطه با مناسبات دوجانبه و کمک های این کشور به افغانستان، موافقتنامه و یادداشت های همکاری متعدد امضا شد و در راستای بخشی از این همکاری ها قرار است چین "پروژه خانه های قابل استطاعت" را برای ماموران حکومت اجرایی کند.

داکتر عبدالله تاکید کرد: بخش دوم همکاری ها با چین در بخش تحصیلات عالی بود که براساس تفاهم های صورت گرفته در این بخش کمک های چین به مردم افغانستان ادامه دارد.

وی افزود: یک گروه تروریستی که در افغانستان و در کنار طالبان در جنگ هستند، تهدید جدی برای چین بوده و بر طبق تعهد افغانستان برای از بین بردن این گروه، در ماه های گذشته بویژه از زمانیکه این گروه تروریستی از وزیرستان به افغانستان آمدند با حمله های ما دچار تلفات سنگین شدند.

رییس اجرایی با اشاره به تجارت زعفران مرغوب افغانستان گفت: در ایجاد سهولت برای تجارت و بویژه زعفران با چین وارد مذاکره شدیم و نویدهای خوبی در موضوع تجارت در راه است.

داکتر عبدالله یادآور شد: همکاری در بخش بورسیه های تحصیلی، تقویت روابط در بخش زراعی و کشاورزی و همچنین خواهرخواندگی ولایت بدخشان و ارومچی نیز از دیگر دستاوردهای سفر به چین بود و البته از این نکته نباید غافل شد که در مدت سفر، صحبت های فراوانی در مورد صلح در افغانستان و نقش چین در برقراری امنیت صورت گرفت.

وی از دستاوردهای نشست بروکسل خبر داد و گفت: وزیر خارجه افغانستان در این نشست حضور یافت که در نتیجه این نشست قرار است دولت افغانستان راهبرد 4 ساله اصلاحات اقتصادی را ارایه کند.

رییس اجرایی تصریح کرد: کمک 878 میلیون دالری بانک انکشاف آسیایی و کمک 200 میلیون یورویی اتحادیه اروپا تا سال 2020 در عرصه های مختلف به افغانستان وعده داده شده که مجموع اینها نشان می دهد اعتماد جامعه بین المللی به افغانستان و ثبات و اصلاحات در این کشور بیشتر شده است و ما نیز به تعهدهای خود در مورد اصلاحات و مبارزه با فساد اداری و انتخاباتی عمل می کنیم.

داکتر عبدالله در ارتباط با عملکرد شورای عالی صلح گفت: بر بنیاد قانون اساسی افغانستان گفتگوهای صلح پیش خواهد رفت چرا که ما صلح را برای مردمی می خواهیم که در جنگ فقط آنها صدمه دیده اند.

کد(20)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   افرین بر شما اقای عبدا... درود بر اتحاد ووحدت ملت بزرگ افغانستان .... ابدی بر طلبان
علی از ایران.

>>>   اگر افغانستان پروژه انتقال برق را از بامیان به سالنگ انتقال بدهد،شاید بانک جهانی و اتحادیه اروپا کمک خود را قطع کنند، اما اگر تجارت زعفران افغانستان رونق بگیرد،افغانستان به پای خود ایستاد خواهد شد و ضرورت به کمک خارجی نخواهد داشت.هه.هه.هه.هه.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است