مست رفتن منصور نباشيد؛ غزني در حال سقوط است
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۳۴    ۱۳۹۵/۳/۶ کد خبر: 116323 منبع: پرینت

١- اين شب و روزها همه مست كشته شدن مولوي اختر محمد منصور هستند اما در ولايت غزني طالبان بزرگترين آمادگي خود را براي سقوط اين شهر مي گيرند. طالبان در يك برنامه ريزي بسيار پيچيده استخباراتي تلاش مي كنند تا براي مدتي بر شهر غزني و ولسوالي هاي ان تسلط پيدا نمايند.

٢- در اين چند ماهي كه برف ها آب شده و عمليات عمري در سراسر كشور از جمله ولايت غزني جريان دارد نيروهاي پوليس ملي اين ولايت بيش تَرين تلفات و خسارات را به دشمن وارده ساخته و البته بيش ترين صدمات را نيز از سوي دشمن پوليس ملي دريافته است.

٣- متاسفانه تشكيلات؛ إمكانات و تجهيزات پوليس ملي در اين ولايت بي نهايت اندك و در حد تشكيل يك ولايت درجه ٣ است! نيروهاي پوليس قدرت مانور لازم را در برابر حملات تهاجمي دشمن ندارند. با اين كه از قديم الأيام ولايت غزني يكي از سه كانون عمده بحران افغانستان به شمار مي رود و شايسته توجه بيش تَر مي باشد.

٤- بدترين خيانتي كه در حق اين ولايت صورت گرفت بركناري جنرال حيدر نيك پي قوماندان لواي اين ولايت بود. به گمان من بركناري جنرال نيك پي در راستاي اهداف استخباراتي دشمن بود. در راستاي تدابير آي اس آي بود. عوامل اي اس آي از دير باز به دنبال اين بودند كه اين فرمانده شجاع و مبتكر از ولايت غزني عزل شود. بديهي است كه با عزل او به راحتي مي توانستند به نيات شوم خود دست يابند.از اين رو براي بر كناري اين فرمانده شجاع و كم نظير حتي از برخي از واليان سابق نزديك به خود استفاده نموده و سرانجام او را بر كنار ساختند.

٥- متاسفانه در شرايطي كه اردوي ملي بايد بيش ترين بار جنگ را در غزني به عهده گيرد؛ در شرايطي كه اردوي ملي بايد بيش ترين عمليات هاي خاص و شبانه را در اين ولايت انجام دهد در شرايطي كه اردوي ملي بايد در همه بخش هاي ولايت عمليات هاي ضد تروريستي را به عهده گيرد و رهبري كند ما شاهد يك رخوت و سستي و بي برنامگي در اين حوزه هستيم.اردو تحرك لازم را ندارد. به راحتي در معرض نفوذ دشمن قرار مي گيرد. تا كنون٤ تانك اردو در اختيار دشمن قرار گرفته است.

٦- رسوايي كلان تَر از اين نمي شود كه اردوي ملي كه بايد هر روز در صحنه باشد و جنگ را رهبري كند سه تن از فرماندهان اش در رخصتي به سر مي برند. قوماندان لواي. محترم در رخصتي است! آمر اوپراسيون در رخصتي است. قوماندان توپچي در رخصتي به سر مي برد.

٧- اگر اردوي ملي نقشي جدي تري در ولايت غزني ايفا نكند؛ اگر امكانات لازم براي مقابله با ترويستان در اختيار پوليس ملي قرار نگيرد؛ اگر امنيت ملي نقش خود را جدي تَر و اساسي تَر بازي نكند و شبكه فرماندهي تروريستان را به موقع شكار نكند بي ترديد به زودي شاهد سقوط ولايت غزني خواهيم بود.

عارف رحمانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   در كابل خو لاف ميزنيد، برويد در غزني جلو طالبان را بگيريد، روز تانرا در جنگ عليه حكومت سپري مينمائيد، نماينده هاي مردم حساب ميشويد، از حكومت كاري ساخته نيست، خودتان از خود دفاع نمائيد.

>>>   بی غم باش!
هیچ چیز نمیشود. یا سقوط نمی کند و اگر هم سقوط کرد، دوباره گرفته میشود. توازن قوا را کشور دوست ما امریکا هیچ وقت برهم نمیزند. خودش میداند که به کی چه قسم سلاح بدهد و چقدر سلاح بدهد و در کجا طالبان باید پیشروی کنند و در کجا دولت؟ کدام ولایت و یا ولسوالی چه وقت سقوط کند و چه وقت دوباره گرفته شود؟
از پانزده سال بدینسد این حالت جریان دارد و به این زودی ها نیز ختم نخواهد شد؟
حتی خود امریکا میداند که از کدام رهبر القاعده و طالبان و داعش چقدر وقت استفاده کند و چه وقت آنها را از بین ببرد؟

>>>   هرقوماندان اردی ملی وپولیس ملی که بر علیه طالب والقاعده خوب بجنگد تبدیل میشود: بگونه مثال مولانای سید خیل,داوود,قوماندان لوای اول قول اردوی قندهار درین اواخر طور مرموزی بنام ماین کنار جاده شهید گردید.یا بر طرف یاکشته یا تبدیل میشودهرجنرالی که روحیه ضد طالبانی داشته از طرف دولت یا کشته شده بطور مرموز که سازماندهی کشتن آز درون ارگ صورت گرفته یا خانه نشین یا بجای پاسیف تبدیل میشود.

>>>   اگر برای یک مدت کوتاه پولیس هایکه در شهر کابل مصروف گشت زدن و آزار دادن مردم هستند به غزنی و دیگر ولایات که جنگ در آنها جریان دارد فرستاده شوند و سربازانکه سال ها میشود خانواده خود را ندیده اند بری حد اقل یک ماه استراحت کنند بهتر میشود. چون اخلاق سربازان که در خط نبرد هستند با اینهایکه در کابل اند خیلی متفاوت است.
بدخشانی

>>>   اگـــــــــــــر پولیس مـلـی نباشد اردو ی ملی وکمپنی خصوصی امنیتی پنجشیر وردک را اشـــــــرار وپاکستانی ها زنده میبرند

>>>   عارف رحمانی بعوض اینکه کار اصلی خود را انجام دهد روز تا روز از ضعف وناتوانایی نیرو های مسلح به دشمن رسما خبر رسانی میکند ونقاط ضعف را برجسته میسازد و بدشمن وطن پیام میدهد که در این منطقه حمل کنید موفق میگردید این افشا وراز نظامی جرم وخیانت ملی است وبا این حرف هایش ابرا به اسیاب دشمن میریزد ومردم منطقه را مشوش وحراسان میسازد اقای وکیل شما از خود دفتر دارید وجلسه عمومی و کمیسونی دارید وصلاحیت جلب واحضار مسولین را نظر به قانون هم دارید چرا از انطریق اگر مشکلی وجود دارد انرا حل وفصل نمیکنید تا راز نظامی افشا نشده باشد ودشمن نقطه ضعف را متوجه نگردیده باشد که همیش از طریق رسانه ها خواست ونا خواسته واقعی وغیر واقعی چنین حرف های خاینانه را بگوش دشمن میرسانید تو وکیل هستی یا راپور چی شرم کن شرم با مصونیت پارالمانی وصلاحیت این کرسی استفاده وشخصی و مالی زیادی را کرده اید از خدا حیا کن در راه صراط المستقیم روان شو اخر میمیری هیچ چیزی را با خود برده نمیتوانید بجز اعمل حسنه ونیکو .

>>>   مردم افغانستان صداقت و شجاعت اردو وپولیس ملی رادیده اند خوب میدانند که کی به چه اندازه خدمت میکند و کی به چه اندازه خیانت. رشوت مردم ازاری اختطاف رفیق دزد و صدها خلاف دیگر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است