مستبد خواندن والی بلخ و رسوایی وکیل (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۱    ۱۳۹۵/۳/۵ کد خبر: 116265 منبع: پرینت

محمد آصف مهمند يکی از وکيلان شوراي ولايتی بلخ است که سرپرست ولايت بلخ را مستبد خوانده است.

در چند سال گذشته وی اولين وکيل اين شورا است که ازچنين کلمه در مقابل عطامحمد نور استفاده مي کند.

این وکیل شورای ولایتی در شبکه اجتماعی این چنین نوشته است:
زورمندان در بلخ، نان غريبان را مي بلعند. امروز شاهد دلخراش ترين صحنه بوديم در شهر مزارشريف عده از دكاندارن صنف تركاری و ميوه فروشی ماركيت مهرايين دست به تظاهرات زده سرک عمومی مسير دهداری مزار را در قسمت کنسولگری ترکیه به مدتی بستند.

آنها مدعی هستند كه شخصی به نام غفار شوهر همشيره والی مستبد بلخ با زور و فشار زياد دهاقين را مجبور مي سازد تا فراورده هاي زراعتی خويش را به ماركيت حاجی باقی بايد تخليه و به فروش برسانند چونكه ايشان خود را مستحق مي داند به هر نوعی كه باشد بايد پول بدست بياورد چونكه ماركيت جناب عالی در شرايط فعلی از فعاليت باز مانده وايشان نمي خواهند به عنوان شريک كرسی قدرت ولايت بلخ از نعمات سرشار اين ولایت بدور بماند وخود را ذي نغع به درآمد های ولايت مي داند.

اين موضوع دكاندان ماركيت مهر ايين را با چالش مواجع ساخته و آنها نمی خواهند كه به ماركيت حاجی باقي فعاليت داشته باشند.
بعد از اينكه از مسدود شدن سرک با خبر شديم به همراه معاون شورای ولايتی وكيل شجاع الدين شجاع و وكيل صاحب غلام سخی لاله و اينجانب به منطقه رفتيم و بعد از مذاكره و مفاهمه با تظاهرات كنندگان سرک را دوباره به روی عابرين و وسايط نقليه باز كرديم.

قرار شد در مقر شورای ولايتی با حضور نماينده هاي دكاندان مالک ماركيت مهرايين مالک ماركيت حاجی باقی نماينده مقام ولايت نماينده شهرداری نماينده قومندانی امنيه موضوع بصورت جدی بررسی و راه حل ان جستجو شود.

اما عکس هایی از این وکیل به اصطلاح دادخواه مردم منتشر شده که دادخواهی خود و مستبد خواندن والی بلخ را باید در همان مقر شورای ولایتی نیز برای مردم پاسخگو شود.

لطیف

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201605/201605250821071935.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201605/201605250821074523.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201605/201605250821071884.jpg

 

 


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بله حقیقت است و ما نباید از غلامان و زورمندان بیشتر از وحشگیری انتظار دیگر داشته باشیم متاسفم .
حبیب الله یوسفزی

>>>   بیخی این شخص بی آب شده
مجاهد

>>>   ایا همین شوهر خواهرش هست؟

>>>   از نام این وکیل مهمند معلوم میشود که عین درامه ودسیسه های مهمند های قدیمی را نقش بازی میدارد .کدام مهمند به مردم تاجک با شرافت نگاه نموده است؟ نمونه های شان در گذشته بسیار است . محمذ گل مهمند قاتل هزاران تاجک ، ازبک وهزاره ، جمعه هسک ، جمعه خان گلبدینی و امثال شان تلاش دارند که شخصیت های وطنپرست مثل استاد عطا را بدنام سازند.

>>>   گفته این وکیل درست است اما این وکیل هم یک ... و انسان فحاش است
( نوید از مزارشریف )

>>>   امریگا. از. عطا محمد. نور. اجازه. کرفته. بود. که. ملا منصور
را. هدف گرفت واز. بین. بردش .

>>>   اینها همان فاشیستان هستند که دیده آبادی بلخ را ندارند و میخواهند که بلخ همانند هلمند و قندهار لانه های ترویستان طالب و داعش گردد و نباید آباد گردد در حالیکه خود به این حالت است.

>>>   والی بلخ یک مافیا است که تمام کار و تجارت را در تصرف خود آورده از بندر حیرتان شروع که توسط یک شرکت تمام مال روسی را در انحصار گرفته و دیگر کس را نمیماند که کار کند خلاصه از چی آدم بگویه خدا به داد تین مردم برسه.
حسین علی از مزار

>>>   این عکس نباید بهانه شود، که خواسته برحق دوکانداران و دهاقین را پایمال ساخت.
در ضمن، عکس این دونفر موضوع مطلقاً شخصی ایشان است. این عکس را با نارضیاتی دهقانان و دوکانداران چی؟

>>>   به نظر حقیر وکیل موصوف شاید در دبی و یا روسیه خوشگذارنی کرده باشد که مربوط به شخصیت خودش میشود. این امر به هیچ وجه نمیتواند توجیه کننده زور گویی حاجی صاحب باقی باشد. آیا میشود که دلیل آورد چون محمد آصف مهمند در دبی یا روسیه خوشگذرانی کرده است، پس حاجی صاحب باقی حق دارند بالای دهاقین مزار شریف ظلم کنند؟
البته اینگونه منطق در افغانستان کاربرد زیادی دارد. مثال بزرگتر آن دروغگو خطاب شدن محمد اشرف غنی توسط جعفر عطایی بود. که هواداران جناب رئیس جمهور برای راستگو اثبات کردن رئیس جمهور عکسی را از جعفر عطایی منتشر کرده بودند، که چون جعفر عطایی مثلاً عیسوی شده است، پس رئیس جمهور مجاز هستند قولی را که هنگام انتخابات به مردم بامیان داده بودند، نقض کنند و مسیر لین برق را از بامیان منحرف سازند.

>>>   مهمندصاحب توازطرف همدردتحریک شده ایدیاازطرف پاکستان که نام استادعطارابدمیکنی توبایدبرای هفت بار... خودراشستشوکرده بازنام استادعطارابگیر.توخاین وکسانیکه توراتحریک برضداستادعطاکرده اند همه تان مزدوران پاکستان بوده یگانه ولایت که بعدازپنجشیر درامن است مزارشریف است وبه یاد داشته باشیدکه همراه استادعطا نه تنها مزار بلکه تمام مردم شجاع ودلیرشمالی{کاپیسا.پنجشیر.پروان وکوهدامن زمین }بوده ومیباشد>>رئیس انجمن جوانان کاپیسا

>>>   ... به همچو وکیل که خود در فحشا ورای ساختن آن در افغانستان دست دارد با احترام حقگو کابل

>>>   زنده باد عطا محمد نور

>>>   ده ها بار نوشه ها از ظلم وبیداد این ... بنام عطا درهمین نشریه محبوب بنشر رسید ده ها اسنادغیر قابل انکار ازدارایئکه ازخون ملت عطا دارد نشرشد ده ها بار غصب زمینهای دولتی توسط عطا نشر شد ولی گوشی نشنید وچشمی ندید .
حضرت مولا نای خجسته خصال جلالالدین بلخی رحمت الله علیه درمثنوی شریف خود فرموده
گوش کزبفروش گوش خر بخر
گوش خربهتر بود از گوش کر
بیک حذکت دیگر بزنید واین عطا را نا بود سازید باهم یکجا
مردم درد مند مزار

>>>   از تخلص این آقای وکیل ،محمد آصف مهمند هویدا است که از چوچه های پلید و ذریة فاشیست محمد گل مهمند است من نه عطامحمد نور را میشناسم و نه از ایشان طرفداری میکنم مگر واقعیت را باید بیان کرد که چوچه های فاشیست ها که توسط رهبر فاشیستها محمد گل مهمند در ولایات سمت شمال جاگزین شدن برای توسعه و تسلط فاشیستی خبیث خود از هر گونه تبلیغات و به هدف رسیدن افکار فاشیستهای خبیث دریغ نمیکند.

>>>   عطامحمد چور شخص متعصب ... است.
روشنفکران

>>>   فوتوهای شخصی اش هست چی ربطی دارد. شیربروت مزاری

>>>   مهمند ها درتاریخ به قتلعغارت, دستبردهای فرهنگی نام دارند وضد ملیت های تاجیک هزاره وازبک وترکمن کانامه های بابای فاشیسم را دارد. قراء وقصبات وکتیبه ها ونام های تاریخی وکتب وآثار قدیمی تاجیک ها ازبک ها وترکمن هارا نابود کرده اسمای قریه هارا به پشتو تغیر داده بود کتب ترکی را درشهر میمنه به این بهانه که تمام کتب ترکی که درخانه ها است بیاورید درشهر خریداری مینمایم اعلان کرده بود مردم ساده دل باور کردند وهمه کتب را ازخانه های خود درشهر آوردند که درمقابل آن شاید پول بدهند اما محمد گل مهمند بالای کتب جمع آوری شده تیل انداخته همه را به آتش کشید وگفت این جا افغانستان است. همچنان چپن های ترکی را جمع به بهانه خریداری همه را به آتش کشید.
مردم شمالی را قتل عام کردند.

>>>   زنده باد عطا محمد نور که بلخ را از نظر امنیتی وترقی به سطح کل افغانستان ولایت نمونه ساخته. این متعصبین کور دل نه می خواهند, که در بلخ امنیت باشد.

>>>   ها ها هاها ها
عکس شخصی چه ربطی به عطا جان دارد ؟؟؟

>>>   آصف مهمند از ناقلین مهمندی مزار شریف است و یکی از گماشتگان کرزی و جمعه همدرد جهت نا آرام ساختن مزار و شمال میباشد۰ او یک شخص فحاش قاچاقبر است که وظیفه زن پیش کردن و پذیرائی اعضای باند فاشیست های غنی و کرزی را که برای عیاشی به آسیا میانه میروند بدوش دارد ۰آصف مهمند درین کار بسیا مشهور است۰

>>>   مردم باید به همچو اشخاص رای نه دهند.

>>>   به به چشم ما روشن به جمال برهنه خواهر مجاهد کبیر استاد چور وچپاول عطا نور،انچه عیان هست چه حاجت به بیان است،از طریق مکیدن خون بیگناهان وعیش و نوش عده خوش گذران وعیاشان بی دین!
اقبال از مزار شریف

>>>   برادران مزار بگفتن نشد بسیار گپها گفته شد ما مجاهد داریم جان فدا داریم بیائید تا باهم این خار مغیلان که درپای ما است ودردسر ما بوده باید بیرونش کنیم بکمک الله عطی ... را سرکوب نمائیم ومزار را نجات دهیم نظر شاه ئولیا با ما است یک حرکت چهارتن بی بیکله جوان مرد بالایش فیر شود وومزار یخ گردد
سر بکفان خلمی

>>>   این وکیل ......انسان نسیت بلکه قسم یک .....است

>>>   یوسف زی چتور تاهنوز شهید نشدی نه که خوش نداری امریکایی ها شهیدت کنند !! که امده حرف ناحق میزنی ازپشت کمپیوتر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است