داوداوغلو، عامل عربستان در ترکیه!
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۱    ۱۳۹۵/۳/۶ کد خبر: 116282 منبع: پرینت

«فواد عونی» تحلیلگر سیاسی گفت: داوود اوغلو بر خلاف بخشنامه های اردوغان دست به اصلاحات قانون اساسی زد و همین مساله موجب شد تا اردوغان نیز اوغلو را از ریاست وزرا و ریاست حزب حاکم عزل کند.

سايت خبری ترکیه «Dirlis posta» که توسط «هاکان آلبايراک» (از نزدیکان اردوغان) مدیریت می شود، 3 ماه پیش یک مقاله منتشر کرد. این مقاله بیشتر از چند دقیقه روی سایت نماند و حذف شد.

بر اساس این گزارش، این مقاله سناریوی اخراج داوود اوغلو به عنوان مزدور عربستان در ترکیه را مطرح نمود. نام این مقاله این بود: «داوود اوغلو کیست؟»

در این مقاله به رزومه داووداغلو و مطالعه های وی در خارج کشور اشاره شد که از جمله آن می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

«زمانی که اوغلو در مالزیا درس می خواند، از برخی از موسسه های عربستان کمک هزینه تحصیلی می گرفته است. این باعث شد که تغییر زیادی در زندگی اقتصادی وی در یک دوره کوتاه اتفاق بیفتد. وی در هنگام بازگشت به کشور اش یک موسسه علمی هنری در یک محل بزرگ در استانبول تاسیس کرد. هزینه ساخت این موسسه میلیون ها دالر بود و اوغلو به یکی از بزرگترین سرمایه دارها تبدیل شد و مالک کتابخانه و بانک و مراکز خرید گردید».

«فواد عونی» تحلیلگر سیاسی که در ترکیه مشهور است و دارای روابط با «میت ترکیه» (سازمان اطلاعات ملی ترکیه) است، در مقاله ای عنوان نموده است که: «بر اساس رای رییس اردوغان، هیچ جایی برای احمد داود اوغلو در ریاست جمهوری ترکیه وجود ندارد».

وی ادامه داد: داوود اوغلو بر خلاف بخشنامه های اردوغان که هدف آن کنترل خاورمیانه و رقابت سیاسی با عربستان سعودی است دست به اصلاحات قانون اساسی زد و اردوغان نیز اوغلو را از ریاست وزرا و ریاست حزب حاکم اخراج کرد. از طرف دیگر اوغلو سعی کرد از اردوغان جدا شود، چرا که پیام هایی مبنی بر رفتنی بودن اردوغان به وی رسید.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است