ویژگی های ملا هیبت الله آخوند زاده
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۱۸    ۱۳۹۵/۳/۶ کد خبر: 116316 منبع: پرینت

یکی از ویژگی های "ملا هیبت الله آخوند زاده" این است که هم از ابتدای اسم اش ملا است و هم از انتهای نام اش فرزند ملا است؛ مثل طالبانِ داخل حکومت نیست که ریش شان تراشیده باشد و دو متر نیکتایی تا سر ناف شان کشال شده باشد بلکه هنوز هم یک لُنگی بیست متری را بالای سر مبارک شان مثل یک تاج حفط کرده اند و به اندازه نیاز ریش را هم برای رضای حضرت او همچنان نگه داشته اند. طالبان هم فکر کردند که ملا هبت الله مستقیم از بهشت به افغانستان افتاده است تا همه را به دین هدایت کند و اگر هدایت نشدند همان بهتر که زنده نمانند.

خود هیبت الله هم مثل عبدالرووف ابراهیمی در نتیجه کشمکش های قومی و منطقه ای انتخاب شد، مثلا وقتی ملامنصور از قوم اسحاقزی رهبر طالبان شد. ملا رسول از قوم نورزی که فکر می کرد به خدا نزدیکتر است ناراحت شد و یک شاخه دیگر طالبان را ایجاد کرد. اینجا بود که ملا هیبت الله که شیخ الحدیث هم بود مثل مهاراجه های هندی بدون سر و صدا وارد میدان شد.

این بنده خدا از پنچاه سال عمرش را پنجاه سال ملا بود و یک قسمت زیادش را هم قاضی بود و مثلا فتوا می داد که فلانی آدم را به جرم اینکه از قواره اش خوشش نمی آمده سه بار اعدامش کنید؛ دست آدمکشی اش روان نیست اما در یک سخنرانی وعده داد که آمار کشته شده ها را بالا می بریم و جمعیت بهشت و جهنم را در سال جاری بالا می بریم. ملا هبت الله همچنان گفته است که ما صلح نمی کنیم. هر کسی هم صلح می خواهد اول بیاید مثل آدم مسلمان شود، بعد طالب شود، از آنجا هم بروند خودشان را اعدام کنند و مستقیم بروند جهنم و وقتی همه کارها انجام شد ما صلح می کنیم.

جناب ملا هیبت الله یک از معاونان خود را پسر ملا عمر را انتخاب کرد؛ چون ملا عمر از آن دنیا گفت که پسرم ملا یعقوب کورس ده ماهه عربی را بصورت اسپیشل خوانده است، در گردن زنی هم سند تحصیلی دارد و ده ورکشاپ برای انتحار کردن و اعدام کردن گذرانده است. اگر ملا یعقوب را به وظیفه نگیری شش بعد آمدی این دنیا همرایت کار دارم....

بهر صورت خواستم شما هم با چهره ایشان آشنا شوید که اگر از نزدیک دیدید معرفت قبلی داشته باشید قبل از اینکه امیرالمومنین دیگر بعد از ایشان انتخاب شوند.

مهدی ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   به نظرمن این کار امریکاست چون دیگر وقت منصور تمام شده است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است